Tak už aj ja som podrobil svojho Hyundai Getza 1.1 úprave dát v ECU /riadiaca jednotka/ chiptuningom.
Cela akcia čítania a vyladenia softu trvala cca 10-15min. Jazdíme na aute dvaja, takže bezprostredne po úprave sú poznatky nasledovné
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Auto je o poznanie agilnejšie už od nižších otáčok, lahšie stúpa do kopca a pýta si zaradiť vyšší prevodový stupeň ako do teraz. Úpravu spotreby neviem zatiaľ zhodnotiť, pre malý počet najazdených km. Jedine čo sa zdá jednému z nás je nepatrný nárast hlučnosti v pracovných otáčkach 2500-3200ot/min.
Čo ma vytáčalo do krajnosti
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Čas a jazdenie ukážu.
Čo sa týka úpravy, nejedná sa o niejaké maximálne zdvýhanie výkonu, skôr len o optimalizáciu dát a upravenie kultivovanosti motora v rámci normy, čo sa prejaví ozaj na miernej agilnosti motora. Preto sa neobávam niejakého poškodenia motora. Ak by som chcel z tohto motora vyťažiť maximum, vtedy by prichádzalo do úvahy predčasné opotrebovanie resp. kolaps. Je mi jasné, že žiadný úpravca nepôjde na 100% možnosti úpravy výkonu a to hlavne pre ochranu samých seba v prípade naťahovačiek s prípadným poškodením motora a jeho častí.Úprava ECU v realite je sľúbovaných 20 až 25% ako lákadlo, no ozaj aplikovaných je iba cca 10-15%
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Je už na každom z nás, či mu to postačuje alebo nie...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja plánujem v krátkom čase, toto auto necháť zmerať na válcovej brzde
aby som sa presvedčil o skutočnom rozsahu aplikovanej zmeny dát.