jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Zdravim majitele coupecek!
prave si listuju v aktualnim cisle sveta motoru, kde se rozebiraji ruzne pohony kol (predek/zadek/ctyrhraba) a s tim souvisejici chovani na snehu.
no, ja myslim ze je to nam vsem jasny, ale pritom jsem si uvedomil jednu vec: rano kdyz jsem jel pro rohliky tak nevim proc ale z kazde prudce projete zatacky jezdim dvermi napred, a pritom hrabu prednima (coupe RD)! teda ne ze bych to neznal - za ty roky uz vim co od nej cekat a desne me to bavi ale podle me je to taky duvod (viz kdysi diskuze s hujerem), proc vetsina novacku koncila na strese nebo min. s vyvalenym bokem. ono kdyz to totiz tak ctu, tak nikde neupozornuji na to, ze predohrabka muze byt pretaciva, a tak to nikdo neceka! osobne me prvni zazitek s uteklym zadkem na mokru taky dost prekvapil, nastesti jsem jel ale rychle takze jsem cekal smyk, ikdyz spise nedotacivy
co vy na to? jaky mate zkusenosti? co GK, chova se stejne? ja jsem nem jel, ale nebylo moje takze jsem se bal zkouset limity
dale by me zajimalo cim to muze byt, ze je predohraba pretaciva (je jich malo)? nastaveni podvozku, rozlozeni hmotnosti? jedno s druhym bych rekl
P.S.: pro rypaly - nerikam ze coupe se ve 100 % pretoci, ani nerikam ze to musi povinne delat zadohraba - taky se umi nedotacet, ale u coupe me prekvapuje ochota s jakou se pretaci, a na povrhu s horsi adhezi (snih, mokro, sotolina) jeste lip:-) a kouslou ruckou to fakt neni, naopak kdyz jsem ji mel zaseknutou tak se tomu vubec nechtelo
prave si listuju v aktualnim cisle sveta motoru, kde se rozebiraji ruzne pohony kol (predek/zadek/ctyrhraba) a s tim souvisejici chovani na snehu.
no, ja myslim ze je to nam vsem jasny, ale pritom jsem si uvedomil jednu vec: rano kdyz jsem jel pro rohliky tak nevim proc ale z kazde prudce projete zatacky jezdim dvermi napred, a pritom hrabu prednima (coupe RD)! teda ne ze bych to neznal - za ty roky uz vim co od nej cekat a desne me to bavi ale podle me je to taky duvod (viz kdysi diskuze s hujerem), proc vetsina novacku koncila na strese nebo min. s vyvalenym bokem. ono kdyz to totiz tak ctu, tak nikde neupozornuji na to, ze predohrabka muze byt pretaciva, a tak to nikdo neceka! osobne me prvni zazitek s uteklym zadkem na mokru taky dost prekvapil, nastesti jsem jel ale rychle takze jsem cekal smyk, ikdyz spise nedotacivy
co vy na to? jaky mate zkusenosti? co GK, chova se stejne? ja jsem nem jel, ale nebylo moje takze jsem se bal zkouset limity
dale by me zajimalo cim to muze byt, ze je predohraba pretaciva (je jich malo)? nastaveni podvozku, rozlozeni hmotnosti? jedno s druhym bych rekl
P.S.: pro rypaly - nerikam ze coupe se ve 100 % pretoci, ani nerikam ze to musi povinne delat zadohraba - taky se umi nedotacet, ale u coupe me prekvapuje ochota s jakou se pretaci, a na povrhu s horsi adhezi (snih, mokro, sotolina) jeste lip:-) a kouslou ruckou to fakt neni, naopak kdyz jsem ji mel zaseknutou tak se tomu vubec nechtelo
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Reklama
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
S Coupé RD jsem nejel, takže nemůžu porovnat, ale mám za to, že si to přetáčivé chování způsobuju rychlým pouštěním plynu. Když cítím že už se trhá, instinktivně povolím plynový pedál, přední kola se tak zakousnou, což vytočí auto dveřmi napřed, tak zase plyn sešlápnu, a už jedu zbytek zatáčky takhle
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
jj tak nerikam ze tomu nemusim trosku pomoct ostre rezanou zatackou a chovanim jako popisujes.. nekdy to uz delam tak samozrejme ze mi to ani mozna nedochazi..
