Nafta a aditiva

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Používáš aditiva?

Ano
24
73%
Ne
9
27%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1563
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Nafta a aditiva

Příspěvek od oltcitak »

mexican: no neviem,cim dalej som bol od F hranic,tym vacsi problem,teraz dokonca,tam kde mali byt Total pumpy,tak su bud Esso,alebo Shell(staci pozriet na ich firemnu stranku,su tam vsetky pumpy aj so sortimentom).A Excelsium nieje vsade.V UK je tiez Total,ale na Excelsium som este nenarazil,ta nafta mi preukazatalne znizuje spotrebu o cca 0,7-1 l. Ziadna ina nema tak priaznivy ucinok na spotrebu.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8142
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta a aditiva

Příspěvek od Mexican »

hadat sa s tebou nebudem. Mne u Accenta, kde je priemer 5,1 vratane vsetkych moznych silenosti typu turecko v 45 stupnoch pripadne 5 alpskych pasov nad 2500 za den, ziadne zazracne nafty moc spotrebu neznizuju. Skusal som Total Excelium (tankovane par krat v nemecku, asi 3-4 plne nadrze), Aral Ultimate (asi 20 plnych nadrzi) a Benzina Verva (25+ plnych nadrzi) a este par premiovych naft (napr Slovnaft, OMV) ak boli za dobry peniaz. Rozdiel v spotrebe nevidim. U Aral ultimate bol vsak motor subjektivne tichsi, lepsie siel za plynom. U vervy tiez, z Excelia som mal z premioviek asi navlaznejsie nadsenie. Bezne tankujem naftu na Globuse (asi najviac), casto som bral na Lukoile a Tank Ono. Do obyc nafty pridavam aditiva prakticky vzdy. No a teraz to najlepsie - najnizsiu spotrebu mam podla spritmonitoru 4,05 (u 580km vzdialenosti) a najvyssiu u 6,49 (u700km vzdialenosti) - tych 6,5 si pamatam sme leteli (doslova) do Francuzska, bolo hrozne teplo takze tam to mam jasne. Inak sa zvycajne (cca 180 000km pohybujem v rozmedzi 4,6 az 5,4 a tam hodne zalezi ci mam na nadrz viac dialnice a mesta (u mna cesty do Prahy) alebo idem napr na slovensko (vacsia cast je okreska). Aby som to uzavrel - ziadna premiova nafta u mna neznizuje spotrebu o viac ako 5-7% a ekonomicky vzate - globus nafta + aditiva je asi za 29kc. Tank ono + aditiva je za 27,5. Verva je za 32/l. Ja mam jasno :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Nafta a aditiva

Příspěvek od 69pavel »

presne mexicane,je to jak pises,taky tankuji obyc naftu pridavam aditivum kvuli mazani kdyby nahodou nejaky panc a pokud chci motoru doprat lepsi chrochtani tak si koupim pripravek na zvyseni cetanoveho cisla. standart naftu zvysim o cca 5-7jednotek podle cerpacky abych se dostal na 59 cetanu motor ma pak kultivovany chod a kopecky ktere tahaj 3 to vyleti na 4 a celkove nemusim tolik slapat po plynu jak se rika. kdyz to pak rozpocitam,tak mne to na litru vyjde o 1.30kc(pripravek na cetanove cislo) draz+ cena nafty cca 26.50(PL)+0.35 kc (aditivum) celkem nejakych 28.15kc v porovnani premiove ktera je porad pres 30 kc..............
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1563
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Nafta a aditiva

Příspěvek od oltcitak »

Ved OK,ta Excelsium sa nijak neprejavuje na chode,ale vypocitana spotreba je vzdy nizsia ako u vsetkych ostatnych. Ale fakt neviem,ako je ta nafta robena,ci ma alebo nema biozlozku. U OMV to viem,tam ziadna mero nieje. Mozno aj u ARAL.Inac vo vseobecnosti mam pocit,ze v zapadnej europe je vyssi obsah biozlozky ako v nasich koncinach. Napr. ESSO ma az 10%.Ale to fuk. :lol: Kazdy si da,co chce. :wink:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“