Farrael's Sonata NF
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Farrael's Sonata NF
Milé děti, za devatero horami a devatero řekami, žila byla jedna Sonata. No dobře. Bydlela v Německu u jednoho pána středních let, dokud jsem si pro ní nepřijel
Toto bude topic a životopis mé nové společnice Sonaty. Ještě jsem jí nestačil vymyslet jméno, proto se návrhy vítají. Sice jsem přemýšlel o jméně Sonča, ale to zní tak no já nevim divně.
Auto: Hyundai Sonata NF 2.4i
Rok výroby: 2005, ale v papírech je i nějaké datum 2004 (dokonce několikrát). Je to jedna z prvních co se prodaly. První registrace je ze začátku února.
Barva: Dark elegant red. - V techničáku bude Tmavá červená metalíza.
Výbava: Podrobněji rozvedu níže, ale u nás by odpovídala cca Eleganci. Nevím, jestli bylo něco výš.
Palivo: Benzín a LPG
Kola: 17" letní v Alu a 16" na plecháčích. (ostatní rozměry dodám, až budu mít zase techničák, nicméně i ty šestnáctky jsou jak kola od traktoru )
Najeto: 135tis Km+
Jak jsem k ní přišel:
Mnozí si před časem všimli, že jsem hledal Sonatu NF nebo sestru Magentis ze stejné generace. Po řadě neúspěchů se mi podařilo narazit na internetu na portálu mobile.de na tuto Sonatu.
Stála 5000E. Prodával ji soukromý majitel a tak jsem okamžitě zareagoval. Napsal jsem mu a čekal. Odepsal až druhý den po tom, co jsem se mu snažil marně dovolat. Po troše dopisování a telefonické domluvě jsem zjistil bližší informace a domluvil na pondělí co bylo tento týden prohlídku.
Na prohlídku jsem si domluvil Hujera, abych nekupoval zajíce v pytli. Auto stálo v jejich národním parku Dahmen-Spreewald v osadě, která spadala pod městečko Heidesee.
Prohlídka dopadla super. Pán byl hrozně vstřícný, podal nám klíče a prakticky jsme mohli s autem dělat co jsme chtěli. Po zjištění nějakých nedostatků a projití papírů jsem z něj ještě vyrazil zcela bez problémů slevu a tak jsme si plácli.
Pak následovala cesta do blízkého města Köenigs Wüster-Hausen, kde jsme vyřídili formality a mohli vyrazit domů. Všeho všudy to zabralo celý den. Nicméně to stálo za to.
Tak teď výbava:
Krémová světle hnědá kůže v kombinaci s krémově hnědým a černým interierem, sportovní podvozek přímo od , manuální převodovka, ESP, EBD, 10x Airbag, 2x koberečky (originál pro Sonatu textilní světlé + gumové, vyhřívaná zrcátka v elektrice, všechny okna v elektrice, výhřev předního skla pod stěrači, samostmívací zrcátko, parkovací senzory, mlhovky přední a zadní, dvě sady pneu viz. výše, vyhřívané sedačky v elektrice, ABS, posilovač, nezávislé topení Webasto, pěkné tažné zařízení, DVD Entertaitment system od KENWOOD s dotykovou obrazovkou + satelitní navigace - možnost přehrávaní DVD - 10-Disc MP3 CD-auto-changer a možná ještě něco k tomu - tolik jsem to zatím nezkoumal, bezramínkové stěrače (blbost, ale potěšila mne), centrální zamykání, alarm, ISOFIX, velmi tmavé černé folie na zadním okně a zadních bočních, automatická klimatizace - asi i s chlazenou přihrádkou, ale to netušim a možná ještě něco, co mne teď nenapadá a asi je to samozřejmé...
LPG:
Výrobce: AVO-GAS
Název systému: AVO-Magic
Regulátor tlaku: LOVTEC - Magic BF
Vstřikovače: Metis
Nádrž: STAKO 55L - Toroid
+ další věci, ale už si nepamatuju přesně výrobce a ten papír, kde to bylo mají zatím na úřadě - dopíšu. Nicméně tam bylo ještě KME.
Závady:
Krom pár věcí, které byly spíše staršího charakteru a hned jsme je s Hujerem odstranili na místě, tak je to následující:
Nefunguje zatím klima. Dle všeho to bude pravděpodobně nedostatek chladícího media.
Začalo zlobit LPG. Má se tendenci přepínat na benzín, dle kontrolek a návodu to znamená nějakou chybu v systému. Při testování to ale nedělalo. Došel však plyn a auto nějakou dobu stálo. Napadá mne tedy nějaký zanesený filtr či něco. Neboť to jednou funguje, pak zase ne.
