Golf je myslím konkurent i30, tak snáď nebude problém hodiť krátku recenziu..
Tak som mal cez víkend možnosť otestovať posledný výdobytok nemeckej techniky alá Volkswagen Golf VI so srdiečkom 1,4 16V 59kW/80 PS..
V sobotu som s týmto autíčkom absolvoval 700km z Bratislavy do Prahy a späť. A dojmy? Veľmi zmiešané. Pravdu povediac, toľko sklamania som už dávno nezažil.
Auto bolo takmer nové, najazdené malo len 17 000km. Čo sa týka vzhľadu, ten vôbec nie je zlý, ba dokonca po istých úpravách by mi sedel... avšak akonáhle sa pozriem na interiér, prichádza obrovské sklamanie.. Celá prístrojovka je síce príjemne mäkká, ale na miestach ktorých sa v bežnom používaní auta nikto nedotýka. Tam, kde by som prijal mäkké materiály je plast tvrdý ako kameň. Asi 5 krát som si neuveriteľne udrel koleno pri nasadaní o stredový panel (dosť široký)..
Čo sa týka sedenia je úplne v pohode.. polohu si nájde asi každý.. horšie je to už pri pohľade na budíky, ktorých podsvietenie mi pripomínalo môj 13-ročný accent... Pri pohľade na celú prístrojovku sa nedá vytknúť nič čo by akokoľvek súviselo so spracovaním alebo zlícovaním dielov.. avšak tá nemecká uhľadenosť.. mal som pocit akoby som sedel v dokonalom geometrickom telese.. nikde ani len náznak hravosti... všetko tak rovnomerne uložené ako na pracovnej ploche projektanta diaľničných mostov..
Po otočení kľúčika nastáva ticho.. dnu nepočuť absolútne nič.. (príjemné).. Sprcha studenou vodou príde až po zaradení rýchlosti a zošliapnutí plynového pedála.. Márne som sa počas celých 700km snažil objaviť kde sa skrýva aspoň kúsok výkonu alebo točivého momentu.. Motor len jemne zrýchľoval približne od 1500 do 5500 otáčok, kde som mal pocit že už odchádza do večných lovíšť.. (zaujímavé na 16V).. Priemernú spotrebu sa mi síce podarilo dosiahnuť nižšiu ako udáva výrobca, avšak priemerná rýchlosť po diaľnici musela byť 90km/h a noha sa musela plynu len dotýkať.. Akonáhle som skúsil mierne normálnejšiu jazdu, priemerka sa vyšplhala zo 6,1 na 10.. a to ani nehovorím o akcelerácii z rýchlosti 120km/h.. Tam som mal pocit že môj RAPID je jednoznačne ďaleko živší.. Čo sa motora týka, maximálne sklamanie.. celá cesta bola utrpením, myslel som že ťahám niekoho na lane za sebou...
EDIT: Pre majiteľov i30.. pri 130 tachometrických to točilo cca 3400 otáčok a žralo okolo 10 - 12...
Podvozok bol vcelku fajn.. príjemne tlmil českú D1 a aj riadenie bolo veľmi presné..
Čiže celkový dojem z auta - obrovské sklamanie.. doslova tragická voľba motorizácie.. a taktiež že toto auto je určené len na jedno - odviezť z bodu A do bodu B.. čo tam po zábave..
Minirecenzia - VW Golf VI
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Minirecenzia - VW Golf VI
Naposledy upravil(a) Peter_TO dne 15 bře 2010, 21:58, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Accent, 1997, 1,3 62kW, comfort.. strieborna metaliza, 2x bag + el. okna.. 185/60 R14
Speed! I am Speed!
Speed! I am Speed!
- Reklama
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
To fakt ma 59kW? jezis, to je komicky, tak velky auto a je v tom takovy motor z hodinek...takovy motor patri do Pola, ale ne do Golfa. Jinak Tve hodnoceni hodnotim jako velmi objektivni. Podvozky v Golfech jsou dobre, posez mi taky nikdy nevadil. Osobne ani od interieru neocekavam, aby byl hravy, naopak jednoduchy se mi libi vice.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
Hej, sedenie aj podvozok super.. Čo sa toho interiéru týka, síce jednoduchý ale príde mi taký bez nápadov.. neustále využívanie hrán a štvorcov/obdĺžnikov.. skrátka ja by som v aute tejto kategórie čakal asi viac..
Fakt.. 59kW..
Fakt.. 59kW..
Hyundai Accent, 1997, 1,3 62kW, comfort.. strieborna metaliza, 2x bag + el. okna.. 185/60 R14
Speed! I am Speed!
Speed! I am Speed!
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
kdyz prijde rec na interier.. trosku odbocim ke starejm vrakum... tak jsem premyslel co za rok s lantrou.. je v planu santa fe, ale precejen zvazuju i alternativy...
ten lantracky interier je sice stary, ale me se proste libi uz leta a ted kdyz uz mam zase loketku, jsem bez vyhrad koukal jsem na elantry jako nastupce, a vubec se mi nepozdava.. tys mel harde oboji, tak by me tvuj nazor docela zajimal.. mozna je to o zvyku...?
k tematu: palubky z produkce VW, jsou nudny, strohy, bezduchy a to mi taky nejde pod nos... stejne tak nechapu ze mekkci plasty v mistech kde to vlastne neni vubec potreba, ale bocni vyplne dveri jsou klidne jak fosna.. mozna to ma jiny duvod? bezpecnost? no, v idealnim pripade se pri nehode palubky nedotku a mekkceny plast me asi stejne nezachrani..?
ten lantracky interier je sice stary, ale me se proste libi uz leta a ted kdyz uz mam zase loketku, jsem bez vyhrad koukal jsem na elantry jako nastupce, a vubec se mi nepozdava.. tys mel harde oboji, tak by me tvuj nazor docela zajimal.. mozna je to o zvyku...?
k tematu: palubky z produkce VW, jsou nudny, strohy, bezduchy a to mi taky nejde pod nos... stejne tak nechapu ze mekkci plasty v mistech kde to vlastne neni vubec potreba, ale bocni vyplne dveri jsou klidne jak fosna.. mozna to ma jiny duvod? bezpecnost? no, v idealnim pripade se pri nehode palubky nedotku a mekkceny plast me asi stejne nezachrani..?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
Ja mel vlastne celou radu, J1 (otec), J2, Elantra, i30 (na nekterych trzich Elantra)
Srovnani je hodne tezky. Interier J2 predface se mi nelibi, diky divnymu motivu sedacek. Interier J2 poface se mi libi moc diky sedive barve a peknym sedackam a jinym ovladanim klimy. Ale srovnani s Elou je tezky. Kdyz srovnam J2 po face a interier Elantry bez kuze, vyhrava J2. Ale jak se do Elantry doda kuze, je to o necem jinym. Jen ten dekor dreva je naprd, ale za cca petikilo sezenes i ten sedivocernej dekor. Interier Ely je rozhodne lepsi na udrzbu, je praktictejsi a kvalitnejsi.
Srovnani je hodne tezky. Interier J2 predface se mi nelibi, diky divnymu motivu sedacek. Interier J2 poface se mi libi moc diky sedive barve a peknym sedackam a jinym ovladanim klimy. Ale srovnani s Elou je tezky. Kdyz srovnam J2 po face a interier Elantry bez kuze, vyhrava J2. Ale jak se do Elantry doda kuze, je to o necem jinym. Jen ten dekor dreva je naprd, ale za cca petikilo sezenes i ten sedivocernej dekor. Interier Ely je rozhodne lepsi na udrzbu, je praktictejsi a kvalitnejsi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
jj ta predface je takova temna, driv jsem mel radeji ten ale potom co jsem si J2 poridil a po face, tak se to obratilo. myslim si ale, ze to je spis o zvyku, v podstate to je jen vzhled. ale to ovladani klimatizace se fakt zlepsilo o 100 %, to bez diskuze - vcera jsem v jedne pred face jel...Hardcam píše:Ja mel vlastne celou radu, J1 (otec), J2, Elantra, i30 (na nekterych trzich Elantra)
Srovnani je hodne tezky. Interier J2 predface se mi nelibi, diky divnymu motivu sedacek. Interier J2 poface se mi libi moc diky sedive barve a peknym sedackam a jinym ovladanim klimy. Ale srovnani s Elou je tezky. Kdyz srovnam J2 po face a interier Elantry bez kuze, vyhrava J2. Ale jak se do Elantry doda kuze, je to o necem jinym. Jen ten dekor dreva je naprd, ale za cca petikilo sezenes i ten sedivocernej dekor. Interier Ely je rozhodne lepsi na udrzbu, je praktictejsi a kvalitnejsi.
v elantre v kuzi jsem nejel, ale ten interier mi proste na prvni omak nesedi, mozna je to spis o zvyku. zkusim se na to zamerit! problem je, ze pritelkyne ani pes kuzi nechcou (mimo volantu a radicky - tam je to povinnost) tu na potazich si teda uzivam jen v coupe...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Minirecenzia - VW Golf VI
Peter TO-se nediv,že se ti zdá Golf línej jak prase i proti Rapidu.Golf s 1,4 má pohotovostní hmotnost 1217kg a 59kW.Naproti tomu Rapid váží kolem 860kg a má 46kW.Takže se divím,že jsi ten pelech od VW nemusel proti větru pomáhat tlačit.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži