Rachot od turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- doktorbartollo
- **
- Příspěvky: 219
- Registrován: 20 črc 2012, 16:04
- Bydliště: Bratislava
Rachot od turba
Ahojte, zakladam toto vlakno, pretoze si myslim, ze ho bude vela clenov v blizkej buducnosti potrebovat....
Mojmu autu 1,4T-Gdi po najazdeni cca 58000km zacalo nieco rezonovat z motora medzi 1500-2500 otackach. Je to zvuk ako keby rachotil nejaky plech. Po niekolkych urgenciach mi vymenili turbo a v reklamacnom protokole som mal napisane nasledovne: zistena rezonancia od aktuatora a tiahla turboduchadla.
Takze prosim Vas, ak Vam v servise budu hovorit, ze to je vlastnost motora, nedajte sa odradit a trvajte na skusobnej jazde s technikom plus na nejakej predvadzacke, kde ten zvuk nepocut.
Drzim Vam palce a dufam, ze sa Vam tato zavada neobjavi...
Mojmu autu 1,4T-Gdi po najazdeni cca 58000km zacalo nieco rezonovat z motora medzi 1500-2500 otackach. Je to zvuk ako keby rachotil nejaky plech. Po niekolkych urgenciach mi vymenili turbo a v reklamacnom protokole som mal napisane nasledovne: zistena rezonancia od aktuatora a tiahla turboduchadla.
Takze prosim Vas, ak Vam v servise budu hovorit, ze to je vlastnost motora, nedajte sa odradit a trvajte na skusobnej jazde s technikom plus na nejakej predvadzacke, kde ten zvuk nepocut.
Drzim Vam palce a dufam, ze sa Vam tato zavada neobjavi...
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
- Reklama
Re: Rachot od turba
Ti stastnejsi se tohoto ‘prirozeneho chodu turba’ dockaji jiz v 6 tkm
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue
- doktorbartollo
- **
- Příspěvky: 219
- Registrován: 20 črc 2012, 16:04
- Bydliště: Bratislava
Re: Rachot od turba
Najnovsie info zo servisu. Ten zvuk nerobi turbo samotne, to je OK, ale sucasiastka, ktora je priamo pripojena k turbu “tiahlo”, ktore pri cinnosti funguje ako odstranovac tlaku. Takze menit, respektive vyvinut nove nerachotiace znovu.
A teraz perlicka. V Bratislave sa tento rachot objavil na aute aj pri 1.0 T-Gdi
A teraz perlicka. V Bratislave sa tento rachot objavil na aute aj pri 1.0 T-Gdi
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
Re: Rachot od turba
Otázka je, jestli jde vyměnit jenom to táhlo a kolik stojí. Vzpomínám si, že jsme na Ford klubu hledali informace, jak sehnat samotný aktuátor, když Ford ho samostatně nenabízel a zbytek turba byl OK.
Tady to snad nebude nutné a vyřeší se to na záruku, i když garanční technici , to je opravdu lahůdka
Tady to snad nebude nutné a vyřeší se to na záruku, i když garanční technici , to je opravdu lahůdka
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Rachot od turba
Mám i30 od Apríla a okolo 6 tisíc km to začalo robiť presne tento zvuk, posledné 2 týždne som sa snažil hladať na internete čo za tým môže byť, tak som rád, že to konečne viem...aj keď neviem, či je to zrovna dôvod na radosť
Hyundai i30 Fastback 1,4T-GDi 7-DCT
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Rachot od turba
tohel jsem řešíl u 1,0Tgdi 88kw taky oprva doma servis toho nebyl schopen
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Rachot od turba
Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme
Hyundai i30 fastback 1,4 T-GDI 103 kW Style 2018
Hyundai i30 II 1.6 MPI 88kW Family 2015
Hyundai i30 II 1.6 MPI 88kW Family 2015
Re: Rachot od turba
Chlapi pripájam sa aj ja tiež mám taký rezonančný zvuk a mám najazdených 5300km. Ide mi to na nervy. Ešte som nebol v servise. Predsa nás bude viac.
i30 kombi 2018 1,4T-GDI-7DCT,Ara Blue,Style,Safety Pack+,Style Pack, Panoráma
I30 kombi 1,4MPi aqua blue comfort+Smart pack 2013 - predaná
I30 kombi 1,4MPi aqua blue comfort+Smart pack 2013 - predaná
Re: Rachot od turba
Neskutečný, když jsem se odkazoval v servisu v Boleslavi na to, že na Slovensku tenhle problém řeší, tak mi tvrdili, že to není pravda, že si to zjišťovali a ještě ze mě dělali debila.dado636 píše:Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue
Re: Rachot od turba
to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Rachot od turba
Taky se přidávám. Nejdříve jsem to ignoroval ale teď mě to docela štve. Volal jsem do servisu a objednal se v pátek 7 uvidím co mi řeknou. Pokud mi řeknou, že je to normální tak budu chtít půjčit jiné auto v automatu. Najeto 7t
Hyundai i30 Wagon III/1.4 T-GDI 103kW/7°DCT/Style/Adaptivní tempomat/Moon rock
Peugeot 207 ENVY - 1.4i - 54kW
Peugeot 207 - 1.4 VTi - 16V - 70kW
Peugeot 206 - 1.4i - 55kw
Peugeot 207 ENVY - 1.4i - 54kW
Peugeot 207 - 1.4 VTi - 16V - 70kW
Peugeot 206 - 1.4i - 55kw
Re: Rachot od turba
Pokiaľ tá 1,4 ide,tak je parádna.No predsa len je to novinka v ponuke .vorlajz píše:to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému...
Počkám keď to testeri odladia a potom sa do toho vrhnem aj ja.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Rachot od turba
Tak ja som sa rozhodoval medzi 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi a nakoniec som sa rozhodol pre naftu a ako tak čítam, tak maloobjemový turbobenzín asi nevedia bez problémov urobiť ani v (o niekoľkoročných problémoch v opli s 1,4 turbo benzínom sa vie, škoda, že sa z ich chýb nepoučil)...
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Re: Rachot od turba
A kolik je tu mlčících spokojených majitelů ? Já najel na 1.4 T-GDi přes 20 tis. km zcela bez problémů a to jsem měl auto z počátku výroby (Q1/2017).
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Rachot od turba
Zarážajúce je, že to má problém popísať aj servis. Pokiaľ viem a dobre som pozeral, tak turbo nemá žiadnu variabilnú geometriu ako tu niekomu v servise tvrdili. Regulácia prebieha otváraním obtokového ventilu (wastegate) a problém môže byť jedine s jeho činnosťou resp. s aktuátorom ktorý s tým hýbe.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.