Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Souhlas s Frantou - Asiati nás evropany mají za dojný blbce a dobře nám tak... PRO KOHO by investovali do opravy konstrukční vady, která je od pohledu jasná každýmu garážouvýmu mechošovi? a i tak je většina neznalých majitelů tak spokojená ! tak jim ten šmejd kupujte ať se ještě víc nažerou... když vám toto stačí...
.. je zcela pochopitelné, že servis Vám nic opravovat nebude, když se k tomu staví stylem "serte na ně, ti už platili". PROČ? protože všechno něco stojí a by tu opravu musel tomu servisu proplatit. Takže odpověď, že to je u tohoto vozu standart je bohužel z hlediska servisu zcela regulérní ..protože to je prostě tak.
.. věřte tomu, že tomuto autu se bude letama cena abnormálně rychle snižovat - bude to celý komplet mlátit, drnčet, třepat se. Ten vůz má již od novoty jízdní vlastnost sotva staryho favorita. Za pár let až budou ještě vyšší nároky, tak toto bude jako ojetý až neprodejný ..
.. je zcela pochopitelné, že servis Vám nic opravovat nebude, když se k tomu staví stylem "serte na ně, ti už platili". PROČ? protože všechno něco stojí a by tu opravu musel tomu servisu proplatit. Takže odpověď, že to je u tohoto vozu standart je bohužel z hlediska servisu zcela regulérní ..protože to je prostě tak.
.. věřte tomu, že tomuto autu se bude letama cena abnormálně rychle snižovat - bude to celý komplet mlátit, drnčet, třepat se. Ten vůz má již od novoty jízdní vlastnost sotva staryho favorita. Za pár let až budou ještě vyšší nároky, tak toto bude jako ojetý až neprodejný ..
Naposledy upravil(a) koudý dne 04 dub 2012, 08:13, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
....takže na novějších vozech jsou již jiné.tlumiče a péra....? Toť vše co stím udělali ? tak to je síla.....
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ano,podle barevného označení to tak je,výrobce to ovšem popírá,aby to těm co koupili auto dříve nemusel měnit. Koupit si pera na vlastní náklady však prakticky nelze,protože jedna pružina stojí u nesmyslných cca 6 000,Kč Nevím proč? Tolik nestojí ani pružina na Mercedes 320 CDi ! Franta
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to jsou ale...... každopádně dnes.si jdu půjčit ix20 a.pěkně.ji otestuji.....
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
To udělej,ocenil bych fotku barevného označení pružin. Zadní jsou po otření dobře vidět zezadu ve spodní polovině pružiny a přední nejlépe vpravou v mezeře mezi blatníkem a kolem. Díky Franta. Prosím o přesný popis motorizace,nebo VIN vozu.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
.. aby ti ale taky to otestovanou prodali... to je podle mě úplně kuhovnu.. (splácají solidní předváděcí model a pak dostaneš sériový nedodělek co máme my.)acergto píše:to jsou ale...... každopádně dnes.si jdu půjčit ix20 a.pěkně.ji otestuji.....
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Zdravím všechny,
téměř všichni zde víme, že něco není v pořádku. Měl bych ale pár otázek na Frantu, abychom se teda někam pohli (Franta jako jediný nejen kritizuje, ale i koná a s výsledky):
1. "nejsme jednotni" - co by nám to pomohlo? Někdo by snad vytvořil podpisové archy s textem popisujícím problematiku, podepsal se, nascanoval arch a poslal dál dalšímu majiteli ix20 k podpisu a ten další by to provedl taktéž, až by se objevilo třeba 500 ks podpisů? Dalo by se to, aniž bychom vystrčili zadek z domu, možnosti internetu jsou téměř neomezené , ale kdo by to začal a co pak s tím? Předat Hyundai nabo na Novu .....???
2. v reakci se píše, že se začaly do posledních modelů montovat jiné díly na podvozek (pružiny...). Pokud tedy někdo má přesnou, konkrétní a pravdivou informaci, tak tedy od kdy přesně se provádí montáž? Tento argument by se dal použít při jednání s autorizovaným servisem (např. na výměnu jinak naladěných tlumičů...), ale samozřejmě ověřit tuto informaci nebude jednoduché.
3. Nebylo by také řešení (když není"jednota"), kdyby každý z nás, kteří nejsme spokojeni s podvozkem poslal autorizovanému servisu emailem krátkou žádost o vyjádření (ale výrobce!!) k závadě, jejího odstranění s požadavkam na zpětnou vazbu. Myslím, že pokud by se uvedlo, že se mám "strach z chování auta ve zmíněných situacích" a cítím, že má bezpečnot je konstrukcí zadní nápravy ohrožena, tak by servis zřejmě nemohl jen plkat o vlastnosti auta. Zatím však, ani po Frantově průniku do sdělovacích prostředků se výrobce k dané problematice nevyjádřil- pořád to jsou jen vyjádření jednotlivých servisů.
Ať je to jakkoliv, pořád jsem přesvědčen, že poměr ceny auta a jeho užitných vlastností je nadstandart, vyjma zadní nápravy.
téměř všichni zde víme, že něco není v pořádku. Měl bych ale pár otázek na Frantu, abychom se teda někam pohli (Franta jako jediný nejen kritizuje, ale i koná a s výsledky):
1. "nejsme jednotni" - co by nám to pomohlo? Někdo by snad vytvořil podpisové archy s textem popisujícím problematiku, podepsal se, nascanoval arch a poslal dál dalšímu majiteli ix20 k podpisu a ten další by to provedl taktéž, až by se objevilo třeba 500 ks podpisů? Dalo by se to, aniž bychom vystrčili zadek z domu, možnosti internetu jsou téměř neomezené , ale kdo by to začal a co pak s tím? Předat Hyundai nabo na Novu .....???
2. v reakci se píše, že se začaly do posledních modelů montovat jiné díly na podvozek (pružiny...). Pokud tedy někdo má přesnou, konkrétní a pravdivou informaci, tak tedy od kdy přesně se provádí montáž? Tento argument by se dal použít při jednání s autorizovaným servisem (např. na výměnu jinak naladěných tlumičů...), ale samozřejmě ověřit tuto informaci nebude jednoduché.
3. Nebylo by také řešení (když není"jednota"), kdyby každý z nás, kteří nejsme spokojeni s podvozkem poslal autorizovanému servisu emailem krátkou žádost o vyjádření (ale výrobce!!) k závadě, jejího odstranění s požadavkam na zpětnou vazbu. Myslím, že pokud by se uvedlo, že se mám "strach z chování auta ve zmíněných situacích" a cítím, že má bezpečnot je konstrukcí zadní nápravy ohrožena, tak by servis zřejmě nemohl jen plkat o vlastnosti auta. Zatím však, ani po Frantově průniku do sdělovacích prostředků se výrobce k dané problematice nevyjádřil- pořád to jsou jen vyjádření jednotlivých servisů.
Ať je to jakkoliv, pořád jsem přesvědčen, že poměr ceny auta a jeho užitných vlastností je nadstandart, vyjma zadní nápravy.
ix20 3/2012 1,4 CVVT /66kW Blueberry metalická
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Auto jsem koupil již na zimních pneumatikách (11/2011) a žádné odskakování jsem nezaznamenal a tak se přiznám, že jsem tomu odskakování moc nevěřil.
Nyní po přezutí na letní pneumatiky (nahuštěno na 2,4) jsem teprve poznal, jak je to v zatáčkách občas nestabilní - na stejném kruhovém objezdu kde zimní kola dobře seděli jsem na letních teprve pochopil to, o čem se tady diskutuje.
Souhlasím s názorem, že bychom se měli spojit a podniknout něco společně, protože jak zde již mnozí psali v jednotě je síla a s jedním stěžovatelem se moc bavit nebude.
Franta odvedl velký kus práce a pokud bude ochotný podnikat cokoliv dál, tak bychom se měli domluvit a hromadně ho podpořit. Já jsem rozhodnutý Františka podpořit a myslím si, že nás určitě bude víc ...
Nyní po přezutí na letní pneumatiky (nahuštěno na 2,4) jsem teprve poznal, jak je to v zatáčkách občas nestabilní - na stejném kruhovém objezdu kde zimní kola dobře seděli jsem na letních teprve pochopil to, o čem se tady diskutuje.
