To ja bych se mel stydet. Je videt,ze autu moc neslapu a neuzivam si. Ale ani nenam moc duvod, vetsinou nikam nechvatam a po hlavni taky moc nejezdim.
Jenze porad srovnavate preplnovany motor vs atmosfera. I turbo benzin s obdobnym vykonem na trojku bude adekvatne zrychlovat, mozna i stejne,jako slabsi diesel,ale v dieselu uz vykon zacne opadat a v turbo benzinu bude teprve gradovat, tak i teprve od te chvile bude rychlejsi benzin.
A ta fiesta? Zase jen fyzika. Mas mensi i slabsi motor, ale zaroven ten motor si musi poradit s nizsi hmotnosti. Ten motor muze mit pri 60 km/h klidne i 40-45 kW, neni to tedy takovej rozdil proti GDI. Ten motor ma vrchol dejme tomu v 5500 a k tomu kratsi kvalty,takze pri tech 60 km/h budes mit i vyssi otacky,nez u GDI. Proto ten rozdil neni ve vysledku tak markantni.
Jeste jinak jinak. U GDI ti v tech 60 km/h bude chybet do maximalni vykonu stale pres 3000 rpn, kdez to u te fiesty k maximalnimu vykonu ti bude chybet treba jen necele 2000 rpm. Teprve s roustouci rychlosti bude rozdil oproti slabsim autum znat. Pokud se bojis dat v 60 dvojku,tak se nediv,ze ti to nejede tak, jak jsi si predstavoval, protoze ani zdaleka jsi se nepriblizil maximalnimu vykonu a i kdyz je to rodinny vuz,tak si predstav, ze teb motor se ani pri 7000 rpm nerozpadne. Nebo nevis, proc automobilky montuji do rodinnych aut mototy, co toci 7000 rpm? Asi aby se s tim mohli chlubit na papire,ne? Kdyz se bojis benzin tocit,tak si kup radsi diesel, ten bude tvemu stylu jezdeni vyhovovat vice. my petroheadi zustaneme verni benzinu
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)