odhlučnění
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 16 dub 2014, 14:29
odhlučnění
Ahoj. Vím, že někde na fórum to bylo ale bez žádného konkrétního řešení.
Má někdo z Vás zkušeností s odhlučněním hlavně podběhu a podlahy kufru?
Začínám o tom čím dál tím více přemýšlet ale rád bych poznal zkušeností těch, kteří do toho už šlí,
Díky,
Má někdo z Vás zkušeností s odhlučněním hlavně podběhu a podlahy kufru?
Začínám o tom čím dál tím více přemýšlet ale rád bych poznal zkušeností těch, kteří do toho už šlí,
Díky,
I30 kombi
GDI 2014.
GDI 2014.
- Reklama
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: odhlučnění
Zkus kouknout na posledni Autosalon na Prime, zrovna to tam bylo, at uz pro inspiraci nebo reseni
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
-
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 16 dub 2014, 14:29
Re: odhlučnění
To jsem viděl ale zajímalo mně, jestli někdo už to řešil a jakou má zkušenost. Dnes jsem se díval na plasty a sranda to nebude. Podběh má několik nýtu v přední částí. V kufru je třeba odmontovat skoro všechno a jeden plast navazuje na další. Asi bude lepší aby udělal to někdo, kdo má s tím zkušeností.
I30 kombi
GDI 2014.
GDI 2014.
-
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 16 dub 2014, 14:29
Re: odhlučnění
ještě mně napadlo – pokud nalepí se na dveře tlumicí matu + folie (viz foto http://www.ahifi.cz/clanky/detail/vymen ... avia-2.htm) neovlivní to funkce airbagu?
Te čidla jsou asi ve dveřích. Co myslíte?
Te čidla jsou asi ve dveřích. Co myslíte?
I30 kombi
GDI 2014.
GDI 2014.
Re: odhlučnění
U mé i20 jsou čidla v motorovém prostoru na nosnících vlevo a vpravo, kde jsou další jsem nepátral, podle mě ve dveřích nejsou.
A i tak čidla jsou upevněná na karoserii takže i kdyby jsi je oblepil tak na funkčnost by to nemělo mít vliv pokud nenalepíš folii mezi ten nosník a stranu odkud do toho praští to druhé auto.
A i tak čidla jsou upevněná na karoserii takže i kdyby jsi je oblepil tak na funkčnost by to nemělo mít vliv pokud nenalepíš folii mezi ten nosník a stranu odkud do toho praští to druhé auto.
Re: odhlučnění
Čau, napsal bych taky pár postřehů, odhlučnil jsem kapotu a podběhy a rozdíl jsem poznal hned po pár metrech na nerovné silnici, rázy nejsou tak slyšet a je to hodně poznat když člověk třeba křižuje koleje ať už vlakové nebo od tramvaje.. Investice se mi určitě vyplatila a už se chystám na další, ale napřed musím nastudovat jak rozdělat dveře abych je mohl vytlumit a odhlučnit..
