Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Test by mel stat cca 250Kc, coz jsou na tak podstatnou zalezitost celkem rozumny naklady.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
No raději to nechám bez komentáře Zase by Tě tu mohl někdo podezírat,že jsi můj komplic F.airwaves píše:Povrchovka bude! V sobotu to vyndám, případně doladím a pak dám asi 2x Alkyton, kterej je doma. První dojmy po dalších cca 8 km: (prosím ale zatím to berte opravdu s velkou rezervou) je to jako když u starého auta dáte nové tlumiče. Vjedete do zatáčky kterou znáte, máte ji najetou s těma starejma a na novejch na ni máte moc rejdu. Auto nějak už zatočilo samo . Zatím se to jeví na jízdní vlastnosti super. Testl jsem to na rozhoupaným asfaltu 4. třídy a jelo to jako vlak po kolejích. Téměř bez nutnosti korigovat směr. Určitě ještě lepší. Uvidíme jak si povede na D1 a co vyšší rychlosti. Zkoušel jsem co mi osádka dovolila na široký silnici pokus o losí test ve 120 a normálně v klídku z pruhu do pruhu...zatáčí samo. Co se nějakého bouchání týče na dírách tak zatím bych řekl stejné. Mám ale gumy 205/55R16 nafoukaný na horní mez. Až to víc najedu tak asi tento text jen doplním a upravím.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Musím uznat,že je to opravdu dobrý náhled na věc a tento postup je opravdu použitelný. Jen připomínám,že ani ty nejlepší tlumiče 100% hodnoty nedosahují. Maximum se pohybuje někde kolem 80%,pokud se nemýlím a například hodnota 65% je ještě přijatelná.F.famfulin76 píše:Tak tohle mi přijde jako nejzávažnější a závoreň (pro nás, majitele tohoto vozu) nejlepší zpráva. Pokud je to tak, tak není nic jednoduššího, než si nechat ihned po koupi novýho auta udělat test tlumičů. Vyšlo vám 50%? Jak je to možný. Vyměnit! A znovu test. Tentokrát 45%? Hele, a nebude to ve špatné konstrukci..? Není? Tak budete měnit tlumiče, dokud do někomu nedocvakne.frantaservis píše: Dnes jsem dostal informaci,že se u ix 20 na testu tlumičů nedá ani u nových naměřit větší účinnost,než 45%,osobně jsem u toho nebyl,ale je to velmi pravděpodobné,jednak nejsou vlivem šatné polohy tlumiče využity jeho vlastnosti,za druhé se na testu projeví i přílišná pružnost ramene mezi tlumičem a kolem. I v tom je tedy výhoda toho "bumerangu", celá skupina je tužší a změna hmot se na posunu kmitočtu vibrací příznivě projeví. F.
Vím, že to trochu zjednodušuju, ale tohle (výsledek testu tlumičů) je pro mě uchopitelný konkrétní fakt, než říkat, že na fóru kdosi psal, že je náprava špatně udělaná a že mi to uskakuje. Pane, nevěřte všemu, co se na nějakým fóru píše a nejezděte tak rychle... Myslíte, že naši vývojáři nevědí, jak má být uchycený tlumič? Už to slyším...
Během týdne si mám vyzvedávat auto, tak ten test určitě prubnu. Dám vědět
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
A proc ?Airwaves uz tu nejakou dobu funguje.Ten tu nema nekolik novych registraci....frantaservis píše:No raději to nechám bez komentáře Zase by Tě tu mohl někdo podezírat,že jsi můj komplic F.airwaves píše:Povrchovka bude! V sobotu to vyndám, případně doladím a pak dám asi 2x Alkyton, kterej je doma. První dojmy po dalších cca 8 km: (prosím ale zatím to berte opravdu s velkou rezervou) je to jako když u starého auta dáte nové tlumiče. Vjedete do zatáčky kterou znáte, máte ji najetou s těma starejma a na novejch na ni máte moc rejdu. Auto nějak už zatočilo samo . Zatím se to jeví na jízdní vlastnosti super. Testl jsem to na rozhoupaným asfaltu 4. třídy a jelo to jako vlak po kolejích. Téměř bez nutnosti korigovat směr. Určitě ještě lepší. Uvidíme jak si povede na D1 a co vyšší rychlosti. Zkoušel jsem co mi osádka dovolila na široký silnici pokus o losí test ve 120 a normálně v klídku z pruhu do pruhu...zatáčí samo. Co se nějakého bouchání týče na dírách tak zatím bych řekl stejné. Mám ale gumy 205/55R16 nafoukaný na horní mez. Až to víc najedu tak asi tento text jen doplním a upravím.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Chlapi (Franto a Airwaves) máte to fakt pěkně udělané. Tahle věcička klidně unese tunu a ani ne neprohne, takže bezpečnosti bych se vůbec nebál, navíc tak, jak to je uděláno, to má i funkci jakési výztuhy mezi spodní miskou tlumiče a ramenem nápravy (původním uchycení tlumiče).
