Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
miro13
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 11:14
Bydliště: Humenné

Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od miro13 »

Niekde na tomto webe som čítal, že motory CRDI sa pri voľnobehu nenahrejú na pracovnú teplotu. Môžem iba potvrdiť, hlavne teraz v zime, že po jazde ak nechám bežať motor na voľnobeh, klesne podľa ukazovateľa teploty chladiaci okruh. Môže mi to niekto vysvetliť, veď nedochádza k náporovému chladeniu, ako je to možné??? :-k
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od zdenek76 »

moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
miro13
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 11:14
Bydliště: Humenné

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od miro13 »

zdenek76 píše:moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.
Ďakujem ti zdenek76 za vysvetlenie, :idea: :idea: :idea: deka priložena
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od Hardcam »

Zas tak uplne horky to neni...stal jsem uz takhle parkrat, i pres hodinu v zacpe a teplota klesne zhruba na polovinu (dle raficky) a stale topi. Jinak na neutral se opravdu neohriva, ne v zime.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od zdenek76 »

no, já mám jen jednu zkušenost z roku 2005, když jsme se v zimě vraceli z Oberstdorfu, na německé dálnici jsme stáli cca 40 minut a už po čtvrt hodině se k nám do auta (jel jsem tehdy benzin Omegou) nasáčkovali kolegové z Passatu diesel, neb zatímco u nás bylo furt 22, tak u nich už jen 14, když se tam pak vrátili, tak prý měli 7 stupňů. Venku bylo tehdy -9, takže zase ne nějak extra zima. Fakt bych to nepodceňoval.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od Hardcam »

zdenek: nemocnej Passat...:)
zitra jedu do Itosky pres Mnichov, kdyby byla aspon zima a zacpa, zkusil bych to, ale zacpa snad nebude a zima se taky ne ane dostavit. Sel bych se ohrat do Sonaty ...:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2290
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI

Příspěvek od ivan »

Aby to vůbec topilo v zimě tak se používají vyhřívací tělíska viz příklad http://www.volvo.com/trucks/czech-marke ... heater.htm
Znám to z mercedesů tam se používalo jak u benzínových motorů tak hlavně u dieselových :!: Tam by jste fakt umrzli :mrgreen:
Usnadnilo to samotný start vozu a samotná teplota motoru neklesla pod 75 stupňů i na volnoběh,bez toho se motory podle zimy podchlazovaly
Co se týče samotných vyhřívacích tělísek používaly se i na převodovky v létě to ochlazovalo převod.olej a v zimě zase ohřávalo převod. olej,hojně to používal třeba Renault Traffic :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“