přerušovač na LED blinkry
Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři
přerušovač na LED blinkry
Koncem příštího týdne budu objednávat tuhle věcičku ( LED si montuju do auta abych ušetřil výkon z altíku, a proto nehodlám pře LED blinkry montovat odpory kvůli zátěži ):
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3-pin-El ... 2eaa633379
Pokud by měl někdo zájem a nemá registraci na eBay tak cena je 6,99$ + poštovný v ČR
V případě zájmu pošlete SZ.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3-pin-El ... 2eaa633379
Pokud by měl někdo zájem a nemá registraci na eBay tak cena je 6,99$ + poštovný v ČR
V případě zájmu pošlete SZ.
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
- Reklama
Re: přerušovač na LED blinkry
Pokud Ti to bude šlapat tak ok., já dával v všude LED a přesto, že jsem dal to co máš v plánu tak jsem se přidání odporů někde nevyhnul ( blinkry).
Sonata 2,4 2009
Re: přerušovač na LED blinkry
Nejdříve počítej:
4x21W a něco navíc = cca 70W. 70W krát dejme tomu hodina denně, krát 2/3 bliká - nebliká = cca 50Wh. Jedna kWh elektriky doma včetně všech nákladů = cca 5Kč (a to jsem to přehnal). Takže těch 50Wh po vynásobení vyjde na 0,1Kč, slovy desetník denně. Elektrika v autě je dejme tomu 2x dražší, takže náklady na blikání jsou nehorázných 20 haléřů denně.
Ptám se: Ve kterém tisíciletí bude návratnost této investice?
4x21W a něco navíc = cca 70W. 70W krát dejme tomu hodina denně, krát 2/3 bliká - nebliká = cca 50Wh. Jedna kWh elektriky doma včetně všech nákladů = cca 5Kč (a to jsem to přehnal). Takže těch 50Wh po vynásobení vyjde na 0,1Kč, slovy desetník denně. Elektrika v autě je dejme tomu 2x dražší, takže náklady na blikání jsou nehorázných 20 haléřů denně.
Ptám se: Ve kterém tisíciletí bude návratnost této investice?
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: přerušovač na LED blinkry
mě to celkově přijde jako zbytečnost,ale proti gustu.......
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
Re: přerušovač na LED blinkry
Bude to ještě v tomto tisíciletí a to za 95 letmechoun píše:Nejdříve počítej:
4x21W a něco navíc = cca 70W. 70W krát dejme tomu hodina denně, krát 2/3 bliká - nebliká = cca 50Wh. Jedna kWh elektriky doma včetně všech nákladů = cca 5Kč (a to jsem to přehnal). Takže těch 50Wh po vynásobení vyjde na 0,1Kč, slovy desetník denně. Elektrika v autě je dejme tomu 2x dražší, takže náklady na blikání jsou nehorázných 20 haléřů denně.
Ptám se: Ve kterém tisíciletí bude návratnost této investice?
radši za těch 7 tisíc kup něco lepšího
HYUNDAI TUCSON 1.6 T-GDI 4WD White Polar Best of Czech 2018
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
HYUNDAI ACCENT 1.6i CVVT Elegance Extreme Blue
koupeno 11-2008 věnováno synovi na dojetí
Re: přerušovač na LED blinkry
Nepočítám s úsporou v penězích, ale když dám všude LEDky, tak ulehčím alternátoru.
a jakejch 7 000,- ???? 6,99$ = 130,-Kč
A pokud počítám výměnou všech žárovek za LED (krom H4) tak to je 50-150W. A nespotřebovávám tu elektriku doma ale v autě....
Takže 102kW / 10 l /100km pokud to vynásobím mezi sebou vychází mi návratnost v benzínu na 1,5 roku.
Ale nejde mi o spotřebu v benzínu, ale o to že na kratší vzdálenosti mi zbyde ~100 W/h na dobíjení baterky (jasně že blinkry a brzdy tomu moc nepřidaj, ale kapka ke kapce, a při těch nákladech na pořízení...bezva hračka )
a jakejch 7 000,- ???? 6,99$ = 130,-Kč
A pokud počítám výměnou všech žárovek za LED (krom H4) tak to je 50-150W. A nespotřebovávám tu elektriku doma ale v autě....