O pozitivním vlivu na chování zadní nápravy vůbec nepochybuji a předpokládám, že to vylepší jízdní vlastnosti ve všech režimech a při jakémkoliv povoleném zatížení auta.
Ještě kdyby byly samotné tlumiče kvalitní (KYB, Sachs, Monroe apod.) nemělo by to chybu.
Každopádně klobouk dolů.
O pozitivním vlivu na chování zadní nápravy vůbec nepochybuji a předpokládám, že to vylepší jízdní vlastnosti ve všech režimech a při jakémkoliv povoleném zatížení auta.
Ještě kdyby byly samotné tlumiče kvalitní (KYB, Sachs, Monroe apod.) nemělo by to chybu.
Každopádně klobouk dolů.
Accent 1,4 Dynamic, 2007, Celadon Blue
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Děkuji za slova uznání,konečně někdo s racionálním pohledem na věc Jasně,že to funguje jak píšeš,je to moje práce a můj život takové věci dělat a výsledek je záležitost profesionální cti. Dobré tlumiče - až budou - to bude jen třešnička na dortu
Ještě se chystám na tu příčnou bezcharakterní trubku,která nám z toho dělá pevnou nápravu,jeden elegantní nápad už mám,jen potřebuji pár měření na jiných autech co podobný problém nemají.Vidět nebude vůbec nic F.
Ještě se chystám na tu příčnou bezcharakterní trubku,která nám z toho dělá pevnou nápravu,jeden elegantní nápad už mám,jen potřebuji pár měření na jiných autech co podobný problém nemají.Vidět nebude vůbec nic F.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
tombas píše:Chlapi (Franto a Airwaves) máte to fakt pěkně udělané. Tahle věcička klidně unese tunu a ani ne neprohne, takže bezpečnosti bych se vůbec nebál, navíc tak, jak to je uděláno, to má i funkci jakési výztuhy mezi spodní miskou tlumiče a ramenem nápravy (původním uchycení tlumiče).
O pozitivním vlivu na chování zadní nápravy vůbec nepochybuji a předpokládám, že to vylepší jízdní vlastnosti ve všech režimech a při jakémkoliv povoleném zatížení auta.
Ještě kdyby byly samotné tlumiče kvalitní (KYB, Sachs, Monroe apod.) nemělo by to chybu.
Každopádně klobouk dolů.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jima píše:::::::
Hluk a bouchání pření nápravy H IX 20 1.6 STYLE najeto 3000 km
Zadní nápravu mám vyřešenou adaptery od Franty vše ok.....
Po návštěvě servisu H a zkušební jízdě bylo technikem servisu konstatováno, že hluk a bouchání přední naápravy při přejezdu příčných nerovností a větších hrbolů je opravněné. Přístup technika k tomotu problému přední nápravy byl velmi dobrý. Dohodli jsme se, že mě vyrozumí po konzultaci s importérem jak dále............
Včera mi telefonoval, že se ozvali další majitelé s tímto problémem přední nápravy (nazvali jsme ho jako hluk kdyz se sypou brambory do dřevěné bedny) a po dohodě s imortérem se podstoupí tento problém výrobnímu závodu v Nošovicích. Musím počkat, protože výměnu tlumičů a jejich uložení nebo sílenbloků v ramenech, které by to mohly způsobovat, musí povolit importér po dohodě se srvisem. Klepání zadního zámku mi odstranili výmenou za nový a je to zatim ok.................Po těchto zkušenostech s jízdou tímto autem začínám ztácet důveru a když se tyto problemy nejakým zpusobem nevyřeší, budu nucen toto auto bohužel asi prodat i když nerad, protože se mi to auto velice líbí
Vlastnil jsem už nekolik aut různých značek a žádne takovéto problémy jsem neměl. Servis mě bude informovat o řešení tohoto problému, tka jakmile budu vědet dalsší informace, hned Vám dám vědět....
