Chytne jen na roztlačení
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Chytne jen na roztlačení
Dobrý den. Prosím o pomoc a radu. Mám Hyundai Lantra 1.6L 16V r.v.98
Problém je takový,že mi nechce vůbec při startu chytit. Začalo to z ničeho nic. Chytne jen na roztlačení a chod motoru je v normálu. Když se auto projede a vypne se motor,tak to nastartuji normálně,ale jak se auto nechá být cca 1 hod.,tak zase nechce chytit běžným startem. Měl jste někdo tento problém?
Předem děkuji za veškeré rady a nápady
Honza
Problém je takový,že mi nechce vůbec při startu chytit. Začalo to z ničeho nic. Chytne jen na roztlačení a chod motoru je v normálu. Když se auto projede a vypne se motor,tak to nastartuji normálně,ale jak se auto nechá být cca 1 hod.,tak zase nechce chytit běžným startem. Měl jste někdo tento problém?
Předem děkuji za veškeré rady a nápady
Honza
- Reklama
Re: Chytne jen na roztlačení
napadá mě jen čidlo teploty chladicí kapaliny
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Chytne jen na roztlačení
Děkuji za odpověď...jdu to vyskoušet
Re: Chytne jen na roztlačení
Tak tím to není Čidlo je v pořádku... Opět,na roztlačení chytne a běžným startem,ani ťuk
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Chytne jen na roztlačení
odpovím na tohle v bodech:
- jak to jako nestartuje - točí startér nebo ne?
- lantru neroztlacovat - ma rozvodovy remen a katalyzator. dva duvody proc bys nemel. (muze preskocit remen nebo vyhoret katik a nasledne cely auto)
- teplotní čidlo jsi proměřil multimetrem a nebo jak jsi došel k závěru že je ok?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Chytne jen na roztlačení
spíš bych se zaměřil na baterku a další elektriku. Při startování studeného motoru ti moc poklesne napětí v síti a zapalovací modul dá jiskru slabou, nebo už žádnou. Dobij baterku, ev. nech ji zkontrolovat při zátěži a uvidíš. To že to při roztlačení chytne podporuje mou teorii, nestaruješ teda pokles napětí je minimální (startér nepracuje) a motor chytí........
K tomu roztahování: v zásadě je jedno jestli se motor roztočí startérem (přes ozubený věnec setrvačníku) nebo přes spojku a následně setrvačník.... jde jen o citlivost toho procesu. Pokud někdo rozjede auto na 30 dá tam za jedna a pustí spojku jak chleba má vystaráno ale citlivě na 3 či 4 při cca 15 -20 km se to dá zvládnout bez újmy na motoru. Je fakt, že řemen to nemá moc rád, ale např. necitlivé pouštění spojky při přeřazování na nižší stupně, může taky uškodit.
Ale POZOR !!!!! existují motory co nemají napínák rozvoďáku mechanický (pružinou) ale hydraulický tedy motorovým olejem, tam platí to nikdy neroztahovat !!!!!!!!! a někdy mají hydraulický napínák i motory s rozvodovým řetězem !!!!!!
Dále nechápu hrozbu hoření katalyzátoru. Auto roztahuju v 99% případů kdy mi auto které je v pohodě nenastartuje baterka - je v háji - pokud se auto zastaví někde bezdůvodně, odstavím ho zamknu a jdu od něj pryč.... tady roztahování stejně nepomůže.
K tomu roztahování: v zásadě je jedno jestli se motor roztočí startérem (přes ozubený věnec setrvačníku) nebo přes spojku a následně setrvačník.... jde jen o citlivost toho procesu. Pokud někdo rozjede auto na 30 dá tam za jedna a pustí spojku jak chleba má vystaráno ale citlivě na 3 či 4 při cca 15 -20 km se to dá zvládnout bez újmy na motoru. Je fakt, že řemen to nemá moc rád, ale např. necitlivé pouštění spojky při přeřazování na nižší stupně, může taky uškodit.
Ale POZOR !!!!! existují motory co nemají napínák rozvoďáku mechanický (pružinou) ale hydraulický tedy motorovým olejem, tam platí to nikdy neroztahovat !!!!!!!!! a někdy mají hydraulický napínák i motory s rozvodovým řetězem !!!!!!
Dále nechápu hrozbu hoření katalyzátoru. Auto roztahuju v 99% případů kdy mi auto které je v pohodě nenastartuje baterka - je v háji - pokud se auto zastaví někde bezdůvodně, odstavím ho zamknu a jdu od něj pryč.... tady roztahování stejně nepomůže.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Chytne jen na roztlačení
Problém je vyřešen...Baterka byla špatná...kupilase nová vše je OK
Děkuji všem za rady a nápady
Honza
Děkuji všem za rady a nápady
Honza
Re: Chytne jen na roztlačení
předpokládal jsem že startér ti točí normálně, příště popiš problém podrobněji, mohli jsme ti to urychlit
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Chytne jen na roztlačení
asi tak. že se netočí startér jsem netušil.mirpie píše:předpokládal jsem že startér ti točí normálně, příště popiš problém podrobněji, mohli jsme ti to urychlit
richard: to hoření jsem už zažil na starém peugeotu. moje to teda nebylo, ani jsem já nerozlačoval, nevím co s tím borci dělali ale chytil jim nespálenej benzín v katalyzátoru a následně celé auto.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Chytne jen na roztlačení
To že se auto s katíkem nesmí roztlačovat je jasné. Neúměrné množství nespálené směsi může po chycení motoru zahořet až v katalizátoru a je vymalováno. Druhá věc je ta, že přesto že se to nesmí, spousta lidí to dělá a pokouší štěstí.
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Chytne jen na roztlačení
Opravdu bych to tak divoce neviděl. Pokud ti evidentně odejde baterka a kontrolky svíti a při startu zhasnou, je příčinou nenastartování jasné a stačí startovací kabely a je to v poho, pokud nikde nikdo a jsi na kopci jde to roztažením ale opatrně s rizikem přeskočení rozvodů.... příčina poruchy je zcela jasná ..... pokud se motor převalí jakkoli většinou normálně chytne a běží a žádné riziko vypálení katu není....... a psal jsem zde, že pokud auto normálně jede a najednou nic, nemá cenu něco zkoušet max. 1-2 zkusit nastarovat pokud nic nechat vystydnout a zkusit to znovu max. 2x...... pokud ani chladné nemá snahu, nemá cenu něco roztahovat...... Pokud se ale při zastavení motoru ozvaly nějaké podezřelé zvuky, nemá cenu ani starovat, ani roztahovat !!!!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175