převodovka je od toho aby se používala. Snaha o to, aby se co nejdřív nasadil nejvyšší stupeň není zrovna ideální a může mít za následek vyšší opotřebení motoru z důvodu přetěžování třeba ojničních ložisek a pod při podtáčení a nebo při bezmozkovitém dodržování našeptávače zařazení rychlosti. Ten kdo to vymyslel tak, jak to určuje rychlosti by si zasloužil postavit ke zdi a exemplárně exekuovat. U benzénu to radí řadit i pod úrovní 2000 otáček, což je opravdu špatně u 16V motorů. U nafty nám to ukazuje řazení na hranici 1500ot.. děsné, v takhle nízkých otáčkách motor nemá absolutně žádnou účinnost a jen se trápí. Tohle si může dovolit můj třílitrovej V6 se válet na nízkých otáčkách, ale né tyhle malé motůrky co mají kroutící moment použitelnej minimálně o 500 ot víc.
Takže motor může mít stejnou nebo i menší spotřebu když se bude pohybovat v ideálních podmínkách tj. ideální bod výkonu vs kroutící moment, kde má nejmenší práci udržovat vozidlo směrem vpřed než když bude mít nízké otáčky při stejné rychlosti na vyšší rychlostní stupeň. U nafty se pak podstatně více tvoří saze, zatěžuje to systém filtrace a FAP se z toho může zbláznit a čistí velmi často. čištění okamžitě zvedá spotřebu o více než 20% a když sem naučil ženu že ideální otáčky má držet nad 2000 nebo maximálně lehce pod, spritmonitor po 10 000km ukázal, že spotřeba klesla skoro o litr. Zajímavé, jezdí se stále stejně, jen se neposlouchá ten našeptávač rychlosti.
rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
řekl bych, že to je blbost, když pojedu po rovině na 5ku 50, tak pojedu dejme tomu za 5, když na 4ku 50, tak pojedu za víc, ...
stejně jezdím i s feldou a motor má 315kkm a neřekl bych, že mu to vadí, alespoň nic neříkal a ani ojnici mi ještě krz blok nepodal, tam na 5ku jedu i 40
stejně jezdím i s feldou a motor má 315kkm a neřekl bych, že mu to vadí, alespoň nic neříkal a ani ojnici mi ještě krz blok nepodal, tam na 5ku jedu i 40
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
řazení na 8V a 16V motoru je dost odlišné, pokud se bavíme o objemech do 2 litrů
můj táta taky na Š105 jezdil v co nejnižších otáčkách a pak to zkoušel i na 16V motoru, výsledkem byla spotřeba cca 7l/100km (1,4 benzín), já jako řidičský elév to hnal do otáček a jezdil jsem za 5,5
z toho jsem pak i na dalších autech vypozoroval, že hnát 8V motor do nízkých otáček lze - sníží to spotřebu, ale 16V motor je mnohem citlivější na otáčky a pod 2000 ot/min by v zátahu vůbec neměl jít (benzín teče proudem a nic se neděje)
další věcí, která snižuje spotřebu je citlivá noha - dupat u atmosféry na plyn je nesmysl, ten motor má hranici, za kterou se prudce zvyšuje spotřeba bez smysluplného zvýšení rychlosti, proto je lepší mít objemnější motor - dá se s ním jezdit v nižších otáčkách díky lepšímu průběhu kroutícího momentu
ale i s tou 1,4 to jde, sice se probrala k životu po cca 25000 km, ale kopečky zvládá i na 6. stupeň, spotřeba šla dolů, jenom je pro rychlý rozjezd na dálnici z 90 km/h nutné řadit 4st.
můj táta taky na Š105 jezdil v co nejnižších otáčkách a pak to zkoušel i na 16V motoru, výsledkem byla spotřeba cca 7l/100km (1,4 benzín), já jako řidičský elév to hnal do otáček a jezdil jsem za 5,5
z toho jsem pak i na dalších autech vypozoroval, že hnát 8V motor do nízkých otáček lze - sníží to spotřebu, ale 16V motor je mnohem citlivější na otáčky a pod 2000 ot/min by v zátahu vůbec neměl jít (benzín teče proudem a nic se neděje)
další věcí, která snižuje spotřebu je citlivá noha - dupat u atmosféry na plyn je nesmysl, ten motor má hranici, za kterou se prudce zvyšuje spotřeba bez smysluplného zvýšení rychlosti, proto je lepší mít objemnější motor - dá se s ním jezdit v nižších otáčkách díky lepšímu průběhu kroutícího momentu
ale i s tou 1,4 to jde, sice se probrala k životu po cca 25000 km, ale kopečky zvládá i na 6. stupeň, spotřeba šla dolů, jenom je pro rychlý rozjezd na dálnici z 90 km/h nutné řadit 4st.