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Sice to neni uplne k tematu GK/RD, ale jen potvrzuju ze predohrab scoupe se taky pretaci velice ochotne (na parkovistich kde si to clovek muze zkusit je to pekne hrava mrska )
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
ja mel scoupo snizeny, takze sedelo jako prase a chovalo se neutralne, ale komfort nulovej. Larkin by mohl povypravet, ze?
kdyz se ale utrhlo tak skoro vzdy podle vzoru predohrabky - nedotacive. proto nezminuju scoupe, to bylo predvidatelny
kdyz se ale utrhlo tak skoro vzdy podle vzoru predohrabky - nedotacive. proto nezminuju scoupe, to bylo predvidatelny
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Ja v coupe jeste nejel, takze nevim jak se chova, ale vim ze zatim (pravdepodobne diky absenci zkusenosti s jinymi vozidly) me to ve scoupe bavi jakztakz
i dyz takova 200sx, to musi bejt jiny kafe =)
i dyz takova 200sx, to musi bejt jiny kafe =)
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
no to máš black_sheep pravdu.
já jsem jezdil s GK na limitu jen s 16kama a auto se chovalo přetáčivě.
A vůbec sem to nechápal . je to předokolka a pod rukama mi prošlo hodně aut ale tohle sem nečekal. Bylo to příjemný překvapení. Naštěstí jde dobře rozpoznat kde je hranice a tak se mi to ješte nikdy neutrhlo.
Jediná škoda že si v létě když tam mám R19ky 235/35 tak neužiju. Na těchto kolech je hranice posunuta mnohem víš. Mám s toho strach jezdit na hranici trakce protože to sedí jak cip.
Ty R16ky se utrhnou dřívě a je to s nimi hravější
Každopádně to světčí o tom že naladění podvozku od Porsche má něco do sebe.
já jsem jezdil s GK na limitu jen s 16kama a auto se chovalo přetáčivě.
A vůbec sem to nechápal . je to předokolka a pod rukama mi prošlo hodně aut ale tohle sem nečekal. Bylo to příjemný překvapení. Naštěstí jde dobře rozpoznat kde je hranice a tak se mi to ješte nikdy neutrhlo.
Jediná škoda že si v létě když tam mám R19ky 235/35 tak neužiju. Na těchto kolech je hranice posunuta mnohem víš. Mám s toho strach jezdit na hranici trakce protože to sedí jak cip.
Ty R16ky se utrhnou dřívě a je to s nimi hravější
Každopádně to světčí o tom že naladění podvozku od Porsche má něco do sebe.
Nabízím:
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
no vono prej porsche ladilo i facko ale narozdil od nej meli na coupe dobry zaklad k nastaveni. vzadu multilink v 1996 jeste nebyl tak obvyklej. taky ty puvodni tlumice co jsem tam mel byli fakt super.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Tringi
- Moderátor
- Příspěvky: 1853
- Registrován: 01 kvě 2007, 19:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Jj, a je to znát. Teď když je ledovka nebo ujetý sníh, a moje auto se na silnici drží jen taktak, tak mě neohroženě předjíždí především Fáčka.black_sheep píše:no vono prej porsche ladilo i facko
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Jaký fáčko? nemyslíš tím Favorit nebo Fóbii?
Nabízím:
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
fáčko je odjakziva favorit
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Já mám stále zapnutou elektroniku,takže ti neřeknu nic. Jen pozoruji blikání kontrolky .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
tak ale nerikej ze to necitis v cemkoliv jsem jel s ESP tak to melo maly spozdeni takze jsem stihl pocitit co to dela.. jedna vec je citit a druha delat, ale s ESP uz je role cloveka podobna jako ve fronte na banany, akorat s tim rozdilem, pri tom cekani doufa, ze na nej neprijde rada
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
[quote="black_sheep"]fáčko je odjakziva favorit [/quote]
tak to sem fakt nečekal že Porsche ladilo podvozek Favoritu
tak to sem fakt nečekal že Porsche ladilo podvozek Favoritu
Nabízím:
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
Loga Tuscani Speedmachine
Rozpěry přední i zadní na Coupé 2G-GK
Výfuky nerez duplex s regulací na Cupé 2G-GK
______
Coupé 2.0 CVVT r.v.06 Cold Air Intake System
Suzuki Intruder M800
Accent 1.5 CRDI (pracovní)
H1 Van 3ks (pracovní)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
a bertone mu delal design to vim jiste. o tom porsche jsem to kdysi zaslechl od lidi co nadavali na scoupe kdyz jsem rikal ze podvozek naladeny u lotusu je znat byl to jejich argument ze to jeste nic neznamena - nikdy jsem to neoveroval.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS