TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Lada_BV
*
Příspěvky: 38
Registrován: 02 bře 2014, 07:54
Bydliště: Břeclav

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Lada_BV »

Zabrousím do říše snů svým dotazem...

Dokázal by někdo zakázat v ŘJ automatické spouštění aktivní regenerace a pouze nahodit hlášku v infotaimentu, že je potřeba provést regeneraci?
A ještě pak, kdyby ta hláška vyskakovala vždy po nastartování, s tím, že by ji šlo párkrát posunout na příště (jen párkrát kvůli ignorantům), nebo odkliknout s tím, že se aktivní regenerace spustí hned po dosažení správných teplot motoru atd.?

Nemusíte mě budit ze snu, jen se usmějte, je těžká doba...
Lada 21073 1700i
Hyundai Accent 2007 1,5 CRDi 81kW od 14.02.2014 do 05.11.2020
Hyundai Tucson 2018 2.0 CRDi 100kW od 16.11.2018
Hyundai I10 2019 1.0 49kW od 29.01.2021
autodiagnostika HiCOM
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Chasnik »

To je fakt snové řešení, ale nesplnitelné.

Už mě to kdysi napadlo, že by v infotainmentu byla nějaká fičura jménem "Advanced DPF regeneration management", kdy by si uvědomělý řidič mohl vědomě posunout rege v momentě, když ví, že je 5 km před barákem a zítra ho čeká delší trasa, kde se filtr v pohodě vypálí. Defaultně by to bylo vypnuto a kdo by chtěl, mohl by si to nahodit. A ostatním by to běhalo automaticky, jako teď.

No ale to fakt nejde, automobilky si to nelajsnou, protože kdyby to náhodou někdo udělal (čistě hypoteticky), tak by to lamy řidičové věčně oddalovali a dojebali by te filtr ještě dřív. Nehledě na to, že by šoféři měli jasno v tom, jak často se filtr vypaluje, což by se zřejmě mnohým nelíbilo.

A zákaznicky upravovat ŘJ a laborovat s různými nastaveními? I kdyby se našel někdo ochotný si s tím hrát, tak by ses nedoplatil, každou změnu je třeba řádně otestovat, jestli se neprojevuje nežádoucím způsobem, a to jsou hodiny a hodiny práce, které musí někdo zaplatit. A je možné, že za 50 tkm ti odejde motor, protože ta změna provedla něco, co se projeví až dlouhodobě. A záruka v loji. Nene, nedává ot smysl.

Takže si můžeme říct, že je škoda, že taková funkce v autě není, ale tím to končí.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od dibarbora »

Úprimne, pri inteligencii a schopnosti pracovať s informáciami v súčasnej populácii by takáto informácia spôsobila pomaly psychický kolaps jedinca za volantom.
Niekedy mám pocit, že drvivá väčšina ľudí nie je schopná s pochopením prečítať príručku (často písanú formou pre "polomagorov")... súdiac podľa niektorých otázok a ich formulácie či už tu na fóre alebo na FB skupinách. Súčasníci "podkutí" smartphone érou majú často problém s obsluhou infotaimentu. Takže vysvetliť aspoň vzdialene ako funguje časticový filter a čo potrebuje ku šťastiu, aby vedeli tú hlášku vyhodnotiť a pracovať s ňou by bolo už pre nich hodné vzdelaniu "atómového fyzika"....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

dibarbora: =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ALFik
*
Příspěvky: 35
Registrován: 05 zář 2012, 10:17

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od ALFik »

Zdarec borci, také jsem nějak řešil regenerace od nějakých možná 50tkm a při častější pribyva olej byval 1cm nad max. Dnes mám nějakých 170tkm a částečně zaslepeny egr ventil, předloni nechna dira 7mm, vloni 3mm a je to znát. Žádne chyby naháže a regenerace zima kolem 340km leto 280 a olej se drží na max.
S autem už dávno nikde navíc nejezdim, pokud zjistim že pálí tempomat kolem 90km/h a pred barákem jedu třeba na 3 rychlost 40km/h. Teplota zruba 620 a většinou to dopali. Pokud vim že né, zastavím a držím volnobeh na 1400-1500 teplota 640. Poklepu 3-4min a jedu dal.
Jen je treba dat pozor pri paleni z velkeho kopce, teplota leti bez zátěže pres 700 a řídící jednotka pálení ukončí aby nedoslo ke zničení DPF. S manualem vyradim a proslapnu volnobeh teplota klesne a dam z5 kvalt. Automat by chtelo asi rozjet na 130 az je větší odpor vzduchu.
ix 35, 4x2, PACK Edition, 1.7 CRDi, 6,3 l/100 km
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od petzl62 »

Dobré poznatky... :wink: =D>
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

ALFik: Jak měříš teplotu?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ALFik
*
Příspěvky: 35
Registrován: 05 zář 2012, 10:17

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od ALFik »

Axel Foley: Toeque a meřim jen pokud se blizi konec mé cesty a minulou regeneraci se nepodarilo dokončit. Jakmile otevře klapu do egr je hotovo.

Na vstup do egr by stačilo dát snimač a vyvést někde třeba pod nohy. Pokud za jizdy svítit -auto pálí a Ty se jen trošičku přizpůsobíš styl jízdy.
ix 35, 4x2, PACK Edition, 1.7 CRDi, 6,3 l/100 km
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

Díky za info.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Kubino85
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2021, 07:25

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Kubino85 »

Caute
pridavam aj ja poznatky ohladom "problematiky rozpoznania regeneracie DPF".
Mne sa osvedcila na mojho Tukyho (2.0 CRDi, 2016, 113000km) appka pre adroid CAR Scanner PRO s profilom pripojenia Hyndai Tucson TL FE - ktory obsahuje aj data ohladom DPF ako:
1. prejdena vzdialenost od poslednej regeneracie
2. Aktualne zanesenie filtra ( udaj v gramoch, po regeneracii vzdy 0 a regeneracia nastava vzdy ked presiahne hodnutu 16g )
3. DPF rozdielovy tlak ( na volnobeh ked je cisty filter ukazuje -5 az -1 , postupne zanesenim sa hodnoty zvysuju na 4 az 8 )
4. Teplota na vstupe DPF
5. Teplota na vystupe DPF (pri regenracii cca 600-650°C)
Screenshot_20210629-061316.png
Screenshot_20210629-061316.png (47.79 KiB) Zobrazeno 1421 x
Screenshot_20210629-061340.png
Screenshot_20210629-061340.png (82.65 KiB) Zobrazeno 1421 x
Aktualne pri tychto vonkajsich teplotach (30°C) sa mi vyrazne skratila vzdialenost medzi regeneraciami (cca 170km :shock: ) ak to teda bude tou teplotou, lebo na jar to bolo cca 300-350km) zlaty exOutlander ktory regeneroval vzdy po 500km.
Tak tolko odomna a teraz moja otazka :
Ma niekto skusenosti s PC diagnostikou Autocom Delphi na :hyu: , Tucsona ? Mam Autocom 2017 s VCI deplhi DS150 ale s autom nechce komunikovat, pripoji sa ale nekomunikuje, necita senzory ani chyby.
Tucson 2.0 CRDi TLe, 02/2016, 136kW - D4HA
Tarsinion
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2023, 19:18

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Tarsinion »

KUBINO 85: Můžeš mi prosím říct jaký profil přesně používáš? Na mém Tucsonu TL tyhle údaje ohledně DPF vůbec nemohu vyčíst.
Kubino85
Příspěvky: 3
Registrován: 25 čer 2021, 07:25

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Kubino85 »

Najlepšie sa mi osvedčil Hyundai Santa Fe 3 (DM FL 2016-2018) CRDI
- funguje tam najviac senzorov
Screenshot_2023-04-04-20-03-28-550_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2023-04-04-20-03-28-550_com.ovz.carscanner.jpg (26.23 KiB) Zobrazeno 829 x
Tucson 2.0 CRDi TLe, 02/2016, 136kW - D4HA
Uživatelský avatar
Melda
**
Příspěvky: 197
Registrován: 21 pro 2006, 19:54
Bydliště: Na severu

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Melda »

Stává se mi, že při vypalování filtru DPF se ozývá nepříjemné lupání plechového obalu filtru. Je to zvuk jako když kopnete do velké plechovky. Někdy mě to docela vyděsí.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: TUCSON 2.0 CRDI ako casto sa regeneruje DPF?

Příspěvek od Axel.Foley »

Roztažnost a následné chladnutí plechu? :-k Několikrát jsem to u výfuku zažil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“