Klepání v řízení
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Klepání v řízení
Pokud stojím na místě a otáčím volantem sem a tam ( posun sem a tam cca o 10cm ) tak vždy při změně směru volantu je slyšet klepnutí. Připadá mi že vůle v řízení je celkem v pořádku, na tyči volantu žádná vůle není a tak nevím zda to snad může být někde na čepech , ale připadá mi když chytnu tyč řízení a že to klepnutí jde přímo od řízení. Nemáte někdo podobný problém, nebo není třeba to klepnutí normální ??
- Reklama
Re: Klepání v řízení
Že by poloos?? Mal som podobný problém, ale to klepnutie bolo aj za jazdy. Bolo treba vymeniť poloos, teraz už je o.k.
Vlastním Santa Fe 2.0 CRD 4x4 rv. 2004, dovezené z Francúzska.
Re: Klepání v řízení
normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Klepání v řízení
zdenek76 píše:normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?
Nejvíc je to slyšet při vypnutém motoru, připadá mi to jako by prostě zub z ozubeného kola tyče volantu při změne otáčení volatntu vždy narazil o zub z hřebene řízení. Nevím ale jestli to tak není třeba normální, vždy tam přece asi bude trochu vůle mezi hřebenem řízení a ozubeným kolem. Nedá se to nějak dotáhnout ?
Re: Klepání v řízení
Martin007 píše:zdenek76 píše:normální to určitě není, zajel bych třeba na STK nebo na servis s jámou, ať se na to mechanik mrkne, může to být od čepů, přes poloosu až třeba po horní uložení tlumičů. Dělá to i když je nastartováno anebo jen při vypnutém motoru?
Nejvíc je to slyšet při vypnutém motoru, připadá mi to jako by prostě zub z ozubeného kola tyče volantu při změne otáčení volatntu vždy narazil o zub z hřebene řízení. Nevím ale jestli to tak není třeba normální, vždy tam přece asi bude trochu vůle mezi hřebenem řízení a ozubeným kolem. Nedá se to nějak dotáhnout ?
Mám stejný problém, našli jste nějaké řešení ? v nápravách to není to mám celou novou a stejně při točení volantu ze strany na stranu tam něco klepe jak při zapnutém motoru tak při vypnutém.Díky za jakoukoliv radu!
Re: Klepání v řízení
Koukni na tohle - snad Ti to nějak pomůže.
- Přílohy
-
- zení.JPG (128.3 KiB) Zobrazeno 6590 x
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Re: Klepání v řízení
A nemáš tušení která část by to mohla dělat ?Brouzdal píše:Koukni na tohle - snad Ti to nějak pomůže.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání v řízení
Chlapi já na to došel už taky asi před 14 dny, že mi to dělá stejně, jako vám a včera jsem volal do servisu kámošovi a ten mi zjistil od jeho kámoše v servisu, že by to mělo být v pohodě
Když je vyplý motor, tak to dělá posilovač řízení a jakmile ho nastartuji, tak to neklepe.
Prej to dělají nějaké ventily v tom posilovači ale nechám se překvapit i od jiných na co dojdou
Když je vyplý motor, tak to dělá posilovač řízení a jakmile ho nastartuji, tak to neklepe.
Prej to dělají nějaké ventily v tom posilovači ale nechám se překvapit i od jiných na co dojdou
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Klepání v řízení
Dělá to i při nastartovaném stavu a rozhodně to dělat nemáSaimon píše:Chlapi já na to došel už taky asi před 14 dny, že mi to dělá stejně, jako vám a včera jsem volal do servisu kámošovi a ten mi zjistil od jeho kámoše v servisu, že by to mělo být v pohodě
Když je vyplý motor, tak to dělá posilovač řízení a jakmile ho nastartuji, tak to neklepe.
Prej to dělají nějaké ventily v tom posilovači ale nechám se překvapit i od jiných na co dojdou
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání v řízení
Tak to je špatné
Uvidíme na co dojdou druzí, protože mně to taky rozčiluje a sere
Uvidíme na co dojdou druzí, protože mně to taky rozčiluje a sere
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Klepání v řízení
nemá stím někdo zkušenost ?
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Klepání v řízení
Nevím, jestli to má i Santa, ale na nubiře způsobuje takový cvakání. nebo drhnutí při točení volantem křížový kloub zhruba na úrovni podlahy a ten spojuje sloupek řízení s vlastním tělesem řízení..... ale nevím opravdu jestli není řešeno řízení u Santy jinak
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Klepání v řízení
neviem ci to moze byt ono ale na starom aute mi toto robilo to ze tiahlo riadenia je ulozene v takom plastovom puzdre a v tom mi to hrkalo...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Klepání v řízení
Zdravim.