Takže 102kW / 10 l /100km pokud to vynásobím mezi sebou vychází mi návratnost v benzínu na 1,5 roku.
Ale nejde mi o spotřebu v benzínu, ale o to že na kratší vzdálenosti mi zbyde ~100 W/h na dobíjení baterky (jasně že blinkry a brzdy tomu moc nepřidaj, ale kapka ke kapce, a při těch nákladech na pořízení...bezva hračka )
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Re: přerušovač na LED blinkry
Když vidím ty počty 102kW/10l/100km = 1,5 roku, tak mluvit tu o tom, že alternátor, který má při jmenovitém napětí 14,4V výkon cca 1kW a že tedy utáhne dobíjení cca deseti baterek proudem 6A ještě s rezervou, je zcela zbytečné
Škoda, za ty prachy v LEDkách sis mohl docela dost zajezdit navíc.
Škoda, za ty prachy v LEDkách sis mohl docela dost zajezdit navíc.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: přerušovač na LED blinkry
nevím jaký LED budeš používat, ale ty co se prodávají osazené do žárovkých patic už mají odpor v sobě, takže to jen hodíš místo žárovky. Já mám tedy LED jen v zadních mlhovkách a v bočních blinkrech a nikde jsem nic nepřidával, prostě jsem tam vrzl "LED žárovky" a bylo. Jen v mlhovkách jsem musel otočit polaritu, protože v originále je opačně než by měla logicky být.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: přerušovač na LED blinkry
ale neušetříš nic, jen ti část proudu sežere ten odpor a zbytek ta LEDka, chápu Romoxe, který pošle na LEDky skutečně jen ten proud, co je potřeba a upraví frekvenci přerušovačem. Někdo si dá LEDky s vestavěnými, protože to dobře vypadá a příkononem je tam kde byl a někdo to jak se říká dotáhne dokonce a využije potenciál menšího příkonu...
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přerušovač na LED blinkry
no setrit elektriku zrovna na blinkru je silenost, to mnohem vic zere radio (a to je zbytecny) a co teprv nepotrebny veci jako airbagy, nebo abs
doporucuju termoclanek na vejfuk a pro extremisty solarni panel na strechu
jenom aby to pak nebylo jak s ekoteroristama co vylezou na komin elektrarny a sebou si vezmou televizi a benzinovej generator, aby meli elektriku
doporucuju termoclanek na vejfuk a pro extremisty solarni panel na strechu
jenom aby to pak nebylo jak s ekoteroristama co vylezou na komin elektrarny a sebou si vezmou televizi a benzinovej generator, aby meli elektriku
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Re: přerušovač na LED blinkry
No nevim,niekde sa musi zacat a pouzivanie LED je urcite krok spravnym smerom(ale nie LED s odporom) a v smerovkach vidim vyznam v tom napr. ze ked odstavim auto na ceste a necham ho blikat celu noc na vystraznych,tak mi to nevycucne baterku,vacsi vynam ale maju LED svetla na svetlach pre denne svietenie. Osobne planujem zmenit vsetky ziarovky na LEDky z dovodu,ze auto bude sluzit ako kempovacie,a tam sa kazda wathodina pocita(aj na solarny clanok dojde)
Pre neinformovanych,dokial zivite chladnicku,nezavisle kurenie(Elektricku cast) vnutorne osvetlenie,TV,PC,foto....atd. tam musite mat dobre preratanu elektrospotrebu,aby ste neostali na holickach,ked po mrazivej noci chcete nastartovat auto(samo treba dve baterie a vyriesit managment dobijania) Zaver,viem moj pripad nieje celkom totozny s autorovym prispevkom,ale suhlasim s tym,ze rozmysla spravnym smerom,pretoze myslim nikto nespochybnuje fakt,ze alternator,ktory dobija zaroven spotrebuvava energiu,ktora by inac mohla sluzit na pohon vozidla. Samozrejme nebudeme zabiehat do podrobnosti,radovo ide o velmi male hodnoty(v praxi sa skor prejavi jazdny prejav vodica na ekonomike jazdy) ALE dolezite je uvazovat a konat v tomto smere dalej.Pekny den kolegovia
Pre neinformovanych,dokial zivite chladnicku,nezavisle kurenie(Elektricku cast) vnutorne osvetlenie,TV,PC,foto....atd. tam musite mat dobre preratanu elektrospotrebu,aby ste neostali na holickach,ked po mrazivej noci chcete nastartovat auto(samo treba dve baterie a vyriesit managment dobijania) Zaver,viem moj pripad nieje celkom totozny s autorovym prispevkom,ale suhlasim s tym,ze rozmysla spravnym smerom,pretoze myslim nikto nespochybnuje fakt,ze alternator,ktory dobija zaroven spotrebuvava energiu,ktora by inac mohla sluzit na pohon vozidla. Samozrejme nebudeme zabiehat do podrobnosti,radovo ide o velmi male hodnoty(v praxi sa skor prejavi jazdny prejav vodica na ekonomike jazdy) ALE dolezite je uvazovat a konat v tomto smere dalej.Pekny den kolegovia
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: přerušovač na LED blinkry
Asi mi něco uteklo ale jaký má vliv na spotřebu altík? pokud se nepletu tak se točí pořád pořád vyrábí přebytek emergie. pořád je zátěží pro motor jediné kdy to má asi smysl je u moderních systémů které odpojují od motoru vše a připojují až při brždění ale to se tady většiny aut netýká. Takže kde je ta úspora? Jako to že to vypadá lépe má větší životnost a pro dobrý pocit ano ale jinak mi smysl opravdu utíká.Romox píše:Nepočítám s úsporou v penězích, ale když dám všude LEDky, tak ulehčím alternátoru.jarik65 píše:Bude to ještě v tomto tisíciletí a to za 95 letmechoun píše:Nejdříve počítej:
4x21W a něco navíc = cca 70W. 70W krát dejme tomu hodina denně, krát 2/3 bliká - nebliká = cca 50Wh. Jedna kWh elektriky doma včetně všech nákladů = cca 5Kč (a to jsem to přehnal). Takže těch 50Wh po vynásobení vyjde na 0,1Kč, slovy desetník denně. Elektrika v autě je dejme tomu 2x dražší, takže náklady na blikání jsou nehorázných 20 haléřů denně.
Ptám se: Ve kterém tisíciletí bude návratnost této investice?
radši za těch 7 tisíc kup něco lepšího
a jakejch 7 000,- ???? 6,99$ = 130,-Kč
A pokud počítám výměnou všech žárovek za LED (krom H4) tak to je 50-150W. A nespotřebovávám tu elektriku doma ale v autě....
Takže 102kW / 10 l /100km pokud to vynásobím mezi sebou vychází mi návratnost v benzínu na 1,5 roku.
Ale nejde mi o spotřebu v benzínu, ale o to že na kratší vzdálenosti mi zbyde ~100 W/h na dobíjení baterky (jasně že blinkry a brzdy tomu moc nepřidaj, ale kapka ke kapce, a při těch nákladech na pořízení...bezva hračka )
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Re: přerušovač na LED blinkry
Když z alternátoru nebudeš brát elektřinu bude odpor alternátoru pomalu nulový - samozřejmě nějaký je pořád - tření v ložiscích a pod...
Pokud alternátor zatížíš a začne dodávat proud tak začne zatěžovat motor podle odběru.
Prostě zákon zachování energie.
Samozřejmě měnit žárovky za led je správné - ovšem dávat led s odporem které žerou to stejné jako normální žárovka je nesmysl.
Pokud alternátor zatížíš a začne dodávat proud tak začne zatěžovat motor podle odběru.
Prostě zákon zachování energie.
Samozřejmě měnit žárovky za led je správné - ovšem dávat led s odporem které žerou to stejné jako normální žárovka je nesmysl.