Vrátím se k tomu MPI - ty problémy s katem byly i u čistě benzinových provedení? Registroval jsem to spíš u předělávek na LPG...
1.4 plně obsazená, to už je opravdu výkonový kompromis. Prázdné to jede dobře, ale ten rozdíl ve výkonu se právě pozná, když se auto naloží. A právě tak předpokládáš s autem jezdit.
Zmiňoval jsi Megana 1.6 SCi, ještě loni jsem ho viděl ve výprodejích jako předváděčky, takže auta jsou, ale možná je lidi neprodávají, proto je v ježděnkách nenajdeš.
Na starou udržovanou plečku raději zapomeň, jak si můžeš být jistý, že stará plečka je udržovaná?? Jo, vím o jedné, kamarád tady v práci má Astru kombi 1.6 benzin, ročník asi 2010. Koupeno nové v ČR, nebouraná, pravidelně udržovaná. I když už tady má nové auto, tak ji nedá, chtěl jsem ji pro ségru, ale prodat prostě nechce Tak to často je u těch udržovaných pleček...
U CRDi není problém jenom s DPF, prostě to auto třeba měsíc nezahřeješ, jsi často v režimu zahřívání, do válců nejde optimální směs, trpí akumulátor (ale ten díky inteligentnímu dobíjení trpí i při delších jízdách ). S C-Maxem TDCi jsem jednu dobu dojížděl do práce 4 km a v zimě spotřeba 8,5...
Počítat s tím, že jednou za 5 let vyčistíš DPF, to je optimismus, při kratších jízdách se může zanést rychleji Prostě krátké trasy obecně nevoní žádnému motoru.
Pokud se bojíš katu u MPI, tak je varianta: ojetý ceed kombi GDI (3-letý bude pod 250k) s nižším nájezdem, aby ti vydržel do záručního limitu 150k. Pokud nastane problém s karbonem, je šance řešit to v záruce. Po 6 letech prodat (bude stále v záruce) a poohlédnou se zase po nějakém tříletém autu, nejlépe v záruce Mimochodem, mám osobní srovnání Ceed JD vs i30 GD a KIA má podle mě lépe vyřešenou ergonomii v prostoru řidiče, prostě se mi tam sedělo a řídilo lépe.
Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Asi to tak vypadá na ten GDI motor. Jak moc se mám bát karbonu nevím, musím to nastudovat. Spíš, jestli pak jde mírně zakarbonovaný motor něčím pročistit podobně jako vstřiky u nafty jdou pročistit aditivy s nitráty (třeba známý VIF).Chasnik píše:Vrátím se k tomu MPI - ty problémy s katem byly i u čistě benzinových provedení? Registroval jsem to spíš u předělávek na LPG...
Vyzkouším, projedu a uvidím.
Jinak se mě líbí třeba Chevrolet Orlando s benzínovými motory, nebo i ten Megan 1.6.
Taky to není špatný nápad, koupit v záruce a ještě v záruce střelit. Mě se tedy víc pozdával i30 vzhledově, ale tam je ta záruka jen 5 let...
Jo, jak zjistím, že daná kára byla na všech prohlídkách jak měla být a platí záruka? Jde to zjistit nějak online nebo musím jet do autorizáku a tam za poplatek mě to vyjedou?
Katalyzátor u MPI je celkem problém i bez přestavby LPG. Je to ve více diskusích a myslím to bylo i tady, že měl někdo rozpadlý katalyzátor těsně přes smrtí a nasátím do motoru, naštěstí to v servise objevili náhodou při výměně oleje v kterém byl bordel. No a po nějaké době jeho známé odešel ten samý motor MPI na rozsypaný katalyzátor. A podobných historek je víc, nejdřív to bylo jen při předělávce na LPG, ale pak se zjistilo, že plyn to jen uspíší a i bez toho se ten katalyzátor vysype celkem brzy.
Jako, když si dáš v bazarech benzínový ceed nebo i30, tak se všichni zbavují MPI s nájezdy kolem 50-80 tisíc km a to je přesně ta doba, kdy se kat začíná sypat
MPI po záruce teda určitě ne, katalyzátor je docela ranec.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Já jsem MPI prodával se 140 tkm a bez problémů, třeba jsem měl štěstí. Jezdím častěji delší trasy a motoru moc čočku nedávám.
Info o servisní historii vozu podle VIN ti dá slušný autorizák, mě např. zdarma, jestli je za to mírný poplatek, tak proč ne, chvilku práce jim to dá. Ale technik mě upozornil, že informace není 100%, protože ne všechny servisy KIA jsou zapojeny do jednotné databáze. Pokud tedy v kompu nevyjede nějaká prohlídka, ještě to automaticky neznamená, že skutečně neproběhla.
Jistější je asi vyžádat si u prodejce náhled to servisní knížky, poznamenat si jména dealerů, kde probíhaly prohlídky, a ty potom oslovit, jestli tam to auto skutečně jezdilo nebo jde o fake razítka v servisce...
Mimochodem, pokud jsi smířený s platbou za vyčištění DPF po pár letech, tak zakarbonovaný motor jde taky vyčistit. Nevím sice, kolik to stojí, ale pokud prostor nad ventily není úplně zalitý hnusnou hmotou, tak ten motor není na vyhazov. Pomoct může třeba 1x za rok vymontovat svíčku a nějakou minikamerkou se mrknout do válce, jak vypadá povrch pístu, příp. okolí ventilů. Pak si uděláš lepší obraz o tom, jak na tom jseš.
Každopádně z toho nedělej extra strašáka. Já např. najezdil s GDI skoro 100 tisíc km a žádný problém s karbonem a motorem obecně jsem nezaznamenal. Kultivovaný chod na volnoběh, pozvolný zátah, nezvýšená spotřeba, nekouřivost, prostě šlapal jako nový. Takže pokud se ti tam začne někde trošku usazovat karbon, tak při tvém nájezdu to bude nějakou dobu trvat, než začnou na motoru problémy. Aditivuj, nepodtáčej motor a věřím, že to bude cajk
Info o servisní historii vozu podle VIN ti dá slušný autorizák, mě např. zdarma, jestli je za to mírný poplatek, tak proč ne, chvilku práce jim to dá. Ale technik mě upozornil, že informace není 100%, protože ne všechny servisy KIA jsou zapojeny do jednotné databáze. Pokud tedy v kompu nevyjede nějaká prohlídka, ještě to automaticky neznamená, že skutečně neproběhla.
Jistější je asi vyžádat si u prodejce náhled to servisní knížky, poznamenat si jména dealerů, kde probíhaly prohlídky, a ty potom oslovit, jestli tam to auto skutečně jezdilo nebo jde o fake razítka v servisce...
Mimochodem, pokud jsi smířený s platbou za vyčištění DPF po pár letech, tak zakarbonovaný motor jde taky vyčistit. Nevím sice, kolik to stojí, ale pokud prostor nad ventily není úplně zalitý hnusnou hmotou, tak ten motor není na vyhazov. Pomoct může třeba 1x za rok vymontovat svíčku a nějakou minikamerkou se mrknout do válce, jak vypadá povrch pístu, příp. okolí ventilů. Pak si uděláš lepší obraz o tom, jak na tom jseš.
Každopádně z toho nedělej extra strašáka. Já např. najezdil s GDI skoro 100 tisíc km a žádný problém s karbonem a motorem obecně jsem nezaznamenal. Kultivovaný chod na volnoběh, pozvolný zátah, nezvýšená spotřeba, nekouřivost, prostě šlapal jako nový. Takže pokud se ti tam začne někde trošku usazovat karbon, tak při tvém nájezdu to bude nějakou dobu trvat, než začnou na motoru problémy. Aditivuj, nepodtáčej motor a věřím, že to bude cajk
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Celkem rozumná řeč. To se mi libíChasnik píše: Každopádně z toho nedělej extra strašáka. Já např. najezdil s GDI skoro 100 tisíc km a žádný problém s karbonem a motorem obecně jsem nezaznamenal. Kultivovaný chod na volnoběh, pozvolný zátah, nezvýšená spotřeba, nekouřivost, prostě šlapal jako nový. Takže pokud se ti tam začne někde trošku usazovat karbon, tak při tvém nájezdu to bude nějakou dobu trvat, než začnou na motoru problémy. Aditivuj, nepodtáčej motor a věřím, že to bude cajk
Určitě ověřím maximum v autorizovanám servise, než něco koupím. Mě šlo jen o to, jestli to jde zjistit online, jako to má Toyota - pošleš jim požadavek s vin a oni ti pošlou emailem všechno o autě, co mají v evidenci + k tomu fakturu k proplacení. Člověk nemusí lítat sem tam.
Jak jsi byl s tím GDI spokojený? Servis, nějaké závady, podvozek ok? Měl jsi rok výroby 2015 a novější nebo starší?
Ptám se, prtože ty starší ročníky měly sem tam potíže se spojkami, výměny v záruce, ročníky 2012-2014. Každé auto má holt něco.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Já mám ročník 2013 a měnili mi polomotor, jenže bych to úplně nesváděl na špatnou konstrukci. Jednak jsem se já blb řídil servisními intervaly výměny oleje po 30 tis km a jednou mi v autorizáku přelili olej asi o 1 cm, všiml jsem si toho pozdě - podle mě byla tohle pravá příčina rozpadu katalyzátoru a následného zadření motoru. Dnes má auto najeto 135 tis km a kromě nového polomotoru jsou vyměněny už jen brzdy - destičky i kotouče, nic jiného jsem nereklamoval ani neměnil. Ani dynamika není na atmosféru vůbec zlá, prostě musíš motor točit, na běžné ježdění to slušně táhne i dole. Dlouhodobou spotřebu jsem měl kolem 6,2 l/100 km. Za poslední rok to je 7,4 l/100 km, protože auto teď z 90% jezdí jen krátké cesty po městě 4 km tam a zpátky. Tržní cena podobných kousků je dnes cca 160 tis Kč,-.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Relemax, já měl 06/2015, spojka měněna při 70 tkm, ale zřejmě preventivně. Žádný problém jsem nezaznamenal, jenom jsem v servisu chtěl, aby se podívali na vypínací mechanismus, který lehce cvrlikal. Po 2 hodinách mi ze servisu volali, že vymění komplet spojku na garanci. Auto se pak chovalo stejně jako před výměnou.
S autem maximální spokojenost, řidičsky zatím nejlepší auto, které jsem měl. Čistě z ekonomických důvodů - vysoký roční nájezd - jsem přešel na naftu. Ale dodnes, když nějakého cedníčka předjíždím, tak si na něj rád vzpomenu I se servisem v Mukařově jsem byl spokojen.
S autem maximální spokojenost, řidičsky zatím nejlepší auto, které jsem měl. Čistě z ekonomických důvodů - vysoký roční nájezd - jsem přešel na naftu. Ale dodnes, když nějakého cedníčka předjíždím, tak si na něj rád vzpomenu I se servisem v Mukařově jsem byl spokojen.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)