BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to je fakt.. u spotreby 5l /100 benzinu by som diesel neriesil.. na druhu stranu dialnice dialnicnym tempom asi moc nejazdi.. mna by maloobjemovy benzinak zozral zaziva (z cca 27 000km rocne je asi polovica dialnice tych 120-140)
na prestavbu LPG je navyssi cas, pretoze od 2015 sa dane zvysia a dovtedy by sa oplatilo najazdit co najviac. Teda bavim sa o rovine, ze clovek autom jazdi a nevyletuje s 5000km/rocne. Tam je to v podstate jedno ci km vyjde tak ci onak. V dalsich nakladoch sa to strati
na prestavbu LPG je navyssi cas, pretoze od 2015 sa dane zvysia a dovtedy by sa oplatilo najazdit co najviac. Teda bavim sa o rovine, ze clovek autom jazdi a nevyletuje s 5000km/rocne. Tam je to v podstate jedno ci km vyjde tak ci onak. V dalsich nakladoch sa to strati
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: BENZÍN vs. DIESEL
U mňa práveže 90 % sú len diaľnice, ale rýchlo jazdiť sa nedá, keďže max. na tej diaľnici je 110, takže preto tá spotreba do 5 L.
Ročne najazdím asi 30.000 km, takže návratnosť by bola až v druhej polovici 2013 a to je pridlho Tak dlho si možno auto ani neponechám
Ale v ČR tá nafta dosť výrazne podražela, ak som to dobre pozrel tak je drahšia ako benzín. Tak to sa kúpa nového dieslu oplatí asi len keď stojú rovnako ako benzínová verzia.
Ročne najazdím asi 30.000 km, takže návratnosť by bola až v druhej polovici 2013 a to je pridlho Tak dlho si možno auto ani neponechám
Ale v ČR tá nafta dosť výrazne podražela, ak som to dobre pozrel tak je drahšia ako benzín. Tak to sa kúpa nového dieslu oplatí asi len keď stojú rovnako ako benzínová verzia.
Naposledy upravil(a) caruser dne 20 led 2012, 11:15, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
kolik ta benzinová 1.2 točí na pětku při 100km/h? Jezdit 90% dálnice,tak rozhodně minimálně dva litry objemu, nebo diesel, tam ty převody jsou na dálnici lepší a spotřeba 2.0 proti 1.2 na dálnici bude u 2.0 možná i příznivější....
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Tie otáčky pri 100 km/h sú okolo 3000, pri 90 km/h je to 2600. S benzínovým dvojlitrom na diaľnici nebudem mať nižšiu spotrebu ako s 1,2. Nad dieslom som uvažoval, ale rozdiel v cene bol obrovský, návratnosť vychádzala po 110.000 km. Lepšia varianta nebola
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
i20 se delala max v 1.6. Myslim, ze ani ta 1.6 i20 nebo dvoulitr (napr. i30) nelze prinutit na spotrebu 5 litru v zadnem rezimu, zkousel jsem, ale at delam co delam, tak kombinovanou pod 6 nesrazim. U Ceeda je to snazsi, ta 1.4 si kombinovanou spotrebu 5,5 litru pri opravdu slusne az defenzivni jizde dokaze udelat. Coz musi jit jak u Accenmta 1.4 tak i20 1.4. Sic je to proti caruserovi 0,5 litr navic, ale zase je tam vice jak 20kW rezerva a jen 0,2 l objemu navic, coz je litrovy vykon kolem 100kW
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: Hardcam
Defenzívny štýl jazdy u mňa teraz v zime znamená 4,5 L (4,2 podľa palubného PC). Ale takto sa jazdiť nedá, to je už trápenie.
Nechcem provokovať, ale načo mi na diaľnici bude ďalších 20 kW? Pochopím, že mimo mesta v rizikových situáciách sa každý kW navyše hodí, ale na diaľnici, myslím, že je to zbytočné.