Hluk a bouchání pření nápravy H IX 20 1.6 STYLE najeto 3000 km
Zadní nápravu mám vyřešenou adaptery od Franty vše ok.....
Po návštěvě servisu H a zkušební jízdě bylo technikem servisu konstatováno, že hluk a bouchání přední naápravy při přejezdu příčných nerovností a větších hrbolů je opravněné. Přístup technika k tomotu problému přední nápravy byl velmi dobrý. Dohodli jsme se, že mě vyrozumí po konzultaci s importérem jak dále............
Včera mi telefonoval, že se ozvali další majitelé s tímto problémem přední nápravy (nazvali jsme ho jako hluk kdyz se sypou brambory do dřevěné bedny) a po dohodě s imortérem se podstoupí tento problém výrobnímu závodu v Nošovicích. Musím počkat, protože výměnu tlumičů a jejich uložení nebo sílenbloků v ramenech, které by to mohly způsobovat, musí povolit importér po dohodě se srvisem. Klepání zadního zámku mi odstranili výmenou za nový a je to zatim ok.................Po těchto zkušenostech s jízdou tímto autem začínám ztácet důveru a když se tyto problemy nejakým zpusobem nevyřeší, budu nucen toto auto bohužel asi prodat i když nerad, protože se mi to auto velice líbí
Vlastnil jsem už nekolik aut různých značek a žádne takovéto problémy jsem neměl. Servis mě bude informovat o řešení tohoto problému, tka jakmile budu vědet dalsší informace, hned Vám dám vědět....
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jimo nevěš hlavu, to auto se ještě neprodává tak dlouho, aby byly vychytané všechny mouchy, ale soustavným tlakem na servis určitě dosáhneš (ty i ostatní) nápravy.
Žádné auto není dokonalé a každé trpí nějakými menšími nebo většími nedostatky. U nových modelů tím spíš.
Bouchání náprav není na našich cestách nijak vyjímečné a je to hlavně slabšími tlumiči (jako majitel accenta na původních tlumičích mando vím o čem mluvím). Při propružení jde prostě náprava na dorazy a u těžších motorů je to o to citelnější.
Silentbloky, pokud nejsou utržené nebo konstrukčně chybné, by to dělat neměly. Z 80% by pomohla výměna tlumičů za opravdu kvalitní, možná i výměna pružin s odlišnou progresí a úprava dorazů.
Držím palce, aby to opravili.
Žádné auto není dokonalé a každé trpí nějakými menšími nebo většími nedostatky. U nových modelů tím spíš.
Bouchání náprav není na našich cestách nijak vyjímečné a je to hlavně slabšími tlumiči (jako majitel accenta na původních tlumičích mando vím o čem mluvím). Při propružení jde prostě náprava na dorazy a u těžších motorů je to o to citelnější.
Silentbloky, pokud nejsou utržené nebo konstrukčně chybné, by to dělat neměly. Z 80% by pomohla výměna tlumičů za opravdu kvalitní, možná i výměna pružin s odlišnou progresí a úprava dorazů.
Držím palce, aby to opravili.
Accent 1,4 Dynamic, 2007, Celadon Blue
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
.........
Naposledy upravil(a) dedula dne 26 dub 2012, 18:03, celkem upraveno 1 x.
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Dneska si užívám pohodovou a hlavně bezpečnou jízdu na tlumičích Kayaba a další naši členové na komponentech od Monroe nebo Sachs .... mě vyšly na 8 000 kč a výměnu jsem si dělal sám ... takže úspora za práci.[/quote]
Ahoj a díky za příspěvek. Tlumiče pro náhradní potřebu,tedy jakékoli zatím automobilka neuvolnila a proto je nelze nikde koupit,ani Kayaby,ani jiné,nikdo je nenabízí - nesmí!. Již jsem tady psal,že by byl dobrý tlumič samozřejmě přínosem,ale to bude muset být "PAN" tlumič,aby na tak krátké dráze dokázal energii mařit. Celé je to na hlavu postavené. Uložení tlumiče mimo osu pera vždy vyvozuje různé parazitní síly,stejně tak odklon os tlumiče a pera,umístění dolního úchytu v poměru 290 : 170 vytváří dvouzvratnou páku a zbytečně namáhá silentblok uchycení nápravy do karoserie,který tak duní a hluk se přenáší do podlahy. Navíc změny teploty tlumiče vzniklé mařením energie na krátké dráze způsobuji velké změny útlumu od doby výjezdu do dosažení cíle. Tlumič je daleko od kola a rameno trpí vibracemi a nakrucuje se,protože je osa kola umístěná vysoko nad ramenem. To nemůže být dobré,ani s tlumičem od Ferrari. Přínos posunutí spodního úchytu do místa,kde podle mého měl původně být je tedy zřejmý a většinu popsaných negativ v rámci možností řeší. Nový poměr pák by byl 380 : 80,stačilo by jen přeprogramovat robota,aby úchyt přivařil jinam a výrobce by to nestálo nic. Současný trend je: Nepříliš kvalitní a tudíž levný tlumič,který na dlouhé dráze podá uspokojivý výkon. Proč se v německém Rüsselsheimu vydali právě opačnou cestou a zvolili tuto neobhájitelnou konstrukci sdružující snad všechny nevýhody,ať si každý domyslí sám. )) F.
