Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Fajn, že se dělíš o své poznatky. Ještě si udělej odhlučnění víka - krytu motoru. Na to je fajn tuším Gladen Aero wave a je to hotové raz dva. A pak podběhy,na ty se taky chystáš?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Kryt motoru myslíš tu deku, co je na kapotě z vnitřní strany? Na tu právě přišla z její vnitřní strany zvuková izolace Vision, která je hodně lehká. A přitom je zachován originální vzhled. Akorát to jsem zapomněl nafotit.
Podběhy z vnější strany v plánu nemám. Co jsem tak četl, tak pokud se tlumí ty plastové podběhy, tak se tím moc hlučnost nesníží. Akorát nejdou slyšet kamínky a případně jízda v dešti. Větší význam má tlumit přímo z vnější strany podběhy, na karoserii. Ale do toho se mi moc pouštět nechce a navíc u i30 to jde jenom částečně. Kvůli ochrannému nástřiku. Větší význam by to mělo mít z vnitřní strany, co se týče hluku. Vzadu by to bylo v rámci tlumení kufru. Ale nad tím nejsem rozhodnutí ještě.
Podběhy z vnější strany v plánu nemám. Co jsem tak četl, tak pokud se tlumí ty plastové podběhy, tak se tím moc hlučnost nesníží. Akorát nejdou slyšet kamínky a případně jízda v dešti. Větší význam má tlumit přímo z vnější strany podběhy, na karoserii. Ale do toho se mi moc pouštět nechce a navíc u i30 to jde jenom částečně. Kvůli ochrannému nástřiku. Větší význam by to mělo mít z vnitřní strany, co se týče hluku. Vzadu by to bylo v rámci tlumení kufru. Ale nad tím nejsem rozhodnutí ještě.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Krásná práce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Nee kapotu,tu už přece máš. Myslím ten umělohmotný kryt na motoru svrchu. Jednoduše ho škubnutím nahoru sundáš a zespoda podlepíš materiálem pohlcujícím zvuk a zase nacvakneš zpět.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
To se přiznám, že jsem ještě nikde nenarazil, že by někdo dával něco přímo takhle na motor. Tam se mi nic cpát už ale nechce
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Neo-Mike No že si nenarazil to neznamená že nie sú väčší "blázni" ohľadom vytlmenia Ja som si vytlmoval ix35 komplet a zo skúsenosti ti môžem poradiť že vytlmenie plastových podbehov a podbehov z vnútornej strany ma dosť podstatný vplyv na zníženie hlučnosti .Motor nie je jediný producent hluku .Za nim sú pneumatiky a aerodynamický hluk. Ak máš všetky dvere vytlmené tak určite počuješ že dosť hluku ti prichádza zozadu. Ak nevytlmíš kufor presnejšie povedané zdane podbehy tak efekt vytlmenia nebude na takej úrovni. Je to tak na 50% možnosti .Ohľadom zlepšenia hudby, ak nevymeníš tie originál plastovo papierove šmejdy reproduktory za niečo iné hoc za 1500 CZK tak lepšiu hudbu mať nebudeš aj keď vytlmíš dvere je to minimálne zlepšenie .Každé vytlmenie niektorých oblasti karosérie ma menší alebo väčší vplyv na zníženie hlučnosti alebo zvýšenie komfortu jazdy . Napríklad strecha . Nemá taký veľký vplyv na zníženie hlučnosti ale ma veľký na komfort jazdy za dažďa ,ak je chladno alebo horúco ,skôr vychladíš alebo vykúriš interiér auta. (podľa prevedenia odhlučnenia) . Zase to netreba preháňať ale vytlmenie auta ma svoj zmysel a opodstatnenie . Extrém je vytlmovať elektromobil,ale už aj to som videl .
Maras myslel tento kryt motoru viď príloha . To čo tam bolo pôvodne tak 2mm tkanina nemôže veľmi tlmiť hluk u CRDi .
