ESP
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: ESP
ESP nemá a ESP ani není na to, co píšeš. Na to je TCS, jestli ho ale dvoukolka Santík má netuším, zkus mrknout na palubní desku, bývá tam tlačítko TCS na vypnutí.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: ESP
tlacitko TCS tam nemam ale na pristrojovke mi kontrolka TCS blika ked kolesa "hrabu"zdenek76 píše:ESP nemá a ESP ani není na to, co píšeš. Na to je TCS, jestli ho ale dvoukolka Santík má netuším, zkus mrknout na palubní desku, bývá tam tlačítko TCS na vypnutí.
-
- *
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29 zář 2008, 11:42
- Bydliště: Kosice
Re: ESP
na snehu Ti hrabe aj 4WD takze ked Ti hrabe Tvoja 2WD aj s TCS tak je to v pohode... :-)
- Plano
- *
- Příspěvky: 92
- Registrován: 29 črc 2009, 20:39
- Bydliště: pár kilometrů od Hradece Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP
TCS: Traction Control system- Kontrola trakce kol. (proti prokluz) Používa se u osobních automobilů
ESP: Electronic Stability Programme- Elektronický Stabilizační Systém, Stabilitace začínajícího smyku
ABS: Anti-blocking system- Systém, který zabraňuje blokování kol. Díky němu zůstává vůz na každém povrchu v mezích fyzikálních zákonů i při intenzivním brzdění řiditelný.
ESP: Electronic Stability Programme- Elektronický Stabilizační Systém, Stabilitace začínajícího smyku
ABS: Anti-blocking system- Systém, který zabraňuje blokování kol. Díky němu zůstává vůz na každém povrchu v mezích fyzikálních zákonů i při intenzivním brzdění řiditelný.
I30 Kombi 1,6 2014
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
Re: ESP
no to je pekne za sa TCS pouziva u os. automobilov len nechapem na co tam je ta kontrolka ked pri preklzovani kolies blika a to je asi tak vsetko,nemalo by to TCS aj fungovat ked uz je tam? alebo ta kontrolka je tam len na okrasu
Re: ESP
Kdyby se to vysvětlovalo takhle a mělo by to fungovat podle tebe,tak na kluzkém povrchu prostě zůstaneš stát a nikam nepojedeš.Protože se stále prokluzují kola a systém stále snižuje výkon.......
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: ESP
?? mala by to byt trakcna kontrola pri rozbehu teda opak ABS cize pri pridani plynu by sa kolesa mali preklzovat co najmenej.ak si sa vozil napr. v passate tak je to to iste ako ASR to myslim vw nazyva takze pridas a kolesa ti nehrabu na mieste ale ides do predu bez hrabania co je teda na snehu a vode fest dobra vec ktora funguje u vecsiny aut preto sa divim ze kontrolku tam mam ,aj blika ale to je asi vsetko.podla mna je tam ta kontrolka zbytocne,pretoze to nefunguje alebo to mam ja pokazane.vlastne len to som sa chcel spytat,dakujem.
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP
marianmKE789 píše:na snehu Ti hrabe aj 4WD takze ked Ti hrabe Tvoja 2WD aj s TCS tak je to v pohode... :-)
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: ESP
mne ked sa ta kontrolka rozblyka tak aj citim ako mi to zacne kolesa pribrzdovat aby sa nedostaly do smyku a v pohode sa rozbehnem aj v kopci na blate(vyzkusane)....
akurat to roby dost slusny buchot
akurat to roby dost slusny buchot
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: ESP
kontrolka TCS je tam proto, aby si nepanikařil, když najednou začneš zásahem TCS ztrácet výkon. Při prokluzu kol např. na sněhu do kopce je přirozenou reakcí každého řidiče přidat plyn, což však nemusí být vždy zrovna dobře. TCS začne blikat a zároveň ubírá výkon přenášený na hnanou nápravu, aby se kola dostala do záběru. Nevýhodou systému TCS je, že někdy to může snížit výkon natolik, že auto klidně i zdechne a už se prostě nerozjedete. Proto je u většiny vozů systém TCS vypínatelný tlačítkem, kdy už je na zkušenostech řidiče ve správný moment TCS vypnout a vyhrabat se místo zastavení vinnou ztráty výkonu.
Osobně jsem s TCS najezdil v zimě desítky tisíc km, navíc v autě s motorem vpředu a hnaným zadkem. Je to dobrá věc při běžné jízdě, kdy vedle záběru dokáže i předcházet smyku, tj. s vypnutým TCS mi zadek lítal stále ve smyku, s TCS se to ani nehnulo. Naopak do prudšího kopce, nebo obecně kopce kde to klouže, jsem TCS vypínal vždy, protože s ním se ani na začátku kopce nerozjedete natolik, abyste se stačili dostat nahoru. Bez TCS to sice hrabe, ale máte dostatečnou rychlost prohrabat se na vršek kopce.
Osobně jsem s TCS najezdil v zimě desítky tisíc km, navíc v autě s motorem vpředu a hnaným zadkem. Je to dobrá věc při běžné jízdě, kdy vedle záběru dokáže i předcházet smyku, tj. s vypnutým TCS mi zadek lítal stále ve smyku, s TCS se to ani nehnulo. Naopak do prudšího kopce, nebo obecně kopce kde to klouže, jsem TCS vypínal vždy, protože s ním se ani na začátku kopce nerozjedete natolik, abyste se stačili dostat nahoru. Bez TCS to sice hrabe, ale máte dostatečnou rychlost prohrabat se na vršek kopce.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Plano
- *
- Příspěvky: 92
- Registrován: 29 črc 2009, 20:39
- Bydliště: pár kilometrů od Hradece Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: ESP
TCS, u některých koncernů ASR prostě jednoduše přibrzdí to kolo, které začne prokluzovat. Problém je třeba v hlubším sněhu, blátě, nebo na mokré trávě, to se bez vypnutí v podstatě nedá rozjet. Jinak velmi dobrý vynález, otestováno na mnoha tisících kilometrů s Octavií. Na sněhu i když se dá plný plyn, drží stopu a do boku téměř neujíždí.
I30 Kombi 1,6 2014
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
Re: ESP
Ono taky záleží, jak moc Ti to prokluzuje. I s TCS/ASR se Ti bude zdát, že kola trochu hrabou. Nebude to ale takové protáčení, jako když mu dáš na rozjezd plný knedlík u aute bez TCS. S TCS si v prvním okamžiku trochu podhrábne, sepne a pak už a) nehrabe b) když mu nepovolíš, tak stejně malinko hrabe, je to ale přerušovaný elektronikou, takže jde spíš o pocitovou záležitost...
Rozbité TCS poznáš jednoduše podle toho, že na sněhu dáš 1 nebo 2 a připřidání plynu Ti začne auto hrabat a otáčky letí prudce nahoru. Pokud se otáčky plynule zvyšují s rychlostí, je to OK.
A nebo TCS nemáš. Já třeba když vypnu ESP a auto jde do smyku, tak se mi taky rozsvítí kontrolka ESP, to ale přitom nezasáhne.
Rozbité TCS poznáš jednoduše podle toho, že na sněhu dáš 1 nebo 2 a připřidání plynu Ti začne auto hrabat a otáčky letí prudce nahoru. Pokud se otáčky plynule zvyšují s rychlostí, je to OK.
A nebo TCS nemáš. Já třeba když vypnu ESP a auto jde do smyku, tak se mi taky rozsvítí kontrolka ESP, to ale přitom nezasáhne.
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003