Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8139
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Mexican »

mladenci.. je to chemicka reakcia. Servertom ma fakt pravdu. Dodanim vody sa to proste nejak "zbazmekuje" a paradoxne to ma vlastnosti ake boli vyziadane vyrobcom. Zrejme vam nechuti olizovat instatnu kavu, ked si to zalejete vodou, chuti to vyrazne lepsie

V tomto pripade to nefunguje ako ked do Vodky nalejete vodu. Tu ide fakt o nieco ine :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Stále zdieľam názor s pietrom . Logika nepustí proste. Voda nemôže znižovať bod tuhnutia, čistá blbosť.
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Takže to nefunguje ako napríklad pri zimnej kvapaline do ostrekovačov? Keď teda kúpim koncentrát, na ktorom bude napísané, že neriedený mrzne pri teplote povedzme -70 a zriedením v pomere 1:1 s vodou nebude mrznúť pri -35 °C, ale tou chemickou reakciou sa teplota zamŕzania ešte zníži pod tých -70? To by sme potom postupným prilievaním destilovanej vody do vyrovnávacej nádržky bod tuhnutia vylepšovali v náš prospech. Jedine, že by to bola jednorázová chemická reakcia, ktorá prebehna iba pri prvom kontakte s vodou a neskôr by sa pridávaním ďalšej vody kvalita zhoršovala.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Ano, bod tuhnutí se zvýší smícháním s vodou
Mexican vám to vysvětlil
Accent LC CF1 1.3 2006
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8139
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Mexican »

tak si tam ten koncentrat nalejte a good luck. on ten vyrobca je asi uplny diletant, ked pise do navodu take hluposti. Ak by Kalousek nebol vytazeny nicenim ekonomiky, asi by to bol schopny odborne vysvetlit. Zadajte si do guglu "redeni chladici kapaliny" a mate snad jasno
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Tak.
Accent LC CF1 1.3 2006
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

pietro, opravdu jsi naprosto vedle. Nejde o žádnou chemii, ale o krystalografii. Je to elementární fyzika, např. cín i měď má vyšší teplotu tavení než bronz, která vznikne jejich smícháním. Říká se tomu eutektická teplota - je to nejnižší možná teplota tání, v celém rozmezí při míchání od 0% složky A s 100% složky B až po 100% složky A s 0% složky B.
U řady látek je tato teplota výrazně nižší než teplota tání jedné i druhé /čisté/ složky.
Voda je napůl led už od teploty nad nulou - od 4 C dolů.
Málokdo ví, že voda má nejmenší hustotu při 4 C, ne při 0 C. V tom je jedinečná, žádná jiná taková látka není. Voda je prostě zajímavá věc.
Ano, řešíme-li zamrzání vody, musíme řešit krystaly, čistou fyziku.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

Sedrik to vystihol. Trosku ste to prekomplikovali nemyslite ? Z tych odpovedi co tu citam mi vychadza ze cim viac vody zmiesam s nemrznucou tak tym vyssi minusovy bod tuhnutia bude mat zmes. Aj rozmyslate pri tom ked nieco pisete ?
http://www.exit11.sk/product/flamix-d-p ... alina-524/
Pozrite si to riedenie pre boha a neblaznite ludi :roll:
Obrazok je vytrhnuty z tejto stranky http://www.femoto.sk/autopotreby/kvapaliny.htm
Přílohy
Untitled 1.jpg
Untitled 1.jpg (47.72 KiB) Zobrazeno 907 x
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od rcc »

A právě tápajícím to Sheron vysvětluje polopaticky
CHEMICKÝ PARADOX: bod tuhnutí koncentrované kapaliny je cca.-10°C, vyšší mrazuvzdornost získává až po naředění vodou dle tabulky ředicích poměrů. Antifreeze nelze používat v koncentrovaném stavu, protože by neplnili svoji funkci! Před použitím je nutné tyto kapaliny naředit s vodou! V obchodní praxi to znamená, že prodejní cena koncentrátu je cena za 2-násobné množství chladicí směsi.
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

ja vam stale nechapem http://www.autoomega.sk/?id_tovar=18242&ukaz=detail
V odkaze je aj obrazok s tabulkou riedenia. Tie ciste koncentraty co tu stale spominate s hodnotou mrznutia -10 snad asi ani nepredavaju, alebo som sa s nimi doteraz nestretol.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

Pridavaním vody do nemr.zmesi sa bod tuhnutia zvýši ale smerom k 0. Cím menej vody v nemr.zmesi tým sa bod znižuje pod 0
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

Sedrik, majlo, jaroslav - opravdu jste vedle. Tabulka, která je na flašce, je uvedena jen pro rozmezí, kde teploty zamrznutí klesají s rostoucím množstvím koncentrátu. Všimněte si, že NEJMENŚÍ uváděné ředění je 1:1. Když dáte víc než půlku koncentrátu, jste mimo tabulku, ale bod zamrznutí tam pro vás paradoxně ROSTE. Nenajdete žádnou tabulku, kde by byl uveden samotný koncentrát. Neředěný se používá jen ten JIŽ NAMÍCHANÝ produkt (levnější).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

Bod tuhnutí čistého glykolu je -12 C. Než dáte flašku do mrazáku, abyste to vyzkoušeli, tak nezapomeňte, že jsem napsal "čistý". Koncentrát z pumpy není čistý, obsahuje aditiva a jisté množství vody - čím levnější je, tím víc je pančovaný (Sheron atd.) a tak PARADOXNĚ i "čistý" mrzne při méně než -12 C.

Bod tuhnutí, opakuji, čistého glykolu, je -12 C, zdroj http://www.rsc.org/chemistryworld/podca ... glycol.asp

Také úplně zapomínáte (to na odkazu nepíšou) na to, že glykol má poloviční měrnou tepelnou kapacitu než voda, takže na uchlazení stejného motoru potřebujete dvojnásobek glykolu a dvojnásobný chladič, nebo dvakrát větší průtok soustavou.

Když dáte do i30 čistý glykol, motor se nebude správně chladit.

Glykol také zvyšuje teplotu varu vody, ale méně výrazně, než ji zvyšuje přetlak v soustavě. Kde nestačil tlak v soustavě /nelze ho zvyšovat donekonečna/, třeba u leteckých motorů, se používal čistý glykol, protože vařil třeba až při 140 C.

Jenže stačilo, aby trochu uniklo (průstřel) a glykol začal hořet :-) :-) tenký pramínek přehřátého se snadno vznítí. To chcete?
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jaroslav5 »

G48 voda bod tuhnutia bod varu %
1 0,8 -46 112°C 55
1 1 -36 11O°C 50
1 2 -18 105°C 33
1 3 -12 103°C 25
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

severtom píše:Sedrik, majlo, jaroslav - opravdu jste vedle. Tabulka, která je na flašce, je uvedena jen pro rozmezí, kde teploty zamrznutí klesají s rostoucím množstvím koncentrátu. Všimněte si, že NEJMENŚÍ uváděné ředění je 1:1. Když dáte víc než půlku koncentrátu, jste mimo tabulku, ale bod zamrznutí tam pro vás paradoxně ROSTE. Nenajdete žádnou tabulku, kde by byl uveden samotný koncentrát. Neředěný se používá jen ten JIŽ NAMÍCHANÝ produkt (levnější).
toto si videl ?
http://www.autoomega.sk/?id_tovar=18242&ukaz=detail
A ked sa jedna o cisty glykol tak to ti neberiem, ale vy tu tvrdite ze cim viac vody prilejem do nemrznucej zmesi tym vacsiu odolnost voci mrazu bude mat zmes a to je nerealne. Pretoze z toho co tu tvrdia ostatny mi vychadza ze date deci nemrznucej a 10 litrov vody a mozete vyrazit na sibir ](*,) Bud nevies poriadne vysvetlit svoju myslienku alebo si tu vedla ty.
jaroslav5 píše:Pridavaním vody do nemr.zmesi sa bod tuhnutia zvýši ale smerom k 0. Cím menej vody v nemr.zmesi tým sa bod znižuje pod 0
Jaroslav ma v tomto pravdu a ak si stale myslis opak tak mi vysvetli severtom ako si nariedis nemrznucu zmes ty sam do svojho auta.
Ked kupim flasku s nemrznucou zmesou a zriedim ju v pomere 1:1 s vodou tak bude mat mensiu odolnost voci mrazu ako ked by som ju zriedil v pomere 1:3 ? Toto si vazne myslis ?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“