Problém s diferenciálem

Moderátor: Moderátoři

Vidle
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 pro 2010, 21:26
Bydliště: Tisá

Problém s diferenciálem

Příspěvek od Vidle »

Dobrý den,
mam Starexe 2004 4x4 a mam ted v zimě problém s diferenciálem. Pokud je venkovní teplota pod -5 stupňů tak mi i při zařazené 4kolce zabírá jen pravé zadní kolo a ostatní stoji. Pokud s tím chvili jezdím (příjde mi že hlavně do kopce) tak potom už nemám problém, zabírají všechna stejně. Nevíte někdo co by s tím mohlo být? Moc děkuji za radu.
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Reklama
 

Uživatelský avatar
kuschall
***
Příspěvky: 509
Registrován: 29 lis 2010, 08:04

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od kuschall »

Špatnej olej
Vidle
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 pro 2010, 21:26
Bydliště: Tisá

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Vidle »

Děkuji za radu. A správný je tento ?
CASTROL SAF-XJ a předepsané množství je 2,7 l.

A ještě jsem se chtěl zeptat jestli nemáte někdo prosím zkušenost s uzavěrkou diferenciálu ABR na Starexovi (montáž, provoz).
Děkuji
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od oltcitak »

Zaklad je pozriet.ci mas LSD(limited slip diferential)pri pohlade zozadu na telo diferaku by mala byt holograficka nalepka,alebo pozriet podla VIN(teraz uz si nepamatam,ked som ti to kontroloval) ak nemas LSD je to normalne,ze sa toci iba jedno,ze :lol: ak mas LSD,tak ako pisal Ivan,pravdepodobne olej,treba ho menit kazdych 90tkm,ty mas urcite viac,ktzvie co tam je. Idu tam oleje priamo na to urcene,alebo normalny prevodovy s frikcnou prisadou. LSD u Starexa je vlastne na baze lamiel(je viac typov samosvorov) a v pripade,ze by si chcel nejaku manualne ovladanu 100% uzavierku musel by sa zrejme vymenit aj vnutorny kos(kde su tie lamely) eventualne cely vnutrajsok diferaku(ale to len odhadujem) Ine systemy typu Aussie lockers by som tam nedaval(podla mna su pekne na prdel,tak isto ako aj samotny LSD system) V kazdom pripade ked zistis viac,daj vediet,ja tiez laborujem s myslienkou uzavierky,ale zrejme len na predok,ak sa to nebude dat jednoducho spravit vzadu. Alebo este lepsie povedane,zalezi ucel pouzitia auta. Dokial len na obcasne vyprostenie,kde sa da pouzit iny sposob vyprostnenia ,je to dost penazi(mozno by nejaky navijacik bol vhodnejsi) Samozrejme dobre uzavierky v spravnych rukach dokazu robit niekedy zazraky.J etp na zvazeni a na technickych moznostiach aplikovania na dany typ. predna uzaviera by mala byt ako typ Pajero v.2(predpokladam)
Nuz a olej je typu GL-5 75W-90 pre nase klimaticke podmienky,pre tropy moze byt vacsi rozsah,aj tych 140 u toho Castrola. Ja tam mam Redline GL-5 75W-90-urcenie pre LSD aj bez LSD http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=133&pcid=4,pre istotu mam zakupenu aj frikcnu prisadu,ale nepouzil som ju,vyskusam ako sa bude auto spravat na snehu s touto naplnou(zatial nebola prilezitost) ale v blate to zatvara druhe koleso uz pri malom sklze,lepsie povedane staci prejst na povrch s mensou trakciou a uz to nediferuje a tahaju obe kolesa-a to je to,co ma obcas pekne stve,pretoze ten zadok pri uz pri miernom naklone taha auto do strany,co je obcas dost neprijemne.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
kuschall
***
Příspěvky: 509
Registrován: 29 lis 2010, 08:04

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od kuschall »

Hele- olcite já bych takle odborně neuměl, ale máš pravdu :-$
Vidle
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 pro 2010, 21:26
Bydliště: Tisá

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Vidle »

Tak jsem zjistil ze neni ani fyzicky pripojena 4 kolka. A pritom jsem ji neodpojoval a mam ji od prvniho snezeni porad zapnutou. Sviti Hi, ale fyzicky je pohanenej jen zadek. Zkousel jsem to odpojit a znova pripojit a nic, ani pri Lo se nepripoji. Olej v diferencialech byl udajne vymenovany (podle meho bejvaleho automechanika) letos v cervnu. A vymenene vsechny hadicky co vedou vzduch na prepinani 4kolky. A jeste tuhle sobotu jsem jezdil po vesnici hlubokym snehem, 4kolka fungovala, ani jednou si nehrabla, jela jako tank. Pak se ochladilo na -5 st. a je z toho zase jen zadokolka a jeste ted bez samosvoru. Od 4.1. bude muj Rexik hospitalizovanej u meho noveho autodoktora - vsechno to rozebere a uvidime co stim teda je. Budu informovat. Vsem diky za pomoc.
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Uživatelský avatar
kuschall
***
Příspěvky: 509
Registrován: 29 lis 2010, 08:04

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od kuschall »

Tak když máš automechanika není co řešit, ten na to příde
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Karel Švarc »

Podobný problém jsem měl taky a hned dvakrát, pokaždé s jinou příčinou. Poprvé to byli elektroventily co ovládají podtlakový píst na spojení poloos na předku. Zamrzala mi tam vzdušná vlhkost. Zpravila to až výměna. A na konec sem to vykuchal uplně a dal jsem si tam ruční volnoběžky, ve fabrice to moc nedomysleli. A podruhé to bylo vadný gufero kolem hřídelky servomotůrku co přiřadí v rozdelovací převodovce přední kardan, olej co kolem nej unikal zasvinil snimače polohy v servomotůrku. Teď je vše OK a zatím spolehlivé. Ty volnoběžky určitě doporučuju nejsou tak drahý a šetří díly i naftu. Už se tu o tom dost psalo tak zapátrej.
Vidle
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 pro 2010, 21:26
Bydliště: Tisá

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Vidle »

Moc dekuju za cenne rady. Poradim to vsechno svemu automechanikovi. Slibil mi ze to cele rozebere a zkontroluje. Nejvice me stve ze ta 4kolka odejde vzdycky kdyz ji nejvice potrebuji. V tomhle pocasi se se zadokolkou nevyhrabu ani z parkoviste. Uvidime zitra, ma se oteplit k 0 st. Pojedu rano z Drazdan a tady je jeste trochu tepleji. Tak to hnedka vyzkousim. Akorat nechapu jaktoze tam ta 4kolka neni zarazena porad. Ja ji vubec ted v zime nevypinal a byla porad zapnuta a rano jsem prisel k autu a po nastartovani byla odpojena. Nejradsi bych ji tam mel zarazenou natrvalo. Pristi tyden budu moudrejsi.
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Uživatelský avatar
kuschall
***
Příspěvky: 509
Registrován: 29 lis 2010, 08:04

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od kuschall »

No asi ponejprv bych se podíval zda se točí když jedeš přední kardan a pokud máš zapnutej gombík, pokud ho máš zapnutej a netočí se je chyba v lektrice nebo v rozvodovce. A pokud se to točí a svítí gombík a nejde stále předek tak je to v předním dyfu a nebo se nevysune kolík kterej ti připojí ten předek a to je první na co se kouknout a dá se to zjistit i při stojícím autě zda vysune či néééééééééééééé tak jedu teď na rajs tak snad nic neskurvím
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od oltcitak »

dedek od kushallu dobre napisal =D> podotknem len,ked po stani auta mas rozopnuty predok,aj ked si ho nechal zapnuty,tak ti nedrzi podtlak v systeme.Cize ja by som som sa po tej prvotnej obhliadke a la ivan kushall zameral na podtlakovy system,nejaky vakuomer pichnut do systemu,nastartovat,odstavit a sledovat budik,ci unika podtlak a ist hadicku po hadicke,ono totiz,ked je netesnost,tak prenika aj vonkajsi vzduch do systemu a tam moze potom zamrznut ta vlhkost obsiahnuta vo vzduchu,dokial je system tesny a vzduch v nom neobsahuje vlhkost,tak nema co zamrznut a tym padom ani co blbnut. Tak ma napadlo,co tak dat nejaky absorber do systemu ? Inac ked mrzne,tak je suchy vzduch,mozno nejako otvorit ten system a vpustit tam zimny vzduch a uzavriet. Strielam od boku,nemal som to rozhodene(mne to funguje bez problemov zatial),ale logika smeruje k takymto uzaverom.Pretoze dokial bude stale nasavat vonkajsi vzduch s premenlivym obsahom vlhkosti,tak sa tieto zavady budu opakovat permanentne,ale dokial sytem bude stale tesny s dobrym(suchym) vzduchom,tak tam nema co zamrznut a musi to fungovat.To na margo podtlaku.Ostatne veci,ako uz boli spominane....ventilky,membrana,servomotor v redukcke. Treba ist od jednoduchsich veci po zlozitejsie.
PS A ja idem do Liverpoolu,zobral som silvestrovsky kseft,vcera v Londyne,odtial za Leeds na sever a naspat na "stredozem" a aj s cestou domov cez 850km...
Takze Happy New Year pratele :D
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Vidle
*
Příspěvky: 13
Registrován: 18 pro 2010, 21:26
Bydliště: Tisá

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Vidle »

Diky za napady.
Take preji gesundes neues Jahr.
Hyundai H1 Starex 4WD, 2,5l CRDi 103 kW 2004
Uživatelský avatar
Mambo
*
Příspěvky: 63
Registrován: 25 led 2011, 15:21

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Mambo »

Cau chlopi tez mame tohle auto Hyundai H1 2005 2.5 TD, jedne veci nerozumim, že to sem tam zahučí pří jizdě, možna to jde z diferencialu, co by tam mohlo byt? To ma 80 000km najeto...
Hyundai i10 2016
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od oltcitak »

Odmontovat zadny kardan a odskusaj,aku mas volu na vstupe do diferaku,urcita mala vola je nutna,zaroven mozes skontrolovat ci nema volu lozisko. Ale vo vseobecnosti,ked je opotrebovany diferak,tak huci stale a vacsi hluk je ked cuvas. Ale pri tvojom kilometrovom prebehu je to veeelmi nepravdepodobne :-k to by si musel byt bez oleja :mrgreen:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Mambo
*
Příspěvky: 63
Registrován: 25 led 2011, 15:21

Re: Problém s diferenciálem

Příspěvek od Mambo »

Možna to bude neco jineho co bude už opotřebovane, v diferencialu se tež meni čas od času olej ne? 8-[
Hyundai i10 2016
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“