Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Lukas0369 píše:-exhaust gas temp bank1 Senzor 2. Mne to aspoň na novej i30 funguje.

Prave som absolvoval vypalovanie, potvrdzujem krasne je vidiet rozdiel teplot senzora 1 a senzora 2, ten prvy sa mi zharial po starte na tak asi 300 stupnov, ten druhy malo menej, potom som zbadal ze ten druhy vyskocil na 650 az 680, plus klasicky zvysena sporeba +1liter, bez plynu nepadne na 0 ale na asi 0,8l.

Trvalo mi to asi 25 kilakov. Zacalo to v meste a vysiel som na dialnicu aby som mal istotu ze sa to korektne skonci. Teplota "2" vyfuku aj na dialnici stale rovnaka az do ukoncenia.

Tlak pred vypalovanim pri poslednom nastartovani bol nejakych 6,2 po vypaleni 0,7 ale ked vyfuk vychladol, skokovo to naskocilo na 1,4. To este predtym ako som stihol zaparkovat. Po nastartovani stale 1,4.

Takze az nabuduce uvidim 6 a volaco, budem ocakavat dalsie vypalovanie, tak potom podam spravu kolko to najazdilo.

No a ked budem jedneho dna vidiet ze po vypalovani uz nepadnem pod 5 tak budem tiez vediet kolka bije :twisted: ... vlastne teda dufam ze to vidiet nikdy nebudem :mrgreen:

je to i30 1/2018 crdi 100kW.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

V torque je možné nastaviť si varovanie, keďže zaplnenie nevidíš, možeš si nastaviť varovanie na teplotu. Keď stúpne nad určitú hranicu, trebárs 600st. začne blikať. Hranicu si nastaviš sám podržaním na okno teploty -> konfigurácia displeja -> varovanie... Blikanie ťa upozorní na regeneráciu.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Pampa píše: to video je tu, vobec netusim na co to bolo a je tam zakazana debata, takze nejde sa pytat, ale pise tam ze to robil manualne. Cisla su tam zaujimave.

https://www.youtube.com/watch?v=FrQIFRnrze0
Je to na Opel 1,3 CDTi...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
tomasvlasak
*
Příspěvky: 90
Registrován: 14 led 2014, 22:36

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od tomasvlasak »

doporučíte nějaký levný adaptér pro čtení těchto hodnot? Bude stačit https://www.alza.cz/hobby/mobilly-obd-i ... 624328.htm nebo raději něco lepšího?

Mám i30 od září 2015, 1,6 nafta 81 kw a regenerace jsem aktuálně už moc často nespozoroval, ale koncem srpna jsem měl 3. garančku a poté měl pouze cestu do mnichova na letiště a nyní zpátky, takže jestli auto začalo regenerovat častěji jsem neměl šanci vidět a po dálniční jízdě v německu by nyní měl být i filtr snad vyčištěný, ale rád bych si na regenerace dal větší pozor a tak hledám metody, jak tedy regenerace sledovat
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Tento OBD adaptér by mal stačiť. Mám podobný za polovicu ceny a funguje OK.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Ruska.ruleta »

S chipem elm 327 funguje kazdy a je jedno od koho kupujes. Pokud nechvatas, cinan doda za 2,5 USD, mozna i mene....
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od copper5252 »

ahoj jen se zeptám dysely maji nižíší teploty katalizatoru a DPF ? než benziny , jelikož na benzinu mi teplota katalizatoru ukatuje při zatěží až 680c a při jeti ne volnběch kolem 520c tedy po komplet zahřátí motoru ,ale u dyselu to ukazuje o hodně min neslodovla jsem u dyselu přensé honoty , podle Torque
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Ano, cca 200-300st. v normále a 400-500st. v záťaži.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Pampa píše: Trvalo mi to asi 25 kilakov. Zacalo to v meste a vysiel som na dialnicu aby som mal istotu ze sa to korektne skonci. Teplota "2" vyfuku aj na dialnici stale rovnaka az do ukoncenia.

Tlak pred vypalovanim pri poslednom nastartovani bol nejakych 6,2 po vypaleni 0,7 ale ked vyfuk vychladol, skokovo to naskocilo na 1,4. To este predtym ako som stihol zaparkovat. Po nastartovani stale 1,4.
Trvání v km cca 25 - 35 potvrzuju, ale možná na to má vliv spíš délka časového úseku než kilometrového, když jedu rychleji po dálnici, tak ujedu více km. Budu to sledovat dál, ale vychází to na cca 15 minut. Pokud během rege teplota krátkodobě poklesne (volnoběh na křižovatce, decelerace při kratším sjezdu) a přitom se ještě regenerace nepřeruší, tak to trvá potom déle.

U mě je signálem přicházející regenerace volnoběhový tlak okolo 10, takže 6,2 je docela brzo. ALE po nastartování při studeném motoru to ukazuje nižší hodnotu, např. přijíždím večer domů, před vypnutím motoru zkontroluju tlak a je tam 10,5. Ráno nastartuju a ukazuje 6,9, po zahřátí motoru a ujetí cca 10 km se spustí vypalování. Mezi 0,7 a 1,4 není skokový nárůst, ta aplikace neumí jemnější kroky, ukazuje po krocích 0,6 - 0,7 mbar, čili nic mezi 0,7, 1,4 a 2,1 neukáže. Jinak já se blížím 50 tkm a 0,7 už jsem pár týdnů neviděl, po ukončení rege tam skočí 2,1, občas 1,4. Uvidím, jak to bude časem postupovat dál.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Chasnik píše: U mě je signálem přicházející regenerace volnoběhový tlak okolo 10, takže 6,2 je docela brzo. ALE po nastartování při studeném motoru to ukazuje nižší hodnotu, např. přijíždím večer domů, před vypnutím motoru zkontroluju tlak a je tam 10,5.
Ako som pisal, bolo hned po nastartovani, potom som trochu pojazdil (urcite nie viac ako 10 km), ale kam to vyliezlo netusim.

Teraz mam najazdenych asi 220 kilakov a uz to mam zase na 5,5. Ano vsimol som si skoky po 0,7, takze teraz tam naskoci tych 6,2 a potom budem davat pozor kolko bude poslena hodnota aku uvidim. Mam automat, takze volnobezne otacky som nevidel lebo som mal zapnuty start stop aby som videl ze sa vypne pri vypalovani. Teraz uz to nebudem zapinat, nech to vidim castejsie.

Skusal som aj sport rezim, ale vyzera to ze v sporte ked sa motor viac toci teplota naozaj skorej klesne, vzdy som si myslel ze je dobre ked sa motor toci a je vecsi prietok, ale clovek je omylny. Asi to ma na svedomi ERG ventil ktory sa otvori a namiesto vyssieho prietoku vzduchu sa tam tocia dookola smrady, a ziadnemu vypalovaniu to nepomoze, ale naopak to chladi.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Chasnik píše: Trvání v km cca 25 - 35 potvrzuju, ale možná na to má vliv spíš délka časového úseku než kilometrového,
A prave som si uvedomil ze som si odfotil data hned po zapnuti regeneracie a aj po vypnuti, takze z datumov fotiek to vyzera ze to trvalo 21 min. ale na fotke "po" je uz 300 stupnov, takze som fotil malinko neskoro, tak to bude trochu menej.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

To nebude velký časový rozdíl, teplota padá rychle. Pomaleji to nastupuje, to trvá cca minutu, možná i déle. Ale po dokončení rege to spadne ze 620 na třeba 250 za 10 vteřin. Mám pár logů, kdy proběhla regenerace, až bude trošku času, tak se těmi tabulkami projdu a uvidím to přesněji.

A jestli máš volnoběžný tlak po 220 km na 5,5, tak to jsou hodnoty, které já mívám okolo 120 - 150 km. Jsem zvědavý na tvoje další data, jestli se to bude opakovat.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

No tak prave som absolvoval dalsie vypalenie, nastalo po necelych 340 km jazdene len po meste (mesto + obchvat Bratislavy). ked to zacalo, zase som vybehol na dialnicu aby bola istota ze to sknoci korektne. Zabralo to zase 25 km ale tentokrat som to mal na dialnicu dalej, tak to trvalo 24 minut.

Obcas som vyradil do neutralu aby som videl tlak, poslednu hodnotu tlaku pocas vypalovania som videl 2,1 (z toho by mi vychadzalo ze vypalovanie nenatahoval zbytocne dlho). poslednu hodnotu pred vypalovanim som videl 8,2 (tak mozno pri zaciatku to mohlo byt okolo 9). po vypalovani 0,7 ako minule.

Takze 2x zhruba rovnake vysledky, toto si odkladam a o rok porovnam aby som videl ako odchadza filter :- )))

teraz mam najazdenych 9000 km.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Dnes jsem narazil na kousek fóra Alfa Romeo a při čtení jejich problémů jsem se hořce zasmál, pár citací:

- "Intervaly vypalovani jsou ruzne podle stylu jizdy (mesto/dalnice) a kvalite paliva. Me se vypaluje kazdych 600-1000km (600 kdyz je hlavne mesto, jinak bezne kolem tech 800km) "
- "Každých 600km? To ti každou nádrž vypaluje i filtr? To asi není úplně správně, ne?"

- "Pisu 600-1000. 600km mam vyjmecne kdy mam opravdu pouze mestky provoz. jinak ano V podstate kazdou nadrz se mi jednou vypali, z 90% kolem 800-1000km. A jelikoz ma auto najeto minimalne 210tis (za me 60tis) a filtr je stale puvodni tak ano myslim si ze je to spravne. viz info z diag
Last DPF replacement odometer, km: 208390,00;;;;;;;;Average temperature of last 5 regenerations, Deg.C: 610,46
Average distance from last 5 regenerations, km: 926,00;;;;;Average duration of last 5 regenerations, sec: 620,00"

- "A regenerace DPF probíhá podle stylu jízdy většinou každých 800 až 1500 km, pokud by se auta používala na kratší trasy nebo při zimním provozu může být i častější (cca 500-600 km), když jsem teď 159 projel tam a zpět přes celé Německo, regenerovalo asi až po 2000 km. Možná na to má trochu vliv i tankované palivo."


To kdyby viděli ty naše filtry a rege každých 200 km, to by asi šli těžce do kolen...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Pampa »

Ono by este bolo zaujimave vediet kolko nafty im to vypalovanie stoji. Nezda sa mi (podla toho co som videl na displejoch) ze by sa vypalovalo zbytocne dlho ked to nebolo treba. A ked sa zapina casto a trva menej alebo to stoji menej nafty tak ma to netrapi. Trapilo by na to keby ten motor zbytocne smradil ... napriklad preto ze kvoli strachu z emisii NOX nastavili zbytocne bohatu zmes (co by podla toho co pisete ze to zacalo po nejakom updejte mohla byt pravda) ... potom je ale otazka ci ta alfa potom vypusta viac NOXov. Alebo druha moznost ze je ten filter maly (napriklad preto ze bol dimenzovany na chudobnu mes) a tym padom sa skorej odporuca lebo sa skorej zaplni popolom.

Sranda ale je ze moj 4 rocny renault ktory ma myslim EURO5 nema ziadne znamky vypalovania ani som nepocul ze by niekto s DFP mal, ale mozno iba poznam malo ludi.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“