A začínam z popisem mých čtyrkolových miláčků kteří prošli v mém životě.
První auto bylo FIAT 125 originál italský s čtverečnímy světly 1600cc-100konní, s benzínovou nádrží napravo. Pro některé z vás je neznámé auto jelikož jste se v době jeho výroby ještě nenarodili. Pro tehdejší dobu s jeho výkony se považoval za sportovní sedan, měl stejnej vykonej motor jako proslulá Alfa Romeo Giulia s dvouváčkovým rozvodem. Koupil jsem Fiata ojetého s 75.000km. Byl ohnivě červenej a úplně stejnej jako tento FIAT 125 na fotce . Byl to můj první miláček a jak je známo na první lásku se nikdy nezapomene, i když v případě mého FIATA 125 to byla i bolestivá láska. FIAT 125 bylo rychlé, prostorné ale poruchové auto. Změna motoru ve 100.000km a přesto i s druhým motorem zase žralo olej jako otesánek. Brzdy nespolehlivé přestože mělo kotoučové disky na všech kol, dvakrát selhali v klíčových momentech, jedenkrát jsem se málem zabil. Přestože jsem toto mé první auto miloval,od té doby jsem se zařekl, UŽ NIKDY ŽÁDNÉHO ITALA.
Zkušenost-Spokojenost: Špatná zkušenost-Max Nespokojenost
Kilometry v den koupě: 75.000km
Rok výroby: 1972
Rozměry: 4220x1610x1420mm
Váha: 1040kg
Motor: 1608cc, 73KW (100 koňní),
Max.rychlost 170km/h, zrychlení 0-100km/h za13s, průměrná spotřeba 9,7 l/100km
Výbava: kožené sedačky, radio, zesilovač, otáčkoměr
Foto:
![Obrázek](http://img846.imageshack.us/img846/3994/2603sm421fiat125.jpg)
====================
Druhé auto NISSAN CHERRY 1.0 DX. Koupené nové, na splátky, prachy i tehdy nepřebývali. Na toto auto NIKDY NEZAPOMENU. Nikdy mně nezradilo. Přes každodenní tvrdé a omlouvám se i bezohledné používání jelikož jsem zapomínal měnit olej v pravidelných intervalech, kontrolovat vodu chladiče a brzdovou kapalinu. Přesto mně NISSAN nikdy nezradil. Nikdy neselhal, celou rodinu poctivě převážel po celé Republice bez žádných výčitek. Velice úsporný motor, ani jsem si nepamatoval kdy a kde jsem posledně tankoval, takovou úspornou spotřebu měl. Ze 130.000 km na tachografu jsem ho nakonec prodal za pouhých 10.000kč kamarádovi aby jsem neplatil zbytečně pojistku, když už Nissan byl čtvrtým autem v rodině a skoro nikdo ho nepoužíval. Až do té doby poctivě sloužil. A slouží až dodnes kamarádovi. Byl jsem tak spokojen s tímto Japoncem že i mé třetí auto jsem si proto vybral japonské.
Zkušenost-Spokojenost: Velice úsporné vozítko, ze spolehlivým motorem , z účinnými brzdy a dobrými jízdními vlastnostmi, bez žádných závad a poruch, auto tařka nesmrtelné. Max spokojenost
Kilometry v den koupě: 0 km
Rok výroby:1986
Rozměry: 3960x1620x1380 mm
Váha: 810kg
Motor: 998cc, 40KW (54 koňní)
Max.rychlost 145km/h, zrychlení 0-100km/h za16,7s, průměrná spotřeba 6,1 l/100km
Výbava: rádio,zesilovač,zadní stěrač,pravé zrcátko,tažné zařízení
Foto:
![Obrázek](http://img46.imageshack.us/img46/1174/cherry8486frontcopyb.jpg)
====================
Třetí auto MITSUBISHI LANCER 1.5 GL. Koupené nové. Když jsem ho poprvé zahlédl v značkové prodejně hned mi padl do oka, zářil nádherně. Můj LANCER to už byla jiná třída. Kvalitní motor, kvalitní tlumiče, spolehlivé brzdy, veliký prostor pro rodinu. Bohužel moje stejné bezohledné chovaní jako oproti odolnému Nissanu můj Lancer to nakonec neunesl. Po zpáteční pracovní cestě dlouhé 500km v polovině cesty mně Lancer potrestal. Následovala výměna motoru a ve 150.000 km po stejném bezohledném chování (tentokrát od manželky která ho používala) Lancer nás zase potrestal. Přestože LANCER byl v plné výbavě prodal jsem ho za babku jinému šťastlivci.
Zkušenost-Spokojenost: Moje první auto které drželo na cestě jako přikované, z velikým prostorem, ze skvělými jízdními vlastnostmi, bohužel ale mně dvakrát zradilo i když jsem k této zradě a k mé nespokojenosti sám přispěl.
Kilometry v den koupě: 0 km
Rok výroby:1990
Rozměry: 4235x1670x1405 mm
Váha: 975kg
Motor: 1468cc, 62KW (84 koňní)
Max.rychlost 165km/h, zrychlení 0-100km/h za11,9s, průměrná spotřeba 7,2 l/100km
Výbava: klimatizace, kožené sedačky,střešní okno, alarm, MP3, zesilovač, tažné zařízení.
Foto:
![Obrázek](http://img804.imageshack.us/img804/8533/lancer1988.jpg)
=================================
Čtvrté auto HYUNDAI COUPE dvojlitrovka. Koupené nové. Je to můj sportovní miláček. Mám ho až dodnes a nehodlám se ho nikdy zbavit. Kupátko bylo můj sen a je potvrzení že sny se musí vždy uskutečňovat i když penízky nepřebývají. Koupil jsem ho na splátky a když jsem zaplatil poslední splátku tak jsem se hluboce odychl, konečně Kupátko už patřilo i typicky jen mně. Slouží mi poctivě až dodnes. Je to asi i tím že jsem se již poučil a dbám o auto které mi za odměnu poctivě slouží. Je to nejrychlejší auto v naší rodině, vždyť je to sporťák, s logickou spotřebou když ho ovšem krotím, bez žádných závad až dodnes.
Zkušenost-Spokojenost: Sporťák s vyjímečnými jízdními vlastnostmi, s velice bohatou výbavou, bez žádných závad. Za málo "prachů" (oproti jiným sportovním vozům) hodně "muziky". Max spokojenost. Spolu s Hyundai Trajetem kterého vlastním jsou to ty nejlepší auta které jsem kdy měl a které proto stále mám.
Kilometry v den koupě: 0 km
Rok výroby: 2004
Rozměry: 4395x1760x1330 mm
Váha: 1255kg
Motor: 1975cc, 102 KW (138 koňní)
Max.rychlost 206km/h, zrychlení 0-100km/h za 9,2s, průměrná spotřeba 8,4 l/100km
Výbava: automatická klimatizace, ABS, EBD, protiprokluzový systém TCS, alarm, Centrální zamykání, Imobilizér, Elektricky ovládaná vyhřívaná zrcátka, parkovací senzory, MP3, zesilovač 1000W, osm reproduktorů, 4airbagy, Posilovač řízení, šestnáctipalcová litá kola, denní světla, přední a zadní mlhovky, tónovaná skla, palubní počítač,měřič okamžité spotřeby l/100km, měřič točivého momentu Nm, měřič nabíjení baterie, měrič venkovni teploty, Metalický lak.
Foto:
![Obrázek](http://img210.imageshack.us/img210/5383/coupet.jpg)
http://imb.lide.cz/big/4cffdc12d61dd8f1 ... d=98814134
http://imb.lide.cz/big/4cffdc144b1a9679 ... d=98814136
http://imb.lide.cz/big/4cffdc16ced97dca ... d=98814139
===================================
Páté auto a první automat Citroen C3 1.4 X-TR. Koupené ojeté jen s 15.000km, to jest skoro nové, v plné výbavě za výhodnou cenu od kolegy ktery se odstěhoval do USA. Patří manželce, málokdy jsem ho použil. Je to ale mé první seznámení s automatem a s jeho výhody pro ty kteří chtějí pohodlnou jízdu bez únavných stálých změn rychlostní páky.
Zkušenost-Spokojenost: Úsporné, bezporuchové, snadno ovladatelné auto, s dobrými jízdnými vlastnostmi, bez žádných závad, slouží nám poctivě až dodnes. Max spokojenost
Kilometry v den koupě: 15.000 km
Rok výroby: 2006
Rozměry: 3860x1670x1520 mm
Váha: 1032kg
Motor: 1360cc, 54 KW (75 koňní)
Max.rychlost 167km/h, zrychlení 0-100km/h za 12,4s, průměrná spotřeba 6,1 l/100km
Výbava: ABS,ABD,klimatizace, automatické rozsvěcení světel , alarm, parkovací senzory, MP3, podelniky, 4airbag,, brzdovy asistent, dešťove stěrače se senzorem, litá kola, metalický lak, přední mlhové světlomety
Foto:
![Obrázek](http://img837.imageshack.us/img837/345/88134619.jpg)
=============================
Mercedes 300E W124 24V šestiválec 162kw (220 konni) . Jiná třída, krásné pohledné auto zvenší i zevnitř. Merecedes byl koupený ojetý z hodně kilometry na tachografu za dobrou cenu, byl to krasavec zvenší velmi zachovalý. Veliké a těžké auto, s výkonným motorem, s velikým prostorem pro cestujicí a pro zavadla. Bohužel velmi poruchové auto s drahou opravou a proto jsem se ho rychle zbavil.
Zkušenost: Špatná zkušenost - Max Nespokojenost
Kilometry v den koupě: 195.000 km (jistěže ne opravdové)
Rok výroby: 1991
Rozměry: 4740x1740x1431 mm
Váha: 1480kg
Motor: 2962cc, 162 KW (220 koňní)
Max.rychlost 237 km/h, zrychlení 0-100km/h za 8,1s, průměrná spotřeba 11 l/100km
Výbava: ABS, Dvouzónová klimatizace Climatronic, Kožené sedačky,sklopné a vyhřívané elektrické zrcátka,elekrické okna, Centrální zamykání dveří, 2airbag, Posilovač řízení, Alarm, Traction control.
Foto:
![Obrázek](http://img338.imageshack.us/img338/7752/mercedesl.jpg)
ps Zůstali mi ještě jeho alum kola se zimními pneumatiky 235 45 R17 , skoró neojeté Michelenky Alpin, viz foto, mám je na prodej, v případě zájmu, pošlete pm.
http://img862.imageshack.us/img862/3899 ... 545r17.jpg
===================================
Mazda 3 1.6 TS Koupil jsem toto auto pro dcerušku. Koupené ojeté ze 30.000km na tachografu za dobrou cenu. Další japonec v naší rodině aut. Prozatím neselhal přestože dcera ho používá každodenně pro služební jízdy po celé Republice. A dává mu pořádně zabrat. Ale stará se o něho pečlivě, je to její miláček.
Zkušenost-Spokojenost: Je to úsporné, neporuchové, tiché auto, s dobrými jízdnými vlastnostmi, bez žádných závad, jako většina japonských vozů a korejských vozů. Max spokojenost
Kilometry v den koupě: 30.000 km
Rok výroby: 2009
Rozměry: 4460x1755x1470 mm
Váha: 1155kg
Motor: 1598cc, 77 KW (105 koňní)
Max.rychlost 184 km/h, zrychlení 0-100km/h za 12,2s, průměrná spotřeba 6.3 l/100km
Výbava: ABS, automaticka klimatizace, Centrální dalkove zamykání dverí, El. ovládání oken, El. ovládaná vyhřívaná zrcátka, Posilovač řízení, 6 Airpagy, MP3, palubní počítač, brzdový asistent, protiskluzový systém, stabilizační systém, litá kola.
Foto:
http://img844.imageshack.us/img844/2434 ... ck2009.jpg
====================================
HYUNDAI TRAJET 2.7 6V automat. Naše čtvrté auto v rodině. Koupené ojeté, v plné výbavě,dovoz z Německa, z pravidelnými servisy, s knížkou servisu, za výhodnou cenu. Můj prostorný veliký miláček. Miluji toto sedmimístné auto, ze 127kw je svižné MPV, přepravuje bezpečně celou rodinu i další lidičky na dlouhé tratě. Tempomat a automat se poctivě starají o to aby jsem z opravdovým zážitkem polykal stovky kilometrů na dlouhých tratích pohodlně bez náznaků únavy. Používám ho na jen na dlouhé tratě u nás doma a v cizině kde Trajet má skoro poloviční spotřebu než ve městě.
Zkušenost-Spokojenost: Veliké, těžké ale zároveň svižné auto, pro přepravu hodně lidiček s velikým prostorem, s vyjímečnými jízdními vlastnostmi chvála automatu a tempomatu, s kterými cesta s Trajetem je opravdový zážitek. Max spokojenost. Hyundai Trajet spolu s Hyundai Coupe jsou ty nejlepší auta které jsem kdy měl a které proto stále mám.
Kilometry v den koupě: 140.000 km
Rok výroby: 2004
Rozměry: 4695x184x1760 mm
Váha: 1752kg
Motor: 2656cc, 127 KW (174 koňní)
Max.rychlost 192 km/h, zrychlení 0-100km/h za 11,5 s, průměrná spotřeba 11,4 l/100km
Výbava: ABS, tempomat, automat, 4 airpagy, el. ovládání oken, posilovač řízení, elektrické zrcátka sklopné a vyhřívané, automatická dvouzonová klimatizace, centrální dálkove zamykání dveří, xenonové světlomety, kožené sedačky, zahřívané sedačky, podélniky.
Foto:
![Obrázek](http://img207.imageshack.us/img207/1830/01trajet27automat.jpg)
http://img831.imageshack.us/img831/4471 ... t7mist.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/3947 ... atv627.jpg