Maras myslel tento kryt motoru viď príloha . To čo tam bolo pôvodne tak 2mm tkanina nemôže veľmi tlmiť hluk u CRDi .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
1. S tímhle bych se fakt nepatlal
2. Co ti na to řekli v servisu?
2. Co ti na to řekli v servisu?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
1: Ak máš zbytky materiálu z odhlučnenia torpéda a nevieš kde to použiť aby nemuselo do smetí .A čas cca 10 minút ako pre fajčiara 2-3 cigarety ... z nulovým efektom .
2 : Ma to 12 rokov je to mimo záruky .Všetko pôvodné na motore bez poruchy .Menený iba klinový remeň a oleje a filtre po 12-14 tis. Nie je dôvod chodiť do servisu .
2 : Ma to 12 rokov je to mimo záruky .Všetko pôvodné na motore bez poruchy .Menený iba klinový remeň a oleje a filtre po 12-14 tis. Nie je dôvod chodiť do servisu .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Tak až takhle odhlučňovat motor, tedy přímo ten dekl v plánu nemám. Teď proběhlo ještě odhlučnění torpéda. Což jde docela rychle, akorát je tam místy horší přístup, kvůli výstupku čelního okna. A tím zatím končím s odhlučňováním. Bych s takovou mohl pokračovat celým autem Každopádně výsledek je znatelný, oproti stavu z výroby. Ještě proběhne výměna reproduktorů. Sériové nehrají vyloženě špatně, ale zvuk z nich je takový plochý. Akorát trošku narážím na technické omezení autorádia. A to sice jak do něj dostat hudbu v co nejlepší kvalitě. Bluetooth není úplně ideální na přenost, jelikož používá starší kodek SBC a hudba je do rádia přenášena s bitrate 228kbps. Přitom zdroj je aspoň 320kbps. Zatím to je vyřešeno pomocí AUXu konektoru, ale zase se nedají přepínat skladby na volantu. Pokud bych volil nové autorádio, tak by požadavek byl, aby umělo CarPlay bezdrátově. Ale to jsem se zatím moc nedíval, zda se dělá. Kabelem to propojovat nechci
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Mně by zajímalo, jestli jsi zaznamenal sluchový rozdíl před a po odhlučnění torpéda.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
USB? CD?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Rozdíl tam jde poznat. Po nastartování, nebo běhu motoru na volnoběh, se klapotu dieselu nezbavíš. To jde slyšet pořád. Tady nedokážu posoudit, jestli jde slyšet méně nebo ne. Co jde poznat, tak je to za jízdy. Tam poznáš, že motor není tolik slyšet a ten jeho zvuk je takový utlumený, v povzdálí. Já to dělal i z důvodu, že někde kolem cca 2 tisíc otáček (patrně jak se mění naklápění lopatek turba, protože to udělá jenom na okamžik), jde slyšet, jak se šíří vibrace do palubní desky. Tento jev není zcela odstraněn, možná jsem mohl dát materiál, který více pohlcuje vibrace , ale i tyto vibrace jsou o dost utlumeny.
Kdyby k tomu torpédu byl přístup jako ke dveřím, tak bych se na to nejspíš vykašlal. Ale přístup tam není složitý. Sundat torpédu, vyndat stěrače.
Dělal jsem to ve dvou vrstvách. Nejdříve přišel Comfortmat Cobra a na to Comfortmat Neoprene. Snažil jsem se nezalepovat nějaké dutiny, které tam mají třeba různé držáky. Váhově mě to vyšlo na 1,41 kg.
