LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Reklama
Re: LPG
Dobrý deň, pred mesiacom som kúpil na slovensku Hyundai i30, 1,4 a chcel by som si do neho dať namontovať LPG. Ide o to, že keď som sa na túto možnosť pýtal v autorizovanom servise na slovensku, bolo mi povedané, že oni takéto úpravy nerobia a keď si to dám namontovať niekde inde stratím záruku na motor. V predchádzajúcich článkoch z ČR som sa dočítal, že v ČR je takáto úprava možná. Nakoľko ja by som bol ochotný si dať vozidlo upraviť aj v ČR, bol by som Vám veľmi vďačný, keby mi niekto poradil či je možnosť takto postupovať, poprípade by som požiadal na nejaký dobrý servis v ČR+kontakt, kde by som sa mohol informovať. Ďakujem
Hyundai i30 1,4 + LPG BRC
Re: LPG
Nikto ti to v SR nezapise ked ti to v CR namontuju...
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: LPG
To vieš z vlastnej skúsenosti, alebo si to len myslíš. Priznám sa, že som si to ešte do teraz nestihol prezistiť, no myslel som, že keď sme v EU, tak by v tom nemal byť problém.adam221 píše:Nikto ti to v SR nezapise ked ti to v CR namontuju...
Hyundai i30 1,4 + LPG BRC
Re: LPG
to: adam221
Zapísať mu to zapíšu na Slovensku, len sa obávam, že bude musieť postupovať ako pri individuálnej prestavbe. Alebo tam je ešte možnosť ako pri retrofilnom systéme podľa 115ky. Najlepšie by ti však poradili na okresnom úrade, kde vykonávajú tieto zápisy.
Zapísať mu to zapíšu na Slovensku, len sa obávam, že bude musieť postupovať ako pri individuálnej prestavbe. Alebo tam je ešte možnosť ako pri retrofilnom systéme podľa 115ky. Najlepšie by ti však poradili na okresnom úrade, kde vykonávajú tieto zápisy.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Ďakujem, pôjdem si to ešte zistiť a potom sa ozvem.caruser píše:to: adam221
Zapísať mu to zapíšu na Slovensku, len sa obávam, že bude musieť postupovať ako pri individuálnej prestavbe. Alebo tam je ešte možnosť ako pri retrofilnom systéme podľa 115ky. Najlepšie by ti však poradili na okresnom úrade, kde vykonávajú tieto zápisy.
Hyundai i30 1,4 + LPG BRC
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Nevíte z jakého důvodu Hyundai montuje LPG jen do 1.4i? Mě třeba přijde, že pro ix20 s LPG by se spíš hodil motor 1.6i, protože 1.4 má "jen" 90koní a 5 rychlostí a tedy 1.6 s 6-ti rychlostma je lepší na dálky.
No každý si o výkonu a počtu rychlostí může myslet své, ale hlavní věc zůstává. Má Hyundai nějaký objektivní důvod proč ne 1.6i?
Protože pak při koupi tohohle auta bych byl nucen si to LPG zařídit jinde a to nevím jak by pak vypadaly garančky v Hyu a záruka.
No každý si o výkonu a počtu rychlostí může myslet své, ale hlavní věc zůstává. Má Hyundai nějaký objektivní důvod proč ne 1.6i?
Protože pak při koupi tohohle auta bych byl nucen si to LPG zařídit jinde a to nevím jak by pak vypadaly garančky v Hyu a záruka.
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Pokud by to bylo jen z důvodu, že 1.4 se prodává víc a tak se jim vyplatilo udělat jen nějaké testy pro 1.4, tak to chápu.
Ono proč se té 1.4 bojím, je že mám teď skoro 12let starého Accenta, který má 90koní a zaplá klima+plně naložené auto lidma a věcma+dálnice = děs. Hlavně silnější motor při takovém to větším zatížení by žral snad míň než salbší.
Ale zas chápu, že 90koní u starého auta je něco jíného než u nového, ale u nového bych zase chtěl to LPG.
Ono proč se té 1.4 bojím, je že mám teď skoro 12let starého Accenta, který má 90koní a zaplá klima+plně naložené auto lidma a věcma+dálnice = děs. Hlavně silnější motor při takovém to větším zatížení by žral snad míň než salbší.
Ale zas chápu, že 90koní u starého auta je něco jíného než u nového, ale u nového bych zase chtěl to LPG.
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
Re: LPG
to: nicolas.tesla
Nemám ix20 1,4, takže neviem porovnať, ale ak chceš jazdiť s plným autom, ktomu klíma a ešte LPG. Myslím, že nebudem sám, kto ti bude radiť 1,6ku. Skús napísať na import, možno plánujú aj 1,6ku. Alebo potom siahnúť po prestavbe mimo AS Hyundai.
