Nastavenie zadných bŕzd.
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Nastavenie zadných bŕzd.
Ahojte,
pred nejakým časom som mal problém s brzdami. Už som najazdil asi 4 500 km a je to OK. Ale keďže môj problém s brzdami trval dlhšie, teraz zo zotrvačnosti kontrolujem zadné bubny, či nehrejú. Zistil som, že PZ bubon býva teplejší ako ĽZ bubon. Predpokladám, že asi PZ strana brzdí viac ako ĽZ. V Škodovke boli samonastavovacie zariadenia, ktoré nastavovali rozpätie brzdových čelustí. V mojom Accente mám tiež zariadenie na nastavenie čelustí, ale je tam ozubené kolečko so západkou a neviem či sa jedná o samonastavovacie zariadenie . V minulosti keď mi nebrdila ručná brzda, zistil som, že piestik na ĽZ strane je menej vysunutý ako ten na PZ strane. Ručne som ich nastavil na zhruba rovnaké hodnoty a hľa, ručná brzda začala brzdiť. Viete mi niekto poradiť, či je toto samonastavovací sytém, alebo to mám zase nastaviť ručne? Po mojich skúsenostiach s brzdami by som si nerád vyrobil ďalší zbytočný problém.
pred nejakým časom som mal problém s brzdami. Už som najazdil asi 4 500 km a je to OK. Ale keďže môj problém s brzdami trval dlhšie, teraz zo zotrvačnosti kontrolujem zadné bubny, či nehrejú. Zistil som, že PZ bubon býva teplejší ako ĽZ bubon. Predpokladám, že asi PZ strana brzdí viac ako ĽZ. V Škodovke boli samonastavovacie zariadenia, ktoré nastavovali rozpätie brzdových čelustí. V mojom Accente mám tiež zariadenie na nastavenie čelustí, ale je tam ozubené kolečko so západkou a neviem či sa jedná o samonastavovacie zariadenie . V minulosti keď mi nebrdila ručná brzda, zistil som, že piestik na ĽZ strane je menej vysunutý ako ten na PZ strane. Ručne som ich nastavil na zhruba rovnaké hodnoty a hľa, ručná brzda začala brzdiť. Viete mi niekto poradiť, či je toto samonastavovací sytém, alebo to mám zase nastaviť ručne? Po mojich skúsenostiach s brzdami by som si nerád vyrobil ďalší zbytočný problém.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v.95
- Reklama
- Mirka Pekárková
- *
- Příspěvky: 44
- Registrován: 21 čer 2006, 10:53
- Bydliště: Praha
Cauky, mam podobny problem jako tady kolega..
LZ kolo brzdi i hreje vpohode, ale PZ vubec a to ani na rucni brzdu, kdyz zatahnu rucku fest, tak jen pribrzduje..
Jeste jsem to nerozdelaval, a nevim jak na serizeni...
Myslis, ze bys mi mohl poradit, jak na to???
Predem dekuji..
LZ kolo brzdi i hreje vpohode, ale PZ vubec a to ani na rucni brzdu, kdyz zatahnu rucku fest, tak jen pribrzduje..
Jeste jsem to nerozdelaval, a nevim jak na serizeni...
Myslis, ze bys mi mohl poradit, jak na to???
Predem dekuji..
Minulost - Hyundai Accent 94 1.5 12V
- Lantra 96 1.8 16V
Teď - Lantra 99 2.0 16V
- Lantra 96 1.8 16V
Teď - Lantra 99 2.0 16V
Brzdy
Tomu se mi nechce verit ze to neni samostel
Hyundai Accent r.v. 98, 1.3i, 12V, socka verze-prodáno, ale sloužil perfektně.
- Mirka Pekárková
- *
- Příspěvky: 44
- Registrován: 21 čer 2006, 10:53
- Bydliště: Praha
Ahoj!
Po sundani bubnu uvidis mezi paknama pod brzdovym valeckem rozpernou tycku s ozubenym koleckem. Koleckem zacnes pootacet tak dlouho, az ucejtis pri nasazeni bubnu a otoceni s nim skrtani o pakny. Pak vem kladivo a poklepej buben po obvodu,aby si pakny sedly. Sundej buben a opet pootoc koleckem, az ti opet zacnou pakny skrtat o buben. Zase poklepej buben kladivem. Tak pokracuj, az uplne vymezis vuli mezi paknama a bubnem. Po serizeni ti musi jen zlehounka skrtat buben o pakny. Stejnym zpusobem serid i druhe kolo.
Rady na zaver:
1.Buben nesmi mit na okraji brzdne plochy zadnou hranu napriklad rez. Jestli tam je pak je potreba hranu odstranit, popripade nechat buben stocit.
2.Zkontroluj funkcnost lanovodu a serizeni paky rucni brzdy. Nekteri borci se snazili seridit rucku pritazenim matice. Z matice musi koukat maximalne cca 1cm zavitu lanka.
3.Zkontroluj brzdovy valecky, jestli pod prachovkou neni kapalina a jestli se pohybuji pistky valecku.
Zadni brzdy kontroluj a serizuj po 30.000 km.
Doufam ze jsem to popsal tak ze vam to pomuze. Radeji bych to vsak ukazal.
