i40 něco málo dotazů k novému vozu

Evropský nástupce Sonaty

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
tomikzlesa
*
Příspěvky: 44
Registrován: 28 srp 2018, 13:47

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od tomikzlesa »

Ahoj,
tak mě vyměnili palivový filtr a do nafty dali aditivum, ten den tam prej zrovna měli několik aut se stejným problémem. Každopádně asi moje blbost (asi bych řekl že jsem přím debil), že jsme bral jen naftu bez aditiv. Bylo mě vysvětleno že starší diesely bez aditiv jezdili huř a s aditivy líp. Nový diesely prej bez aditiv vubec :-) každopádně příští nadrž bude Verva...prej je dělaná přimo pro CR motory

výmeněna filtru 980,- druhej den sice jen -4C ale chytlo na poprvé
Reklama
 

tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od tempest »

Filtrovatelnost nafty EN590 bez aditiv je snad kolem -20C. Takže při -8C to musí chytat bez problémů. Navíc :hyu: předepisuje čistou EN590. Nikde v návodu není, že musíš používat aditiva. Změnil bych servis, tohle jsou jejich blbé výmluvy.
Jezdil jsem s Octávkou na čistý rostlinný olej to opravdu startovalo špatně okolo 0C. Ale nový nafťák musí chytat hned a né to svádět na aditiva.
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Beri »

V práci jsem před dvěma lety zkoušel zmrazit "zimní" naftu s/bez VIFu a do -18°C úplně bez problému (krásně tekutá). Okolo -20°C začala houstnout a při -25°C nepoužitelná. S VIFem v poměru 1:1000 to bylo asi o 5°C lepší.
Otázka je, jak se s tím při extrémních mrazech popere filtr, ale zatím jsem takové mrazy nezažil a letos jsem se rozhodl, že budu jezdit bez VIFu a zatím OK.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
karelmrak
**
Příspěvky: 385
Registrován: 22 čer 2014, 13:38

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od karelmrak »

Zkusím se vrátit k nadpisu tématu, nějak to tu zahnulo. Mám i40 pátým rokem a koukám, co si pořídit. Nové i40 je tragedie, facelift se nejvíce zabýval jen maskou, mrtvý úhel, 360 stupňů, asistenti atd. je jen zbožné přání, navíc motor ještě ze 1700 na 1600, místo aby tam dal 2000. Je jasné, že to Hyundai zabalil a jen doprodává. Co ale dál? Tucson je vlastně malý a Santa Fé je předražená dvoutunová hromada plechu. Tak Mondeo nebo Mazdu 6?
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Vydržet jestli se Ti bude líbit nová Sonata, která se představí v dubnu. Do Evropy dorazí poladěná jen technicky (paleta motorů vč. dieselu a naladění podvozku) a posléze bude mít i kombík :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
karelmrak
**
Příspěvky: 385
Registrován: 22 čer 2014, 13:38

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od karelmrak »

Mr. HYUNDAI píše:Vydržet jestli se Ti bude líbit nová Sonata, která se představí v dubnu. Do Evropy dorazí poladěná jen technicky (paleta motorů vč. dieselu a naladění podvozku) a posléze bude mít i kombík :wink: .
Nemohu o ní nikde nic najít...
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Chasnik »

Optima se nelíbí nebo je nad finančním limitem?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Tudy »

Pokud člověk trochu sleví a podívá se na nižší střední, u mě by aktuálně zvítězila Kia ProCeed s 1.6 T-GDi.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Mirus30 »

Když vezmu v potaz treba vnitrni prostor, na zadnich sedadlech, tak to neni ze trochu slevi, ale udela velkej ustupek. Pak je otazka jestli tohle nahodou neni jeden z pozadavku na porizeni i40.... Proceed je nadhernej, ale to misto vzadu proste neni, bohuzel :cry:
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Chasnik »

njn, 12 cm v rozvoru, to už se pozná.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
karelmrak
**
Příspěvky: 385
Registrován: 22 čer 2014, 13:38

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od karelmrak »

Chasnik píše:Optima se nelíbí nebo je nad finančním limitem?
Není nad finančním limitem, ale stejný krám s 1,6 motorem, ten motor je těžkým hříchem pro takové auto. Všechna konkurence má dvoulitr!
tomikzlesa
*
Příspěvky: 44
Registrován: 28 srp 2018, 13:47

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od tomikzlesa »

Ahoj, jelikož už prakticky po výměně palivového filtru a přidání aditiv nějak výrazně nemrzlo težko řici zda jsou ty starty vyřešné či ne.
Každopádně jsem vzal celou nádrž Vervy a spotřeba spadla z 6,9 na 6,2 - 6,3 auto mě přijde krapánek živější, ale hlavně se mi zdá že motor tak neklepe a není hlučnej, ale mam neustále zaplou muziku tak těžko řici :)
Sice je Verva drahá jako prase, ale spadla spotřeba tak to vychází jen o pár korun dráž, navíc pokud má opravdu ty učinky co mít má tak ji budu asi brát pořád, přece jen chci auto za pár let střelit.
Ješte přichází v uvahu Shell či OMV premium, máte někdo zkušenosti ? koukám na testy a Verva vycházi nejlíp.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i40 něco málo dotazů k novému vozu

Příspěvek od Axel.Foley »

Verva drahá jak prase? :shock: Podívej se na ceny OMV MaxxMotion Diesel a pak říkej, jak je Verva drahá :!: Nebo si zajeď do Německa pro Aral Ultimate Diesel za cenu cca €1,5/l... i když to se bavíme o Naftě s velkým N, t. j. jak má být...

Pořiď si na Benzině kartičku za 25 korun a budeš mít slevu 0,80 - 1,- Kč / litr. Shell nedoporučuji, poslední zkušenosti s V-Power Diesel jsou víc než rozpačité s nekonzistentní kvalitou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i40“