Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Moderátor: Moderátoři
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Dá se vypnout. A tím volantem to nehýbe tak silně, aby se to nedalo lehce přetlačit. Zpočátku mě to trochu rušilo, ale rychle jsem si zvykl a už mi to vůbec nevadí.
K předchozímu komentu:
Aby mohl zvládnout bezpečně i větší zatáčky, musel by si umět před nimi přibrzdit. A na to už nemusí obraz z kamery stačit, protože do prudší zatáčky nemusí být vidět a nelze tak podle toho jasně určit její poloměr a vhodnou průjezdní rychlost. To by k tomu musel mít přesné mapové podklady a další technologie, jak to zjistit. To už jsme ale u problematiky autonomního řízení, ne u hloupého asistentu.
K předchozímu komentu:
Aby mohl zvládnout bezpečně i větší zatáčky, musel by si umět před nimi přibrzdit. A na to už nemusí obraz z kamery stačit, protože do prudší zatáčky nemusí být vidět a nelze tak podle toho jasně určit její poloměr a vhodnou průjezdní rychlost. To by k tomu musel mít přesné mapové podklady a další technologie, jak to zjistit. To už jsme ale u problematiky autonomního řízení, ne u hloupého asistentu.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Vypnout se to dá. U i30 před FL je systém defaultně vypnutý a můžeš si ho zapnout tlačítkem vlevo pod volantem, u i30 po FL je defaultně zapnutý a můžeš ho vypnout asi třísekundovým držením tlačítka na volantu a u Tucsonu po faceliftu si pamatuje poslední stav, takže když vypneš motor s vypnutým LKA, tak po nastartování je vypnutý, pokud zdechneš motor se zapnutým LKA, je po nastartování zapnuté .
Já tuhle fičuru používám jako jakousi pojistku vlastní chyby či nepozornosti - jedu nějakou trasu poprvé, zaměřím se na sekundu na navigaci a už bych mohl být ve svodidlech (například). A fakt je příjemné jak umí pomáhat při bočním větru. Takže nespoléhám na to, ale pomocnou "ruku" rád přijmu - na dálnicích a silnicích 1. třídy, jinak vypnuto!
Já tuhle fičuru používám jako jakousi pojistku vlastní chyby či nepozornosti - jedu nějakou trasu poprvé, zaměřím se na sekundu na navigaci a už bych mohl být ve svodidlech (například). A fakt je příjemné jak umí pomáhat při bočním větru. Takže nespoléhám na to, ale pomocnou "ruku" rád přijmu - na dálnicích a silnicích 1. třídy, jinak vypnuto!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
S pomocí při bočním větru souhlasím Vyzkoušeno na mostě přes Oresund
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Axeli to byla spíš reakce na ozzyho55, když psal, že by se mělo řídit místo čumění do navigace. Tak sem čekal, že se pár lidí ozve, ze podle navigace nejezdi, ze mají mapu v hlavě, už jsem to párkrát slyšel. Já taky jezdím se zapnutou navigací, ikdyž jedu skoro kolem baráku, už kvůli dopravní situaci.Axel.Foley píše: ↑22 říj 2020, 06:23Budeš se divit, ale s navi jezdím i do Prahy, i když cestu znám. Kvůli dopravní situaci. Přes data.
Nepsal sem, že LKAS by to vybral, ale že ani rukama bys volant neudržel. Tys to ve 110km/h vybral, ale ve 130km/h už bys to možná nedal. Tim, samozřejmě, nepíšu, ze LKAS jo.
Škoda Fabia 3 combi
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Právě že Mexican tu díru trefil a odnesla to pneu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Spíš je to bezpečnostní důvod. Kdyby ti to toho škubnul v ostřejším oblouku, tak třeba na mokru už by mohlo dojít ke smyku.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Promiň, ale tady nejde o gumu, ale o volant.
Škoda Fabia 3 combi
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
Kona 1.0 T-GDI; Best Of Kona; Acid Yellow; 01/2018 - prodáno
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
3bit: nuz, vtedy si v tom aute so mnou nesedel, tak sa to skusim popisat, V zasade nejde o gumu, ale ze ti doslova vytrhne volant z ruky sa ti nestane na dialnici,to sa ti stane pri malej rychlosti ked jazdis offroad. To je ale a ine rozpravanie
sli sme v lavom pruhu, nikede v okoli mesta Vlora. Albanci maju casto na stvorpruhoch klenute mosty a je tam trochu obluk, Ta diera bola vyfrezovana za mostom v sirke cca 1x1m a hlboka asi 5-7cm a nevidel som ju cez obluk (len asi na 10-15m dopredu., co som pri tej rychlosti nestihol ani moc zareagovat (len vyraz aaa k*rva) a trafil som ju pravym napriamo pravym prednym kolesom, ozvala sa hrozna rana, auto doslova nadskocilo a pri dopade som v priebehu sekundy okamzite siel takym polosmykom dost ostre doprava, spominam si ze niekedy ked som presiel deliacu ciaru medzi pruhmi som skocil na spojku a trhol volantom dolava, to som trochu prepiskol a musel som to korigovat ako pri smyku. Tak som doplachtil s miernym brzdenim az doodstavneho pruhu. Viem ze ak by som nekorigoval spravne, tak trafim kamion ku ktoremu som sa v tom case blizil (a planoval ho predbehnut)
pneumatika na padrt, disk na padrt. Volali sme na spravu albanskych komunikacii, prisli borci vo vestach pokrcili ramenami s tym, ze asi niekto ukradol znacku. Rezervu om mal a tak sme asi po hodine pokracovali dalej. Zaver: ak by som sa spoliekal na asistenta v pruhu, tak si nemyslim, ze by tu situaciu vyhodnotil spravne ak by bol nastaveny na urovni korekcie a manever by mi znacne stazil
sli sme v lavom pruhu, nikede v okoli mesta Vlora. Albanci maju casto na stvorpruhoch klenute mosty a je tam trochu obluk, Ta diera bola vyfrezovana za mostom v sirke cca 1x1m a hlboka asi 5-7cm a nevidel som ju cez obluk (len asi na 10-15m dopredu., co som pri tej rychlosti nestihol ani moc zareagovat (len vyraz aaa k*rva) a trafil som ju pravym napriamo pravym prednym kolesom, ozvala sa hrozna rana, auto doslova nadskocilo a pri dopade som v priebehu sekundy okamzite siel takym polosmykom dost ostre doprava, spominam si ze niekedy ked som presiel deliacu ciaru medzi pruhmi som skocil na spojku a trhol volantom dolava, to som trochu prepiskol a musel som to korigovat ako pri smyku. Tak som doplachtil s miernym brzdenim az doodstavneho pruhu. Viem ze ak by som nekorigoval spravne, tak trafim kamion ku ktoremu som sa v tom case blizil (a planoval ho predbehnut)
pneumatika na padrt, disk na padrt. Volali sme na spravu albanskych komunikacii, prisli borci vo vestach pokrcili ramenami s tym, ze asi niekto ukradol znacku. Rezervu om mal a tak sme asi po hodine pokracovali dalej. Zaver: ak by som sa spoliekal na asistenta v pruhu, tak si nemyslim, ze by tu situaciu vyhodnotil spravne ak by bol nastaveny na urovni korekcie a manever by mi znacne stazil
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
ja si myslim, ze perfektne to popisal mr. hyu. mam najazdenych niekolk desiatok tisic s asistenom v hyu i30 pred fl a funguje ozaj velmi dobre. ale je potrebne si uvedomit, ze je to asistent, nie autopilot a precitat si prirucku k vozidlu... clovek zisti, ze funguje od 60km/h, ze funguje len do urciteho poctu stupnov {tak sa mi zda, ze 12 stupnov som niekde na nete cital}. pri jazde casom zisti, ze kde su jeho limity, ze reaguje na male pohyby a tak napriklad, ak je nerovna cesta, tak asistent nezapipa aj niekolko minut jazdy... alebo ze ho za urcitych okolnosti mozu vyviest z miery tenke zaplaty a povazuje ich za ciaru...
situacie,kde najviac pomaha sa zhoduju s mr. hyu, ale ja ho nechavam zapnuteho stale, nevypinam ho. po jazde som menej unaveny, pretoze drobne korekcie si auto "riesi samo".
dal som vyskusat lkas aj rodinnym prislusnikom {otec a brat}. obaja sa zhodli, ze najprv to bol nezvyk, ale po cca 100km si zvykli a bol to uzitocny asistent. taktiez sa nezavisle zhodli na tom, ze boli po ceste menej unaveny.
mne tato debata pripada ako depata zo zaciatku milenia, ked "pravy vodic" tvrdil, ze nepotrebuje v aute abs a ani airbag. o esp ani nehovorim. dnes nepoznam "praveho vodica", ktory by si kupil auto bez tychto "zbytocnosti".
mexican, asistent by neurobil nic v tom pripade, pretoze do volantu zasahuje jemne, nepotrebujes vynalozit nejaku extra silu a stavim sa, ze to bola poriadna rana, kde by asistent nezasiahol...
situacie,kde najviac pomaha sa zhoduju s mr. hyu, ale ja ho nechavam zapnuteho stale, nevypinam ho. po jazde som menej unaveny, pretoze drobne korekcie si auto "riesi samo".
