Zdravím mám problém so Sonatou IV(2002) 2.0 16V 96kW kód motora G4JP.
Na Sonate kolíše voľnobeh a auto nemá vôbec výkon...Diagnostika neukazuje nič... po odpojení oboch lambda sond auto išlo viac menej normálne až na vysokú spotrebu a svietiacu kontrolku chyby motoru... Pretesnené komplet sanie aj škrtiaca klapka,vymenený pal. filter,skontrolované rozvody,vymynené káble+cievky+sviečky...Za všetky informácie vopred Ďakujem lebo už vážne neviem čo jej môže byť....
Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
- Reklama
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Asi by bolo dobre hodit auto na pocitac a vycitat ten chbovy kod a potom to sem napisat
Ja som si kupil z ebay obd2 citacku cez bluetooth a pripajam sa na mobil s androidom, s pomocou aplikacie Torque. (mimochodom tak si meriam spotrebu). Da sa s tym vycitat aj chybove hlasenie pal.pocitaca. Konektor stoji okolo 10-15$.
Ja som si kupil z ebay obd2 citacku cez bluetooth a pripajam sa na mobil s androidom, s pomocou aplikacie Torque. (mimochodom tak si meriam spotrebu). Da sa s tym vycitat aj chybove hlasenie pal.pocitaca. Konektor stoji okolo 10-15$.
2002 Hyundai Sonata GLS, 2.0L, 96kW, Benzín
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Ahoj. Mám taky Sonátku IV 2.0i GLS 2004/2005 a tento problém jsem řešil 3 roky.Jezdil jsem do servisu v Brně na Bubeníčkovu a přesně jak říkáš ty.
Výkon jako bych za sebou táhl vozík, nebo měl ucpané sání hadrou. Tlaky válců v pořádku, nové svíčky, nové kabely, nové hydrostely, komplet dělaná hlava, nové rozvody a výkon stále nikde. Kontrolka poruchy motoru ze začátku nesvítila, až se náhle po půlhodinové jízdě 130km/h na dálnici rozsvítila. 3 dny klidné jízdy a zase zhasla. Takhle mě to dělalo asi 5x.Až v servisu v Brně Řečkovicích u Pokorného objevili na emisích špatné hodnoty na výstupech lambda sond. Závěr,katalyzátor v háji, oprava s novým katalyzátorem cca 30 000kč. Takže jsem tě asi moc nepotěšil, ale je to nejpravděpodobněji ten katalyzátor.Rozdíl v jízdě je teď hodně znát, táhne pěkně i více od spodu.
Je živá jak divoká včela.
Snad jsem se moc nerozepsal, ale myslím si, že je potřeba závadu co nejpřesněji popsat a také zrevidovat co vše je na motoru nově vyměněné, jinak se této zrádné závady asi nikdy nedopátráš.
Zkus zajít na emise a uvidíš.
Výkon jako bych za sebou táhl vozík, nebo měl ucpané sání hadrou. Tlaky válců v pořádku, nové svíčky, nové kabely, nové hydrostely, komplet dělaná hlava, nové rozvody a výkon stále nikde. Kontrolka poruchy motoru ze začátku nesvítila, až se náhle po půlhodinové jízdě 130km/h na dálnici rozsvítila. 3 dny klidné jízdy a zase zhasla. Takhle mě to dělalo asi 5x.Až v servisu v Brně Řečkovicích u Pokorného objevili na emisích špatné hodnoty na výstupech lambda sond. Závěr,katalyzátor v háji, oprava s novým katalyzátorem cca 30 000kč. Takže jsem tě asi moc nepotěšil, ale je to nejpravděpodobněji ten katalyzátor.Rozdíl v jízdě je teď hodně znát, táhne pěkně i více od spodu.
Je živá jak divoká včela.
Snad jsem se moc nerozepsal, ale myslím si, že je potřeba závadu co nejpřesněji popsat a také zrevidovat co vše je na motoru nově vyměněné, jinak se této zrádné závady asi nikdy nedopátráš.
Zkus zajít na emise a uvidíš.
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
hmm katalyzator? Též se mě zdá jako by moc nejela co ji mám... Ale na stk u emisí nikdo nic neříkal Kurňa... Na to se pak mrknu.. Jinak žádná chyba na diagnostice ale zdá se mě, že by auto prostě mělo jet lépe vzhledem k motoru...
