Santa fe, CRDi, 2.0, 92kw, automat.
Vezl jsem včera mechanika autoservisu a přišla řeč na spotřebu. Na to mi řekl proč nepoužívám manuální řazení kvaltů, že by mohla být spotřeba až o litřík menší. Jen, že bych se s tím musel "naučit" jezdit. Jedinou nevýhodu by bylo, že bych pozbyl komfort z jízdy.
Borci, jaký je váš názor. Dá se tímto způsobem ušetřit
Jinak jakou máte spotřebu při této motorizaci
Děkuji
No myslím, že se manuální režim až tak neprojeví, já mám na IX55 manuální režim se sekvenční řazením 6 stupňů, ale moc ho nepoužívám. Do manuálního modu přepínám pokud chci rychle předjet - motor i turbo je pak v otáčkách a reakce auta jsou na povely plynem rychlejší a pak ho používám v místech, kde z důvodu omezené rychlosti automat neví co zařadit a tak různě přehazuje zbytečně - typicky tunel Blanka od Troje rychlost 70 a automat řadí 5 - 4 - 5 občas zamyká a odemyká měnič a tohle za pár km udělá třeba 10x tak tam ve vjezdu do tunelu dám manuální 4 a na cca 1900 ot projedu celým tunelem.
Nevím jak má automat řešen Santa I gen. Tam bude asi jen omezení řazení na nižší stupně D III II I N R P
Zeptej se mechanika jak to myslel a ať ti teda poradí jak na to a vyzkoušej
Jinak syn se santou I 92 Kw manuál jezdí kolem 8 litrů někdy malinko víc, někdy míň a já s IX55 se teď pohybuji na 8,8 - obě spotřeby jsou při tankování ne dle PP.
To jsem mu taky řekl, že to vyzkouším. Natankuji stejné množství a budu jezdit napřed normálně na automat a pak vyzkouším manuál a uvidím. Pak se podělím o výsledek.
Debata vznikla tak, že jsme jeli do táhlejšího kopce a automat držel 4 a řekl ať podřadím manuálně na 3, otáčky klesly pod 2000 a rychlost byla stejná . Pak jsme sjeli do města, manuálně jsem dal 4, točky byly cca 1500 ustálená rychlost 55km. Tak uvidím. Budu experimentovat.
No kdybys měl PP co ukazuje okamžitou spotřebu, tak bys viděl rozdíl hned - Třeba jedeš 100 po rovině malinko ubereš a pak zas přidáš, abys jel furt 100 a najednou máš spotřebu o litr nižší