EGR ventil ? nouzový chod

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od i40 100Kw »

Zdravím všechny,

Mám i40 1.7 crdi 100 kw r.v 2012 najezd 60 tis.

Motor mi sem tam skáče do nouzového režimu= snížený výkon max 3 tis otáček jak v záběru na rychlost tak i na neutrál..nevím kdy a proč co je příčinou, žádná kontrolka nesvítí, necuká starty o.k spotřeba taky sem tam to jede at studené nebo zahřáté o.k pak najednou nevím proč to skočí do nouzáku..vypnu motor nastartuji a jede zase jako by nic, po nějaké době třeba i po hodině jízdy, opět skočí do nouzáku. V servisech neorigo co mají diagnostiky na nic nepřišli. Pokud to nenapíchnou v době nouzového režimu tak jim to ani neukáže že tam před minutou než jsem vypl motor nějaký problém byl. V Hyundai mi řekli EGR ventil jistě...tak jsem je se známým rozebrali a vyčistili..nebyly nějak moc zanesené jak vídám z fotek, po vyčištění EGR jak nový...výsledek pořád stejné.
Pokud to je elektrické ovládání egru ? tak proč to padá do nouzáku jen někdy? za nevysvětlitelných okolností? proč mi nevyskočí kontrolka motoru porucha ?po vypnutí se to resetuje jede a pak zas do nouzáku ? nechce se mi měnit egr za 18 tis + práce když nevím jistě zda je to tím..nevěřím že to co řekli v Hyundaii že je tutovka. Mám zkušenosti že mi v servisech napovídali tolik pohádek vymněte to a tamto a bylo to vše uuuplně v něčem jiném.
Aby to nebylo turbo...? ale dle mě laika by buď šlo nebo nešlo ale sání podtlak akcelerace je v normálu diagnostika nic nevyhazuje.

Dá se opravit elektrická část EGRU ? aneb kde se dá koupit celý EGR levněji.. nebo repas apd. Děkuji za každou radu....
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
Reklama
 

i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil ? nouzový chod ani jedno byl to přicpaný DPF

Příspěvek od i40 100Kw »

Ahoj všichni,

Snad tím pomůžu pokud někdo bude mít podobný problém jako já ,,výše uvedený,, ...první po čem běžte tak je zkušený mechanik který má dobrou diagnostiku a umí v ní číst... doufám že to nezakřiknu ale byl to přicpaný DPF filtr hodnota 14.5 g tak vyvolali regeneraci a je to zatím o.k . v Hyundai mi řekli že je to jistě špatný EGR ventil = 18 tis + práce. Řekl jsem hmm děkuji a odjel jsem si to ověřit různě po mechanicích.A Ještě že jsem tak činil.. šel jsem step by step co se týče selekce závad od nejlevnější po nejdražší. A na štěstí to bylo DPFko které jsme vyčistili pomocí diagnostiky.

Ještě přidám do nouzáku to skákalo po řádném zahřátí, a když jsem při sjezdu z dálnice dojížděl a motor šel na volnoběh..motor to prý na volnoběh nestíhá protlačit ty splodiny jak by měl tak to skočí do nouzáku.

Snad to někdy někomu pomůže.

Ať se Vám daří auta Vás poslouchají.
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
ivoš
*
Příspěvky: 72
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od ivoš »

Je divné, že EGR byl relativně čistý a přitom bylo DPF -ko zacpaně. To jezdíš krátké trasy ?? Nejvetší problém DPF je nedokončená regenerace - na to jsou ideální dlouhé trasy a občas dát do nafty přísadu ke snadnému ( za nižší teploty ) vypálení DPF filtru.
Dej vědět co se děje dál, kolik máš najeto a co tankuješ.
Jinak EGR - http://www.mroauto.cz/katalog/hyundai/i ... 75/100542/
drž se
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od i40 100Kw »

....Uplně nahoře je vše na co se ptáš nájezd 60 tis tankováno jen Shell. a nao co není pro naftu dobré krátké trasy 11 km tam a zpět a sem tam dálkovka což není pro DPF dobré ...vím
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od i40 100Kw »

Ahoj Ivoši, díky za odkaz to je egr podtlakový? já už mám elektronický a obávám se že to nebude elektronickým ovladačem ale egr mechanická část klapky zanesené sazemi...nevíte kde se dá levně sehnat egr ventil ? děkuji v případě pokud má někdo zkušenosti s mým problémem....
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
MAX07
Příspěvky: 1
Registrován: 11 srp 2018, 08:56

Re: EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od MAX07 »

Mám naprosto stejný problém s IX 35 2.0 CRDI 136 Kw. V záruce jsem reklamoval nouzový režim - "odborníci" v Hyundai nic nezjistili - prý se má stavit až se rozsvítí oranžová kontrolka. To se později též stalo, ale v paměti stejně nic nebylo - takže vyčistili DPF filtr. Záruka skončila a závada se začala zhoršovat - vypozoroval jsem, že v chladu se to nestávalo (celou letošní zimu mi to tam neskočilo). Začal však teplý duben a vesele to skákalo do nouzáku (nejprve občas motor zabrblal a po chvíli to tam skočilo). Nepomohlo ani vypnutí motoru - po pár km to tam bylo zpátky. Tak jsem to dal kamarádovi ke kontrole - vzal to do servisu Hyundai - a co tam "odborníci" zjistili? - nic (v paměti prý nic není). Tak se kamarád rozhodl, že to sjede na univerzální diagnostice a jemu to napsalo závadu EFR. Tak ho vyndal (prý zážitek to povolit) a vyčistil ho. Pochopitelně to nepomohlo. Znovu ho vyndal, zkontroloval vyčištění a zjistil, že se ventil 10 zavře a 1 x ne - takže asi dochází zásluhou teploty k roztažení materiálu?
Rovnou mi řekl, že levné náhražky EGR (bezejmenné značky se dají koupit již kolem 5.000,-Kč) nefungují tak jak originály. Takže můj EGR (28410 2F000) stojí např. v auto Kelly (výrobce VEMO - takže žádná provovýroba) cca 27.000,-Kč po registraci (bez ní skoro 32.000,-Kč) dále mi řekl, že je schopen sehnat repasovaný (výměnný způsob) se zárukou za cca 8.000,-Kč pro něho a stále není úplně stoprocentní jistota, že to bude fungovat, tak jsem se rozhodl EGR ventil objednat v Koreji. Minulý týden jsem ho objednal, včera mi dorazil (člověk kouká, že je tady balíček 7. den po objednání), tváří se to jako originál (krabice Hyundai Mobis, hologramy, QR kód). V neděli to doufám kamarád prohodí a budu se modlit, aby to fungovalo :) . Jinak cena v Koreji cca 150-160 dolarů, musí se počítat s případnou platbou cla a DPH (clo je až od 150 dolarů). Takže i tak se nedostanete na cenu "no name" výrobce, ale je to stále loterie. Je mi ale divný, že když dělají "nejlepší" auta, proč mají tak drahý díly.
Tak mi držte place.
i40 100Kw
*
Příspěvky: 53
Registrován: 03 zář 2017, 22:06
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil ? nouzový chod

Příspěvek od i40 100Kw »

Ahoj kolego jak si dopadl co to bylo ??? díky
Hyundai I40, 100kw, Premium Nav - Blue spirit.
Toyota M.R.2 115 kw.
Toyota Corolla 1.6 Gti 95 kw
Opel Ascona 2.0 i
Škoda 120 M. Koní = málo.
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“