Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dzejkob
*
Příspěvky: 22
Registrován: 10 zář 2020, 21:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dzejkob »

Ahoj, chlapi chci se zeptat nevíte někdo jaký rozvod je v tomto motoru, jestli řemen nebo řetěz. Jinak ten olej API SN PLUS je pěkne drahej i v krámě, to zase bude pálka v servise :D
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2237
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Určite reťaz... a olej, špecifikácia je posledný výkrik techniky/módy.. takže sa musí spamätať viac výrobcov..potom bude cena lepšia. Teraz na začiatku .. holt niečo to bude stáť. Pritom konkrétne v tomto motore je takýto olej úplne zbytočný... evidentne chceli zjednodušiť logistiku v servisoch... tieto oleje sú určené prioritne do motorov TGDI na elimináciu LSPI..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
proviron
*
Příspěvky: 53
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron »

dnes som sa bol previezť a nebolo to nič hrozné, klasické atmo, naj to ťahá medzi 2500-3500 ....mal som z neho lepší dojem ako z predošlej 1,4-ky
dzejkob
*
Příspěvky: 22
Registrován: 10 zář 2020, 21:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dzejkob »

Mě to příjde na řetěz moc tiché, ale třeba se pletu. A doufám že tam nedávají řetízky z dětské trojkolky jako dávala Škoda do prvních TSI.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5124
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

No, nejsem si jistý, ale jistě vím, že u nových dieslů už je světě div se - řemen ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Silver
**
Příspěvky: 138
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

v mém motoru 1.5dpi jsem viděl řemen
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Silver píše: 11 zář 2020, 18:43 v mém motoru 1.5dpi jsem viděl řemen
A přitom ve všech testech se hovoří o řetězu. Tak kde udělali soudruzi chybu? Ono taky záleží co jsi vlastně okukoval. Protože ke kompresoru klímy řemen vede.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2237
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Asi tak, chcelo by to foto motora zo spolujazdcovej strany....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5124
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Není zatím, ale z tohohle bych tipnul na řetěz...
https://auto.sme.sk/g/164045/hyundai-i3 ... o=p6412694
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Silver
**
Příspěvky: 138
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

tak jo ty řemeny v levo z boku v motoru jsou od klimatizace a dalsich vecí. Remen nebo řetěz na rozvody neni vidět je schovany. Dal jsem otazku do továrny, co tam vlastne je a tak cekam na odpoved.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Jo, tak to mě zajímá,chi... S automobilkou jsem si už psal dvakrát...Prodávají něco a nikdo neví, co v tom je. Kvůli tomu oleji jsem psal i do SM a skvěle mi poradili.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2237
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Silver píše: 14 zář 2020, 21:57 tak jo ty řemeny v levo z boku v motoru jsou od klimatizace a dalsich vecí. Remen nebo řetěz na rozvody neni vidět je schovany. Dal jsem otazku do továrny, co tam vlastne je a tak cekam na odpoved.
Tak to odfoť (ideálne bez plastového krytu motora) a fotku/odkaz na fotku tu zverejni... možno budeš múdrejší skôr... je jasné že tam na prvý pohľad nič neuvidíš ale podľa konštrukčného prevedenia krytu rozvodu na motore sa dá veľa zistiť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Rambo
Příspěvky: 5
Registrován: 31 črc 2020, 11:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Rambo »

Zdravím, mám 1.5 DPi cca 2 měsíce s nájezdem 1700km. Jezdím s lehkou nohou a spotřebu mám 5,4 -5,6l bez klimatizace (to co píše jako průměrná spotřeba, nemyslím tím údaj z "vyhodnocení jízdy". Jezdím do práce 17km tam a zpět přes dálnici/okresku.

Jinak můžu potvrdit, že při 130km/h je ten motor už trošku slyšet a kolik to točí ot/min vám teď opravdu neřeknu. Ten 1.5DPi není závoďák, když v tom jedu, tak si přijdu, že sedím ve Fabii II 1,4 16V. Pro mě osobně je výkon dostačující a vlastnosti motoru také, až mě mile překvapily. Pěkně táhne v nižších otáčkách. Prostě jsem s tím motorem v pohodě.

Tu spotřebu mám na OMV maxx 100. Když jsem zkusil jednu nádrž Verva 100, tak spotřeba byla 5,9l s klimou 6,4l.

Spotřebu 7,5l a tak mi to ukazuje, jen když natankuju nádrž a než ujedu několik km, jelikož se po natankování resetuje počítadlo, takže chvili trvá průměrování.

Celkem tu spotřebu neřeším... motor má jen 1700km, uvidím jaká bude v 10tis. ...nebo v 50tis.

Tankoval jsem od záčatku OMV maxx 100 a tedy jednou Verva 100.

*Chci se vás zeptat na jednu věc. Dnes jsem ráno kontroloval hladinu oleje a při ní jsem poprvé zkusil přičichnout k měrce. Přišla mi, že z ní cítím benzín. Hladinu mám přesně na F a opravdu nevím, kde byla, když jsem to auto přebíral. Tedy jestli nějak vzrostla... ale to by mě přišlo fakt divný, ale 100% to vyloučit nelze.

Může to smrdět po benzínu? Nebo tak nějak smrdí ta 0W/20 a jen mi to tak přijde...

Když jsem dojel do práce, tak k měrce přičichl i kolega a taky mu to přišlo, že z toho cítí benzín.

Ptám se, páč mě to přijde divný u nového motoru. Dneska cestou z práce se stavím v servisu. Měl jsem teď několik let nafťáka, tak že už si nepamatuji, jestli to u benzínů je normální.
Hyundai i30 combi, 1.5 DPi, 81kw, Comfort + 16"kola
Silver
**
Příspěvky: 138
Registrován: 24 črc 2020, 20:15

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Silver »

ahoj, s tím olejem a benzínem, pak napis co ti rekne servis. Co si pamatuju tak snad v nejakych testech auta zaznelo, že díky tem dvojitym strikovacum se motor castecne promazava i benzinem ... mozna to bude tim.
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Smart (výroba 07 2023)
Hyundai i30 kombi - 1.5i CVVT (81 kW) - Start + Paket plus (výroba 07 2020)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2237
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Ak to auto bude jazdiť na parfum tak bude olej cítiť po parfume ;-). Ale teraz vážne. Je to úplne normálne, že nejaký benzín skončí v oleji (trochu viac pri priamo vstrekovom motore) a olej tým pádom zapácha po benzíne. Piestne krúžky nebudú nikdy 100% tesniť a rovnako sa nedá úplne zabrániť zrazeniu benzínových pár na stene valca pri studenom motore... keďže benzín je od podstaty silno aromatická látka, tak aj menšie než malé množstvo stačí aby olej trochu páchol....to že sa potom väčšina benzínu z oleja odparí neznamená automaticky stratu pachovej stopy. Olej nesmie pribúdať.... smrdieť môže......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“