- Přílohy
-
- IMG_0702.jpeg (263.2 KiB) Zobrazeno 459 x
-
- IMG_0704.jpeg (281.19 KiB) Zobrazeno 459 x
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Problém je, že mám hudbu streamovanou ze Spotify, nebo Apple Music. USB by šlo, ale musel bych mít všechny sklady v MP3. A CD, to snad doma už žádné ani nenajdu
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Takže po vytlumení dveří jsem si začal stále více všímat kvality hudby. Jak se odfiltrovaly rušivé hluky ze silnice a provozu, hudba více vynikla. Došel jsem k závěru, že vyměním reproduktory. A uvidím jaký bude výsledek. Volba padla na modely Hertz CX 165 a CK 165. Výměna v podstatě bez problémů. Jediné co mě překvapilo, tak bylo přehození plusu a mínusu na levé straně dveří oproti pravé. Vlevo je mínus na černém kabelu a plus na bílem. Vpravo je mínus na bílem kabelu a plus na černém. Samozřejmě jsem si ověřil polaritu na levé straně a zapojil pravou stranu opačně. No zvuk nebyl úplně ok Takže další kolo rozdělání dveří a měření odporu reproduktorů. Trošku laborování bylo také s umístěním aktivní výhybky, aby se mi nějak vešla a nemusel jsem nastavovat kabeláž. Nakonec se vešla přímo nad reproduktory.
Co se týče porovnání s originálními reproduktory. Tak na basovou složku originálů se asi jen tak něco chytat nebude. Ale co se týče středů, výšek a čistoty, tak Hertz hrají lépe. Zvlášť když se rozehrají po nějaké době. Ve výhybce jsem nastavil úroveň výškových reproduktorů na 0dB.
Co se týče porovnání s originálními reproduktory. Tak na basovou složku originálů se asi jen tak něco chytat nebude. Ale co se týče středů, výšek a čistoty, tak Hertz hrají lépe. Zvlášť když se rozehrají po nějaké době. Ve výhybce jsem nastavil úroveň výškových reproduktorů na 0dB.
- Přílohy
-
- IMG_0731(2).jpg (251.31 KiB) Zobrazeno 377 x
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Mikeho i30 1.6CRDi kombi, Ultimate Red
Po výměně reproduktorů nakonec padla volba i na výměnu rádia. Požadavek byl bezdrátový Apple CarPlay. Volba padla nakonec na model Kenwood DMX-7722DABS. Hlavně jsem nechtěl nic s tlačítky na spodní hraně rádia. Jelikož jsem měl obavy, jak se mi budou ovládat kvůli spodní hraně rámečku. A kvůli čistotě designu dotyková tlačítka měla také menší plus.
Mikrofon jsem vyvedl nad zpětné zrcátko, kde se krásně schová a není tak viditelný jako na A sloupku. Nechtěl jsem aby mi u řadící páky zůstalo nefunkční USB a AUX a vedle byl vyvedeno další USB od nového rádio. Jelikož originální rozhraní má speciální konektor a rádio má klasické USB a AUX přes 3,5 jack konektor. Došlo k přestrojení vnitřku krabičky s vývodem na klasický konektor USB a AUX, které už jdou snadno zapojit do nového rádia. Tím zůstal zachován čistý interiér. Pro ovládání na volantu byl použit klasický adaptér od Connects2, který fungoval hned po zapojení bez nastavování.
Jelikož má autorádio zabudovaný DSP procesor, tak kvalita hudby se posunula ještě o další úroveň výše. Hlavně není nyní problém přenést i kvalitnější nahrávky do rádia. Ale už jsem spokojený
Mikrofon jsem vyvedl nad zpětné zrcátko, kde se krásně schová a není tak viditelný jako na A sloupku. Nechtěl jsem aby mi u řadící páky zůstalo nefunkční USB a AUX a vedle byl vyvedeno další USB od nového rádio. Jelikož originální rozhraní má speciální konektor a rádio má klasické USB a AUX přes 3,5 jack konektor. Došlo k přestrojení vnitřku krabičky s vývodem na klasický konektor USB a AUX, které už jdou snadno zapojit do nového rádia. Tím zůstal zachován čistý interiér. Pro ovládání na volantu byl použit klasický adaptér od Connects2, který fungoval hned po zapojení bez nastavování.
Jelikož má autorádio zabudovaný DSP procesor, tak kvalita hudby se posunula ještě o další úroveň výše. Hlavně není nyní problém přenést i kvalitnější nahrávky do rádia. Ale už jsem spokojený
- Přílohy
-
- 6F42ADEA.jpg (339.12 KiB) Zobrazeno 373 x
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW