E85

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

jURis_
*
Příspěvky: 22
Registrován: 12 led 2012, 20:10

Re: E85

Příspěvek od jURis_ »

A načasování vstřiku v ms ovlivňuje co? Vím že hodnota kolem 0,5ms zvyšuje tlak ve válci..
Reklama
 

milakl
*
Příspěvky: 14
Registrován: 04 led 2013, 22:51

Re: E85

Příspěvek od milakl »

No tak nějak by to mohlo být, v podstatě se tím upravuje čas kdy se vstíkne palivo.
jURis_
*
Příspěvky: 22
Registrován: 12 led 2012, 20:10

Re: E85

Příspěvek od jURis_ »

Jaká je tovární hodnota nastavení časování vstřiků v ms?
V poslední době mi auto při jízdě zahřátého auto občas začne cukat otáčkách 1500-3000, jako by ztratilo výkon.. Čím to může být?
Uživatelský avatar
Maska
*
Příspěvky: 30
Registrován: 07 čer 2005, 15:39
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od Maska »

Už nějakou dobu taky laboruju s E85 a nějak se s tím pořád nemůžu domluvit :(

Pokud se motor zahřeje, tak je vše v pohodě a nemůžu si stěžovat, ale mám problém se starty. Teď, když jde teplota dolů, tak je to vůbec loterie, jestli nastartuju alespoň na pátý pokus a když už nastartuju, jestli se rozjedu. Dokud se motor neohřeje, tak se dusí, občas "vynechává", při přidání plynu jdou otáčky nahoru a před 2000 se začne dusit a skoro chcípne ..až se ohřeje, tak je vše ok.

Přes léto jsem zkoušel všechno možné, různé hodnoty pro normal i studený start, ale pořád stejné. (teď mám +30% normal, +60% studený start)

Nějaký tip, než začnu zase tankovat jen natural ?
Sonata II (Y-3 97´) 2.0/16V GLS
SantaFe 4WD V6 (02)
Sonata II (Y-3 94´) 2.0/16V GLS
cecilek
**
Příspěvky: 115
Registrován: 11 dub 2010, 17:58

Re: E85

Příspěvek od cecilek »

Dej to 1:1 naturál s E85, přepni na Auto režim a na něm nastav 8 %. Bude to dražší, ale bez cukání.
Na studený start musí stačit 20 %.
V létě je to super, ale v zimě holt čím víc benzínu tím lépe to startuje.
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
jURis_
*
Příspěvky: 22
Registrován: 12 led 2012, 20:10

Re: E85

Příspěvek od jURis_ »

Má někdo nové poznatky prosím?

Já jsem s autem ujel asi 7500km na benzin, protože v Itálii moc benzinu není, s tím že jsem občas jel na čistý a pak zase benzin. Po přechodu už jen na čistý E85 auto začalo špatně startovat. Nastaveno jsem měl pořád vše stejně. Nikdy jsem neměl prodloužení vstřiku na studené starty, protože to startovalo v pohodě. Teď jsem kompletně vše vyčistil, pal. čerpadlo se se zdá že funguje normálně, pal.filtr je asi blbost že by se po 13000Kč znova zanesl.. Takže když startuji za studena, tak to chytne ale škube a vypne se.. Tak 2x-3x až auto nastartuje a drží otáčky a postupně klesají, ale když v té chvíli prošlápnu plyn. pedál, tak jakoby polkne je tam díra a pak jede v pohodě. Jak se auto zahřeje a spadne na volnoběh, tak je vše bez problémů..

mod auto - 9% (míval jsem 10%, po resetu ECU jsem dal méně, jede to v pohodě)
časování 0,0 ms (míval jsem 0,7ms, ale kolísaly mírně volnoběh)
studený 0%

tou dírou na začátku si myslím je hodně paliva do válců jde, tak se zadusí, ale nevím proč to nechce napoprvé chytnout. Celkem už mám odjezděno asi 10000km jen na čistý ethanol, a nikdy nebyl problém, až opět teď.
Uživatelský avatar
valach
**
Příspěvky: 297
Registrován: 14 pro 2009, 16:42
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: E85

Příspěvek od valach »

A co to máte za krabičky? Já mám od flexcaru tu nejlevnější, za 2500 a mám tam 4 možnosti přepínání. Nebo se ještě něco jiného nastavuje? Díky za odpověď
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: E85

Příspěvek od petr.gr »

Také jsem podlehl lákadlu E85 a ceně 23,30 Kč. Dal jsem poměr s benzínem 2:1 ve prospěch E85 s předepsanou dávkou VIF pro benzín a vůbec nic se nezměnilo. Palubní PC nemá okamžitou spotřebu ale po vynulování to nějaký čas ukazuje aktuální spotřebu, než se začnou údaje zprůměrovávat. Při 90 km rychlosti 7,9 L/100km. Po několika km to ukazuje mnohem pomaleji a pak nebudu vědět nic.
Nepozoruji tedy zatím zvýšení spotřeby o udávaných 18%, ani nějaký problém se startem při -2, které jsme momentálně ráno měli. Ale to jsem ujel jen pár km. Vzal jsem 13L E85 a 7L benzínu a čekám, kolik km ujedu. Ale už teď to moc optimisticky nevidím.
Co se týká spalin, tak si občas čichnu k výfuku a v poměru 2 díly E85 a 1 díl benzínu z výfuku neleze nějaký pach při zahřátém motoru.

Změřena spotřeba: katastrofa. Oproti benzínové spotřebě zhruba 8,5 L/100 km byla na E85 ve většinovém poměru 12,1 L/ 100 km. Než palubní počítač brát vážně, raději jsem si počkal na ujeté km. Docela velké zklamání. Jezdit ekologicky neznamená levně......
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 24 lis 2017, 18:45, celkem upraveno 4 x.
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: E85

Příspěvek od petr.gr »

jURis_ píše:Jaká je tovární hodnota nastavení časování vstřiků v ms?
V poslední době mi auto při jízdě zahřátého auto občas začne cukat otáčkách 1500-3000, jako by ztratilo výkon.. Čím to může být?
Tovární nastavení vstřiků jako takové není a ani být nemůže. Bohatost směsi vyhodnocuje lambda sonda a podle stavu kyslíku upravuje ŘJ nastavení délky otevření vstřikovacích ventilů.
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: E85

Příspěvek od petr.gr »

Našel jsem článek pojednávající o skutečné spotřebě E85 k benzínu a uvádějí tak nárust o 46 % u E85!
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... ?all_ids=1

Emise jsou super ale pokud vyletí spotřeba takto vzhůra, jako že to tak opravdu vypadá, tak veškeré krabičky na úpravu ŘJ pro provoz na čisý E85 jsou vyhozenou investicí a provoz bude nakonec dražší, než na benzín. Jak se zdá vše je marnost.
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: E85

Příspěvek od petr.gr »

petr.gr píše:Našel jsem článek pojednávající o skutečné spotřebě E85 k benzínu a uvádějí tak nárust o 46 % u E85!
http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... ?all_ids=1

Emise jsou super ale pokud vyletí spotřeba takto vzhůra, jako že to tak opravdu vypadá, tak veškeré krabičky na úpravu ŘJ pro provoz na čistý E85 jsou vyhozenou investicí a provoz bude nakonec dražší, než na benzín. Jak se zdá vše je marnost.
Po několika měřeních spotřeby jak na benzín, tak na E85 mohu potvrdit zvýšenou spotřebu na E85. Nižší výhřevnost nedá motoru tolik potřebný objem spalin a výkon jde dolů. Lambda vyhodnocuje spaliny, zjišťuje přebytek kyslíku a prodlouží vstřikování paliva. Tím se výkon srovná ale za cenu zvýšené spotřeby.
Firmy, které upravují ŘJ motorů pro spalování čistého E85 informují o zvýšeném výkonu, stejné spotřebě ale to prostě není možné. Dokonce je 100 km ujeté vzdálenosti na E85 dražší než na benzín. A naopak zlepšené benzíny bez ekologických přísad vykazují nižší spotřebu oproti běžným benzínům.
Suma sumárum je to zase jeden z mnoha výmyslů Evropské unie pro snížení skleníkových plynů, přičemž skutečná tvorba CO2 při výrobě ekologickýc paliv v násobcích zvyšuje tvorbu před tímto výmyslem. Auta se podílejí na tvorbě CO2 zhruba 30 %, zbytek jsou fabriky a ostatní průmyslová výroba.
Odpovědět

Zpět na „SONATA“