Ahoj.
Som novym majitelom jazdeneho SantaFe r.v. 2011 2.2CRDi 145kw 4x4 automat 6.
Mam na vas skusenejsich otazku:
- Ma auto indikaciu potreby regeneracie, vypalenia DPF? Ako to signalizuje a ako zistim, ze je potreba regenerovat, ze to prebieha a ze to je uspesne ukoncene?
Tu na fore som cital, ze sa zvysi spotreba, ak sa auto snazi regenerovat. Momentalne mam o dost zvysenu spotrebu ale nie som si isty ci to suvisi s DPF...
Dik za rady.
Peter.
Vypalovanie, regeneracia DPF - ako na to?
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Vypalovanie, regeneracia DPF - ako na to?
Hyundai SantaFe II 4x4 2.2CRDi 145kw, automat 6, r.v.2011
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Vypalovanie, regeneracia DPF - ako na to?
Asi ti odpoví nějaký majitel stejného vozu, já mám auto bez DPF, ale něco málo o tom vím. U naprosté většiny aut s DPF a řekl bych skoro u všech, se žádná kontrolka která by signalizovala probíhající regeneraci nevyskytuje. Je až kontrolka "skoro ucpaného filtru" žlutá s takovým děrovaným tlumičem...... regenerace probíhají automaticky za určitých podmínek (zahřátý motor, plynulá rychlejší jízda a potřeba filtr vypálit) tu potřebu vypálit zjistí ř.j. z rozdílu diferenčních tlaků z čidel před a za DPF. Ta výše zmíněná žlutá kontrolka pak upozorňuje na hodně špatný stav DPF tedy pokud je naplněn na cca 70% a v podstatě říká, že je třeba vzít auto na venčení stejně jako večer psa Tedy mělo by se auto ohřát a vyrazit tak na 50-100 km ostřejší dálniční jízdy.
To že probíhá regenerace se dá poznat a vnímavý řidič to asi i pozná - změní se trochu zvuk motoru, na palubáku vyskočí spotřeba tak o 2-3 l , někdy se zapne el. vytápění zadního okna, klimatizace atd. prostě ř.j. se snaží co nejvíce motor zatížit aby se zvedla teplota v DPF a saze zhořely. Pokud se ignoruje i svit této kontrolky, většinou se přepne motor do nouzového režimu a nezbyde než vypálit DPF přes diagnostiku. A není to opravdu procházka růžovým sadem , naopak když jsme toto prováděli na celém dvoře nebylo vidět - prostě "minutka ekologie" v praxi .......
To že probíhá regenerace se dá poznat a vnímavý řidič to asi i pozná - změní se trochu zvuk motoru, na palubáku vyskočí spotřeba tak o 2-3 l , někdy se zapne el. vytápění zadního okna, klimatizace atd. prostě ř.j. se snaží co nejvíce motor zatížit aby se zvedla teplota v DPF a saze zhořely. Pokud se ignoruje i svit této kontrolky, většinou se přepne motor do nouzového režimu a nezbyde než vypálit DPF přes diagnostiku. A není to opravdu procházka růžovým sadem , naopak když jsme toto prováděli na celém dvoře nebylo vidět - prostě "minutka ekologie" v praxi .......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Vypalovanie, regeneracia DPF - ako na to?
Bohužel kontrolku vypalování DPF nemá skoro žádné auto.
Když se kontrolka rozsvítí, tak už to značí problém s filtrem.
Během jízdy skoro nepoznáš jestli je regenerace aktivní (pouze při zařazené rychlosti bez plynu - spotřeba by měla být 0, při regeneraci to bude něco ukazovat), ale při zastavení ti auto znatelněji hučí a je cítit jakoby spálená guma.
Když se kontrolka rozsvítí, tak už to značí problém s filtrem.
Během jízdy skoro nepoznáš jestli je regenerace aktivní (pouze při zařazené rychlosti bez plynu - spotřeba by měla být 0, při regeneraci to bude něco ukazovat), ale při zastavení ti auto znatelněji hučí a je cítit jakoby spálená guma.
Tucson 1.7 85kw Black panther Trikolor plus 3/2018
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie, regeneracia DPF - ako na to?
U Tucsona je to stejné, probíhající regeneraci DPF poznáš jedině když při zařazené rychlosti dáš nohu z plynu a okamžitá spotřeba nepadne na nulu. Jo, a taky meziplyny při podřazování jsou mnohem "vláčnější".
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek