menší problém ... ručička teploty vody
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
menší problém ... ručička teploty vody
Dokážete poradit?
Po dovce (po třech týdnech) jsem nastaroval autko a vše v pohodě. Za pár dnů nastartuju a jedu do práce a teplotní ukazatel zůstal dole. normál, říkám si. motor je studený. jenže ani když jsem dojel do práce, tak se nic nezměnilo (po 35 minutách!!!) co se s tím děje? když jsem vypnul motor a znova nastaroval, tak se to chovalo normálně, ručička byla v optimu. Při návratu z práce zůstala ručička zase dole...
co to je? co s tím? může se něco pokazit víc, když s tím ještě budu jezdit? nikdy jsem s teplotou vody neměl problém. má to vliv na spotřebu? zdá se mi, že auto topí normálně, jen co se motor zahřeje. hladina tekutin je správná. je to nějaké čidlo nebo co? máte přehled o případných finančních nákladech?
díky za rady.
Po dovce (po třech týdnech) jsem nastaroval autko a vše v pohodě. Za pár dnů nastartuju a jedu do práce a teplotní ukazatel zůstal dole. normál, říkám si. motor je studený. jenže ani když jsem dojel do práce, tak se nic nezměnilo (po 35 minutách!!!) co se s tím děje? když jsem vypnul motor a znova nastaroval, tak se to chovalo normálně, ručička byla v optimu. Při návratu z práce zůstala ručička zase dole...
co to je? co s tím? může se něco pokazit víc, když s tím ještě budu jezdit? nikdy jsem s teplotou vody neměl problém. má to vliv na spotřebu? zdá se mi, že auto topí normálně, jen co se motor zahřeje. hladina tekutin je správná. je to nějaké čidlo nebo co? máte přehled o případných finančních nákladech?
díky za rady.
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 281
- Registrován: 24 črc 2006, 16:45
- Bydliště: Praga
- Kontaktovat uživatele:
Nevim jestli je to stejny u prvni generace.
Na termostatu by meli byt dve cidla jedno jde do palubky a jedno posila hodnoty do ecu.
To horni je Temp Sender
dolni temp sensor
mam pocit ze to ma byt to spodni {vede znej jen jeden kablik} jde to uplne skrz takze budes muset doplnit chladici kapalinu.
Snad nedelali velike zmeny u termostatu.
Mej se
Petr
Na termostatu by meli byt dve cidla jedno jde do palubky a jedno posila hodnoty do ecu.
To horni je Temp Sender
dolni temp sensor
mam pocit ze to ma byt to spodni {vede znej jen jeden kablik} jde to uplne skrz takze budes muset doplnit chladici kapalinu.
Snad nedelali velike zmeny u termostatu.
Mej se
Petr
Hyundai scoupe 93 N/A prekopany a ma ted turbo moturek.
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Catback Exaust
Denso Iridium Sparks
K&N cold air intake
Odpoj konektor od toho teplotního čidla na měření teploty vody a vem si kousek drátu a přiveď do něj -12 voltů,pokud bude ručička ukazatele teploměru stoupat až na doraz je funkční,pokud jak říkáš pouze ukazuje do půlky bude pravděpodobně v háji ukazatel!!Dogi27 píše:Ivana,mam na tebe takovej dotaz,cim to je,ze mi teplotni rucicka nevysplha az na provozni teplotu,ale jen do pulky.dik za radu
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
...
Tak to vypadá na termostat. Podle všeho je pořád otevřený, takže mi to pořádně za jízdy chladí motor ... a jezdím tak se zapnutým sytičem. Ono to totiž stihne uchladit, takže motor si myslí, že je pořád studený. Takže to udělá pár litrů na spotřebě.
Jen když stojím, tak na neutrál teplota šplhá nahoru. Čidla vypadají v pořádku. Jedno (černé s nápisem push) snímá teplotu pro palubku a když se odpojí druhé (se závlačkou), tak se spustí ventilátor. To druhé je pro řídící jednotku.
Rada: Dle konzultace s mým mechanikem se taková závada nedá definovat pomocí napíchnutí na software. Pokud se při chladném motoru na zapnutý motor začíná zároveň s ním zahřívat i chladič, pak se jedná o vadu na termostatu.
Jen když stojím, tak na neutrál teplota šplhá nahoru. Čidla vypadají v pořádku. Jedno (černé s nápisem push) snímá teplotu pro palubku a když se odpojí druhé (se závlačkou), tak se spustí ventilátor. To druhé je pro řídící jednotku.
Rada: Dle konzultace s mým mechanikem se taková závada nedá definovat pomocí napíchnutí na software. Pokud se při chladném motoru na zapnutý motor začíná zároveň s ním zahřívat i chladič, pak se jedná o vadu na termostatu.
Tiburonek 1. generace, 1.6l, 84 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW
opravy hotovy. ono, dal jsem to k jednomu sikovnemu mechanikovi a jsem nadmiru spokojen. no a jeste opravil i dalsich par dulezitych drobnosti. jsem si nakoupil soucastky a hotovo.
jen vas chci upozornit az budete treba kupovat termostat (no co, pokazit se to muze vzdycky) sezente si aspon nipparty. ja si je objednal, ale misto nich mi dali nejaky wahler. byl levnejsi o cca 50-60% a ze pry se tam taky hodi. no... moc ne. oproti pozdeji zakoupenemu nippartu byl uzsi o 2 (!!!) mm, tak tam lital a sterkal a mohl by propoustet (coz pry nema).no a v neposledni rade byl mnohem konstrukce jednodussi ... takze prd ekvivalent.
jen vas chci upozornit az budete treba kupovat termostat (no co, pokazit se to muze vzdycky) sezente si aspon nipparty. ja si je objednal, ale misto nich mi dali nejaky wahler. byl levnejsi o cca 50-60% a ze pry se tam taky hodi. no... moc ne. oproti pozdeji zakoupenemu nippartu byl uzsi o 2 (!!!) mm, tak tam lital a sterkal a mohl by propoustet (coz pry nema).no a v neposledni rade byl mnohem konstrukce jednodussi ... takze prd ekvivalent.
Tiburonek 1. generace, 1.6l, 84 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW
Octavia II Combi, 2.0 TDI PD, 103 kW