dal som vyskusat lkas aj rodinnym prislusnikom {otec a brat}. obaja sa zhodli, ze najprv to bol nezvyk, ale po cca 100km si zvykli a bol to uzitocny asistent. taktiez sa nezavisle zhodli na tom, ze boli po ceste menej unaveny.
mne tato debata pripada ako depata zo zaciatku milenia, ked "pravy vodic" tvrdil, ze nepotrebuje v aute abs a ani airbag. o esp ani nehovorim. dnes nepoznam "praveho vodica", ktory by si kupil auto bez tychto "zbytocnosti".
mexican, asistent by neurobil nic v tom pripade, pretoze do volantu zasahuje jemne, nepotrebujes vynalozit nejaku extra silu a stavim sa, ze to bola poriadna rana, kde by asistent nezasiahol...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
Jenom dodám, že na i30 MY2021 kope do volantu NE moc jemně, kdyby zasáhl o pár desetinek dříve s mírnějším nástupem, bylo by to jednodušší. Když chci třeba předjet na státovce kamion a najedu si ke středu, aby ses podíval, jestli je v protisměru volno, tak se s ním musím docela prát, aby mě nevracel zpátky. Proto, pokud nezapomenu, tak mimo dálnici vypínám.
Asi je to tím, jak výše zmiňoval Mr. Hyundai, i30 PDe přechozích let bylo naladěno na jemnější korekce, teď je nástup dřívější a neomalený, ve stylu "ty vole, dávej si bacha, kdo to má za tebe zachraňovat!"
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
on je totiz posledne roky tlak (a je to sposobne rozsirenim rad vodicov o kedysi neakceptovatelnych jedincov, ludia co na to proste nemaju skill ani techniku). Je to tak u aut, je to tak u moto
zacnime niecim ako posilovat riadenia - tiez to diskvalifikovalo vela zien a tak aby sa rozsiril trh sa zacala tato ficura ponukat
Rychlo prejdem cez bezpecnostne prvky ako ABS, ESP. Tie tiez eliminovali nedostatky uzivatelov (ja ESP ani na jednom aute nemam, ABS nemam ani na moto, zena ma fabiu bez ABS a aj moto bez ABS). To je uz o samotnom skille a suhlasim a nebranim sa tvrdeniu, ze ak by to malo zabranit co len jedinej buracke, tak to zmysel ma
Asistent nudzoveho brzdenia ja osobne povazujem za celkom rozumnu vec, aj ked udajne su s tym problemy v mnohych autach. A znovu to posuva vedomie vodica do roviny ze "nieco ma zachrani ak pochybim". Problem dnesnej doby (mam 38 rokov) ale zacina byt v tom, ze nechceme niest zodpovednost za svoje konanie a mame tendenciu to hadzat na stranu. Proste niekam inam. Sam musim vedte, ze moja koncentracia nesmie tym, ze mam asistenta brzdenia spadnut a mala by byt rovnaka aku mam v aute bez asistenta. V novom aute sa tomu asistentu nevyhnem, zrejme
No a teraz asistent v pruhu - objektivne si pre moje jazdenie nedokazem predstavit situaciu, kde by ten asistent reagoval lepsie ako fakt priemerny vodic, ktory sa venuje soferovaniu. Tento asistent paradoxne robi z ludi ovce a zosili ich nepozornost (navi, radio, socialne siete). Za nehody spsobene nepozornostou su paradoxne vyspele systemy konektivity, ludia sa odputavaju od pozornosti s vedomim ze im predsa nieco pomoze. U motocyklov tieto systemy zaostavaju ale vidiet snahu ich tam dostat. Kontrola trakcie tiez znacne pomaha ludom, ktori by v zasade na to nemali podla schopnosti sadat. Co nasledne spsoobuje to, ze si nevyjazdeni ludia kupia 1250 GSo a fyzika ich vytresta tym, ze to rozflakaju v zakrute pretoze maju pocit, ze to maju v rukach. Podobne aj s autami - ja netvrdim, ze sa mame vratit do dob trabantov. Ale nespoliehat sa na asistentov viac nez na sameho seba
V buducich rokoch teda vdaka asistentu drzania sa v pruhu mozme ocakavat extremny narast ludi, ktori to budu chciet riesit ako zakladatel vlakna. Proste chciet si oddychnut (precitat si spravy na telefone, pozriet si film atd). To bude sposobovat nehody, casto fatalne (vid nehody nakladnych aut na dialniciach)
zacnime niecim ako posilovat riadenia - tiez to diskvalifikovalo vela zien a tak aby sa rozsiril trh sa zacala tato ficura ponukat
Rychlo prejdem cez bezpecnostne prvky ako ABS, ESP. Tie tiez eliminovali nedostatky uzivatelov (ja ESP ani na jednom aute nemam, ABS nemam ani na moto, zena ma fabiu bez ABS a aj moto bez ABS). To je uz o samotnom skille a suhlasim a nebranim sa tvrdeniu, ze ak by to malo zabranit co len jedinej buracke, tak to zmysel ma
Asistent nudzoveho brzdenia ja osobne povazujem za celkom rozumnu vec, aj ked udajne su s tym problemy v mnohych autach. A znovu to posuva vedomie vodica do roviny ze "nieco ma zachrani ak pochybim". Problem dnesnej doby (mam 38 rokov) ale zacina byt v tom, ze nechceme niest zodpovednost za svoje konanie a mame tendenciu to hadzat na stranu. Proste niekam inam. Sam musim vedte, ze moja koncentracia nesmie tym, ze mam asistenta brzdenia spadnut a mala by byt rovnaka aku mam v aute bez asistenta. V novom aute sa tomu asistentu nevyhnem, zrejme
No a teraz asistent v pruhu - objektivne si pre moje jazdenie nedokazem predstavit situaciu, kde by ten asistent reagoval lepsie ako fakt priemerny vodic, ktory sa venuje soferovaniu. Tento asistent paradoxne robi z ludi ovce a zosili ich nepozornost (navi, radio, socialne siete). Za nehody spsobene nepozornostou su paradoxne vyspele systemy konektivity, ludia sa odputavaju od pozornosti s vedomim ze im predsa nieco pomoze. U motocyklov tieto systemy zaostavaju ale vidiet snahu ich tam dostat. Kontrola trakcie tiez znacne pomaha ludom, ktori by v zasade na to nemali podla schopnosti sadat. Co nasledne spsoobuje to, ze si nevyjazdeni ludia kupia 1250 GSo a fyzika ich vytresta tym, ze to rozflakaju v zakrute pretoze maju pocit, ze to maju v rukach. Podobne aj s autami - ja netvrdim, ze sa mame vratit do dob trabantov. Ale nespoliehat sa na asistentov viac nez na sameho seba
V buducich rokoch teda vdaka asistentu drzania sa v pruhu mozme ocakavat extremny narast ludi, ktori to budu chciet riesit ako zakladatel vlakna. Proste chciet si oddychnut (precitat si spravy na telefone, pozriet si film atd). To bude sposobovat nehody, casto fatalne (vid nehody nakladnych aut na dialniciach)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
někdy se divíme ,,nepochopitelným'' nehodám, tak že by assist?? jezdím 50 let a tohle je zatím slepá cesta, ano, spousta elektronických vynálezů v autě pomůže, ale je hodně i těch, které jsou kontraproduktivní--věnovat se za jízdy řízení je zatím nutnost proto, aby člověk jízdu přežil, stačí když ti druzí budou mít zapnuté všechny možné asistenty a psát za jízdy třeba SMS, a takových furt přibývá...
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
To je problém.Tie typy ľudí čo zapnú LKAS a aktívny tempomat a idú surfovať v mobile.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Automatické udržiavanie auta v jazdnom pruhu
ozzy56 to napsal naprosto perfektně. Ty nepochopitelné nehody, kdy auto na naprosto rovném úseku vyjede do protisměru, nebo zcela mimo silnici taky nechápu. To se přece řidiči, který se zcela věnuje jízdě nemůže stát !
Asistent jízdy v jízdních pruzích nevidí díru jako kráva, které se chci vyhnout, tempomat nevidí zatáčku a já musím brzdit, i když bez něj bych jen sundal nohu z plynu, automatická převodovka řadí nahoru a dolů až motor letí zbytečně do otáček, jen abych věděl, že ji mám.
O autonomním brždění, inteligentním nabíjení, o systému start- stop, o tom raději ani nemluvím.
S pár auty s těmito vymoženostmi jsem už jel, ale asi bych si nezvykl. Já jsem prostě zvyklý, řídit si svoje auto sám.
Starýho psa novým kousků nenaučíš ...
I když dokážu pochopit, že to někomu naprosto vyhovuje a žádný problém s tím nemá.
Asistent jízdy v jízdních pruzích nevidí díru jako kráva, které se chci vyhnout, tempomat nevidí zatáčku a já musím brzdit, i když bez něj bych jen sundal nohu z plynu, automatická převodovka řadí nahoru a dolů až motor letí zbytečně do otáček, jen abych věděl, že ji mám.
O autonomním brždění, inteligentním nabíjení, o systému start- stop, o tom raději ani nemluvím.
S pár auty s těmito vymoženostmi jsem už jel, ale asi bych si nezvykl. Já jsem prostě zvyklý, řídit si svoje auto sám.
Starýho psa novým kousků nenaučíš ...
I když dokážu pochopit, že to někomu naprosto vyhovuje a žádný problém s tím nemá.