Spíš je problém se servisem. U Neptun Harfa sice měli na to diagnostiku, ale nemohli se napíchnout, že to chtělo kód, který nemají. LPG klub mě odkázal na firmu TC 101, která se zabývá LPG mimojiné u vozů dovozu, takže by mi měli být schopni pomoci. Naštěstí sídlí tady v Praze v Letňanech. Až bude mít auto značky, tak tam hned jedu. To bude příští týden.
Během jízdy asi po sto Km. vyskočil Check engine. Muselo to vydžet asi dalších 70Km na další odpočívadlo, kde jsme zjistili z diagonostiky, že to je chyba na čidle vačkové hřídele. Vypadá to na zoxidované kontakty, neboť po smazání chyby to dalo pokoj.
Další věci jsou už kosmetického charakteru:
Rez zadních vrat. Zřejmě to byl nějaký kus, kde trošku odflákli zadní dveře, takže ty začaly zevnitř reznout kolem odtokových děr. Zatím to není tak hrozné, a jak Hujer řekl, kdyžtak se za pár vyměněj.
Nějaké ty odřeninky, ale nic hrozného. Bourané to nikdy nebylo.
Kapky smůly různě po kapotě. Jak to stálo v borovicovém lese, tak je to vidět. Bude ale stačit fén a bude to pryč.
Interiér. Ten potřebuje sakra vypucovat. Je vidět, že se jezdilo do lesa a tak se to v interieru odrazilo. Takže to budu muset nechat vytepovat, ale to se dá.
Jinak jsem s ní velmi spokojený. Oproti Accentu je to velkej skok. Hlavně se to úplně jinak řídí. To byl asi největší problém ze začátku. Co mne trochu mrzí, že to nemá Tempomat. Ten mi na dálnici dost chyběl. Už jen i kvůli tomu, že narozdíl od Accenta má Sonata plyn podstatně vyšší a mě z toho za chvilku bolela noha jak střep. Pedály jsou i oproti Anče o dost měkkčí a tak už mi nejednou hvízdaly gumy na semaforu.
Jízda je úžasná. Hlavně na dálnici si člověk připadá jako v letadle. Ale díky sportovnímu podvozku větší výmoly netlumí dost dobře. Kolikrá to je pěkná šlupka. Další nevýhodu ve sportovním podvozku vidím doma při parkování. Při parkování na šikmo, kde je člověk zvyklý parkovat k obrubníku do šťouchu gumy, aby moc nezacláněl do průjezdu, tak škrtám nárazník a je to celkem rána. Takže docela opruz.
Až se to vyčistí, tak to bude úžasný. Jsem moc spokojený. Servisována byla pouze v jednom německém servisu. Při prodeji měla novou STK, takže by jinak měla být technicky v pořádku. I mě technickou prošla zcela bez problémů.
A cena? No tajná není. Zkusím to zkalkulovat všechno.
Cena auta: 4900E
Pojištění v Německu + značky + poplatek: 135E (95+24+10,5)
Revize plynu + Emise + redukce na náš systém + plyn do plna: 2300,--
STK: 2100
Přihlášení dneska na úřadě: 2300 (předpokládám 1500+800 - snad už po mě víc chtít nebudou)
Když pominu následný servis tak to vychází při kurzu 25,3Kč za jedno E: 134085,-- + ještě náklady za služby Hujera a benzín, ale ty jsou nutné a do ceny auta je nezapočítávám.
Když to tak sečtu, tak bych jel pro auto do Německa klidně znovu.
A teď pár fotek. Prosím omluvte jejich kvalitu. Foceno mobilem až na poslední, není to umyté a až to vypucuju tak to pořádně blejsknu a dám i interier.
Předek:
Zadek:
A spolu:
Dotazy, komentáře vítány
Toto bude topic a životopis mé nové společnice Sonaty. Ještě jsem jí nestačil vymyslet jméno, proto se návrhy vítají. Sice jsem přemýšlel o jméně Sonča, ale to zní tak no já nevim divně.
Auto: Hyundai Sonata NF 2.4i
Rok výroby: 2005, ale v papírech je i nějaké datum 2004 (dokonce několikrát). Je to jedna z prvních co se prodaly. První registrace je ze začátku února.
Barva: Dark elegant red. - V techničáku bude Tmavá červená metalíza.
Výbava: Podrobněji rozvedu níže, ale u nás by odpovídala cca Eleganci. Nevím, jestli bylo něco výš.