Uplne stejne, jak popisujes, mi to delalo na Trajetu. Asi takhle: jedno vyrazne klepnuti (lupnuti), pri toceni volantem na miste napr. rychle vlevo jednou dokola, dalsi jedno klepnuti pri rychlem otoceni vpravo vzpet a znovu a znovu pri dalsich otocenich, jak pri zapnutem, ci vypnutem motoru a uplne stejne jedno lupnuti za jizdy pri prujezdu zatackou, at levou nebo pravou, vzdy kdyz se autu jakoby prenesla vaha, ci se vratilo do rovneho smeru. Pocitove se lupnuti ozyvalo z leve strany, u ridice. Byl sem s tim u nekolika opravaru a vsichni tu napravu osahavali pri tom toceni kol na miste a lupani- ta vibrace lupu byla citit v cele naprave a nikdo to nedovedl presne identifikovat, kazdy hadal, nejvice tipu bylo na ulozeni tlumicu a prevodku hrebenovyho rizeni. Nakonec sem to u jednoho znameho opravare nechal a ten vylucovaci metodou- menil, co se mu nezdalo a kde nasel vule, vcetne obou ulozeni tlumicu, nejakych kulovych cepu a silentbloku. Uspech se vsak nedostavil, lupani furt. Nakonec ho, byl sem u toho, napadlo vymenit tlumice jeden za druhej (mel je venku) a hle- lupani se zacalo ozyvat z druhe strany! Celou dobu to delal tlumic! Borec tvrdil, ze to jeste nevidel a pry kdyz mel tlumice venku, tak je prohlizel a zkousel a zdaly se mu ok. Stejny zvuk, co to delalo na aute, se na nem naprazdno nepodarilo vyvolat, koukali jsme na to jako blazni. Kazdopadne jsem koupil oba tlumice novy a dobry. No konecne!
Ale to porad neznamena, ze to bude stejny pripad.
Uplne stejne, jak popisujes, mi to delalo na Trajetu. Asi takhle: jedno vyrazne klepnuti (lupnuti), pri toceni volantem na miste napr. rychle vlevo jednou dokola, dalsi jedno klepnuti pri rychlem otoceni vpravo vzpet a znovu a znovu pri dalsich otocenich, jak pri zapnutem, ci vypnutem motoru a uplne stejne jedno lupnuti za jizdy pri prujezdu zatackou, at levou nebo pravou, vzdy kdyz se autu jakoby prenesla vaha, ci se vratilo do rovneho smeru. Pocitove se lupnuti ozyvalo z leve strany, u ridice. Byl sem s tim u nekolika opravaru a vsichni tu napravu osahavali pri tom toceni kol na miste a lupani- ta vibrace lupu byla citit v cele naprave a nikdo to nedovedl presne identifikovat, kazdy hadal, nejvice tipu bylo na ulozeni tlumicu a prevodku hrebenovyho rizeni. Nakonec sem to u jednoho znameho opravare nechal a ten vylucovaci metodou- menil, co se mu nezdalo a kde nasel vule, vcetne obou ulozeni tlumicu, nejakych kulovych cepu a silentbloku. Uspech se vsak nedostavil, lupani furt. Nakonec ho, byl sem u toho, napadlo vymenit tlumice jeden za druhej (mel je venku) a hle- lupani se zacalo ozyvat z druhe strany! Celou dobu to delal tlumic! Borec tvrdil, ze to jeste nevidel a pry kdyz mel tlumice venku, tak je prohlizel a zkousel a zdaly se mu ok. Stejny zvuk, co to delalo na aute, se na nem naprazdno nepodarilo vyvolat, koukali jsme na to jako blazni. Kazdopadne jsem koupil oba tlumice novy a dobry. No konecne!
Ale to porad neznamena, ze to bude stejny pripad.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Re: Klepání v řízení
Ahoj tak jsem na tom stejně. Při točení na místě lupkání zleva. Taky jdu do nových tlumičů, už se na to chystám delší dobu, tak snad to bude ok. Silentbloky mám nové. Jo chlapi, nevíte kde sehnat torzní tyče pod zadní nápravu? Odešly do kytek, jako všechny tlumiče a zadní ramena se z toho po.... Díky za tipy Jana