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Pred 2 rokmi som mal, ze auto tiez sa tazko zrychlovalo, bolo to pocut aj na motore ze sa nejak namaha. Potom som zistil, ze prave zadne koleso sa mi prehrieva. Napokon to bolo zaseknuty valcek v strmeni. Vtedy mi papalo nejakych cez 9 Litrov /100km a zozralo mi aj brzdove dosticky. Ked bol strmen vymeneny, potom uz hned bolo citit ze to auto sa zrychluje jak zdeseny ....ale otacky v tedy boli v pohode.
2002 Hyundai Sonata GLS, 2.0L, 96kW, Benzín
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Vím, že se Ti to s tím katalyzátorem nezdá a že na emisích nic nezjistili. Víš, ono je to taky o lidech. Spoustu jich pracuje v servisech a na STK, ale jen mechanicky vykonávají svoji práci, nepřemýšlí u toho a vlastně je jim to jedno. Zkus ty emise změřit v servisu Hyundai s tím,že jim řekneš vše o tom, jak se auto chová, jakou má spotřebu a hlavně ať zkontrolují důkladně činnost toho katalyzátoru a lambda sond. Sonata je taky hodně citlivá na typ svíček. Jak dáš jinak typově označené svíčky, může to zlobit. Zkontroluj kabely ke svíčkám,údajně se mají po 100 000 km měnit ( díval jsem se na kabely Magnecor ). A zkontroluj kompresi.
A taky hlídat kvalitu benzínu a vyměnit palivový a vzduchový filtr.
Taky mě to trvalo a nemehla v servise vždy tvrdily, že je vše v naprostém pořádku. Nenech se odradit a hledej třeba na netu, jak jsou ostatní spokojení z různými značkovými servisy Hyundai. Nevím, jestli máš Brno z ruky, protože to můžeš zkusit v Řečkovicích Auto Pokorný.
Já jsem s nimi zatím spokojený. Opravy netrvají dlouho, zbytečně nevyměňují co není potřeba a při zjištění větší závady volají, jestli opravit, nebo ne.
A taky hlídat kvalitu benzínu a vyměnit palivový a vzduchový filtr.
Taky mě to trvalo a nemehla v servise vždy tvrdily, že je vše v naprostém pořádku. Nenech se odradit a hledej třeba na netu, jak jsou ostatní spokojení z různými značkovými servisy Hyundai. Nevím, jestli máš Brno z ruky, protože to můžeš zkusit v Řečkovicích Auto Pokorný.
Já jsem s nimi zatím spokojený. Opravy netrvají dlouho, zbytečně nevyměňují co není potřeba a při zjištění větší závady volají, jestli opravit, nebo ne.
Re: Kolísající otáčky a ztráta výkonu Sonata EF
Ahoj, no tak svíčky měním průběžně.. dříve NGK podle modelu přímo z ale teď jsem přešel na jiné, určené pro plyn a ještě zklepnuto na těch 0,7. Nicméně slabší výkon a spotřeba je dlouhodobě snad už od koupě. Zapalovací kably jsem měnil minuý rok, kontroloval jsem i cívky... jedna probíjela tak se pořešila. Filtry měním také.. sranda byla najít palivový pod zadní sedačkou Jak budou peníze tak se mrknu na ten katalyzátor. Jak se kontroluje komprese ani nevím. Jinak jsem z Ostravy.. takže Brno ti nevím
A nakonec mě přijde zajímavé, že jak brzdím a sešlápnu spojku třeba na křižovatku tak mě klesnou otáčky na základ cca 750 ale než se ustálí tak jsou krapet níže(možná 600) a mám, pocit, že se auto dusí. Ale to jen při brždění a sešlápnuté spojce.
Spíš mě teď vzadu štve nějaký silentblok.. něco mě tam povrzává na retardérech a je tam tolik blbůstek, že to holt měním postupně jak jsou peníze Ale to je mimo téma...
A nakonec mě přijde zajímavé, že jak brzdím a sešlápnu spojku třeba na křižovatku tak mě klesnou otáčky na základ cca 750 ale než se ustálí tak jsou krapet níže(možná 600) a mám, pocit, že se auto dusí. Ale to jen při brždění a sešlápnuté spojce.
Spíš mě teď vzadu štve nějaký silentblok.. něco mě tam povrzává na retardérech a je tam tolik blbůstek, že to holt měním postupně jak jsou peníze Ale to je mimo téma...
Hyundai I30 kombi 1,5 DPi r.v. 2022
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009 (u nového majitele)
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)