Řízení,v pohodě,a nebo

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
randompct
**
Příspěvky: 118
Registrován: 11 kvě 2008, 11:38
Bydliště: SK

Re: Řízení,v pohodě,a nebo

Příspěvek od randompct »

Ja tiez pridam svoje skusenosti z riadenim i20. Po 10 tyzdoch a 5800km uz to moze byt celkom objektivne ( naviac som mal doteraz moznost vyskusat viac ks i20 ).
Riadenie zatial beriem ako jedine vyraznejsie negativum tochto auta ( aj ked nie je to ziadna tragedia, ale lepsie naladenie posilovaca by znamenalo posun minimalne o jednu triedu ).
Extremne cistlive riadenie v stredovej polohe, kde takmer nejestvuje mrtve miesto. Na mensie zatacky staci bez problemu pohyb volantu 1-3mm, naviac ucinok posilovaca sa pri dalsom otacani znizuje. To je podla mna dovod "plavania" ktore tu niekto opisuje ( pretoze aj pohyb 1mm sa prenesie na koleso a ak niekto neustale koriguje smer akoto opisu skonci to presne takto ), na ostatnich autach ktore pouzivam prave mrtve miesto je a presadnutie je preto trochu problem. Najvacsi problem to prave predstavuje na dialnici, kde bezne "dialnicne zatacky" su prave v tolerancii "nepatrneho pohybu volantom". ( ked niekoho vezmem a vsima si riadenie je casto prekvapeny ze preco v zatacke nezatacam ..., az ked ho upozornim vsimne si ze opak je pravdou ).
Aj ja som mal na zaciatku tendenciu neustale korigovat smer, ale jedine co vedie k uspechu je proste nespravit to ( pockat kym sa auto ukludni ) a potom jemne skusat riadenie ( postupomac casu sa na to da zvyknut ), najhorsie je ak pouzivate aj ine auta ( este som nemal ziadne auto kde by sa takyto mali pohyb prenasal na kolesa, vsade je nejake mrtve miesto a tak si clovek pri pohybe 1-2mm ani neuvedomuje ze pohol volantom ) a tak hlavne presadnutie je tazsie.
Naviac takto isto naladene posilovace mali aj dalsie i20, ktore som mal moznost skusit ( vyroba 2010, 2011 ), vsetky 1,2 57kw.
Citlivost na bocny vietor je podobobna ako ostatne auta podobneho profilu, negativne sa vsak prejavuje naladenie posilovaca ( ktore znacne zhorsuje riadenie, takze korekcie smeru treba opat prevadzat mensim pohybom cca. 1-2mm a nie ako na inych autach ). Ak sa budete v i20 spravat ako napr. v corse stane sa to ze na ceste budete lietat aj 20 - 30cm ( rovnaka korencia ma ovela vacsi ucinok a auto prudko hodi na stranu ).
Nelinearni ucinok posilovaca je trochu negativum aj pri jazde napr. v horskom terene kde je vela roznich zataciek, ale na sa na to zvyknut. ( proste ine "tocenie volantom" ako na dalsich autach ).
Nech to vsak nejak zhodnotim : najviac sa naladenie prejavuje prave na dialnici ( najvyssie rychlosti, takze aj najviac viditelne a pritom najhorsie ovplivnitelne staci mala nepozornost a uz "plavate" a vyraznejsie korekcie tomu rozhodne nepomozu ), ak sa prida este bocny vietor ... uz niekto moze mat pocit ze auto je horsie ovladaelne a znizuje rychlost.
Hyundai Getz 1086cm Active od 6.6.2008 do 4.2.2012 ( kupovane nove - najazdene 118.245km )
Hyundai i20 electric red 1,2 57kw od 4.2.2012 ( za chvilu 30.000km ... )
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Řízení,v pohodě,a nebo

Příspěvek od willy50 »

Po najetí necelých 1tkm se pneumatiky zřejmě již správně "obrousily" a já musím trochu opravit svůj názor na řízení.
Ono totiž vůbec není tak tupé(gumové) jak se mi zpočátku zdálo, auto poslouchá kam ho volantem posílám, žádné plavání se nekoná.
Je ovšem pravda, že jsem zatím nejel po dálnici a nejrychleji co jsem jel po "okresce" bylo asi 120km/h
(než se motor trochu zaběhne raději se dálnici vyhýbám)
S čím jsem se u jiného auta zatím nesetkal je velmi výrazná tendence volantu vracet se do středové polohy v určitém rozsahu úhlu natočení kolem středové polohy při malých rychlostech.
Někdy mi to příjde, že se spolu pereme. :D
Tím nechci říct, že by to byla nějaká vada, asi se s tím dá žít.
Uživatelský avatar
Servak
*
Příspěvky: 81
Registrován: 27 pro 2012, 19:55
Bydliště: BA - SK

Re: Řízení,v pohodě,a nebo

Příspěvek od Servak »

Pozdravujem. Silu posilovania je možne upravit. Ale radšej by som neodporučal. Budem to skusat zatial iba na Accente
Opravujem a repasujem na počkanie servo-riadenia Hyundai NEW ACCENT 2006-2012, Chybový kód: C1292
Opravujem Elektrické posilňovače Hyundai i30, i40, ix20, Santa-FE a iné C1259 C1260
SK mobil +421 905 642 805 Bratislava +SK
CZ mobil +420 739 929 544
Odpovědět

Zpět na „i20 Podvozek a řízení“