Palivo: Benzín a LPG
Kola: 17" letní v Alu a 16" na plecháčích. (ostatní rozměry dodám, až budu mít zase techničák, nicméně i ty šestnáctky jsou jak kola od traktoru )
Najeto: 135tis Km+
Jak jsem k ní přišel:
Mnozí si před časem všimli, že jsem hledal Sonatu NF nebo sestru Magentis ze stejné generace. Po řadě neúspěchů se mi podařilo narazit na internetu na portálu mobile.de na tuto Sonatu.
Stála 5000E. Prodával ji soukromý majitel a tak jsem okamžitě zareagoval. Napsal jsem mu a čekal. Odepsal až druhý den po tom, co jsem se mu snažil marně dovolat. Po troše dopisování a telefonické domluvě jsem zjistil bližší informace a domluvil na pondělí co bylo tento týden prohlídku.
Na prohlídku jsem si domluvil Hujera, abych nekupoval zajíce v pytli. Auto stálo v jejich národním parku Dahmen-Spreewald v osadě, která spadala pod městečko Heidesee.
Prohlídka dopadla super. Pán byl hrozně vstřícný, podal nám klíče a prakticky jsme mohli s autem dělat co jsme chtěli. Po zjištění nějakých nedostatků a projití papírů jsem z něj ještě vyrazil zcela bez problémů slevu a tak jsme si plácli.
Pak následovala cesta do blízkého města Köenigs Wüster-Hausen, kde jsme vyřídili formality a mohli vyrazit domů. Všeho všudy to zabralo celý den. Nicméně to stálo za to.
Tak teď výbava:
Krémová světle hnědá kůže v kombinaci s krémově hnědým a černým interierem, sportovní podvozek přímo od , manuální převodovka, ESP, EBD, 10x Airbag, 2x koberečky (originál pro Sonatu textilní světlé + gumové, vyhřívaná zrcátka v elektrice, všechny okna v elektrice, výhřev předního skla pod stěrači, samostmívací zrcátko, parkovací senzory, mlhovky přední a zadní, dvě sady pneu viz. výše, vyhřívané sedačky v elektrice, ABS, posilovač, nezávislé topení Webasto, pěkné tažné zařízení, DVD Entertaitment system od KENWOOD s dotykovou obrazovkou + satelitní navigace - možnost přehrávaní DVD - 10-Disc MP3 CD-auto-changer a možná ještě něco k tomu - tolik jsem to zatím nezkoumal, bezramínkové stěrače (blbost, ale potěšila mne), centrální zamykání, alarm, ISOFIX, velmi tmavé černé folie na zadním okně a zadních bočních, automatická klimatizace - asi i s chlazenou přihrádkou, ale to netušim a možná ještě něco, co mne teď nenapadá a asi je to samozřejmé...
LPG:
Výrobce: AVO-GAS
Název systému: AVO-Magic
Regulátor tlaku: LOVTEC - Magic BF
Vstřikovače: Metis
Nádrž: STAKO 55L - Toroid
+ další věci, ale už si nepamatuju přesně výrobce a ten papír, kde to bylo mají zatím na úřadě - dopíšu. Nicméně tam bylo ještě KME.
Závady:
Krom pár věcí, které byly spíše staršího charakteru a hned jsme je s Hujerem odstranili na místě, tak je to následující:
Nefunguje zatím klima. Dle všeho to bude pravděpodobně nedostatek chladícího media.
Začalo zlobit LPG. Má se tendenci přepínat na benzín, dle kontrolek a návodu to znamená nějakou chybu v systému. Při testování to ale nedělalo. Došel však plyn a auto nějakou dobu stálo. Napadá mne tedy nějaký zanesený filtr či něco. Neboť to jednou funguje, pak zase ne.
Spíš je problém se servisem. U Neptun Harfa sice měli na to diagnostiku, ale nemohli se napíchnout, že to chtělo kód, který nemají. LPG klub mě odkázal na firmu TC 101, která se zabývá LPG mimojiné u vozů dovozu, takže by mi měli být schopni pomoci. Naštěstí sídlí tady v Praze v Letňanech. Až bude mít auto značky, tak tam hned jedu. To bude příští týden.
Během jízdy asi po sto Km. vyskočil Check engine. Muselo to vydžet asi dalších 70Km na další odpočívadlo, kde jsme zjistili z diagonostiky, že to je chyba na čidle vačkové hřídele. Vypadá to na zoxidované kontakty, neboť po smazání chyby to dalo pokoj.
Další věci jsou už kosmetického charakteru:
Rez zadních vrat. Zřejmě to byl nějaký kus, kde trošku odflákli zadní dveře, takže ty začaly zevnitř reznout kolem odtokových děr. Zatím to není tak hrozné, a jak Hujer řekl, kdyžtak se za pár vyměněj.
Nějaké ty odřeninky, ale nic hrozného. Bourané to nikdy nebylo.
Kapky smůly různě po kapotě. Jak to stálo v borovicovém lese, tak je to vidět. Bude ale stačit fén a bude to pryč.
Interiér. Ten potřebuje sakra vypucovat. Je vidět, že se jezdilo do lesa a tak se to v interieru odrazilo. Takže to budu muset nechat vytepovat, ale to se dá.
Jinak jsem s ní velmi spokojený. Oproti Accentu je to velkej skok. Hlavně se to úplně jinak řídí. To byl asi největší problém ze začátku. Co mne trochu mrzí, že to nemá Tempomat. Ten mi na dálnici dost chyběl. Už jen i kvůli tomu, že narozdíl od Accenta má Sonata plyn podstatně vyšší a mě z toho za chvilku bolela noha jak střep. Pedály jsou i oproti Anče o dost měkkčí a tak už mi nejednou hvízdaly gumy na semaforu.
Jízda je úžasná. Hlavně na dálnici si člověk připadá jako v letadle. Ale díky sportovnímu podvozku větší výmoly netlumí dost dobře. Kolikrá to je pěkná šlupka. Další nevýhodu ve sportovním podvozku vidím doma při parkování. Při parkování na šikmo, kde je člověk zvyklý parkovat k obrubníku do šťouchu gumy, aby moc nezacláněl do průjezdu, tak škrtám nárazník a je to celkem rána. Takže docela opruz.
Až se to vyčistí, tak to bude úžasný. Jsem moc spokojený. Servisována byla pouze v jednom německém servisu. Při prodeji měla novou STK, takže by jinak měla být technicky v pořádku. I mě technickou prošla zcela bez problémů.
A cena? No tajná není. Zkusím to zkalkulovat všechno.
Cena auta: 4900E
Pojištění v Německu + značky + poplatek: 135E (95+24+10,5)
Revize plynu + Emise + redukce na náš systém + plyn do plna: 2300,--
STK: 2100
Přihlášení dneska na úřadě: 2300 (předpokládám 1500+800 - snad už po mě víc chtít nebudou)
Když pominu následný servis tak to vychází při kurzu 25,3Kč za jedno E: 134085,-- + ještě náklady za služby Hujera a benzín, ale ty jsou nutné a do ceny auta je nezapočítávám.
Když to tak sečtu, tak bych jel pro auto do Německa klidně znovu.
A teď pár fotek. Prosím omluvte jejich kvalitu. Foceno mobilem až na poslední, není to umyté a až to vypucuju tak to pořádně blejsknu a dám i interier.
Předek:
Zadek:
A spolu:
Dotazy, komentáře vítány
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Reklama
Re: Farrael's Sonata NF
Docela te obdivuju, zes do toho kusu sel
Cidlo na vacku jsem ti mohl dat, ale tchan mi ho vyhodil jeste mi zbyl alternator, kdyby neco.
Jinak ja jsem se rozhodl, ze letos stejne jako predloni absolvuju Chorvatsko zase se Sonatou, protoze vyssi cena benzinu za to proste stoji. Ted s ni budu tyden jezdit, nedame sraz? musim ji ale vycistit a to je otazkou tri dnu, protoze ten bezovej interier vypada jak po najezdu horniku. No jo, 7 let necistit interier udela svoje - proto ti radim, at mu kazdej mesic venujes dve hodky, jinak se ti odstin taky brzo zmeni
Cidlo na vacku jsem ti mohl dat, ale tchan mi ho vyhodil jeste mi zbyl alternator, kdyby neco.
Jinak ja jsem se rozhodl, ze letos stejne jako predloni absolvuju Chorvatsko zase se Sonatou, protoze vyssi cena benzinu za to proste stoji. Ted s ni budu tyden jezdit, nedame sraz? musim ji ale vycistit a to je otazkou tri dnu, protoze ten bezovej interier vypada jak po najezdu horniku. No jo, 7 let necistit interier udela svoje - proto ti radim, at mu kazdej mesic venujes dve hodky, jinak se ti odstin taky brzo zmeni
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Tak konečně vidím něco jinýho, než blok motoru každopádně gratuluji, krasavec absence tempomatu mě překvapuje, vzhledem k ostatní výbavě, já ho docela používám, není to věc k zahození
a ohledně plynu a check engine, no držím palce, já to zatím nikdy nepotkal (ťuk ťuk)
a ohledně plynu a check engine, no držím palce, já to zatím nikdy nepotkal (ťuk ťuk)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Sraz klidně dát můžem, ale musíš počkat až mi daj značky, což bude doufám příští středu, neb to mi chlap řekl ať si přijdu. Řekl teda přiďte si za týden, což odpovídá. Na úřadě to byla paráda. Zlatý Stodůlky. Skoro nikdo tam nebyl, takže jsem to měl hotový za pár minut.
S tim, že obdivuješ, že jsem do ní šel to myslíš jak? Předpokládáš snad nějaký problémy? Podle všeho by měla bejt v pořádku, i jede v pořádku, hezky rovně, žádnej problém. Je ten plyn ještě musim vyřešit. Samozřejmě olej atd. s tim počítám.
To čidlo se snad podaří sprovoznit na plno a kontakty vyčistit. Jak to bude mít značky tak to jde nejdřív k těm plynařum, aby zfunkčněli plyn a pak jde k Hujerovi na další servis. No a nakonec jen umýt. Jo taky mi mezitím aspoň přijdou premie, aby na to bylo
2Nexus: Děkuju. Ten plyn nevim no. Asi to bude chtít seštelovat. To auto nějakou dobu stálo s téměř prázdnou nádrží na plyn, kterou jsme vyrazili pak při testování úplně. Ale tehdy to jelo dobře i na ten plyn. Chlap si mezitim koupil fešnýho MB v kombajnu, takže s tim nejezdil.
Check byl kvůli tomu čidlu. S tim plyn naštěstí nesouvisí.
Nicméně na emisích a revizi plyn dopadl dobře, takže to bude v nějaké blbosti okolo (doufám). Třeba jen přicpaný filtr co já vim. Moc tomu LPG ještě nerozumím.
Mimochodem ten Tempomat se dá domontovat ne? Na kolik by taková sranda pak případě přišla?
S tim, že obdivuješ, že jsem do ní šel to myslíš jak? Předpokládáš snad nějaký problémy? Podle všeho by měla bejt v pořádku, i jede v pořádku, hezky rovně, žádnej problém. Je ten plyn ještě musim vyřešit. Samozřejmě olej atd. s tim počítám.
To čidlo se snad podaří sprovoznit na plno a kontakty vyčistit. Jak to bude mít značky tak to jde nejdřív k těm plynařum, aby zfunkčněli plyn a pak jde k Hujerovi na další servis. No a nakonec jen umýt. Jo taky mi mezitím aspoň přijdou premie, aby na to bylo
2Nexus: Děkuju. Ten plyn nevim no. Asi to bude chtít seštelovat. To auto nějakou dobu stálo s téměř prázdnou nádrží na plyn, kterou jsme vyrazili pak při testování úplně. Ale tehdy to jelo dobře i na ten plyn. Chlap si mezitim koupil fešnýho MB v kombajnu, takže s tim nejezdil.
Check byl kvůli tomu čidlu. S tim plyn naštěstí nesouvisí.
Nicméně na emisích a revizi plyn dopadl dobře, takže to bude v nějaké blbosti okolo (doufám). Třeba jen přicpaný filtr co já vim. Moc tomu LPG ještě nerozumím.
Mimochodem ten Tempomat se dá domontovat ne? Na kolik by taková sranda pak případě přišla?
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Sonata dneska konečně dostala značky. Huráááá. Čekal jsem něco jinýho, ale nakonec to docela jde. 2AX... Doufám, že mi ji tady některej z těch neumětelů při parkování hned zase nepromačkne tažnym. Ty převozní tu někdo stihnul promačknout ani ne za tejden...
Zítra jdeme na servis plynu tak to snad budou umět napíchnout, neboť tam kam jsem původně chtěl jet a kde mi měli pomoc maj čas až od 20.6. Že prej dovolený. To sakra celej servis kvůli dovolený nejede či co... V dnešní době bych se docela bál kšeft s takovym přístupem. Ještě mám v záloze druhej, ale co jsem koukal na přestavby těch co tam zejtra jedu, tak používaj dost schodný komponenty, tak snad... Je to pražská pobočka HL propan.
Zítra jdeme na servis plynu tak to snad budou umět napíchnout, neboť tam kam jsem původně chtěl jet a kde mi měli pomoc maj čas až od 20.6. Že prej dovolený. To sakra celej servis kvůli dovolený nejede či co... V dnešní době bych se docela bál kšeft s takovym přístupem. Ještě mám v záloze druhej, ale co jsem koukal na přestavby těch co tam zejtra jedu, tak používaj dost schodný komponenty, tak snad... Je to pražská pobočka HL propan.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Tak plynaře mám za sebou. No levně to nevyšlo. Dozvěděl jsem se tam, že Avo-Magic od Avo-Gasu je velmi podobný systém jako montuje HL propan. Používá se i stejná řídící jednotka Magic / KME. Vtip je v tom, že Avo se kdysi nepohodlo s dodavatelem softwaru. Proto na truc udělalo vlastní software na bázi Linuxu. Jinde se běžně jede software na bázi Windows. Navíc používali vlastní kódy, které odmítali ostatním dát. Zkoušeli je z nich už několikrát vydolovat kvůli klientům s jejich systémem, kteří si to jako já přivezli sem, ale marně.
