Ahoj všem, kdo zhodnotí, popíše rozdíly a řekne co je lepší a proč.
1,2i nebo 1,1 CRDi. Benzín nebo nafta se třemi válci?
Děkuji
Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
V první řadě bych se rozhodoval dle předpokládaného využití auta (krátké / dlouhé trasy, časté studené starty) a předpokládaného ročního nájezdu. Zvážil bych tohle a až pak porovnání benzín vs. nafta.
Totiž
- nafta je skvělá na dlouhé trasy, na krátké trasy s častými studenými starty je lepší benzín
- roční nájezd: přes 25.000 km / rok se vyplatí nafta, při menším nájezdu benzín; i když jedeš několikrát za rok dlouhou trasu s benzínem, dá se jet úsporně a rozdíl v spotřebě benzín vs. nafta nemusí být nějak dramatický
- u nafty asi bude DPF a EGR - oba zvyšují spotřebu, navíc DPF vyžaduje vypálení v nějakých intervalech, takže jestli nejezdíš dlouhé trasy, budeš nucen jednou za čas projet x km víceméně zbytečně jen kvůli vypálení DPF
- v neposlední řadě pořizovací náklady za auto s benzínovým vs. naftovým motorem a cena servisních prohlídek vč. intervalů jednotlivých prohlídek
- do úvahy nutno vzít i cenový rozdíl za litr paliva, kdy cena nafty se téměř vyrovnala ceně benzínu nebo ji někde i mírně překročila (může se stát, že po sečtění, vydělení, vylogaritmování, integrování a dělení všech hodnot vypadne návratnost nafty někde kolem 150.000 km, což je hodnota, kterou mnoho lidí za život auta skrátka nenajede)
- s naftou se nepodíváš do Paříže
Toliko za mně nějaká obecná moudra. Nepreferuji striktně jeden druh paliva, nezatracuji jiný. Pouze chce trochu selského rozumu se rozhodnout, na co auto budu využívat a podle toho se rozhodnout.
Totiž
- nafta je skvělá na dlouhé trasy, na krátké trasy s častými studenými starty je lepší benzín
- roční nájezd: přes 25.000 km / rok se vyplatí nafta, při menším nájezdu benzín; i když jedeš několikrát za rok dlouhou trasu s benzínem, dá se jet úsporně a rozdíl v spotřebě benzín vs. nafta nemusí být nějak dramatický
- u nafty asi bude DPF a EGR - oba zvyšují spotřebu, navíc DPF vyžaduje vypálení v nějakých intervalech, takže jestli nejezdíš dlouhé trasy, budeš nucen jednou za čas projet x km víceméně zbytečně jen kvůli vypálení DPF
- v neposlední řadě pořizovací náklady za auto s benzínovým vs. naftovým motorem a cena servisních prohlídek vč. intervalů jednotlivých prohlídek
- do úvahy nutno vzít i cenový rozdíl za litr paliva, kdy cena nafty se téměř vyrovnala ceně benzínu nebo ji někde i mírně překročila (může se stát, že po sečtění, vydělení, vylogaritmování, integrování a dělení všech hodnot vypadne návratnost nafty někde kolem 150.000 km, což je hodnota, kterou mnoho lidí za život auta skrátka nenajede)
- s naftou se nepodíváš do Paříže
Toliko za mně nějaká obecná moudra. Nepreferuji striktně jeden druh paliva, nezatracuji jiný. Pouze chce trochu selského rozumu se rozhodnout, na co auto budu využívat a podle toho se rozhodnout.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
Ja by som hlavne dal otázku do sekcie i20. Určite tam budú mať viac skúsenosti.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
Omlouvám se do i20 jsem již napsal.
Děkuji za info o rozdílech. Uvažuji, že si to auto už nechám do důchodu a tedy 150 000 km určitě najedu. Už jsem se taky vyřádil a ještě se jako řidič živím. Jestli se jako delší trasa počítá 130 km, tak na chalupu jezdím co dva týdny. To by stačilo? Uvidím jaké mi ukážou servisní prohlídky a jejich plán, ale zatím chci víc tu naftu.
Do Paříže autem rozhodně ne a už jsem tam byl dvakrát a to je pro mě dostačující. Máš pravdu, že i takovým směrem se musíme dívat. V katalogu píšou i hodnotu emisí CO2 a nafta je o 20g lepší než ten benzín. Ale to je jen na papíru.
Dík za další slova.....
Děkuji za info o rozdílech. Uvažuji, že si to auto už nechám do důchodu a tedy 150 000 km určitě najedu. Už jsem se taky vyřádil a ještě se jako řidič živím. Jestli se jako delší trasa počítá 130 km, tak na chalupu jezdím co dva týdny. To by stačilo? Uvidím jaké mi ukážou servisní prohlídky a jejich plán, ale zatím chci víc tu naftu.
Do Paříže autem rozhodně ne a už jsem tam byl dvakrát a to je pro mě dostačující. Máš pravdu, že i takovým směrem se musíme dívat. V katalogu píšou i hodnotu emisí CO2 a nafta je o 20g lepší než ten benzín. Ale to je jen na papíru.
Dík za další slova.....
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
Krátké trasy myslím do nějakých 20 km jednorázově, kdy má motor málo šancí na zahřátí, zvláště v zimě. Takže zmiňovaných 130 km bude ok
Doporučuji ještě půjčit si jak benzínovou, tak naftovou verzi, a rozhodovat se i podle toho, jak ti který motor sedne pocitově. Plus ještě pro jistotu zkusit přepočítat návratnost, jak jsem psal výše. Zbytek už bude, myslím, věcí rozumu a "co peněženka dovolí".
Víc už by mohl říct někdo, kdo má s těmito motory nějakou zkušenost.
Doporučuji ještě půjčit si jak benzínovou, tak naftovou verzi, a rozhodovat se i podle toho, jak ti který motor sedne pocitově. Plus ještě pro jistotu zkusit přepočítat návratnost, jak jsem psal výše. Zbytek už bude, myslím, věcí rozumu a "co peněženka dovolí".
Víc už by mohl říct někdo, kdo má s těmito motory nějakou zkušenost.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nová i20 -1,2i nebo 1,1 CRDi ?
Najezdím ročně cca 20000km, většinou d/z práce 30+30 a taky jsem na chvíli uvažoval o naftě, jenže při tomhle nájezdu mi vyšlo, že v okamžiku, kdy se to začne vyplácet bude už nájezd za zárukou a bude možné očekávat nákladný servis: vstřiky, turbo atd.
Navíc, nevím zda by se mi s naftou jezdilo lépe radostněji, ropáci např. předjíždí na 4ku, ale když to nevychází, tak stejně musí dávám za tři a pak za čtyři (trojka není dost dlouhá), prostě omezený rozsah otáček a to by mě asi nebavilo..
Navíc, nevím zda by se mi s naftou jezdilo lépe radostněji, ropáci např. předjíždí na 4ku, ale když to nevychází, tak stejně musí dávám za tři a pak za čtyři (trojka není dost dlouhá), prostě omezený rozsah otáček a to by mě asi nebavilo..