Souhlasím s názorem, že bychom se měli spojit a podniknout něco společně, protože jak zde již mnozí psali v jednotě je síla a s jedním stěžovatelem se moc bavit nebude.
Franta odvedl velký kus práce a pokud bude ochotný podnikat cokoliv dál, tak bychom se měli domluvit a hromadně ho podpořit. Já jsem rozhodnutý Františka podpořit a myslím si, že nás určitě bude víc ...
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
nejen pro Frantu: ...jak jsem psal výše, právě jsem se vrátil z testovací jízdy ix20, která byla vyrobena v únoru 2012,byla to 1.4. Nejdříve jsem se podíval na všechny tlumiče a na všech byla bílá a kousek vedle červená tečka. Což nevím co znamená,to je sdělení pro Frantu. Po prvních kilometrech jsem věděl že toto vlákno má pravdu a to v tom že doopravdy po přejetí určitých nerovností,ale nejem jich, dále pak různých vyvýšených boulí ,spár,kanalů atd.....přenáší se vše do tlumičů které tvrdě reagují a absolutně nestihají propružení a to se pak přenáší do uložení a následně je vše v kabině od kol slyšet tzv. ťukání, bouchání podle toho jak to kdo nazve...... A další věc ....průměrně každých 5 km ,samozřejmě podle toho na jaké silnici jezdíte tak Vám odskočí zadek klidně uz při 40-50 km/h rychlosti...... Můj závěr je takový: Komu ťukání nevadí a neuvedomí si stav vozu po 20 tis.km nechť si auto koupí,je super prostorné,pěkně se ovládá je tiché. Ale mě to ťukání vadilo a neustále jsem ho vnímal .....já říkám...děkuji zatim nechci....uvidime co přinese facelift.....
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Dnes jsem složil kauci a do 14ti dní bude doma tak jsem zvědavej na tu nápravu . Také se podívám jaké tam jsou pružiny a tlumiče a napíšu to sem. Pokud nebudu spokojený určitě se přidám k nějaké hromadné akci
Hyundai ix20
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
udelal jsi testovací jizdu ?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Na polském fóru se o tom také hodně diskutuje, podle importéra je vše v pořádku, asi jako u nás. Uživatel lukasz.zst psal, že u jednoho dealera vyměnili tlumiče za originální a žádná změna. U jiného vozu pak dali tlumiče Sachs a auto je v pořádku, žádný hluk, žádné odskakování.
http://hyundaiforum.pl/viewtopic.php?t= ... 05210c142f
http://hyundaiforum.pl/viewtopic.php?t= ... 05210c142f
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
[quote="geoch"]Zdravím všechny,
3. Nebylo by také řešení (když není"jednota"), kdyby každý z nás, kteří nejsme spokojeni s podvozkem poslal autorizovanému servisu emailem krátkou žádost o vyjádření (ale výrobce!!) k závadě, jejího odstranění s požadavkam na zpětnou vazbu. Myslím, že pokud by se uvedlo, že se mám "strach z chování auta ve zmíněných situacích" a cítím, že má bezpečnot je konstrukcí zadní nápravy ohrožena, tak by servis zřejmě nemohl jen plkat o vlastnosti auta. Zatím však, ani po Frantově průniku do sdělovacích prostředků se výrobce k dané problematice nevyjádřil- pořád to jsou jen vyjádření jednotlivých servisů.
Ano,tento bod je správně! Žádné petice,jen všichni najednou,jak se zde píše. A to je právě kámen úrazu,jsou takoví,kteří jsou spokojeni a nic špatného nepozorují. Jak je to možné,si vysvětlit neumím. Franta
3. Nebylo by také řešení (když není"jednota"), kdyby každý z nás, kteří nejsme spokojeni s podvozkem poslal autorizovanému servisu emailem krátkou žádost o vyjádření (ale výrobce!!) k závadě, jejího odstranění s požadavkam na zpětnou vazbu. Myslím, že pokud by se uvedlo, že se mám "strach z chování auta ve zmíněných situacích" a cítím, že má bezpečnot je konstrukcí zadní nápravy ohrožena, tak by servis zřejmě nemohl jen plkat o vlastnosti auta. Zatím však, ani po Frantově průniku do sdělovacích prostředků se výrobce k dané problematice nevyjádřil- pořád to jsou jen vyjádření jednotlivých servisů.
