No, řekl bych, ECU se s tím vyrovnává docela dobře - změny tlaku tam nejsou tak šílené (není to hold turbo, že

) On totiž sportovní filtr není tak gigantický zásah do sání, jak si spousta tunerů myslí (něco jako dám tam filtr a mám formuli

safra - ještě hliníkové křídlo na zadek...jo teď je to ono

) - samo o sobě je to fakt jenom o tom, že vzduch je rychleji tam, kde má být, a navíc má o pár stupínků méně. Aby se z motoru 1.3 stalo něco, co předjede na světlech Carreru, asi by to chtělo víc než sání

S váhou nebylo nic děláno právě kvůli tomu, aby spotřeba neletěla nahoru, což by se stalo při jejím záměrném odpojení - jakmile váha + teplotní čidlo zjistí , že je tam studenější vzduch (tzn. je ve stejném objemu více kyslíku), pustí ECU méně paliva, aby výbušnost směsi zůstala +- zachována (hooodně zjednodušeně řečeno - ještě se do toho plete škrtící klapka sání atd atd...) - upřímě řečeno, vlastně jsem ani nestudoval, jetli tam váha je-jdu se kouknout

. Spousta lidí se u instalace těchhle věcí dopustí jedné fatální chyby - nechá filtr sát teplý (někdy dost horký) vzduch přímo od motoru... což má na spotřebu, potažmo výkon vliv právě opačný... někdo to odstíní přepážkou- což je lepší, ale dle mého ještě ne úplně dokonalé...
Tudíž: nedával jsem tam ten fitr kvůli toho, abych mohl závodit se Šumim, ale za a) kvůli tomu, aby šel ten motor rychleji do otáček, a za b) právě aby spotřeba šla přinejmenším trochu dolů.
Budu bedlivě pozorovat rafičku benzínu a uvidíme - třeba se taky šeredně pletu (ač to tak zatím nevypadá

)
P.S. - pokud jsem se ve svých úvahách dopustil nějaké fatální chyby, prosím nekamenovat