Hyundai i30 FB 1,5 T-GDi 02/22
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 ... 287.000 km
bude Hyundai Ioniq MY20
Hyundai i30 1,4, 01/14 - 02/22
Hyundai Accent MCT 1,5 CRDi Elegance, 12/08 Wine Red RIP 06/17 ... 287.000 km
bude Hyundai Ioniq MY20
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
všechno je schované v měrné spotřebě paliva. Pokud bys dostal auto na laboratorní trať, je všechno super a ideální - nakvaltovat a hotovka, ale ve skutečném provozu kde se neustále mění podmínky provozu motoru jsou zkrátka stavy, kdy platí co jsem napsal výše. Dneska je doba, kdy rozhodně né všechno co automobilový konstruktéři prohlašujou za zcela zdravé, zdravé je a je ku prospěchu věci.
rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Tak tak 100x opakovana nepravda se stava pravdou bohuzel.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
- Al.Capone69
- *
- Příspěvky: 15
- Registrován: 11 říj 2010, 16:17
Re: rozdil mezi 1.4 a 1.6 CVVT
Musím souhlasit. Mám teď úplně nově i30 kombi s 1.4 motorem a je to přesně tak. Chce to citlivou nohu, rozjíždět se s rozvahou a nedupat na to, neb to nemá smysl. Trhač asfaltu ten motor rozhodně není, to si nebudeme nic nalhávat, ale na uvolněné ježdění po městě při otáčkách +- 2000 ot/min naprosto postačuje. Pravda, jezdím i dálnice a rychlejší "odpich" při předjíždění by se hodil. Ale nejsem závodník, většinou nikam nespěchám a rád si jízdu užívám, takže předjíždím až je opravdu volno a vím, že to v klidu půjde a nebudu rychlejším zavazet. Jen to opravdu chce podřadit i o několik stupňů dolů. Ono to vůbec chce hodně řadit, na což si musím zvykat. Přesedlal jsem z letité Alfa Romeo 146 2.0 Tdi (1998), kde to zabíralo pěkně už od spoda, ale jistě se s tím brzy srovnám.gustavo píše:řazení na 8V a 16V motoru je dost odlišné, pokud se bavíme o objemech do 2 litrů
můj táta taky na Š105 jezdil v co nejnižších otáčkách a pak to zkoušel i na 16V motoru, výsledkem byla spotřeba cca 7l/100km (1,4 benzín), já jako řidičský elév to hnal do otáček a jezdil jsem za 5,5
z toho jsem pak i na dalších autech vypozoroval, že hnát 8V motor do nízkých otáček lze - sníží to spotřebu, ale 16V motor je mnohem citlivější na otáčky a pod 2000 ot/min by v zátahu vůbec neměl jít (benzín teče proudem a nic se neděje)
další věcí, která snižuje spotřebu je citlivá noha - dupat u atmosféry na plyn je nesmysl, ten motor má hranici, za kterou se prudce zvyšuje spotřeba bez smysluplného zvýšení rychlosti, proto je lepší mít objemnější motor - dá se s ním jezdit v nižších otáčkách díky lepšímu průběhu kroutícího momentu
ale i s tou 1,4 to jde, sice se probrala k životu po cca 25000 km, ale kopečky zvládá i na 6. stupeň, spotřeba šla dolů, jenom je pro rychlý rozjezd na dálnici z 90 km/h nutné řadit 4st.
Jinak je to pro mě samozřejmě obrovský skok. Z tak starého auta do úplně nového. Všude plno elektroniky, TEMPOMAT, ovládání hlasem (když jsem zjistil, že to auto se mnou mluví - opakuje příkazy - tak jsem si připadal jak Knight Rider a jeho KITT ), asistent rozjezdu do kopce... všechno je to pro mě nové. A rozhodně zajímavé. Jen doufám, že se tolik elektroniky nezačne brzy kazit.
1,4 MPI CVVT 73 kW kombi - Trikolor + Komfort, Micron Grey