snímač otáček jeho označení
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
Kdyz jsem okolo toho jezdil kusem oceli, dostal jsem se nekam na 4V rozkmit.
Namontoval jsem sondu do auta s tim, ze si vytahnu draty a namerim to diferencialne (drat proti dratu
misto drat proti zemi). Pripojil jsem osciloskop, zastartoval ... a auto k memu uzasu chytlo.
Vystup je sinusovka s amplitoudou tusim 3V a kmitoctem cca 800Hz pri volnobehu (fotky displaye
osciloskopu a presnejsi cisla sem hodim). Kdyz pridavam plyn, reaguje to tak, jak bych ocekaval -
amplituda a kmitocet roste linearne s otackami. Sem tam obcas je tam mezi dve pulvlny vlozene neco,
co vypada, jako graf funkce y=-(x^3) ... zrejme je tam jeden, nebo vice sirsich zubu, podle kterych RJ
poznava presnou polohu.
Taky mam zaznamy z napajeni VN civky, z ridicich dratu civky a ze senzoru teploty na chladici (ten zjevne
obsahuje bimetal, nebo neco podobneho a jen spina vetrak). Asi tu na fotky z osciloskopu zalozim nejake
nove vlakno.
Hloupe je, ze stale nevim, cim to bylo ... a kdy se to objevi znovu.
kibut: Diagnostiku by to potrebovalo, ale nepremava mi to vyblikavanie. Planujem rozobrat palubnu dosku a
dorobit tam tu kontrolku motora. Na oboch (zapojenych) kablech bolo 3.2V pred aj po odpojeni senzora. Zda sa
mi, ze na vadnom kabli by bolo 0V. Budem muset vyhrabat RJ a najst ktory kabel to je.
Namontoval jsem sondu do auta s tim, ze si vytahnu draty a namerim to diferencialne (drat proti dratu
misto drat proti zemi). Pripojil jsem osciloskop, zastartoval ... a auto k memu uzasu chytlo.
Vystup je sinusovka s amplitoudou tusim 3V a kmitoctem cca 800Hz pri volnobehu (fotky displaye
osciloskopu a presnejsi cisla sem hodim). Kdyz pridavam plyn, reaguje to tak, jak bych ocekaval -
amplituda a kmitocet roste linearne s otackami. Sem tam obcas je tam mezi dve pulvlny vlozene neco,
co vypada, jako graf funkce y=-(x^3) ... zrejme je tam jeden, nebo vice sirsich zubu, podle kterych RJ
poznava presnou polohu.
Taky mam zaznamy z napajeni VN civky, z ridicich dratu civky a ze senzoru teploty na chladici (ten zjevne
obsahuje bimetal, nebo neco podobneho a jen spina vetrak). Asi tu na fotky z osciloskopu zalozim nejake
nove vlakno.
Hloupe je, ze stale nevim, cim to bylo ... a kdy se to objevi znovu.
kibut: Diagnostiku by to potrebovalo, ale nepremava mi to vyblikavanie. Planujem rozobrat palubnu dosku a
dorobit tam tu kontrolku motora. Na oboch (zapojenych) kablech bolo 3.2V pred aj po odpojeni senzora. Zda sa
mi, ze na vadnom kabli by bolo 0V. Budem muset vyhrabat RJ a najst ktory kabel to je.
- Reklama
Re: snímač otáček jeho označení
Hm, cize s tym priebehom na cidle som mal asi pravdu
Skus, ci nemas kontrolku motora iba zaslepenu, niektore modeli to asi tak mali...
S tou RJ radsej opatrne, nec ju neodpalis, potom ta to bude stat viac
Skus, ci nemas kontrolku motora iba zaslepenu, niektore modeli to asi tak mali...
S tou RJ radsej opatrne, nec ju neodpalis, potom ta to bude stat viac
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
Vcera jsem to zkusil nastartovat a merit multimetrem na stridavem rozsahu (ze bych tam dal merak, jako cast diagnostiky). Vysledkem bylo, ze auto nenastartovalo a vystupni diferencialni napeti bylo 5-6mV. Na osciloskopu nic smysluplneho.
Odpojil jsem senzor a meril jenom na nem (bez RJ) a najednou tam byly sinusovky s cca 0.5V amplitudou.
Je mozne, aby motor mel pri startovani cca 150 ot/min?
Hadam, ze je bud v haji RJ, nebo nekde zkratovane kabely. Budu muset najit RJ a nejak se k ni dostat .
kibut: Mal si pravdu, nie je to hallovka. Skusim rozrobit palubku a pozret sa na plosnak tej pristrojovky. Dufam, ze mi na to bude stacit len jeden den ... vymenit cely motor v mojom aute by bolo jadnoduchsie, obavam sa ... Pokial v tej RJ nieje ziadna pasca na rozoberatelov, nebude to problem. Zopar pocitacov uz som opravoval s pajackou v ruke a zopar i zrobil.
Diky za vsechny rady
Odpojil jsem senzor a meril jenom na nem (bez RJ) a najednou tam byly sinusovky s cca 0.5V amplitudou.
Je mozne, aby motor mel pri startovani cca 150 ot/min?
Hadam, ze je bud v haji RJ, nebo nekde zkratovane kabely. Budu muset najit RJ a nejak se k ni dostat .
kibut: Mal si pravdu, nie je to hallovka. Skusim rozrobit palubku a pozret sa na plosnak tej pristrojovky. Dufam, ze mi na to bude stacit len jeden den ... vymenit cely motor v mojom aute by bolo jadnoduchsie, obavam sa ... Pokial v tej RJ nieje ziadna pasca na rozoberatelov, nebude to problem. Zopar pocitacov uz som opravoval s pajackou v ruke a zopar i zrobil.