Defenzívny štýl jazdy u mňa teraz v zime znamená 4,5 L (4,2 podľa palubného PC). Ale takto sa jazdiť nedá, to je už trápenie.
Nechcem provokovať, ale načo mi na diaľnici bude ďalších 20 kW? Pochopím, že mimo mesta v rizikových situáciách sa každý kW navyše hodí, ale na diaľnici, myslím, že je to zbytočné.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
pri 110km/ ten dvojliter fakt netreba.. horsie je ak treba jazdit denne dlhsie trasy ked tych 130-140 uz robi fakt zasadny casovy rozdiel. A tam ta mala benzinova 1,2 bude brat tak 7 a viac. Neviem ako 1,4, to som nikdy nejazdil
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
caruser: tak i na dalnici se na predjeti vykon hodi - viz kamiony, jejichz zrychleni je jen o malinko horsi nez u slabouckeho osobaku a vsichni vime, jak dlouho ten proces pak trva. Ten vykon netreba vyuzivat, ale neni na skodu ho mit. BMW M3 a dalsi silne vozy pri dodrzovani predpisu taky nevyuzivaji svych 300kW, ale jen malou cast prislusici danemu spektru otacek.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: BENZÍN vs. DIESEL
To: Mexican
Samozrejme, ak by som jazdil dlhé trasy po diaľnici ako v minulosti, 400 - 600 km tak si vyberiem diesel, ktorý bude pri 130 km/h mať spotrebu do 5 L.
Ale v tejto situácii mi maloobjemový benzín stačí, pretože celkové náklady sú výrazne nižšie ako pri nafte.
To: Hardcam
Zrýchlenie na dialnici pri predbiehaní kamiónu je pre mňa pri i20ke dostačujúce. A povedzme si, že kamióny viac ako 100 - 105 po dialnici nejazdia
Samozrejme, ak by som jazdil dlhé trasy po diaľnici ako v minulosti, 400 - 600 km tak si vyberiem diesel, ktorý bude pri 130 km/h mať spotrebu do 5 L.
Ale v tejto situácii mi maloobjemový benzín stačí, pretože celkové náklady sú výrazne nižšie ako pri nafte.
To: Hardcam
Zrýchlenie na dialnici pri predbiehaní kamiónu je pre mňa pri i20ke dostačujúce. A povedzme si, že kamióny viac ako 100 - 105 po dialnici nejazdia
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
tak i20 ve 2.0 by byl docela dobrý hothatch. Jen jsem chtěl zmínit, že pokud někdo jezdí 90% po dálnici, tak atmosferická 1.2 při svém výkonu bude mít logicky kratší převody a tím vyšší hluk i spotřebu oproti motorům většího objemu či spalujícím diesel (u většího objemu vyšší výkon tím delší převody, u dieselu poloviční otáčky max výkonu - opět delší převody), kde ty převodovky na dálnici se hodí mnohem více. Tím neurážím i20 v 1.2, to auto má své místo, ale na dálniční provoz to zkrátka není.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: BENZÍN vs. DIESEL
to: mirpie
Súhlasím, i20 nemožno porovnávať so strednou alebo vyššou strednou triedou pri jazde po diaľnici. Avšak nesúhlasím s tvrdením, že nie je vhodná pre diaľnicu. Tak skúsim položiť otázku: máš 9000 EURO, potrebuješ nové auto, ktoré musí byť bezpečné, má nízke prevádzkové náklady, je ako tak priestranné, chceš si ho ponechať max. 5 rokov / 150.000 km a počas tejto doby nechceš do jeho opravy investovať ani cent, len bežné servisné prehliadky. Čo si vyberieš ak jazdíš len po diaľnici cca. 100 km denne?
Ak by som nemal obmedzený rozpočet vezmem si limuzínu strednej triedy, ktorá si i na diaľnici pri 130 vezme do 5 L a bude točiť tak 2000 ot.
Súhlasím, i20 nemožno porovnávať so strednou alebo vyššou strednou triedou pri jazde po diaľnici. Avšak nesúhlasím s tvrdením, že nie je vhodná pre diaľnicu. Tak skúsim položiť otázku: máš 9000 EURO, potrebuješ nové auto, ktoré musí byť bezpečné, má nízke prevádzkové náklady, je ako tak priestranné, chceš si ho ponechať max. 5 rokov / 150.000 km a počas tejto doby nechceš do jeho opravy investovať ani cent, len bežné servisné prehliadky. Čo si vyberieš ak jazdíš len po diaľnici cca. 100 km denne?
Ak by som nemal obmedzený rozpočet vezmem si limuzínu strednej triedy, ktorá si i na diaľnici pri 130 vezme do 5 L a bude točiť tak 2000 ot.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
tak slovo bezpečnost bych s i20 moc nepojil, at má hvězd v NCAP několik. Nevím, kolik nová i20 stojí nebo stála, tipnu 200tis Kč. Ono v této ceně kupovat nové auto je problém. U mě by byla volba jasná, sáhl bych po ojetině, za 200tis kč se dá koupit velmi slušné auto. Skoro si troufnu říct, že do případných oprav dobře vybrané ojetiny do stáří 4let dáš mín, než na garančkách u nového auta. Jen si to někdo neberte osobně. Nikomu neberu, že je špatně chtít nové auto v této cenové relaci.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Já jsem teď seděl v 5 měsíců staré i30 kombi s motorem 1.4 a musím říct, že jsem byl dost zklamaný...myslím tím motorem. Připadal mi tak nějak "udejchaný". Kromě toho do 80km/h (2500ot/min) je motor tichý a má kultivovaný chod, při 100km/h točí 3000ot/min a je nepříjemně hlučný (snad i vibruje). Zrychlení ve vyšší rychlosti takové nemastné a neslané. No nedokážu si představit, že bych s tím jel po dálnici 130-140km/h, to by mne asi brzo rozbolela hlava. Průměrná spotřeba 7l.
Zlatej Áca, není sice tak prostornej, ale svezení je hodně příjemné a to i při vyšších rychlostech.
Zlatej Áca, není sice tak prostornej, ale svezení je hodně příjemné a to i při vyšších rychlostech.
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Zabudol si však uviesť, že aj pri ojazdenom aute je potrebné vykonávať pravidelné servisné prehliadky, tak ako pri novom ak chcem aby tých opráv nebolo ešte viac. Ak k tomu prirátam prípadné ďalšie opravy, ktoré sa môžu vyskytnúť tak sú to ďalšie náklady navyše. Čo sa týka tej bezpečnosti mal som na mysli bezpečnosť v danej triede pri nových autách. Niekto tu môže namietať, že komfort jazdy bude v tej jazdenke vyšší, ale ja auto beriem len ako dopravný prostriedok na presun z bodu A do bodu B, čo najbezpečnejšie a hlavne najekonomickejšie. To že bude niektoré auto napr. o 3 dB tichšie, alebo bude mať pohodlnejšie sedačky ma veľmi nezaujíma ak to nie sú veľké rozdiely. Jazdil som aj s lepšími modelmi ako i20, ale až tak veľké tie rozdiely medzi autami nie sú
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Taky nebudu souhlasit, že 1.2ka není vhodná na dálnice sám jsem měl maličký Twingo 1.2 16 vent. 55kW - 75 koníků a projel jsem s ním půlku Evropy .... a že by 1.2ka neměla potřebnou akceleraci taky neni pravda .... teda když v něm nesedí pět dospělých lidí. Proti mojí 1.6ce byl jen malý rozdíl ve výkonu a kdo se se mnou svezl, tak valil oči, jak takovej Twingouš dokázal upalovat a i20ka na tom bude stejně .....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný