před 4 měsíci jsme si s ženou nadělili nový vůz - I30-ku. Jde o to, že nyní přišel z Hyundai Motor Czech D O T A Z N Í K s průzkumem spokojenosti zákazníka..
Jde celkem o 33 otázek "spokojenosti" při volbě vozu a pozdějšího nákupu..
Jenže věc má jeden háček: podle mého názoru se jedná o sběr DATAMININGOVÝCH DAT (datamining = skryté dolování dat = volně přeloženo jako "uvedení dat, která slouží pro marketing s cílem ekonomického prospěchu - zisku - aniž by dárce dat o tomto věděl a byl předem srozuměn). Jde o to, že podle mě za celou věcí více než zájem o spokojenost zákazníka je spíše "upřesnění" cílového zákazníka pro další prodej značky. Tzn. cílem je účelnější a ekonomičtější zacílení např. reklamy, oslovení určitých skupin dle věku, postavení, požadavků zákazníka..).
Dotazník začíná např. výběrem modelu, dojmy z prodejny, dojem z personálu, dojem ze zkušební jízdy, převzetí vozu, zkušenosti, doporučení vozu dalším osobám, plány ohledně údržby, a nakonec 3 osobní otázky "O Vás" - muž/žena, vzdělání, zaměstnání, věk, atp.
Vzhledem k tomu, že trochu Statistice rozumím, si říkám, že jako zákazníci MÁLO OBCHODUJEME
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Oč mi jde: klidně dotazník vyplním, ale chci např. SLEVENKU ve výši -50% z 1. KOMPLETNÍ GARANČNÍ PROHLÍDKY (vč. všech oprav, doplnění a výměn).
Přece jen se jedná o "zlatá" data, mající mnohem větší hodnotu, než oněch mnou požadovaných -50%.
Tak tedy: DÁT DATA nebo NEDÁT DATA??? Když dát, tak DÁT ZDARMA, NEBO CHTÍT např. onu SLEVENKU?
Co si o tom myslíte Vy? Zajímal by mě váš názor!