Ahoj a díky za příspěvek. Tlumiče pro náhradní potřebu,tedy jakékoli zatím automobilka neuvolnila a proto je nelze nikde koupit,ani Kayaby,ani jiné,nikdo je nenabízí - nesmí!. Již jsem tady psal,že by byl dobrý tlumič samozřejmě přínosem,ale to bude muset být "PAN" tlumič,aby na tak krátké dráze dokázal energii mařit. Celé je to na hlavu postavené. Uložení tlumiče mimo osu pera vždy vyvozuje různé parazitní síly,stejně tak odklon os tlumiče a pera,umístění dolního úchytu v poměru 290 : 170 vytváří dvouzvratnou páku a zbytečně namáhá silentblok uchycení nápravy do karoserie,který tak duní a hluk se přenáší do podlahy. Navíc změny teploty tlumiče vzniklé mařením energie na krátké dráze způsobuji velké změny útlumu od doby výjezdu do dosažení cíle. Tlumič je daleko od kola a rameno trpí vibracemi a nakrucuje se,protože je osa kola umístěná vysoko nad ramenem. To nemůže být dobré,ani s tlumičem od Ferrari. Přínos posunutí spodního úchytu do místa,kde podle mého měl původně být je tedy zřejmý a většinu popsaných negativ v rámci možností řeší. Nový poměr pák by byl 380 : 80,stačilo by jen přeprogramovat robota,aby úchyt přivařil jinam a výrobce by to nestálo nic. Současný trend je: Nepříliš kvalitní a tudíž levný tlumič,který na dlouhé dráze podá uspokojivý výkon. Proč se v německém Rüsselsheimu vydali právě opačnou cestou a zvolili tuto neobhájitelnou konstrukci sdružující snad všechny nevýhody,ať si každý domyslí sám. )) F.
Naposledy upravil(a) frantaservis dne 13 pro 2011, 18:32, celkem upraveno 1 x.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Než jsem to dopsal,je tu další vlaštovka s dobrou zprávou. Gratuluji dědulo,jsi machr a navíc i trochu hrdina,že jsi to nezabalil jako někteří a do úpravy ses pustil. Tak hezké svezení,ahoj Frantadedula píše:Tak už jsem to také dokončil. Dík Frantovi za tel. pomoc. Z jízdy je mnohem lepší pocit. Zkuste to také.Doporučuji. Přikládám pár fotek.d.
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
když už si tady hrajete na konstruktéry: třídu pevnosti a rozměry šroubů jsi volil jak?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Co o mě víš,že máš takový dotaz? Držák je z C2/ 14220,vedení šroubů - trubičky 11109 automatová ocel, šroub tlumiče N90789901 M12x1.25x85x25,Škoda Felicia zadní tlumič s originál maticí N90791601,svislý šroub do misky pera N90596906 M10x55x30 značný 8.8. Svařeno metodou TIG v ochranné atmosféře. Už je to zde na fóru uvedeno,čti. Ahoj Franta.black_sheep píše:když už si tady hrajete na konstruktéry: třídu pevnosti a rozměry šroubů jsi volil jak?
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
zapomněl jsem.........průběh namáhání v držáku jsem na prototypu ověřil pomocí praskajíccího laku a podle výsledku upravil tvar a šířku žebra...............F. Děláš to také tak?black_sheep píše:když už si tady hrajete na konstruktéry: třídu pevnosti a rozměry šroubů jsi volil jak?