prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Dalibor Urban
Příspěvky: 6
Registrován: 09 srp 2018, 19:13

prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Dalibor Urban »

Zdravím všecky, mám Santa Fe II , 2,2 crdi v Aut. a cca 10 tis. km mě trapí ne moc příjemný piskaví zvuk , v servisu si nejdřív mysleli že je to Turbo - turbo vyměněno za Nové Mitshubishi , po té nepřestalo , vyměněn EGR, a vše co bylo někde očouzené a mohlo by vydávat nelibí zvuk ... Stalé píska, při odpojení EGR ventilu (el. okruh) piskání přestaně, při odpojení vzduchu na naklápění lopatek také zvuk přestane... Jinak pravidelný pískaví zvuk při otáčkách 1700 - 2500 , zajimavé je že to nedělá pořád... jak člověk najede na rychlo 70 km a více, již to neuděla, pouze v tu chvíli když člověk například dlouho jede bez plynu ... Nechapu co by to mohlo být, litám po servisech, ale výsledek žadný... Děkuji za jakoukoliv radu.. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Reklama
 

Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Dalibor Urban píše:Zdravím všecky, mám Santa Fe II , 2,2 crdi v Aut. a cca 10 tis. km mě trapí ne moc příjemný piskaví zvuk , v servisu si nejdřív mysleli že je to Turbo - turbo vyměněno za Nové Mitshubishi , po té nepřestalo , vyměněn EGR, a vše co bylo někde očouzené a mohlo by vydávat nelibí zvuk ... Stalé píska, při odpojení EGR ventilu (el. okruh) piskání přestaně, při odpojení vzduchu na naklápění lopatek také zvuk přestane... Jinak pravidelný pískaví zvuk při otáčkách 1700 - 2500 , zajimavé je že to nedělá pořád... jak člověk najede na rychlo 70 km a více, již to neuděla, pouze v tu chvíli když člověk například dlouho jede bez plynu ... Nechapu co by to mohlo být, litám po servisech, ale výsledek žadný... Děkuji za jakoukoliv radu.. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Možná mám podobný problém. V servisu mi na to řekli, že je to nemoc SF, že někde na rozhraní motoru a výfuku (parohy?) je nějaký spoj, který se časem prohne a začne to tam pískat. Dá se to prý zbrousit, ale je to jen na čas, prý je to lepší vyměnit. Jo a ještě říkali, že někdy, jak se to kroutí, tak to vytrhne svorníčky, které to drží v bloku motoru a pak se musí dělat nový závit. Nevím, v autech se moc nevyznám ..... Jak jsem koupil tak prodávám ......

Mně se to projevuje tak, že to kolem 2k otáček začne pískat, ale když trochu povolím plyn tak to hned ustane ... Řekl bych, že to nedělá úplně pravidelně, ale podle toho jak je teplý motor.

Zdeněk
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Dalibor Urban
Příspěvky: 6
Registrován: 09 srp 2018, 19:13

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Dalibor Urban »

A mohu se zeptat , jak hodně zvučné to je ?, natočil jsem to a hodil na youtube... https://youtu.be/0AxSSBysV9A ....
Děkuji za odpověď..
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Dalibor Urban píše:A mohu se zeptat , jak hodně zvučné to je ?, natočil jsem to a hodil na youtube... https://youtu.be/0AxSSBysV9A ....
Děkuji za odpověď..
Hmm, tak u mně je to jinak. Není to tak výrazné, spolujezdci v kabině to často ani neslyší pokud je neupozorním. A stačí mi mírně na chvilinku ubrat na plynu a přestane to .... Třeba je to ale jen začátek toho, co je slyšet u tebe .... Každopádně když jukneš na to napojení výfuku na motor, asi tím nic nezkazíš.
Šťastné hledání závady a pak dej vědět co to bylo.

Z.
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Uživatelský avatar
Santík
**
Příspěvky: 144
Registrován: 22 pro 2007, 20:13
Bydliště: Olomouc

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Santík »

Něco podobného jsem měl i já, děláno turbo, kontrola všech kladek, řemeny, rozvody, poté jsem koupil sadu na přetěsnění EGR a sání s výfukem, pořád pískalo a nakonec když bylo auto na zvedáku jsem si všiml sazí na spoji mezi výfukem a katalizátorem, těsnění je kovové, očištěno, nanesení těsnící pasty na výfuky a světe hele pískání přestalo :D zbytečná oprava na motoru a nakonec tohle ](*,) . Podívej se tam.
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
martinSK
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 bře 2013, 22:50

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od martinSK »

Dalibor Urban píše:A mohu se zeptat , jak hodně zvučné to je ?, natočil jsem to a hodil na youtube... https://youtu.be/0AxSSBysV9A ....
Děkuji za odpověď..
Presne tak to piska aj mne. Uz si to vyriesil?
Dalibor Urban
Příspěvky: 6
Registrován: 09 srp 2018, 19:13

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Dalibor Urban »

martinSK píše:
Dalibor Urban píše:A mohu se zeptat , jak hodně zvučné to je ?, natočil jsem to a hodil na youtube... https://youtu.be/0AxSSBysV9A ....
Děkuji za odpověď..
Presne tak to piska aj mne. Uz si to vyriesil?
Zatím ne, zatím nad tím všichni laborují a mění co se dá a výsledek 0... Tobě to děla v jakých otáčkách ?
martinSK
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 bře 2013, 22:50

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od martinSK »

Presne ako tebe ked pridam do vyšších otaciek tak to prestane a uz to nerobí ale ak idem bez plynu napr dolu kopcom tak to zase na chvylu zacne kým nezvysim otáčky tiež som pomenil všetky kladky nove rozvody. Myslel som ze to je nejake lozisko keď budem mať čas dám to na youtube a uvidíš
Dalibor Urban
Příspěvky: 6
Registrován: 09 srp 2018, 19:13

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Dalibor Urban »


Rozvody mám teké nové, kompletně všecko předěláno, nové origo turbo, EGR origo, taková ta harmonikova nerez. trubka od EGR na chladič splodin, přetěsnění u parohu , prostě vše co by to mohlo kde vydávat tento zvuk - uděláno .... Už mě to ničí... Dělám v IT, ale chystám se na to že si najedu na rampu a půjdu opravdu od výfuku až po motor.. Také mě napadlo, zda by to mohl vydávat automat, máš automat , nebo manual ?
martinSK
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 bře 2013, 22:50

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od martinSK »

Automat. skúsim pozrieť aj ja ten vyfuk a potrubie...
Dalibor Urban
Příspěvky: 6
Registrován: 09 srp 2018, 19:13

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Dalibor Urban »

martinSK píše:Automat. skúsim pozrieť aj ja ten vyfuk a potrubie...

Ahoj, tak asi konečně vyhráno .... po 8 měsících a vyměnění všeho možného, závada je na parohách, neměl jsem je pořádně dotažené a a jak to nebylo dotáhnuté , tak se to vše kroutilo a kroutilo, až se to zkroutilo a začalo vydávat tento hrozný zvuk, dokonce včera už to bylo tak hlasité, že to ani Rádio na full nepřeřvalo.. Parohy musí jít na zbroušení, ale jinak cajk netřeba měnit EGR, TURBO, atd...

Snad to někomu pomůže a ušetří pár svých desetitisíc korun ...
Uživatelský avatar
Zdeněk ČB
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2006, 17:28
Bydliště: České Budějovice

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od Zdeněk ČB »

Dalibor Urban píše:
martinSK píše:Automat. skúsim pozrieť aj ja ten vyfuk a potrubie...

Ahoj, tak asi konečně vyhráno .... po 8 měsících a vyměnění všeho možného, závada je na parohách, neměl jsem je pořádně dotažené a a jak to nebylo dotáhnuté , tak se to vše kroutilo a kroutilo, až se to zkroutilo a začalo vydávat tento hrozný zvuk, dokonce včera už to bylo tak hlasité, že to ani Rádio na full nepřeřvalo.. Parohy musí jít na zbroušení, ale jinak cajk netřeba měnit EGR, TURBO, atd...

Snad to někomu pomůže a ušetří pár svých desetitisíc korun ...

=D> =D> =D> =D> ......... že bych už konečně také vlezl pod auto ? :D
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
martinSK
*
Příspěvky: 11
Registrován: 09 bře 2013, 22:50

Re: prosím o radu >>> Pískaní při otáčkách 1700 - 2500

Příspěvek od martinSK »

Tiež som sa na to konečne pozrel popri vycisteniu egr ventilu a boli to povolene parohy na vyfuku na bloku motora. Jeden štift odtrhnuty, jeden srob povoleny. Dotiahnuté čo sa dalo a ticho. Konečne
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“