Výměna klínového řemenu
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Výměna klínového řemenu
Ahoj, chtěl sem se zeptat jestli už někdo měnil klínový řemen u svojí i20ky? Já teď budu měnit, necelých 100 000 km najeto r.v. 2011 1.2 57kW. Máte s tím někdo zkušenosti? Měnili jste? Díky za info
- Reklama
Re: Výměna klínového řemenu
A proč ho měníš? Je vytahanej, poškozenej?
A kde je problém, starý přeřiznu, a nový nasadím pomocí přípravku co mají servisy protože u i20 se nenapíná je to na fest.
Doma bych asi povolil alternátor a pak ho natáhnul opatrně a zase tam vrazil šrouby - ovšem bez záruky nikdy jsem to nedělal.
A kde je problém, starý přeřiznu, a nový nasadím pomocí přípravku co mají servisy protože u i20 se nenapíná je to na fest.
Doma bych asi povolil alternátor a pak ho natáhnul opatrně a zase tam vrazil šrouby - ovšem bez záruky nikdy jsem to nedělal.
Re: Výměna klínového řemenu
Musím ho vyměnit, protože je popraskanej a už se začínaj po stranách trhat vlákna. Budu to měnit v garáží s mechanikem, autorizovanej servis si zapískal 1500,- za řemen, já ho mám za 600,- od Contitech. Taky sem přemýšlel že povolím alternátor. Dobrý tak jsme se shodli, jen jsem chtěl vědět jestli někdo už měnil. Díky za info
Re: Výměna klínového řemenu
vždyt tam máte napínací kladku na 14klíč tak bych to asi nijak neztěžoval
Prodej levných autodílů.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemenu
Taky si myslím, že už se s alernátorem řemen nenapíná, ale je tam automatický napínák, ten se nějakým očkovým klíčem pootočí a tím se řemen povolí. Taktéž pochybuju, že máš "klínový řemen" dle mě je tam řemen drážkový, plochý.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna klínového řemenu
Já slovem klínový řemen myslím všechny řemeny.
A samozřejmě že se to nenapíná alternátorem, ten je tam na fest.
A pokud vím - nebo vidím žádný napínák co by se dal povolit na autě nevidím. (samozřejmě tam kladka je ale jak ji povolit aby držela nevím)
V servise mají přípravek takový jako klín a ten dají k řemenici a klíňáku a protočí a on tam pěkně zaskočí do drážek....
PS. Tak mi řekni jak ji povolit a napnout.
A samozřejmě že se to nenapíná alternátorem, ten je tam na fest.
A pokud vím - nebo vidím žádný napínák co by se dal povolit na autě nevidím. (samozřejmě tam kladka je ale jak ji povolit aby držela nevím)
V servise mají přípravek takový jako klín a ten dají k řemenici a klíňáku a protočí a on tam pěkně zaskočí do drážek....
PS. Tak mi řekni jak ji povolit a napnout.
Re: Výměna klínového řemenu
tak ted jsem si pekně naběhl,jinač ix20 má napínání bud přes kladku a nebo se dotahuje/povoluje pomocí alternatoru kde je napínačka.
Prodej levných autodílů.
Re: Výměna klínového řemenu
tak je divne že tam neni žadna kladka.. 3roub v zeleném kolečku povolit a v červeném uplně demontovat,altík by se měl stáhnout k motoru,řemen vyměnit.
- Přílohy
-
- i20.jpg (53.02 KiB) Zobrazeno 8804 x
Prodej levných autodílů.
Re: Výměna klínového řemenu
Však to jsem tvrdil že třeba uvolnit alternátor když nemáš přípravek na klikovku a pak ho opatrně napnout a vrátit tam šroub.
Taky jsem na to koukal když jsem auto dostal že je klíňák na fest a není nikde napínák.
Taky jsem na to koukal když jsem auto dostal že je klíňák na fest a není nikde napínák.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemenu
no jak na to koukám, proč jsou ty díry v tý černý hladký kladce? vem zrcátko a podívej se jestli tam není nějakej šroub za který se dá kladka jakoby odehnout, dle mě se to napíná pružinou, tak je třeba s tím klíčem ji odehnout proti tý pružině.... Prostě nějak se to napnout musí !!!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna klínového řemenu
Ty díry jsou podle mě pouze odlehčení, tady se prostě nic nedá povolit (kromě alternátoru), jak říkám když se mění originál klíňák tak je na klikovku takový přípravek, klínek nový klíňák se dá na kladky a u klikovky na ten klínek a pak se zatočí s klikovkou a ten řemen sklouzne přes ten klínek do drážek a je to.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna klínového řemenu
řemen se při provozu natáhne klidně o centimetr, dva, a nějak se našponovat musí, dneska už se to ručně - altíkem nedělá, je tam na jedný kladce nějaký excentr tlačený pružinou (jako na rozvodech) a pomocí nějakého přípravku se to dá povolit ..... na klice to nebude, s altíkem se asi moc hejbat nedá, podle toho co jsem viděl na tom obrázku, tak zbývá jen ta hladká kladka s těma dírama .........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna klínového řemenu
A ta se nehne taky! A žádný mechanismus tam vidět přes díry není, ani není žádný uchyt či něco podobného aby se s ní dalo hnout.
Re: Výměna klínového řemenu
Tak sem ho vyměnil. Vyšroubování horního šroubu na alternátoru a spodní jen povolený. Sundání bylo v pohodě, horší to bylo potom napnout a vrátit zpátky alternátor do správných děr.
Re: Výměna klínového řemenu
Nojo kladka je moc jednoduchá a kde kdo to zvládne. Proto tam vymysleli tohle aby víc lidí dostali do servisu.