Hujer
Po sundani bubnu uvidis mezi paknama pod brzdovym valeckem rozpernou tycku s ozubenym koleckem. Koleckem zacnes pootacet tak dlouho, az ucejtis pri nasazeni bubnu a otoceni s nim skrtani o pakny. Pak vem kladivo a poklepej buben po obvodu,aby si pakny sedly. Sundej buben a opet pootoc koleckem, az ti opet zacnou pakny skrtat o buben. Zase poklepej buben kladivem. Tak pokracuj, az uplne vymezis vuli mezi paknama a bubnem. Po serizeni ti musi jen zlehounka skrtat buben o pakny. Stejnym zpusobem serid i druhe kolo.
Rady na zaver:
1.Buben nesmi mit na okraji brzdne plochy zadnou hranu napriklad rez. Jestli tam je pak je potreba hranu odstranit, popripade nechat buben stocit.
2.Zkontroluj funkcnost lanovodu a serizeni paky rucni brzdy. Nekteri borci se snazili seridit rucku pritazenim matice. Z matice musi koukat maximalne cca 1cm zavitu lanka.
3.Zkontroluj brzdovy valecky, jestli pod prachovkou neni kapalina a jestli se pohybuji pistky valecku.
Zadni brzdy kontroluj a serizuj po 30.000 km.
Doufam ze jsem to popsal tak ze vam to pomuze. Radeji bych to vsak ukazal.
Hujer
Hujer-car
SONATA 96' 2,0
LANTRA 94' 1,8 GT
SONATA 96' 2,0
LANTRA 94' 1,8 GT
Brzdy
Vďaka za radu. Medzičasom som bol v servise a tam mi povedali, že by to malo byť samonastavovacie zariadenie. Moc sa mi to však nezdá. Dohodli sme sa, že mi to skontrolujú. Brzdy mi naviac občas popiskujú za jazdy a je možné, že ich treba prečistiť. Po mojich problémoch to nechám zatiaľ na servis.
Čo sa týka stiahnutia bubna, nepotrebuješ sťahovák. Odšrobuj zadné koleso a na bubne je jeden poistný šrób, ten vyšrobovať a bubon stiahneš rukami. Bubon je totiž prevlečený cez 4 šróby na ktoré pripevňuješ koleso.
Čo sa týka stiahnutia bubna, nepotrebuješ sťahovák. Odšrobuj zadné koleso a na bubne je jeden poistný šrób, ten vyšrobovať a bubon stiahneš rukami. Bubon je totiž prevlečený cez 4 šróby na ktoré pripevňuješ koleso.
Hyundai Accent 1,5 12V r.v.95
- Mirka Pekárková
- *
- Příspěvky: 44
- Registrován: 21 čer 2006, 10:53
- Bydliště: Praha
Ahoj!
K obcasnemu piskani brzd obcas dochazi pri pouzivani neoriginalnich brzdovyh desticek, ktere nemaji na sobe udelane nabehy a nebo je nekvalitni smes oblozeni.
Hyundaie opravuji jiz vic jak 10 let, ale stahovak na zadni buben jsem nepouzil ani 1. To neni stodvacitka.
Hujer
K obcasnemu piskani brzd obcas dochazi pri pouzivani neoriginalnich brzdovyh desticek, ktere nemaji na sobe udelane nabehy a nebo je nekvalitni smes oblozeni.
Hyundaie opravuji jiz vic jak 10 let, ale stahovak na zadni buben jsem nepouzil ani 1. To neni stodvacitka.
Hujer
Hujer-car
SONATA 96' 2,0
LANTRA 94' 1,8 GT
SONATA 96' 2,0
LANTRA 94' 1,8 GT
Samostav zadního obložení!!
Nechci Tě nějak urážet nebo se Tě nějak dotknout,ale trochu Mě taháš za nos!! Na obrázku vidíte komplet zadní obložení na Scoupe( Je to z mého autíka!) Pokud nefunguje dobře samostav,tak za prvé je příliš dlohý krok brzdového pedálu a za druhé ruční brzdu neseštelujete ani kdybyste se
zbláznili!! Všechno mezi sebou souvisí!!
Funguje to tak,že brzdový váleček roztáhne pakny na obě strany současně,při roztažení se též uvolní závitová tyčka s štelovacím kolečkem a zároveň se přitáhne plíšek,který otočí štelovacím kolečkem a to se opakuje dokud se pakna neopře o buben!! Pakny když jsou dobře seštelované tak potom mají krátký pohyb a zároveň má krátký pohyb i tento plíšek,to štelování spočívá v tom,že pokud je krok pedálu delší plíšek pootočí tím kolečkem a ta finta je v tom,že ten plíšek musí mít dostatečný záběr aby s tím kolečkem mohl pootočit a další důležitá věc je,že taky správný úhel záběru a to vše musí mezi sebou fungovat pokud to funguje tak jak má ,tak to potom brzdí jak býk!! Anemusí te si lámat hlavu s nějakým štelováním paken,maximálně se lehce přitahuje pouze ruční brzda!! Mimochodem se jedná o systém Girling a jen trošičku jsou pozměněný součástky!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)