Ano,tento bod je správně! Žádné petice,jen všichni najednou,jak se zde píše. A to je právě kámen úrazu,jsou takoví,kteří jsou spokojeni a nic špatného nepozorují. Jak je to možné,si vysvětlit neumím. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Barevné tečky musí být tři,na dvou závitech nad sebou,třeba bílá vedle červené a pod nimi,nebo nad nimi další např.bílá atd. Bílá a červená je fakt málo (( mrzí mě to. Frantaacergto píše:nejen pro Frantu: ...jak jsem psal výše, právě jsem se vrátil z testovací jízdy ix20, která byla vyrobena v únoru 2012,byla to 1.4. Nejdříve jsem se podíval na všechny tlumiče a na všech byla bílá a kousek vedle červená tečka. Což nevím co znamená,to je sdělení pro Frantu. Po prvních kilometrech jsem věděl že toto vlákno má pravdu a to v tom že doopravdy po přejetí určitých nerovností,ale nejem jich, dále pak různých vyvýšených boulí ,spár,kanalů atd.....přenáší se vše do tlumičů které tvrdě reagují a absolutně nestihají propružení a to se pak přenáší do uložení a následně je vše v kabině od kol slyšet tzv. ťukání, bouchání podle toho jak to kdo nazve...... A další věc ....průměrně každých 5 km ,samozřejmě podle toho na jaké silnici jezdíte tak Vám odskočí zadek klidně uz při 40-50 km/h rychlosti...... Můj závěr je takový: Komu ťukání nevadí a neuvedomí si stav vozu po 20 tis.km nechť si auto koupí,je super prostorné,pěkně se ovládá je tiché. Ale mě to ťukání vadilo a neustále jsem ho vnímal .....já říkám...děkuji zatim nechci....uvidime co přinese facelift.....
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jsem člověk, kterému nestačí pouhé ujištění, že "to" funguje. Na vyzkoušení úpravy zadní nápravy ála "Franta" se chystám už od vzniku tohoto vlákna. Pořád ale "není čas". Vyhecován článkem SM jsem vlezl do kanálu pod auto a měřil a zapisoval. Pak půlhodinka v AutoCADu (je to pohodlné kreslení), proveden grafický rozklad sil v tlumiči (fyzika základní školy) a následovalo zděšení. Podélné síly v tlumiči, o kterých mluví Franta, a které způsobují rázy do karoserie, t.j. síly rovnoběžné s vozovkou a působící do osy nápravy, nejsou o mnoho menší , než síly v tlumiči působící v ose pružiny. Bavíme se v poměrných (%) hodnotách. Pak jsem to porovnal s uchycením tlumiče "Franta" a zde je porovnání: Podélné síly se sníží na cca 45% současného stavu ! To je skvělé.
Podotýkám, že vše je jenom přibližný výpočet, proveden v rovině 2D, zatímco skutečné rozmístění jednotlivých komponentů (pružina, tlumič, rameno nápravy) je ve 3D. Skutečnost bude tedy ještě lepší ve prospěch úpravy. Františku, díky.
Adaptér si určitě neprodleně vyrobím a zajdu si na test tlumičů do STK před úpravou a po úpravě.
Výsledky použiju pro nátlak na servis a výrobce.
Do hromadné akce se určitě zapojím.
Podotýkám, že vše je jenom přibližný výpočet, proveden v rovině 2D, zatímco skutečné rozmístění jednotlivých komponentů (pružina, tlumič, rameno nápravy) je ve 3D. Skutečnost bude tedy ještě lepší ve prospěch úpravy. Františku, díky.
Adaptér si určitě neprodleně vyrobím a zajdu si na test tlumičů do STK před úpravou a po úpravě.
Výsledky použiju pro nátlak na servis a výrobce.
Do hromadné akce se určitě zapojím.
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor