Zdárek všem příznivcům Lantry,
doufám, že mi někdo na fóru poradí co s níže uvedeným problémem. Od loňskýho podzimu mi moje krasavice Lantří (1,6 16 GLS - 84 kW) protestuje. Po návratu z dovolený, kdy jsem jel cca 250 km na tři válce, mi v servisu vyměnili jak svíčky tak i kabely. Do tý doby bylo všechno v poho. Po cca 2 měsících najednou holka začala stávkovat při startování, všechno točilo, jen ne a ne chytit. A když už konečně naskočila, tak při jízdě při jakýchkoliv otáčkách, rychlosti najednou škubla, jako když přejedete zpomalovací práh - škublo to celým autem, nejen předkem. Putovala tedy znovu do servisu, kde z diagnostiky určili, že je v hajzlu snímač polohy klikové hřídele. Došlo tedy k výměně a od té doby opět v poho. Sešel se rok s rokem a v přibližně stejném období (říjen) se závada opakovala. Tak znovu do servisu, a jelikož byl snímač ještě v záruce, vyměna byla bezplatná. jenže po několika 1000covkách km se závada znovu opakuje.
PLS poraďte mi co múže být důvodem uvedené závady.Díky.
problémy se startem i při jízdě
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
- Reklama
Re: problémy se startem i při jízdě
ten snímač může být v poho, ale nemusí být v poho ten protikus, tedy kroužek s ozubením. Právě ted 3dny vybírám vhodný kroužek a čidlo na motor, který navrhuji (v práci). Je to ozubený kroužek s jedním nebo dvěma chybějícími zuby, podle provedení. Dlouho se používal systém s kroužkem 36-1, tedy 35zubu a jedna mezera, která indikovala TDC (horní úvrať pístu v 1. a 4. válci), nebo pak později a dnes nejčastější systém 60-2, tedy 58zubů a 2mezery pro přesnější a jistější detekci TDC.
Snímač se dlouho používal na magentickém principu, praktiky ten co je na ABS (indukční). Pak se přešlo na Hallův snímač, který dává jasnější signály (impulsy). Ten už je možná i v lantře.
Jinak u čtyřdobých motorů se často dává čidlo i na vačkovou hřídel, pro určení fáze (polohy) a na kliku čidlo na zjištění počtu otáček. Jak to maj Háčka nevim. Ale třeba Opely a BMW maj obě tyto čidla.
Nejde na rozum, abys po 1000km měnil tyto čidla jako spotřební zboží. Bud je chyba na straně čidla někde v elektronice nebo jiné příčině, kde selhající čidlo je už jen důsledek, nebo onen kroužek na klikovém hřídeli, kde může být např, prasklý jeden zub, nebo radiální praslina napříč celým kroužkem a chová se to podle teploty a vibrací...Nevim.
Snímač se dlouho používal na magentickém principu, praktiky ten co je na ABS (indukční). Pak se přešlo na Hallův snímač, který dává jasnější signály (impulsy). Ten už je možná i v lantře.
Jinak u čtyřdobých motorů se často dává čidlo i na vačkovou hřídel, pro určení fáze (polohy) a na kliku čidlo na zjištění počtu otáček. Jak to maj Háčka nevim. Ale třeba Opely a BMW maj obě tyto čidla.
Nejde na rozum, abys po 1000km měnil tyto čidla jako spotřební zboží. Bud je chyba na straně čidla někde v elektronice nebo jiné příčině, kde selhající čidlo je už jen důsledek, nebo onen kroužek na klikovém hřídeli, kde může být např, prasklý jeden zub, nebo radiální praslina napříč celým kroužkem a chová se to podle teploty a vibrací...Nevim.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: problémy se startem i při jízdě
jen aby se vědělo, o čem se tu mluví, přikládám inforamtivní obrázek ze staršího motoru BMW, systém 60-2, patrné chybějící 2 zuby na detekci TDC.
- Přílohy
-
- cidlo polohy.jpg (147.71 KiB) Zobrazeno 1327 x
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997