Pokud by si našel při vypouštění oleje kovové špony tak to je na rychlou cestu do servisu. To bývalo možná u starých škodovek, kde bylo v předpisu první výměna olelej po 1000km a výrobní tolerance s přesnotní na jeden kilometr

), kde se ještě dával záběhový zákluzový olej a motor se následně vyplachoval a až pak se dávala plnohodnotná náplň již trvalejšího charakteru. Dneska díky bohu, je už tohle dávno jinak a velmi uživatelsky přívětivé díky pokročilé technice výrob maziv. Nic takového řešit nemusíš jen nepřekračovat doporučení výrobcem a lejt jen správný olej dle rozpisu.
Jsou tu extrémisti, co mění olej po 5ti tisících. Já ho měním u nafty po 15 tisících u LPG po 10ti. Polovina intervalu daná výrobcem a dlouhodobě žádný problém nikdy nebyl. On totiž nebyl ani když se měnil u firemáků po 30ti s long life a auta jezdí do dnes a mají 300 tisíc na hrbu, původní vstřiky, původní turba.. Ale je nutné vždy posoudit podmínky provozu. Když to bude jezdit jen kolem komína par km denně, pak je zkrácení výměn víc než nutné klidně na 10tisíc km. Samozřejmě když uděláš první výměnu v pěti, motor se zlobit nebude, ale je to naprosto zbytečné a jen to vytáhne prachy z peněženky. Raději investuj tyhle kačky do aditiva do nafty, nebo používej již premiovou naftu. Uděláš tomu autu 2x lepší službu.
Zajíždění? 1-2tisíce km s tím jezdit normálně, bez extrémů v obou pásmech otáček jak nízké tak vysoké, hodně řadit aby si to hezky sedlo a pak už to neřeším. Daleko důležitější je než po autu chtít výkony, tak ho nechat hezky zahřát a to ne jen ručičkou na vodu. Olej se zahřívá podstatně déle a pak zase nechat hezky vychladnout po nějaké svižnější jízdě..