Přátelé a kamarádi. Mám od začátku roku 2014 i30 kombík II. generace, 1,6 atmosféru 120 koníků. Absolutní spokojenost. Nikdy mě nenechal ve štychu, nic jsem nemusel řešit, co se poruch týče. Jezdí slušně. Defakto za cca rok a půl mi končí splátky a chci jít opět do nového kombíku i30. A nyní je dilema, jde sice i o cenu, ale přimhouřím oko a vyřeším to, co se ""lepšího"" motoru týče, protože mě odrazuje ten litrový motor s výkonem 120 koníků. Vím, že si mohu zajít k dealerovi a projet si to, ale mě spíše zajímají vaše rady a názory. Myslím si, že i když to je papírově výkonově stejné, tak ta stará atmosféra se bude chovat po dle mě lépe, než ten litr vyhoněný turbem. I případných poruch. Možná i skutečné spotřeby. Proto řeším již nyní dilema, že půjdu do té 1,4 T GDI, což se pocitově i zde rozhodně posunu od staré atmosféry někam jinam. Mám pravdu ? Řeším pouze ty dva motory. Litr a 1,4 se 140 koníky. Dokonce mě přakvapilo, že ho tady hodnotíte lépe, než starší 1,6 GDI. Můžete poradit, říct svůj názor ? Tak nějak od podlahy, aby mě, obyčejnému laikovi, to stačilo ? Nebo ten litr motor není až tak špatný ? No nevím.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Já zastávám zpátečnický názor : objem ničím nenahradíš - Mazda 2,0 Skyaktiv to je pro mě 1. mezi motory dnes.
Neznám ani jeden tenhle motor ani jsem s nimi nejezdil, ale sleduji motoristické servery.
Ten "foukaný litr" pojede hezky a pokud se s ním naučíš bude jezdit i úsporně, ale nebude to dynamicky, pokud se budeš chtít projet začneš to točit bude to žrát podstatně víc než tvá 1,6 atmo. Další otázka je se životností motoru. Motor bude většinu času podtočenej protože turbo mu dodá sílu v nízkých otáčkách a to se na životnosti musí projevit.
Za mě je lepší volba ten 1,4T ten není tak vyhoněnej a navíc má aspoň 4 válce.... ale zase hrozí z důvodu vysokého toč. momentu v nízkých otáčkách karbonování a namáhání klikového mechanismu. Prostě motor nebude protestovat v 50km ve 1200 ot. na 6 se rozjet ,ale dobře mu to nedělá, navíc ten "řadicí kecálek" k takové jízdě přímo nutí......
Kdyby byl k dispozici 2,0 atmo poradil bych ti abys ho vzal když s ním pojedeš tak to pojede za 7-8 když mu šlápneš na krk pojedeš za 9-10
kongresman: Píšeš, že plánuješ výměnu za rok a půl. Počkej půl roku, rok - a uvidíš, co se vyvrbí. Aut přibyde, majitelů a názorů včetně zkušeností taky. Měl jsem možnost svézt se s 1,4TGDi a jede hezky. Jezdí s ním doktorbartollo, jezdí s ním JoKo (uživatelé fóra). Mr. Hyundai tady na fóru jezdí s 1,0 TGDi a jak sám píše, pro jeho účely stačí. Pro začátek si projdi jejich vlákna. Zeptat se můžeš vždy. Také si auto půjčit a projet.
Můj názor: do kombíku bych bral silnější motor. I když... neznám tvůj jízdní styl, tvé potřeby...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Další info : dnešní ranní jízda do Prahy dle PP 5,2 l/100 km. Na kecálka kašlu a držím otáčky stále nad 1750, tzn. mít ve městě zařazenou trojku, to pak motor točí cca 2 000/min při tachometrových 50 km/hod. Na dálnici to občas vytáčím k 5000/min, tak snad zakarbování omezím.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Pro srovnání, za stejných podmínek (trasa, jizdni styl) činí rozdíl ve spotřebě 0,5 l/100 km (1.6 GDi vs 1.4 T-GDi) ve prospěch turba. Sice srovnávám HB a kombi, ale na druhou stranu také 16 a 15 palcová kola.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Tudy píše:Prvni dojmy po ujetí prvnich 37 km Do 1 500 otáček se nic neděje, obcas to mělo i tendenci chcípnout, chce to vic slapat na plyn...
Po aktualizaci SW, kterou jsem absolvoval v půlce srpna, tento problém zcela zmizel. Mnohem lepší chování vidím i při rychlejších rozjezdech a řazení na 1. a 2. stupeň.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
K aktualizaci tě vyzvali,nebo jsi jel okolo,nebo u servisní prohlídky?
Dík za info...
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.