použítě materiály:
Tlumící materiál GLADEN AERO MULTI 5x
Tlumící materiál GLADEN AERO WAVE 2x
Tlumící materiál STP ANTICOR G (2,4 mm) 2x
cena cca 3400kč
kapota po stržení originálního tapecu lepení nového odhlučění Podběhy není těžké sundat, sice člověk musí oddělat kolo, ale pak už to jde poměrně jednoduše. Na předním podběhu jsou 3 vruty a zbytek jsou jen sponky na šroub, takže stačí šrouby jen povolit a sponky i s nimi vycvaknout ven. jediný co je trochu blbý tak jsou šrouby i od podvozku 3 vepředu další je u zástěrky, ale po prohlídce to hned člověk vidí. Zadní je jednoduší míň šroubů a možná už jsem v tom byl trochu zručnější
zadní podběh, vylepený
použítě materiály:
Tlumící materiál GLADEN AERO MULTI 5x
Tlumící materiál GLADEN AERO WAVE 2x
Tlumící materiál STP ANTICOR G (2,4 mm) 2x
cena cca 3400kč
kapota po stržení originálního tapecu lepení nového odhlučění Podběhy není těžké sundat, sice člověk musí oddělat kolo, ale pak už to jde poměrně jednoduše. Na předním podběhu jsou 3 vruty a zbytek jsou jen sponky na šroub, takže stačí šrouby jen povolit a sponky i s nimi vycvaknout ven. jediný co je trochu blbý tak jsou šrouby i od podvozku 3 vepředu další je u zástěrky, ale po prohlídce to hned člověk vidí. Zadní je jednoduší míň šroubů a možná už jsem v tom byl trochu zručnější
zadní podběh, vylepený
Hyundai I30 1.6CVVT - Ice Blue
Re: odhlučnění
Dobrá práce, kolik byla celková investice? A kde jsi to objednával? Ohledně dveří se mrkni někde na fóru je komplet ukázka demontáže (montoval se modul na sklápění zrcátek)
Edit: tady je odkaz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=158&t=28001
Edit: tady je odkaz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=158&t=28001
-
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 16 dub 2014, 14:29
Re: odhlučnění
Pekne, diky za fotky. Te vruty jses odvrtal a potum dal nove nebo jak jses to resil? Je poznat rozdil pri jizde po normalnim asfltu (me prijde znacny hluk od kol). Jeste jeden navod na dvere jsem nasel tady:
http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... opic=570.0
http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... opic=570.0
I30 kombi
GDI 2014.
GDI 2014.
Re: odhlučnění
vyšlo mě to na 3400kč, objednával jsem na ahifi.cz. Ano je slyšet i rozdíl i při normální jízdě. Neodvrtával, ale odšrouboval a dal zpátky. No dveře jsem myslel úplně rozdělat, tapec ten je jednoduchej a i okno se dá poměrně jednoduše vydělat, ale potom nevím jestli je třeba i z boku odšroubovat zámek, aby mi šel oddělat celej ten panel.
Hyundai I30 1.6CVVT - Ice Blue
Re: odhlučnění
Pěkná práce. A velmi užitečné rady. Také se vážně zaobírám myšlenkou o odhlučnění podběhů.
Ty jsi lepil odhlučňovací materiál na vnější stranu plastových vložek do blatníku. Celkem mi přijde logické, že to odhluční odlétající kamínky. Já měl za to, že se má tlumící hmota nalepit do podběhů na plech, aby se omezila rezonance do karosérie, tak jak jsi to udělal u víka motoru.
Mám dotaz. Kolik je místa mezi plastovou vložkou a plechem podběhu? Vejde se tam Tvoje řešení + ještě nalepený pás na plech? Druhý dotaz je na vodoodpudivost Tebou použitých materiálů v podbězích.
Ty jsi lepil odhlučňovací materiál na vnější stranu plastových vložek do blatníku. Celkem mi přijde logické, že to odhluční odlétající kamínky. Já měl za to, že se má tlumící hmota nalepit do podběhů na plech, aby se omezila rezonance do karosérie, tak jak jsi to udělal u víka motoru.
Mám dotaz. Kolik je místa mezi plastovou vložkou a plechem podběhu? Vejde se tam Tvoje řešení + ještě nalepený pás na plech? Druhý dotaz je na vodoodpudivost Tebou použitých materiálů v podbězích.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Re: odhlučnění
jj na vnější stranu, když to nalepíš i na plech bude to ještě lepší, já to udělal taky, ale jen vepředu.. Zadek mě teprve čeká na plech, koupil jsem si toho prostě málo a hlavně jsem nevěděl kam všude to půjde.. místa je tam dost a chce to si jen pohrát a zjistit kam to jde a kam ne.. S vodou se to snese... Aspoň co udává výrobce a firma Ahifi u které jsem si nechal poradit..jjenda píše:Pěkná práce. A velmi užitečné rady. Také se vážně zaobírám myšlenkou o odhlučnění podběhů.
Ty jsi lepil odhlučňovací materiál na vnější stranu plastových vložek do blatníku. Celkem mi přijde logické, že to odhluční odlétající kamínky. Já měl za to, že se má tlumící hmota nalepit do podběhů na plech, aby se omezila rezonance do karosérie, tak jak jsi to udělal u víka motoru.
Mám dotaz. Kolik je místa mezi plastovou vložkou a plechem podběhu? Vejde se tam Tvoje řešení + ještě nalepený pás na plech? Druhý dotaz je na vodoodpudivost Tebou použitých materiálů v podbězích.
Hyundai I30 1.6CVVT - Ice Blue
Re: odhlučnění
mozes potom urobit aj foto ako je to nalepene na plechu ?
Hyundai Tucson 2016 - 1,6 GDI 97kW 130k - Moon rock STYLE
Re: odhlučnění
S tím lepením na plech bych byl opatrný. První problém s nějakou korozí a záruku ti hoděj na hlavu.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: odhlučnění
O rezavění, tedy korozi bych teda obavu vůbec neměl. Ty materiály určené do podběhů jsou většinou bitumenové, nebo neoprenové s velmi lepivou vrstvou a jak je známo ten první materiál je používám na střešní krytiny a druhý znají potápěči.
Podívejte se někdy do mikrovlnek, praček, myček a dalších domácích spotřebičů co vydávají hluk a uvidíte z vnitřní strany na vybraných plechových plochách černou hmotu, která nejde zaboha odstranit. To je ten bitumen. Dá se tím vytlumit i PC.
Strašení zárukou, to tady už je takový folklór.
Podívejte se někdy do mikrovlnek, praček, myček a dalších domácích spotřebičů co vydávají hluk a uvidíte z vnitřní strany na vybraných plechových plochách černou hmotu, která nejde zaboha odstranit. To je ten bitumen. Dá se tím vytlumit i PC.
Strašení zárukou, to tady už je takový folklór.
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Re: odhlučnění
Zdravím Itřicitkáře, tak jsem zase trošku postoupil s odhlučněním dále. Tentokrát jsem se pustil do prostoru podlahy u řidiče a spolujezdce, dále celý kufr a podlahu pod zadními sedadly, bohužel nemám moc fotek, protože vše šlo krásně bez problémů a já zapomínal fotit, ale za to sem dám plánek a popíšu jak jsem postupoval.
Nejprve popíšu prostor podlahy řidič, spolujezdec. Rozebral jsem tapec u obou dveří, to je brnkačka jelikož vše je jen nacvakané, takže stačí některý roh vždy podebrat a pak už jen postupně vycvakávat.
1. nejprve jsem oddělal díl číslo 1, to je práh u předních dveří, stačí jej prsty podebrat zespodu a trochu zabrat, drží na třech bodech
2. potom práh zadních dveří, tady pozor vzadu drží na šroubu pod sedákem, takže vyšroubovat a zase trochu zespodu zabrat a pryč s ním
3. potom jsem si oddělal těsnící gumu z obou dveří u středovýho sloupku
4. oddělat tapec středovýho sloupku, já dělal jen po bezp. pás, opět vycvaknout drží na 4 místech, je potřeba použít trochu větší síly, aspoň u mě to tak bylo
5. aby jsme oddělali díl číslo 4 je potřeba zase odstranit těsnící gumu, potom vycvaknout z přední části a táhnout směrem k sobě, (k zadní části vozu)
U řidiče je to stejné jen je ještě potřeba odšroubovat klička na otvírání kapoty a plynový pedál.
Dále je potřeba vymontovat středový panel
1. tady začneme vydechama na klimatizaci, ty se demontují tak, že začneme odspodu, stačí si něčím pomoct odehnout spodní roh, aby se tam člověk dostal prsty a pak už jen tahat k zadní části vozu, až povolí všechny klipsny.
2. pak odděláme díl číslo 2, drží na jednom šroubu ve vrchní části, pak jen vycvaknout
3. díl od řadící páky pro mě byl nejtěžší, jsou tam vidět z boku na každé straně 2 zobáčky, které to drží, ovšem odehnout je není tak jednoduché, ale s trochou opatrnosti, lze udělat i toto
4. odšroubovat šrouby, které drží samotný středový panel, dva jsou v loketní opěrce, 2 pod krytem řadící páky a potom už jen z každé strany ve předu u noh.
Pokud jste toto zvládli už stačí jen od zadku začít zvedat až ke stropu a vytáhnout pryč.
A konečně jsme se dostali ke krytině podlahy, kterou stačí jen nadzvednout a máte volno až po uchycení předních sedadel.
A hurá do toho
Tlumící materiál GLADEN AERO MULTI 4x
Tlumící materiál STP ANTICOR G (2,4 mm) 4x
Tlumící materiál GLADEN AERO FOAM 3x
cena cca 3740kč
Tlumící materiál GLADEN AERO FOAM jsem použil na vylepení středovýho tunelu a všech dílu tapecu.
Samozřejmě jak jsem dodělal podlahu u řidiče a spolujezdce hned jsem se musel vydat na projížďku a rozdíl jsem na nerovnostech poznal hned opravdu hluk od pneumatik se snížil.
Během týdne napíšu jak jsem postupoval s odhlučněním kufru, mějte se pánové.
Nejprve popíšu prostor podlahy řidič, spolujezdec. Rozebral jsem tapec u obou dveří, to je brnkačka jelikož vše je jen nacvakané, takže stačí některý roh vždy podebrat a pak už jen postupně vycvakávat.
1. nejprve jsem oddělal díl číslo 1, to je práh u předních dveří, stačí jej prsty podebrat zespodu a trochu zabrat, drží na třech bodech
2. potom práh zadních dveří, tady pozor vzadu drží na šroubu pod sedákem, takže vyšroubovat a zase trochu zespodu zabrat a pryč s ním
3. potom jsem si oddělal těsnící gumu z obou dveří u středovýho sloupku
4. oddělat tapec středovýho sloupku, já dělal jen po bezp. pás, opět vycvaknout drží na 4 místech, je potřeba použít trochu větší síly, aspoň u mě to tak bylo
5. aby jsme oddělali díl číslo 4 je potřeba zase odstranit těsnící gumu, potom vycvaknout z přední části a táhnout směrem k sobě, (k zadní části vozu)
U řidiče je to stejné jen je ještě potřeba odšroubovat klička na otvírání kapoty a plynový pedál.
Dále je potřeba vymontovat středový panel
1. tady začneme vydechama na klimatizaci, ty se demontují tak, že začneme odspodu, stačí si něčím pomoct odehnout spodní roh, aby se tam člověk dostal prsty a pak už jen tahat k zadní části vozu, až povolí všechny klipsny.
2. pak odděláme díl číslo 2, drží na jednom šroubu ve vrchní části, pak jen vycvaknout
3. díl od řadící páky pro mě byl nejtěžší, jsou tam vidět z boku na každé straně 2 zobáčky, které to drží, ovšem odehnout je není tak jednoduché, ale s trochou opatrnosti, lze udělat i toto
4. odšroubovat šrouby, které drží samotný středový panel, dva jsou v loketní opěrce, 2 pod krytem řadící páky a potom už jen z každé strany ve předu u noh.
Pokud jste toto zvládli už stačí jen od zadku začít zvedat až ke stropu a vytáhnout pryč.
A konečně jsme se dostali ke krytině podlahy, kterou stačí jen nadzvednout a máte volno až po uchycení předních sedadel.
A hurá do toho
Tlumící materiál GLADEN AERO MULTI 4x
Tlumící materiál STP ANTICOR G (2,4 mm) 4x
Tlumící materiál GLADEN AERO FOAM 3x
cena cca 3740kč
Tlumící materiál GLADEN AERO FOAM jsem použil na vylepení středovýho tunelu a všech dílu tapecu.
Samozřejmě jak jsem dodělal podlahu u řidiče a spolujezdce hned jsem se musel vydat na projížďku a rozdíl jsem na nerovnostech poznal hned opravdu hluk od pneumatik se snížil.
Během týdne napíšu jak jsem postupoval s odhlučněním kufru, mějte se pánové.
Hyundai I30 1.6CVVT - Ice Blue