Jedinné řešení tedy bylo vyměnit komplet celou jednotku. Cena bratru 3900,-- Celkově mě to vyšlo i se seřízením na 4680,-- což je o trošku míň než původně odhadovali. Takže úplně jsem nadšen nebyl, ale na druhou stranu to opravili za pár hodin a nyní to šlape jak má. V čem byla chyba těžko říct. Po výměně jednotky a novém nastavení jede vše jak má. Plyn startuje úplně ukázkově a okamžitě. Auto taky jede tak jak má.
Takže problém tipuju přímo v řídící jednotce, a nebo to nastavení, ale obojí bude pořád jenom spekulace.
Hlavní ale je, že už jezdím konečně za levno a ne za tvrdý. Spokojenost.
PS: kdo by chtěl starou jednotku na hraní SZ
Jedinné řešení tedy bylo vyměnit komplet celou jednotku. Cena bratru 3900,-- Celkově mě to vyšlo i se seřízením na 4680,-- což je o trošku míň než původně odhadovali. Takže úplně jsem nadšen nebyl, ale na druhou stranu to opravili za pár hodin a nyní to šlape jak má. V čem byla chyba těžko říct. Po výměně jednotky a novém nastavení jede vše jak má. Plyn startuje úplně ukázkově a okamžitě. Auto taky jede tak jak má.
Takže problém tipuju přímo v řídící jednotce, a nebo to nastavení, ale obojí bude pořád jenom spekulace.
Hlavní ale je, že už jezdím konečně za levno a ne za tvrdý. Spokojenost.
PS: kdo by chtěl starou jednotku na hraní SZ
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Dneska jsme s Hardem trochu dali do pucu Sonatu. Bude na ní ještě pořádnej kus práce, ale určitě pak prokoukne. Snažil jsem se dostat dolů ty fleky co jsem si na autě vytvořil. (Mikroškrábance). Použil jsem na to brusnou pastu Menzerna 2500. Leštění jsem aplikoval pouze ručně pomocí aplikátoru. A světe div se ono to fungovalo. Škrábance s každym dalším leštením mizely víc a víc. Ale opravdu mizely. Žádné překrývání atd. Kupodivu to neubíralo nijak (neškrábalo lak okolo). A to to byla prosím střední pasta s možností finiše. Ještě mám objednanou jemnější.
Bylo by to teda lepší leštičkou, protože ne všude je výsledek stoprocentní, ale bude to mít pokračování a hodlám tím přeleštit hezky celý auto, ať tomu pomůžu od škrábanců co to půjde.
Bohužel hrany co jsou chycené od myčky tím asi dolů nepůjdou. Na to by byla potřeba už ta leštička. Pak věřím, že to půjde dolů.
Sonatě jsem taky dneska cestou domů od Harda vymyslel jméno. Při Thorovi budeme ti říkat Freya na počest této krásné severské bohyně.
Bylo by to teda lepší leštičkou, protože ne všude je výsledek stoprocentní, ale bude to mít pokračování a hodlám tím přeleštit hezky celý auto, ať tomu pomůžu od škrábanců co to půjde.
Bohužel hrany co jsou chycené od myčky tím asi dolů nepůjdou. Na to by byla potřeba už ta leštička. Pak věřím, že to půjde dolů.
Sonatě jsem taky dneska cestou domů od Harda vymyslel jméno. Při Thorovi budeme ti říkat Freya na počest této krásné severské bohyně.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Farrael's Sonata NF
Moc jsme toho nestihly, prosla luxusnim ctyrfazovym mytim, odstranily se nejaky vady laku a cistila se palubka
- Přílohy
-
- sonaf2.jpg (248.38 KiB) Zobrazeno 2757 x
-
- sonaf.jpg (277.14 KiB) Zobrazeno 2757 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Dneska jsem si dal pořádně do těla a dal Freye hloubkovou péči. Zaprvé jsem vyčistil sedačky. Špinavé byly víc než dost. Většinu věcí se povedlo vyčistit, některé ne. Ty budu muset už opravit barvou na kůži. Jinak to totiž dolů už nepůjde. Zítra ještě budu sedačky ošetřovat výživou. Dneska už mi na to nezbyl čas a síla.
