řemen
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
řemen
Předem říkám, že jsem totální laik a tak nevím, jak moc velký problém mám.
Během jízdy se mi z motorového prostoru (v cca 80 km/h) ozval zvuk - jako když něco narazí do plastu. Po dojetí jsem otevřel kapotu a prohlédl. Zjistil jsem, že mám téměř zlomený (přetržený) řemen u motoru - jsou tam dva - jeden spodní (má podélné drážky) a jeden horní z ozubený, který je téměř přetržený. Jelikož čtu příspěvky, tak jsem narazil i na nebezpečí petržení řemenu a potkání se ventilů. dotazy:
1. řemen je praský asi z 90-95 procent (už ho moc nedrží), Nerad bych verzi potkání ventilů tj. lze s tímto dojet do servisu nebo je to rovnou na odtah?
2, jaké všechny systémy pohání tento řemen a mohu tedy za jízdy chybět?
3, co hrozí při přetržení (je-li to možné)?
U staré 120 když odešel klín, tak se max. mohla uvařit, ale když člověk sledoval budíky, tak nic nehorzilo.
Proto se raději všech ptám, přecijen bych nerad přišel o svého dráčka Lantra 96/ 1,6gls/75 tis.
P.S. mám cca 75 tis (mělo by skutečně být tak 90-100tis.) a vědom si vašich rad, tak v 70 tis. jsem nechával rozvody kontrolovat a PRÝ OK!Fakt nevím, jak je to tedy možné.
Možná, že ten zvuk s řemenem vůbec nesouvisí.
Během jízdy se mi z motorového prostoru (v cca 80 km/h) ozval zvuk - jako když něco narazí do plastu. Po dojetí jsem otevřel kapotu a prohlédl. Zjistil jsem, že mám téměř zlomený (přetržený) řemen u motoru - jsou tam dva - jeden spodní (má podélné drážky) a jeden horní z ozubený, který je téměř přetržený. Jelikož čtu příspěvky, tak jsem narazil i na nebezpečí petržení řemenu a potkání se ventilů. dotazy:
1. řemen je praský asi z 90-95 procent (už ho moc nedrží), Nerad bych verzi potkání ventilů tj. lze s tímto dojet do servisu nebo je to rovnou na odtah?
2, jaké všechny systémy pohání tento řemen a mohu tedy za jízdy chybět?
3, co hrozí při přetržení (je-li to možné)?
U staré 120 když odešel klín, tak se max. mohla uvařit, ale když člověk sledoval budíky, tak nic nehorzilo.
Proto se raději všech ptám, přecijen bych nerad přišel o svého dráčka Lantra 96/ 1,6gls/75 tis.
P.S. mám cca 75 tis (mělo by skutečně být tak 90-100tis.) a vědom si vašich rad, tak v 70 tis. jsem nechával rozvody kontrolovat a PRÝ OK!Fakt nevím, jak je to tedy možné.
Možná, že ten zvuk s řemenem vůbec nesouvisí.
Lantra 1,6, 16V
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 119
- Registrován: 03 lis 2005, 13:38
V podstatě není co doplnit. Síše resumé - nejedná se o rozvodový řemen - ten je skrytý pod plastem na boku motoru u těch klíňáků a je o poznání širší. Takže když ti rupne ten klíňák, tak neriskuješ devastaci motoru. Pokud ti teda neztuhne řízení a nenaboříš to někde do stromu
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
Ten remen ktery pises, tak ten je od serva rizeni ....
Jeho pretrzenim ale taky riskujes ..... se zatacenim to pak nebude moc ruzovy ....
Doporucuju vymenit ... co nejdriv ....
Jinak ten zvuk ti mohlo udelat cokoli .... takhle tezko rict ....
Uz jsem videl i Vrabce zapasovanyho ve vetraci mrizce pred chladicem ....
Jeho pretrzenim ale taky riskujes ..... se zatacenim to pak nebude moc ruzovy ....
Doporucuju vymenit ... co nejdriv ....
Jinak ten zvuk ti mohlo udelat cokoli .... takhle tezko rict ....
Uz jsem videl i Vrabce zapasovanyho ve vetraci mrizce pred chladicem ....
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Jo, dávají to tam, ale pokud máš auto z druhé ruky, moc bych tomu nevěřil - "standartní" přetočení tachometru omladí auto, ale zakryje i důležité info o proběhu km po výměně....Sparrow píše:mám dotaz je možný že cedulku o výměně rozvodáku lepi v německu zespoda na kapotu dik
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
díky z druhý ruky není mám ho z Kšv Chomutov dovezené z německa i ze serviskou ale mám už najeto přes 90tis. tak jsem řešil výměnu ale měnili ho v termínu a i jsem na něj koukal je jak novej mám r.v.1996 a to se má měnit v 60tis. oni ho měnili ještě dřív podle roků holt pečlivi němci
Lantra kombi 1.6 84kw r.v.1996,Lantra 1.6 84kw r.v.1994,Fiat tipo 1.4 r.v.1990