Prasklá manžeta poloosy
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Prasklá manžeta poloosy
Zdravim mam dotaz, byl sem cca před měsícem na STK a tam mi řekli že mam prasklou manžetu na levym přednim kole, která se musí vyměnit jinak pude do háje celá poloosa... chci se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s výměnou tý manžety. Koukal sem na net na ňákej postup ale nicmoc sem nenašel. Koukal sem tady na fóru a něco o manžetách tady psal třeba Ivan. budu vděčnej za každou radu ... Dík Pavel
Hnuydai Accent 1.3 62kW r.95
- Reklama
Jestli se tyhle veci rika prachovka, tak jsem ji rucne menil, na rampe...stala asi 270Kc vcetne krouzku, vazeliny atd...ale uz je to 2 roky a pustup bych si musel ozivit:/
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem to samé na Lantře a je to pakárna. Prachovka stojí cca 250kč, ale kup to co nejrychleji. Jestli ti odejde homogení kloub tak se nedoplatíš. Nesmí se na něj dostat moc prachu a ta manžeta ten kloub chrání. Jelikož ji máš prasklou,tak se tam ten prach dostává ve velkém. Musíš sundat kolo, pak odšroubovat středový šroub, čepy a schodit to z ramena. Poté to odtrhneš od poloosy atd. Fakt pakárna. Raději to ale přenech servisu. Pokud něco zkazíš, tak se to podepíše na jízdních vlasnostech.
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
- Lukino
- Moderátor
- Příspěvky: 457
- Registrován: 30 bře 2006, 10:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pokud jsi to ještě nedělal, tak to nech servisu. Neměla by to být drahá záležitost.
Opravu neodkládej, protože tím, že jedeš kloub díky rotaci vyhází mazivo prasklinou v manžetě a společně s nečistotami dostane zabrat (nejvíce při vytočeném kole, kdy se prasklina na manžetě rozevře).
Při výměně manžety je také dobré kloub namazat.
Opravu neodkládej, protože tím, že jedeš kloub díky rotaci vyhází mazivo prasklinou v manžetě a společně s nečistotami dostane zabrat (nejvíce při vytočeném kole, kdy se prasklina na manžetě rozevře).
Při výměně manžety je také dobré kloub namazat.
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Accent 1.3 12V, 1996
Re: Prasklá manžeta poloosy
Kde se nechá manžeta na poloosu sehnat koukám na web a nemužu jí potvoru najít
Re: Prasklá manžeta poloosy
Výměna je brnkačka. Manžety seženeš i s páskama a vazelínou v každém E-Schopu. Rovnou udělej i druhou ať to máš komplet.....
.........
Re: Prasklá manžeta poloosy
mayq dík za odkaz hnedka obědnám 2kusy a v sobotu se do toho se synkem pustíme.BLESK007 no budu to dělat po prvé tak snad to dopadne,kdyby tě napadlo něco co a jak dobrou radu uvítám.Jinak dík za váš čas borci.
Re: Prasklá manžeta poloosy
Se stav Ti to vyměním .
Je to pohoda, já u toho měnil i tlumiče tak to bylo jedna báseň.
-povolil jsem si poloosu (dokud je to na zemi a rovnou obě strany).
-vyhodil jsem starej tlumič.
-vyndal poloosu z náboje (nyní si nejsem jistej zda je na převodovce na tisíhranu či ne, ale myslím si že ano), vyndal poloosu ven a uchytil ji do svěráku.
-potom jsem sundal starou manžetu (pásky jsem odštípal a manžetu odřezal....).
-pak je nutné za kloub jakoby trhnout a on se srozpojí (je tam takovej pružnej prstýnek-jako třeba má favorit atd.).
-potom kloub kompletně vypláchnout a očistit (já použil motorovou naftu).
-potom kloub vyfoukat vzduchem.
-nasadit na poloosu novou manžetu.
-narazit klou zpět.
-vytlačit do kloubu vyzelínu (bejvá součástí setu).
-zapáskovat.
-namontovat poloosu zpět.
I s výměnou tlumičů práce na dvě hodiny.
U některejch vozů jsem tu poloosu ani nevyndával a měnil jsem přímo na autě.
No a u jiných se musí kloub pracně rozebrat, což u je pohoda.
Je to pohoda, já u toho měnil i tlumiče tak to bylo jedna báseň.
-povolil jsem si poloosu (dokud je to na zemi a rovnou obě strany).
-vyhodil jsem starej tlumič.
-vyndal poloosu z náboje (nyní si nejsem jistej zda je na převodovce na tisíhranu či ne, ale myslím si že ano), vyndal poloosu ven a uchytil ji do svěráku.
-potom jsem sundal starou manžetu (pásky jsem odštípal a manžetu odřezal....).
-pak je nutné za kloub jakoby trhnout a on se srozpojí (je tam takovej pružnej prstýnek-jako třeba má favorit atd.).
-potom kloub kompletně vypláchnout a očistit (já použil motorovou naftu).
-potom kloub vyfoukat vzduchem.
-nasadit na poloosu novou manžetu.
-narazit klou zpět.
-vytlačit do kloubu vyzelínu (bejvá součástí setu).
-zapáskovat.
-namontovat poloosu zpět.
I s výměnou tlumičů práce na dvě hodiny.
U některejch vozů jsem tu poloosu ani nevyndával a měnil jsem přímo na autě.
No a u jiných se musí kloub pracně rozebrat, což u je pohoda.
.........
Re: Prasklá manžeta poloosy
Zdar manžety jsme zdárně přehodili.Jen asi je lepší poloosu vycuknout z převodovky a ve svěráku strhnout kloub.Totiž ležet pod autem a skoušet najít tu správnou polohu aniž by to vyskočilo i z převodovky a v ruce kladivo a přes špalek bušit EE.Vyteče cca 1 litr oleje a ten se snadno nechá vrátit.Ale ještě se chci zeptat na jednu věc.Zároven jsem zjistil že mám v háji i čep táhla řízení na levé straně od řidiče.(totiž když jedu z kopce na volnoběh tak mi volant jak to popsat jakoby mírně chce zatáčet sem a tam není to nic hroznýho ale ani to podle mě není normální a už vubec příjemný).A tak jsem si říkal nojo to je tím.A obědnal a vyměnil oba s tím že jsem si odpočítal počet závitu při demontáži a při montáži nw jsem to tak našrouboval.Ovšem výsledek stejná reakce volantu jako předtím jen mám volant při jízdě rovně malinko vyosený v levo.Tak ted jasně mě čeká geometrie ale vyřeší se i to s tím servem? nebo jsem měl špatnou geometrii i předtím?Pls borci měl někdo podobný problém?
Re: Prasklá manžeta poloosy
Stare capy mohli byt skorodovane, cize kratsie, tym padom nove (dlhsie) rozbili geometriu. Riesil som to tak ze od nejakeho bodu som si odmeral vzdialenost po stred capu, nasroboval a zatiahol....
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta poloosy
To bych viděl na špatnou geometrii... měl jsi kola asi nastavená moc sbíhavě. Pokud to takhle bylo dlouho, mohlo by to být vidět i na gumách.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: Prasklá manžeta poloosy
No právě že gumy mám OK jen mě zarazilo to že volant si jakoby sám chce zatáčet sem a tam ne o moc ale je to cejtit
Re: Prasklá manžeta poloosy
Pokud nemáš doma alespoň tyčku na sbíhavost tak si ji nechej někde udělat a pak si srovnej volant a je to, nějaké odměřování čepů je nanic...
.........