Před:
Po:
Následně jsem se jal auto umýt, přeclayovat, vzít Menzernou 2500, poté Menzernou Super Finish a nakonec zavoskovat. Všechno děláno ručně bez použití techniky před domem. Byla to nehorázná šichta a ruce mi do rána asi upadnou od těla. Celkově jsem na tom dělal od cca 8:45 do 19:00. Když si odečtu 20min přípravy oběda a jeho konzumace, tak jsem na 9:55h čistého času. Uff...
Použitá kosmetika:
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Dodo Juice Basic Clay 55g
Dodo Juice Born Slippy
Menzerna PF 2500
Menzerna SuperFinish
Migliore Wax Original Blend
Foto:
Do budoucna bych opravdu rád zkusil leštičku. Věřím tomu, že to nechutnym způsobem ušetří ruce a čas. Takhle je to neskutečná makačka. Navíc by se s ní povedlo rozleštit většinu škrábanců. Ručně to jde taky, ale pomalu a zbytečně se plývají prostředky.
Lesk si myslím, že by mohl být ještě vyšší, ale jak jsem psal, chtělo by to leštičku. Navíc hadříky se celkem rychle zadělají a pak už práci trochu ztěžují. Navíc jsem kvůli potřebě stínu musel přeparkovat pod "brečící" Lípy , takže ty mi taky přidělávaly furt starosti. Stačilo trocha větru a mohl jsem to dělat znova...
Na použitou kosmetiku napíšu do autokosmetiky recenze, ale nejdříve až zítra, dneska už nemám sílu v prstech, to napsat.
Ještě bude potřeba vytepovat interiér - tedy koberce a dostat z toho chlupy. Chlap v tom vozil bílýho Labradora... I když byl hezkej. Chlupy jsou ale většinou zapadlé ve škvírách mezi sedačkami a plastem auta, takže to bude chtít vysavač a trochu piplačky. A jak říkal Hard, vzít něco párou, aby to vůbec pustilo. A v neposlední řadě dodrbat plasty vevnitř. Tohle snad udělám příští týden.
Tak snad se to bude líbit. Foceno už večer, tak omluvte kvalitu. Komentáře vítány
Před:
Po:
Následně jsem se jal auto umýt, přeclayovat, vzít Menzernou 2500, poté Menzernou Super Finish a nakonec zavoskovat. Všechno děláno ručně bez použití techniky před domem. Byla to nehorázná šichta a ruce mi do rána asi upadnou od těla. Celkově jsem na tom dělal od cca 8:45 do 19:00. Když si odečtu 20min přípravy oběda a jeho konzumace, tak jsem na 9:55h čistého času. Uff...
Použitá kosmetika:
Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
Dodo Juice Basic Clay 55g
Dodo Juice Born Slippy
Menzerna PF 2500
Menzerna SuperFinish
Migliore Wax Original Blend
Foto:
Do budoucna bych opravdu rád zkusil leštičku. Věřím tomu, že to nechutnym způsobem ušetří ruce a čas. Takhle je to neskutečná makačka. Navíc by se s ní povedlo rozleštit většinu škrábanců. Ručně to jde taky, ale pomalu a zbytečně se plývají prostředky.
Lesk si myslím, že by mohl být ještě vyšší, ale jak jsem psal, chtělo by to leštičku. Navíc hadříky se celkem rychle zadělají a pak už práci trochu ztěžují. Navíc jsem kvůli potřebě stínu musel přeparkovat pod "brečící" Lípy , takže ty mi taky přidělávaly furt starosti. Stačilo trocha větru a mohl jsem to dělat znova...
Na použitou kosmetiku napíšu do autokosmetiky recenze, ale nejdříve až zítra, dneska už nemám sílu v prstech, to napsat.
Ještě bude potřeba vytepovat interiér - tedy koberce a dostat z toho chlupy. Chlap v tom vozil bílýho Labradora... I když byl hezkej. Chlupy jsou ale většinou zapadlé ve škvírách mezi sedačkami a plastem auta, takže to bude chtít vysavač a trochu piplačky. A jak říkal Hard, vzít něco párou, aby to vůbec pustilo. A v neposlední řadě dodrbat plasty vevnitř. Tohle snad udělám příští týden.
Tak snad se to bude líbit. Foceno už večer, tak omluvte kvalitu. Komentáře vítány
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Farrael's Sonata NF
Very very gut
parada...mozna jsem na kuzi i exterieru cekal trochu vetsi efekt (hlavne vuci cene za ty veci), nicmene super...
parada...mozna jsem na kuzi i exterieru cekal trochu vetsi efekt (hlavne vuci cene za ty veci), nicmene super...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
U tý kůže už to snad víc nejde. Dělal jsem to dokonce opakovaně. Už jen abych z toho dostal cigarete odour. Nimcéně kůže už má něco za sebou. Ale ještě dostane tu výživu, takže ji to taky pomůže. To ale až zejtra. Foto po šesti hodinách samozřejmě dodám
Ten exteriér by určitě byl lepší. Upřimně se přiznám, že při leštění vosku jsem měl už tak vyplandaný ruce, že jsem to do ultra lesku už nezvládl
Co mě ale potěšil byl ten Autoglym. Auto se s nim umylo jedna báseň. Stačily mi dva kýble (jeden se saponátem, a jeden čistá voda) a bylo čisté auto. Navíc voní po žvýkačkách.
Ten exteriér by určitě byl lepší. Upřimně se přiznám, že při leštění vosku jsem měl už tak vyplandaný ruce, že jsem to do ultra lesku už nezvládl
Co mě ale potěšil byl ten Autoglym. Auto se s nim umylo jedna báseň. Stačily mi dva kýble (jeden se saponátem, a jeden čistá voda) a bylo čisté auto. Navíc voní po žvýkačkách.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Ve středu proběhlo čištění interieru pomocí tepovače od firmy Karcher, který jsem zapujčil u firmy Satter. Tím jim patří můj dík, neboť za to nechtěli moc peněz a byli velmi vstřícní. Dělal jsem to celkem dlouho - cca od desíti do půl čtvrté. Celkem mi to nesnadňoval déšť a přeháňky, ale nakonec jsem nad tím vyhrál. Není to perfektní a sem tam flek zůstal - někdy to ani nešlo dolů ale i tak je to dost skok kupředu. Jen u řidiče to bude na víc kol, tam fakt chlap snad nepoužíval kobereček, nebo nevim. Ta špína co tam zbyla už je jen minimum proti tomu jak černé to bylo. Snažil jsem se to vysát téměř do sucha. No až na místo řidiče se mi ti celkem povedlo. Nicméně už je to už i u řidiče skoro suché. Špíny byly dva plné kyblíky a byl to vyloženě sajrajt na druhou. Bohužel jsem neudělal fotku před, ale stačí se zeptat Harda, kterej to vevnitř viděl. Rozdíl to určitě je
Foto mobilem:
Taky jsem už během neděle a pondělí vyživil pomocí výživy sedačky. Kupodivu to opravdu fungovalo. Kůže hezky pookřála a některé vrásky se celkem vyhladily. Možná se časem téměř vytratí. Auto má také za sebou servis u Hujera, který provedl 135tis servis atd.
Ještě vyčistit plasty v interieru pořádně, zárubně dveří, co jsem zatím nestihl, dočistit tapece, kde byl špatný přístup, pomocí interier šamponu od Autoglymu a bude to ok. Jo a taky se s tím naučit pořádně jezdit. Furt s tím trochu bojuju
Foto mobilem:
Taky jsem už během neděle a pondělí vyživil pomocí výživy sedačky. Kupodivu to opravdu fungovalo. Kůže hezky pookřála a některé vrásky se celkem vyhladily. Možná se časem téměř vytratí. Auto má také za sebou servis u Hujera, který provedl 135tis servis atd.
Ještě vyčistit plasty v interieru pořádně, zárubně dveří, co jsem zatím nestihl, dočistit tapece, kde byl špatný přístup, pomocí interier šamponu od Autoglymu a bude to ok. Jo a taky se s tím naučit pořádně jezdit. Furt s tím trochu bojuju
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Re: Farrael's Sonata NF
To hod do pracky
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Když já nevim jak to sundat
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Farrael's Sonata NF
Minulý pátek jsem dokončil pucování auta. Konečně se to leskne čistotou po všech stránkách včetně zárubní dveří atd. Jen motor jsem nechal být, neboť je údajně lepší když je "zamaštěnej", protože k němu aspoň nejde tolik vlhkosti. Dále mytí motoru nejde v úvahu už jen kvůli elektronice plynu.
Ještě potřebuju objet hadrem zárubně kufru, ale to udělám až za čtrnáct dní. Na parkovišti před barákem se mi to dělat nechce. Přece jenom kufr neni prázdný a nenechavce by to lákalo...
Celkem bylo kolem a kolem z auta špíny dost a dost. Jedinné co mne štve, že na té barvě je fakt každej škrábaneček od kamínku etc. vidět. O to víc, že jsem perfekcionista
Ještě potřebuju objet hadrem zárubně kufru, ale to udělám až za čtrnáct dní. Na parkovišti před barákem se mi to dělat nechce. Přece jenom kufr neni prázdný a nenechavce by to lákalo...
Celkem bylo kolem a kolem z auta špíny dost a dost. Jedinné co mne štve, že na té barvě je fakt každej škrábaneček od kamínku etc. vidět. O to víc, že jsem perfekcionista
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.