Diky za vsechny rady
Re: snímač otáček jeho označení
150 ot/min pri startovani sa mi zda malo, malo by to ist asi az do cca 500 ot/min. Ako je to s tym cidlom ? ked ho mas zapojene, tak motor nestartuje, ale ked ho vypojis, tak motor nastartuje ?
Kazdopadne s tou RJ opatrne, nie je to lacna zalezitost....
Kazdopadne s tou RJ opatrne, nie je to lacna zalezitost....
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
150 ot/min hadam z napatia 0.5V. Premerim osciloskopom kmitocet.
Motor nenastartuje. Ked cislo odpojim a merim na nom, dava 57x vyssie napatie.
Dufam, ze to RJ nebudem muset hrabat. Mohol by to byt zly drot medzi senzorom a RJ.
Motor nenastartuje. Ked cislo odpojim a merim na nom, dava 57x vyssie napatie.
Dufam, ze to RJ nebudem muset hrabat. Mohol by to byt zly drot medzi senzorom a RJ.
Re: snímač otáček jeho označení
Ja by som skusil to cidlo vymenit za nove. Tie kable treba urcite skontrolovat.
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
Snazil jsem se zjistit, kam ty tri draty vedou, ale nebyl jsem uspesny. Vlevo pod palubkou je asi 5 konektoru (spojek), do kterych vede hromada dratu, ktere zase nekde mizi, ale tam jsem hnedy s bilym prouzkem (od cidla polohy klikovky) nenasel.
Kus za tim je nejaka vetsi kovova vec s obrovskym konektorem (asi - sundat se mi to nepovedlo, nechtel jsem to znicit), do ktereho vede velky svazek dratu kryty cernou plastikovou paskou. Predpokladam, ze to je ridici jednotka, ale prekvapilo me, ze tam nevedou draty z tech konektoru, co jsou pred tim ...
Netusite nekdo, kde najit druhe konce tech trech dratu, co vedou k tomu snimaci polohy?
Diky moc
Kus za tim je nejaka vetsi kovova vec s obrovskym konektorem (asi - sundat se mi to nepovedlo, nechtel jsem to znicit), do ktereho vede velky svazek dratu kryty cernou plastikovou paskou. Predpokladam, ze to je ridici jednotka, ale prekvapilo me, ze tam nevedou draty z tech konektoru, co jsou pred tim ...
Netusite nekdo, kde najit druhe konce tech trech dratu, co vedou k tomu snimaci polohy?
Diky moc
Re: snímač otáček jeho označení
S tymi drotmi ti neviem poradit, ale RJ mam ja pod volantom pri kolenach pod tym plastovym krytom.
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
kibut: RJ vyblikala kodov ... ziadna chyba (len to neide ).
Nevies ako sa odpojuje ten velky konektor od RJ? Zle sa k tomu dostava a nechcem to dodrbat ...
Nevies ako sa odpojuje ten velky konektor od RJ? Zle sa k tomu dostava a nechcem to dodrbat ...
Re: snímač otáček jeho označení
No to som neskusal, takze neviem ti povedat.
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
Konektor se povedlo odpojit a draty namerit. Jsou v poradku.
"xxx" je privodni kabel, "o" jsou male piny, "O" velke (posledni nahore je vynechany).
Ne vsechny "o" obsahuji protikus na ten pin (na RJ jsou piny v konektoru protikusy).
Na konci spodni rady jsou ty draty od senzoru polohy klikovky. 1 je hnedy s tenkym bilym pruhem. 2 je modry.
ooooo...............oooOOOO_
xxxxxx
ooooo.............._oooOOOOO
123
Kdyz jsem meril odpor senzoru, tak mi vyslo 12MegaOhm, takze si myslim, ze tech 350mV naprazdno je tim, ze merak ma velky vstupni odpor a ze se uvnitr drat zlomil, nebo shorel a jenom se to nejakspojuje prez nejaky svod. Doufam, ze to auto po vymene senzoru nastartuje ...
"xxx" je privodni kabel, "o" jsou male piny, "O" velke (posledni nahore je vynechany).
Ne vsechny "o" obsahuji protikus na ten pin (na RJ jsou piny v konektoru protikusy).
Na konci spodni rady jsou ty draty od senzoru polohy klikovky. 1 je hnedy s tenkym bilym pruhem. 2 je modry.
ooooo...............oooOOOO_
xxxxxx
ooooo.............._oooOOOOO
123
Kdyz jsem meril odpor senzoru, tak mi vyslo 12MegaOhm, takze si myslim, ze tech 350mV naprazdno je tim, ze merak ma velky vstupni odpor a ze se uvnitr drat zlomil, nebo shorel a jenom se to nejakspojuje prez nejaky svod. Doufam, ze to auto po vymene senzoru nastartuje ...
-
- *
- Příspěvky: 20
- Registrován: 08 dub 2009, 16:47
Re: snímač otáček jeho označení
Po vymene senzoru auto chodi, takze moje posledni teorie byla spravna. Ponekud me zmatlo, ze se senzor vymontovanim a zamontovanim poprve sam opravil.
Az ho budu pitvat, tak sem dam fotky.
Az ho budu pitvat, tak sem dam fotky.