Disky
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Disky
Souhlasím v podstatě se vším výše uvedeným. Jsem tedy jeden z těch, co mají na léto liťáky a na zimu hybridy. Potvrzuji, že ty hybridy jsou skutečně špatná volba, už bych do nich taky nešel. Jevily se mi tak ošklivé, že jsem si je musel aspoň trochu opticky vylepšit (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ic#p610475), bylo to ale pracné a před budoucí korozí je to stejně asi moc neochrání.
Co by mě ale zajímalo, je jiná věc: proč si myslíte, že by na plecháče (a tedy pak asi i na hybridy?) měly být jiné matice než na liťáky?
Já si auto přebíral v lednu a tak bylo od dealera už na hybridech. Liťáky byly v kufru a nějaké extra matice jsem už nedostal. Žádný problém s uchycením kola ale nepozoruju - ani u liťáků, ani u hybridů.
Co by mě ale zajímalo, je jiná věc: proč si myslíte, že by na plecháče (a tedy pak asi i na hybridy?) měly být jiné matice než na liťáky?
Já si auto přebíral v lednu a tak bylo od dealera už na hybridech. Liťáky byly v kufru a nějaké extra matice jsem už nedostal. Žádný problém s uchycením kola ale nepozoruju - ani u liťáků, ani u hybridů.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Reklama
Re: Disky
Pretože napr. u aktuálneho Tucsona NX4 výrobca priamo v katalógu príslušenstva upozorňuje, že pri kúpe oceľových diskov na auto s elektrónmi treba objednať aj novú sadu matíc a naopak tiež...
potreba iného upevňovacieho materiálu nie je úplne neobvyklá, pretože keď som ešte na bývalú i30 kupoval a nechával obuť a namontovať hliníkové dezenty na zimu, tak v pneuservise hľadali matice v krabici od elektrónov a chvíľu študovali podklady kým sa ubezpečili, že môžu použiť originálne matice z prvovýroby...
potreba iného upevňovacieho materiálu nie je úplne neobvyklá, pretože keď som ešte na bývalú i30 kupoval a nechával obuť a namontovať hliníkové dezenty na zimu, tak v pneuservise hľadali matice v krabici od elektrónov a chvíľu študovali podklady kým sa ubezpečili, že môžu použiť originálne matice z prvovýroby...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky
Pokud máš hybridní originální plecháče, tak na ně pasují stejné matice, problém bývá u neoriginálních kol, kde se může stát, že matice nepůjdou použít, ale mě osobně se to nikdy nestalo na žádném autě, ani mi moc nedochází v čem by měl být problém
U Aut, kde jsou šrouby chápu, že může být díky jinému ET třeba použít delší šrouby, ale u matic? Že by jako hloubka závitu byla nutná větší?
U Aut, kde jsou šrouby chápu, že může být díky jinému ET třeba použít delší šrouby, ale u matic? Že by jako hloubka závitu byla nutná větší?
Re: Disky
Záleží na typu dosedací plochy, jestli je kulatá nebo kuželovitá. Pokud bude mít někdo na každé sadě jinou dosedací plochu, tak musí mít i dvě sady šroubů/matic. Popř. šrouby z alu kol mohou být pro plecháče dlouhé a nemusí jít dotáhnout.
Hyundai I30 Fastback N-line 1,5 T-GDI DCT
.....................................................
Renault Megane III Grandtour 1,2 Tce 85kW - velký omyl
BMW E46 318iA
Toyota Corolla 1,4 VVT-i
Peugeot 205
.....................................................
Renault Megane III Grandtour 1,2 Tce 85kW - velký omyl
BMW E46 318iA
Toyota Corolla 1,4 VVT-i
Peugeot 205
Re: Disky
Matice ma uzavreté, takže okrem dosadacej plochy matice v diere kolesa môže byť problém aj "hĺbke" diery v matici, kde z plechového disku bude logicky trčať dlhšia časť šteftu ako z elektrónu.... takže plechový disk nemusí ísť "elektrónovou maticou" dotiahnuť a "plechová matica", zase môže zbytočne trčať z elektrónu von.... ako spomenul "swaty"Stringo píše: ↑01 srp 2022, 13:49 Pokud máš hybridní originální plecháče, tak na ně pasují stejné matice, problém bývá u neoriginálních kol, kde se může stát, že matice nepůjdou použít, ale mě osobně se to nikdy nestalo na žádném autě, ani mi moc nedochází v čem by měl být problém
U Aut, kde jsou šrouby chápu, že může být díky jinému ET třeba použít delší šrouby, ale u matic? Že by jako hloubka závitu byla nutná větší?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Disky
Ty slova - elektróny, elektrónové matice - zní strašně.
Nejsou to žádné elektróny, tzn. kola vyrobená z materiálu, který se jmenuje elektron. Ano, jsou taková kola, možná ve F1, ale na určitě ne.
To by nikdo nezaplatil a pro svoji charakteristiku by ani nedostali homologaci.
Jsou to prostě litá kola a ocelové matice.
Nejsou to žádné elektróny, tzn. kola vyrobená z materiálu, který se jmenuje elektron. Ano, jsou taková kola, možná ve F1, ale na určitě ne.
To by nikdo nezaplatil a pro svoji charakteristiku by ani nedostali homologaci.
Jsou to prostě litá kola a ocelové matice.
Re: Disky
Já měl třeba na Elentru originál hliníky, které měly i plastové pochromované části. Ty musely mít pak jiné šrouby, protože pokud by se tam daly jiný, utahováním by se ty plastové díly poškodily (praskly by). Takže šroub musel nejdřív dosednout na plochu hliníku a pak teprve odsazením na plast. Ale jinak jak psali kluci, hliníky mají dosedací plochu kuželovitou, plechy co jsem měl tak spíše zaoblenou. Ale je pravda, že plechy jsem měl na autě asi před 10 lety, od té doby vždy hliníky, takže už se mohly změnit
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Disky
Na bejvalku i30 jsem kupoval sadu litých kol od Borbet. Kola přišly spolu s maticemi a vymezovacími kroužky bez toho, abych je doobjednával. Vše bylo v ceně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Disky
Upozornenie na problematiku montážneho príslušenstva som sem dával preto, lebo nedávno som dokompletoval zimnú sadu na Tucsona. Pár týždňov som premýšľal, či neurobiť na zimu návrat na plechové disky (v minulosti som to riešil vždy tak) na i30 boli prvý krát zliatinové disky v zime a dosť som bojoval s korozívnymi účinkami spojenia oceľ, hliník, slaná voda na náboji.... ale nakoniec zvíťazil dizajn a heslo, že kolesá robia auto... aj keď na zimu len 17" . Rozdiel na celkovej cene diskov bol nie zanedbateľných 200€... potom som náhodou otvoril katalóg originálneho príslušenstva a dočítal sa info o maticiach... zistenie, že sada nových matíc by stála takmer 100€ ma upokojila, že tie zliatináky zase až taký zlý kup neboli.... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Disky
S tím příslušenstvím je to někdy na prd, když jsem kupoval originál disky na i30, to že u toho nebyly šrouby jsem přešel, používám stejné na léto tak na zimu, ale že tam nebyly ani středový pokličky, to mě dostalo. Bohužel ty měli jiný průměr než jsem měl na originálech, takže jsem musel dokoupit nový. Jinak v zimě jsem nikdy naštěstí neřešil problémy s hliníky, jen otcovi se na paprscích asi po 5 zimách začala odlepovat barva na náběhových hranách, ale asi nebyly disky dost kvalitní. Jinak jediný problém nastává spíš při použití originál montážního klíče, že se jím odře barva na discích při utahování šroubů a tam to v zimě pak zlobí. Začal jsem tedy používat golu nebo křížový klíč, ten se při utahování už neopírá o stěny a je to v pohodě. Minulou zimu jsem kupoval na Tucsona originál kola z NX4, mají takovou antracitovou barvu a jejich povrch je naprosto skvělej, nešpiní se, odpuzuje bordel a po zimě vypadají, jako bych je vyndal zrovna z krabice. Podle mě nejlepší hliníky na zimu, co jsem ze zhruba pěti sad kdy měl.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Disky
Když už tak diskutujeme, měl bych k diskům ještě jeden dotaz:
Jak jsem řešil ty hybridy (jestli si je nechat, nebo nenechat atd.) tak jsem se díval i po alternativě ALU liťáků na webu (asi si je na tu zimní sadu dříve či později tak jako tak koupím). Všiml jsem si, že prodejci u jednotlivých typů uvádějí:
- TÜV certifikát: "ANO" - tedy že by někdo nabízel zboží bez tohoto parametru, jsem nezaznamenal
- Typový list: zpravidla "ANO", ale někdy také "ANO - za poplatek..." - např. 600 Kč i více
K čemu vlastně potřebuju ten typový list? Bude to zajímat někoho na technické? Co vím, tak po mě nikdo nic takového nikdy nechtěl.
Jak jsem řešil ty hybridy (jestli si je nechat, nebo nenechat atd.) tak jsem se díval i po alternativě ALU liťáků na webu (asi si je na tu zimní sadu dříve či později tak jako tak koupím). Všiml jsem si, že prodejci u jednotlivých typů uvádějí:
- TÜV certifikát: "ANO" - tedy že by někdo nabízel zboží bez tohoto parametru, jsem nezaznamenal
- Typový list: zpravidla "ANO", ale někdy také "ANO - za poplatek..." - např. 600 Kč i více
K čemu vlastně potřebuju ten typový list? Bude to zajímat někoho na technické? Co vím, tak po mě nikdo nic takového nikdy nechtěl.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Disky
Pokud budeš mít velikost disku jako máš ve velkém TP a nebudou ti kola vykukovat ven z podběhu, tak to řešit na 99% nikdo nebude. Ten koho ten typový list zajímá bude člověk, který má třeba v techničáku 16" a chce dát na auto 17", proto musíš mít ten list a s tím zajít nechat nový rozměr do techničáku. Samozřejmě, bys měl i v rámci rozměru disku dodržet i rozměr J a ET rozměr, který se v 99% bude lišit, ale nikdy jsem neslyšel že by to někdo kontroloval, pokud jak jsem psal, nelezou kola viditelné a neúměrně ven z podběhu
Re: Disky
OK, díky za info
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Disky
Zato na SK už nejaké autá leteli z STK... aj za rozdiel 1mm v ET, takže rada znie, kolesá buď originál rozmer, alebo s typovým listom a dať aj to blbé ET zapísať do TP. Človek nikdy na akého bl....a narazí a doťahovať sa s niekým či ten 1mm mohol niečo spôsobiť potom môže byť bizardne tragický zážitok....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.