Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud: Serou mě infantilní příspěvky jako ten tebou citovaný. Když chceš ty nebo kdokoliv jiný lamentovat nad složitostí motoru, běžte poděkovat do Bruselu. Mimochodem, kousem od Šternberka je autobazar starých socialistických aut, jestli někdo chce jednodušší motor, může si tam zajet a vybrat si něco.

A že se 1,7 CRDi sere? To jsi vzal kde? To neberu ani jako vtip. Když si projdeš nájezdy skrz fórum, jsem jeden z mála lidí, kteří autem opravdu jezdí. Až budeš mít nájezd 153000+ km za 4,5 roku a pořád budeš s autem spokojen, ozvi se.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Katalyzátoru bych se nebál. Taky jsem se po tom pídil a vesměs ty problémy souvisí s přestavbou na LPG. za vším je totiž třeba hledat teplotu, která je tím činitelem, co ho ničí. Problém je v tom, že u benzínu se vyšší teploty při velké zátěži motoru sráží přídavkem paliva. Při jízdě na LPG to ochlazení funguje jen s přívstřikem benzínu a zde záleží na tom, jak je přestavba udělána. Jinak i s benzínem se dá kat odpravit, pokud něco v motoru nefunguje ideálně a jezdí se na max výkon, což bohužel u malých a slabých motorů v podstatě řidiče k takové jízdě vybízí. 1.5 DPI má výfukové plyny chlazené přímo v hlavě válců, takže do kat by se již neměli dostávat tak horké.

Sám už mám i30 kombi s tímto motorem objednanou. Předtím jsem měl Tucsona 1,7 85 kW, kterého bohužel potkala nešťastná nehoda. Partnerka má 2008 s 1,2 130K a pocitově je to línější než oktávka 2,0 103 kW. Tucson taky nebylo žihadlo vzhledem k hmotnosti a výšce. Ta i30 jela pocitově dost podobně a to jsme ji zkoušeli plně naloženou 4 dospělými a to měla najeto teprve 170 km, takže jsem ji raději šetřil a nevytáčel ač to byla předváděčka.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

"1.5 DPI má výfukové plyny chlazené přímo v hlavě válců, takže do kat by se již neměli dostávat tak horké"
Zrovna jsem to chtěl napsat. :D
Výfukové svody jdou přes blok a jsou chlazeny.
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

@ Axel.Foley - tvl, me toho sere, ale kdybych se mel takhle rozcilovat kvuli takovejm dotazum, tak me klepne :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

dokidoki píše: 05 kvě 2021, 09:20 Pánové, ktorí ste už súkromne menili motorový olej ešte pred garančkou v servise? Mám na mysli cca po 2-3000 km, tak ako to tu poniektorí mali v pláne. Kde ste na SVK kupovali olej, podarilo sa vám zohnať API SP alebo ste použili API SN+? Občas čítam poplašné správy o pančovaní olejov, koho doporučuje, komu by ste sa vyhli? Pri Fábii som predajcu neriešil, ale tu som opatrnejší.
Zdar, nedávno jsem kupoval litr origos na dolivani... A sehnal jen API SN+ a ten tam má byt. Pokud se tedy bavíme o 1.5DPi.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kolomaz »

Axel.Foley píše: 05 kvě 2021, 11:46 Odjinud: Serou mě infantilní příspěvky jako ten tebou citovaný. Když chceš ty nebo kdokoliv jiný lamentovat nad složitostí motoru, běžte poděkovat do Bruselu. Mimochodem, kousem od Šternberka je autobazar starých socialistických aut, jestli někdo chce jednodušší motor, může si tam zajet a vybrat si něco.

A že se 1,7 CRDi sere? To jsi vzal kde? To neberu ani jako vtip. Když si projdeš nájezdy skrz fórum, jsem jeden z mála lidí, kteří autem opravdu jezdí. Až budeš mít nájezd 153000+ km za 4,5 roku a pořád budeš s autem spokojen, ozvi se.
v muzeu v mladé mají ještě jednodušší motory z první kapitálistické republiky.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Axel.Foley píše: 05 kvě 2021, 11:46 Odjinud: Serou mě infantilní příspěvky jako ten tebou citovaný. Když chceš ty nebo kdokoliv jiný lamentovat nad složitostí motoru, běžte poděkovat do Bruselu. Mimochodem, kousem od Šternberka je autobazar starých socialistických aut, jestli někdo chce jednodušší motor, může si tam zajet a vybrat si něco.

A že se 1,7 CRDi sere? To jsi vzal kde? To neberu ani jako vtip. Když si projdeš nájezdy skrz fórum, jsem jeden z mála lidí, kteří autem opravdu jezdí. Až budeš mít nájezd 153000+ km za 4,5 roku a pořád budeš s autem spokojen, ozvi se.
Asi myslel tvoje trable s DPF ;-) .... ktoré bez tak trápia väčšinu Euro 5 motorov, len majitelia nevedia/neriešia.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Maras píše: 30 dub 2021, 19:33 Dnes jsem si udělal výlet k Hyundai Lašák Rýmařov a dal namontovat tažné. Je to fajn, ovšem senzory vidí trčící tažné a stálé pípají při zařazené zpátečce. Musím to řešit vypnutím tlačítkem u šaltpáky. Po hledání informací u výrobce už je jasno. i30 po FL má couvací senzory umístěné hodně nízko, takže při dodržení všech norem to nejde udělat jinak. Řešením je vymontovat dva šrouby a tažné sundat. Holt se nyní musím obejít bez senzorů a parkovat jen na zrcátka a kameru.
Jinak dnes nový rekord ve spotřebě cestou zpět domů viz. foto.IMG_20210430_1752413.jpg
Možná je drobný konstrukční rozdíl mezi HB a combi, ale mě samotné tažné senzory nehlásí. Mám Gallia, když jsem TZ potřeboval já, tak SVC Náchod ještě řešení pro moje auto ještě neměl.

Jinak malá poznámka ke všem, kteří používají TZ jako obrannou zbraň proti ostatním řidičům: uvědomte si, že eliminujete funkci deformačních zón v zadní části vozu! Ono je to fajn, že když za vámi někdo v malé rychlosti nedobrzdí, tak vám jen lehce oškrábne plastový kryt koule (zatímco on/ona si způsobí často mnohem vyšší škodu). Ale až dostanete zezadu opravdu pořádnou hybu, tak pak budete trpět, protože ten náraz nebude směřovat do postupně se bortících deformačních zón, které tlumí důsledky nárazu pro posádku, ale přes ten festovní kus oceli to jde přímo do skeletu a do sedaček. Rázy, zejména do krční páteře, jsou pak mnohem vyšší!

Zjednodušeně řečeno - je lepší spadnout na držku na beton nebo na zkypřený trávník?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Chasnik, díky za tento postřeh.
Snad si to notoričtí "koulaři" uvědomí a někteří i sundají.
To jsem ale optimista! :D
*
Ještě k tématu vlákna: možná máš nejvíce najeto ze zdejších fórařů, měl jsi s motorem už nějaký problém? Anebo i s autem obecně?
Díky. 8)
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Trošku to sesumíruju. Neměl jsem zatím žádný problém na Albínovi a ani na předchozích vozech nebyl nikdy žádný zásadní zádrhel. Buď jsem měl štěstí na jednotlivé kusy, nebo jsem důkazem toho, že se koncern H/K snaží penetrovat evropský trh a udržuje proto kvalitu na vysoké úrovni. Od r. 2011 jsem provozoval nebo jsem se staral o celkem 8 vozů H/K (plus ta týden stará KIA, ale tu zatím nepočítám, tam nebylo o co se starat) s celkovým nájezdem cca 570 tkm. Na vozech se řešilo následující:
i30 1.6 CVVT CW: na obou vozech šoupaná kůže na volantu a mezi 80 a 100 tkm výměna tyček stabilizátorů. Notoricky známé závady, vždy vyřešeno na reklamaci bez reptání a na počkání. U jednoho vozu ve 125 tkm odtah kvůli problémům s přívodem paliva (odtah a náhradní vozidlo zdarma v rámci záruky). Zjistilo se, že při výměně palivového filtru technik tento špatně usadil a přes zvlněné těsnění byl do palivového systému přisávan vzduch. To byl také jediný moment, kdy jsem byl z důvodu závady nepojízdný;
Kia Ceed 1.6 GDI: v 70 tkm výměna spojky na záruku, servis na to přišel sám z vlastní vůle bez toho, že bych si stěžoval na zhoršené rozjezdy či řazení. Pouze se omluvili, že v rámci garančky nebude auto v poledne ale až ve 4 odpoledne a bylo vyměněno. Spojil jsem si tuto závadu s faktem, že jsem tahal cca 600 km oplachtovaný bržděný přívěs. Od té doby při tahání přívěsů držím spíše nižší kvalty při vyšších otáčkách. Potvrzuje se můj předpoklad, že spojka je na moderních vozech nejslabším článkem pohonného ústrojí a je třeba s ní zacházet opatrně;
i30 GD 1.6 CRDi: ve 35 tkm kontrolka motoru, následně na záruku vyměněna horní lambda sonda. Trvalo to půl hodiny, samozřejmě jsem nic neplatil. Dál už nic. Bylo to kouzelné auto, vydrželo 140 tkm na původních brzdách, původních letních pneu a dokonce i s původními stěrači! Jediné, co jsem do něj koupil, byly 2 žárovky H7, které chcíply v cca 90 tkm a 2 sady zimních pneu, přičemž tu druhou jsem si přenesl do Albína. Doufám, že následnému majiteli slouží dále k plné spokojenosti!
ix20: nic, akorát po 3 letech chcípnul AKU. Vzhledem k faktu, že s tím manželka (tehdy na mateřské) jezdila jen sporadicky krátké trasy okolo komína, tak se nebylo čemu divit
i30 PD 1.5 DPi: zatím nic. Leju do toho N95, cca každá druhá nádrž s aditivem. Ten motor mi dělá radost, je to obyčejný benzín s téměř spotřebou nafty. Umí se roztočit a jediná jeho slabina je dýchavičnost v nízkých otáčkách, kdy ochotně bez drnčení a vibrování zabírá, ale nesmí se na něj tlačit. Na druhou stranu je to moje volba, jak s autem pojedu, jestli ekoteroristicky nebo sportovněji, motor má velký využitelný rozsah otáček, např. rychlost 80 km/h si můžu dopřát stejně tak na dvojku jako na šestku. Jedinou potenciální slabinou tohoto motoru může být, že v honbě za nižšími třecími ztrátami vývojáři podcenili nějaký prvek, který se může ukázat při vyšším nájezdu kazovým. Ford a jeho problémy s prvními EcoBoosty by mohl povídat. Ale to se ukáže až časem a já prozatím na základě předchozích zkušeností (vlastních i ostatních) věřím, že Hyundai tu pohonnou jednotku řádně otestoval a že se stane časem etalonem třídy a oblíbenou volbou v bazarech až do doby, kdy nám spalováky nějaké bruselské trdlo definitivně zakáže.

I když je to motor, který dokáže uživateli tolerovat krátké studené jízdy, i pro něj platí moje doporučení. I když jezdíte s autem jen okolo komína, dopřejte mu čas od času pěkný výlet. A nezapomeňte ho občas prohnat. Já mám rád nízkou spotřebu, protože jezdím hodně a projevuje se to na penězích, ale i tak občas "zapomenu", že mám na šaltpáce šestku a nechám motor běžet i v jiných otáčkách než obvykle. A při předjíždění nezaškodí protáhnout zahřátý motor až k omezovači, vzhledem ke tvaru výkonnové křivky to i dává smysl.

Hlavně mě baví, když mě někdo přesvědčuje, že čtyřválce už se dnes nedělají a nepřímovstřikové už vůbec, jak pak zírají... :lol:

Pokud udržím svoje podnikání (což v dnešních dobách není bohužel úplně jisté) a nebudu nucen auto předčasně prodat, tak na něm bude stovka skutečně relativně brzo, většinou mi to trvá něco přes 2 roky. Sám jsem zvědav, jak se pak bude motor chovat, ale věřím, že bude fungovat jako nový.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Zdar, slušná rychlost najezdu 8) A kolik tedy máš najeto na 1.5? Já zatím přes 11t a taky celkem v poho... Kromě té podelane výměny oleje. A to mi zase dali půl centaku nad rysku, tak jsem odsaval ](*,)
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Chasník: =D>
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Chasnik, díky. Pěkný a zároveň stručný popis (ne) problémů s Tvými auty.
Tak ať to vydrží v nastoupeném trendu! =D>
*
Často mi lidi nechtějí věřit,, že moje stará i30 je v původním stavu, NIC neměněno z důvodu závady.
Pouze spotřebák - Aku, stěrače, svíčky atd.
*
Jistě si staří bardi pamatují jak, zvláště VW koncernisti, se dívali skrz prsty.
Myslim, že posměváčkům pomalu smích dochází.
*
Ještě jednou diky.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Chasník: fajn pozitivní zkušenosti. Ať nám to jezdí!
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

1.5 DPi zvažuju do budoucna jako náhradu mé aktuální i30 I 1.4 cvvt 80kw. Na aktuálním autě mi vadí absence 6 kvaltu. Dálnice ve 130 je očistec... 4200 rpm a vysoká hlučnost (10 hodinovou dálniční cestu jsem absolvoval se špuntama do uší :) ](*,) ) . Spotřeba na dálnice je taky vyšší, než by se mi líbilo. To vše by mělo být u aktuální i30 mnohem lepší. Jen se trochu bojím, aby auto nebylo línější. Přeci jen je dle technických údajů pomalejší ve sprintu 0-100. Je tu někdo, kdo by byl schopen ty motory porovnat?
Jak dlouho tipujete, že se facelift bude vyrábět? Koupil bych to asi až bude výroba končit. Taky cena by mohla jít lehce dolu, pokud teda s cenama nezahýbou skvělé emisní normy EUrrosojuzu. Tipuju, že nástupce nebude (možná nějaký předražený SUV, nebo elektro), takže tohle bude asi poslední možnost koupit normální auto, které mi bude muset vydržet navždy.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“