Tu debatu jsem s tebou rozjel Jinak ja vim na co to je a kdy to zapina, ale nejak jsem nenasel smysl. Preci smyku brani esp. Asr taky ale v mensi mire? preci kdyz mam asr na predni kola a dostanu pretacivej, tak je mi ten system stejne k nicemu, ne?Dire píše:ASR, TCS:laufas píše:A k cemu je to dobry? Jako znam fci,ale nejak nevim uplatneni.
1. ulahci rozjazd (snizi moznost podklznutiu pri rozjazde) a zlepsi trakciu pri jazde na mokru, ladu, snehu, moze zabranit vzniku smyku (roztoceniu auta) pri rychlej akceleracii na nerovnomerne klzkej vozovke. ESP vlastne nastupuje do akcie, ked smyk je na spadnutie alebo uz dokonca nastal
2. kontrolka ASR rychlo a spolahlivo upozorni na to, ze vozovka zacina byt klzka (pozri nasu debata o ESP, kde sa snazim vysvetlit, ze kontrolka ESP u i30 nahradi u nevyraznu vlocku namrazy prave vdaka implementovanej funkcii TCS v ramci ESP) - proste ASR/TCS zapracuje = kontrolka preblikne, akonahle ma nejake koleso na hnacej naprave tendenciu podklznut
Jo, ESP otestovat, ale nie v realu na silnic plnej aut. Tam radsej nech pride k slovu naozaj iba obcas
U golfa IV ani u O1 asr nehlazi namrazu