Nemám ix20 1,4, takže neviem porovnať, ale ak chceš jazdiť s plným autom, ktomu klíma a ešte LPG. Myslím, že nebudem sám, kto ti bude radiť 1,6ku. Skús napísať na import, možno plánujú aj 1,6ku. Alebo potom siahnúť po prestavbe mimo AS Hyundai.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Pred tým než som kúpil i30, bol som vyskúšať aj iné autá a medzi nimi aj ix20, na pocit príjemnejšie auto a motor 1,4 90 k sa mi zdal odspodu pružnejší než i30 1,4 109k. ALE od 80 do 120 km/h na trojke bola jasná prevaha u i30. Keby boli obe autá za rovnakú cenu v tej istej výbave, tak kúpim ix20 aj s 90k motorom. 1,6 nie je o moc drahšia od 1,4 a rozdiel 35 koní je v teto kategorií obrovský. Hlavne, keď chcete jazdiť naložený. Záleží na využití, kolko krát do roka bude auto naložené s klímou a na dialnici. Dialnica v dĺžke 100 km nie je problém.
Raz som išiel s P Partner 1,9D cca 70 koní fakt naložený ČR-SR a v stúpaní na D1 to šlo max. 70km/h , strašná jazda... Viem čo je ísť s naloženým autom, ale naložené a naložené je rozdiel... ...to si musí vyhodnotiť každý sám.
Ad plyn: Mám pocit, že auto ide na plyn lepšie do otáčok, než na benzín... možno subjektívny pocit... nemusí to byť v každom prípade...
Raz som išiel s P Partner 1,9D cca 70 koní fakt naložený ČR-SR a v stúpaní na D1 to šlo max. 70km/h , strašná jazda... Viem čo je ísť s naloženým autom, ale naložené a naložené je rozdiel... ...to si musí vyhodnotiť každý sám.
Ad plyn: Mám pocit, že auto ide na plyn lepšie do otáčok, než na benzín... možno subjektívny pocit... nemusí to byť v každom prípade...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Ta 1,4 se víc prodává a je levnější. Asi předpokládají, že do LPG půjdou zákazníci, které více zajíma celková cena než motor a výbava. Jinak co jsem zjistil, tak motory 1,6 a 1,4 se liší pouze změnou zdvihu a to o 50cm3 na válec. Jinak jsou naprosto stejné.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Možná že se právě víc prodává 1,6 a proto dávají LPG jen do 1,4 aby podpořili prodeje. Ten rozdíl v ceně není velký a rozdíl v jízdních vlastnostech je citelný, navíc při delších trasách mimo město žere 1,6 méně a ve městě taky, když to člověk nevytáčí.
Navíc do 1,4 to LPG dávají až do hotových aut, není to přímo z výroby, ale zase jen přestavba a za stejné peníze to udělají i značkové servisi Hyundáj do 1,6. Nechal jsem si to do své 1,6 montovat nedávno ve značkovém servisu a mám vše s razítkem Hyundai bez ztráty záruky. Podle servisu je LPG Hyundaiem schválené pro oba motory jak 1,4 tak i 1,6.
Navíc do 1,4 to LPG dávají až do hotových aut, není to přímo z výroby, ale zase jen přestavba a za stejné peníze to udělají i značkové servisi Hyundáj do 1,6. Nechal jsem si to do své 1,6 montovat nedávno ve značkovém servisu a mám vše s razítkem Hyundai bez ztráty záruky. Podle servisu je LPG Hyundaiem schválené pro oba motory jak 1,4 tak i 1,6.
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: LPG
Tuto informaci jsem si ověřil i v dalších vláknech, přímo k ix20. Je to tak. Takže asi půjdu "HURÁ" do ix20 1.6 a na plyn .. jediný co mě štve je, že v Trikoloru jsou vzadu švihadla.. klidně bych si za to připlatil, asi to nejde.. děs! Ale budeme to za ty prachy muset přežítPxx píše:Možná že se právě víc prodává 1,6 a proto dávají LPG jen do 1,4 aby podpořili prodeje. Ten rozdíl v ceně není velký a rozdíl v jízdních vlastnostech je citelný, navíc při delších trasách mimo město žere 1,6 méně a ve městě taky, když to člověk nevytáčí.
Navíc do 1,4 to LPG dávají až do hotových aut, není to přímo z výroby, ale zase jen přestavba a za stejné peníze to udělají i značkové servisi Hyundáj do 1,6. Nechal jsem si to do své 1,6 montovat nedávno ve značkovém servisu a mám vše s razítkem Hyundai bez ztráty záruky. Podle servisu je LPG Hyundaiem schválené pro oba motory jak 1,4 tak i 1,6.
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
Re: LPG
Tak na první nádrž 49l (16,50 kč/litr) jsem ujel 555 km (nepočítám km ujeté na N95). Bohužel nevím, kolik s tím autem ujeli v servisu, když to po přestavbě testovali, ale i tak to vychází na 8,8 l/100 km, což je uspokojivé.
Až spotřebuji další nádrž, tak dám zase vědět, teď už skutečnou spotřebu.
Mám od výrobce 57 l nádrž LPG, poprvé v servisu mi do ní nacpali 49 l (bylo -18°C), když jsem tankoval sám, tak mi do ní nacpali jen cca 43 l. Počítal jsem, že by se do ní mohlo vlézt aspon 47 l.
I30cw - 1,6i
Až spotřebuji další nádrž, tak dám zase vědět, teď už skutečnou spotřebu.
Mám od výrobce 57 l nádrž LPG, poprvé v servisu mi do ní nacpali 49 l (bylo -18°C), když jsem tankoval sám, tak mi do ní nacpali jen cca 43 l. Počítal jsem, že by se do ní mohlo vlézt aspon 47 l.
I30cw - 1,6i